Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Guardiola skrev:Jeg var i Moskva i sommers. Der var Ronaldo overalt på gadeplakater. Det ødelagde min tur.
Hehe, en af mine venner har den her ca. lige uden for sit hjem... :glad:
Billede
Flot overkrop, bevares, men hold nu kæft et fjæs... :lol:

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Nói NPO »

Karantæne?

phpBB [video]
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad fanden laver han? Ramos og han burde sidde ude i de næste 3-5 kampe. Men nej det bliver der ikke noget af!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Lidt bedre video hvor man kan se slaget tydeligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Lidt bedre video hvor man kan se slaget tydeligt!
Ærlig talt så er det være end Suarez bid. Jeg ville hellere bliver bidt lidt i skulderen med det øverste tandsæt, end at blive slået 2 gange i hovedet. Man kan i slemme tilfælde få hjernerystelse af at blive slået i hovedet.
Genopbygning status: færdig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Man behøver ikke at sammenligne alt med suarez. Ronaldo knalder godin en på kassen - det skal straffes. Men det bliver det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Nói NPO »

Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Lidt bedre video hvor man kan se slaget tydeligt!
Meget bedre! Det der er altså nok til mindst et spar spilledages karantæne.

Ronaldo burde vide bedre, forsvarerne river konstant i angriberne, dumt af ham.
Den lille ananas

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af A$AP »

Det er ikke bare en normal duel, han slår ham jo i hovedet to gange og får gult kort for det. Ingen snakker om det, havde det været en bestemt uruguayaner der havde gjort det, så havde hele verden snakket om det i dag. Og det er bestemt ikke første gang at Ronaldo og Ramos gør sådan noget, langt fra.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mkj 77 »

2 hug i skallen men ingen karantæne!
Fuck hvor er det lamt.

Uefadrid, eller noget..........

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Mkj 77 skrev:2 hug i skallen men ingen karantæne!
Fuck hvor er det lamt.

Uefadrid, eller noget..........
Det er det spanske fodboldforbund som skal tage affære. Det bør give et efterspil, men det er som om at RFEF ikke rigtig tager affære medmindre klubberne eller dommeren efterfølgende følger op på det.

FIFA, UEFA eller FA i England for den sags skyld plejer at være langt mere hysteriske, nogle gange med god grund.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Fortsat fra Luis Suárez tråden.
Jesni skrev:En kritik af at han skyder for meget, er i mine ører en meget vag kritik, når nu han scorer så hyppigt, som han gør. Det er næsten åndssvagt at sætte hindringer på manden med de præstationer, han leverer. For mig lyder det mere som om, at folk bare skal finde noget at kritisere ham for, nu hvor Messi er henvist til 2. pladsen.

Langskud er en del af Real Madrids spil, hvorfor det er fint. I Barcelona hader vi det, og ser det som spild af boldbesiddelse - to verdener.
Jeg kritiserer ham ikke for at skyde for meget. Lad være med at tillægge mig holdninger jeg aldrig har givet udtryk for. Jeg kritiserer ham for at skyde for meget fra latterlige distancer og vinkler. Du kan også godt droppe din idé om at jeg bare kritisere Ronaldo, fordi Messi er 'henvist til 2. pladsen'. Jeg griber ikke bare påstande ud af den blå luft, for at få Ronaldo til at se dårlig ud overfor Messi. Min kritik er reel. Det synes jeg efterhånden at jeg har argumenteret nok for. Omvendt kommer du med de samme to forsvar hele tiden, der enten går ud på at manden scorer et hav af mål eller at det er en del af Real Madrids spillestil at afslutte fra 30-35 meter.

At manden scorer mange mål er hamrende ligegyldigt i forhold til den kritik jeg kommer med. For han scorer ikke mange mål, hvis han da overhovedet scorer nogle, på de afslutninger jeg helt specifikt kritiserer ham for. Dertil nægter jeg simpelthen at tro på, at Ancelotti gerne vil have sine spillere til at skyde fra de distancer som man ser Ronaldo og Bale skyde fra. Igen bliver jeg nødt til at påpege at det er en totalt irrationel tankegang at have, at man skal afslutte fra sådanne distancer, når der er så mange ting der alt andet lige indikerer at det ikke kan betale sig.
Flax_Generous skrev:Ja, den perfekte spiller ville måske se holdkammeraten i stedet for at forsøge fra 30-35 meter, men jeg forstår godt, at hverken Ferguson, Mourinho eller Ancelotti for alvor har forsøgt at lære Ronaldo det. Hans mange afslutninger og enorme selviskhed giver nemlig samlet set mere end det koster.
Samlet set giver det muligvis mere end det giver. Det kan vi godt blive enige om. Men de afslutninger jeg specifikt har kritiseret fra starten af, trækker ikke desto mindre ned. Hver gang han afslutter fra vanvittige distancer, giver han boldbesiddelse, og dermed også chancen for at skabe en stor mulighed, væk i bytte for (måske) at score 4 eller 5 mål for hver 100 afslutninger han har. Det er irrationelt. Det er dumt.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Jeg kritiserer ham ikke for at skyde for meget. Lad være med at tillægge mig holdninger jeg aldrig har givet udtryk for. Jeg kritiserer ham for at skyde for meget fra latterlige distancer og vinkler.
Det var sådan set også det, jeg mente med det, jeg skrev. Men okay, jeg beklager, at du ikke lige kunne gennemskue min lille fejl.

Blaugrana92 skrev:Du kan også godt droppe din idé om at jeg bare kritisere Ronaldo, fordi Messi er 'henvist til 2. pladsen'.
Okay. Jeg vil nu stadig mene, at når det, du kan kritisere ham for, er så vagt og utilstrækkeligt, så kunne man med god tro mistænke dig for at have en speciel agenda.
Blaugrana92 skrev:Jeg griber ikke bare påstande ud af den blå luft, for at få Ronaldo til at se dårlig ud overfor Messi. Min kritik er reel.
Ja, helt sikkert. Han skyder angiveligt fra nogle underlige distancer i ny og næ, hvor man kan kritisere ham for dette. Men man kan altid finde fejl på spillere. Man kunne også penge fingre af, at Messi f.eks. ikke ligefrem arbejder særlig meget defensivt.

Det, det handler om, er om hvorvidt man kan leve med det, kontra de kompetencer, spilleren så byder ind med - og der drukner den lille rids i lakken i et overdådigt fad med eksempler på, hvorfor Ronaldo blev kåret til den bedste.

Så igen, ja, du har en pointe, men den er bare så ligegyldig, når det kommer til stykket.

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Du kan også godt droppe din idé om at jeg bare kritisere Ronaldo, fordi Messi er 'henvist til 2. pladsen'.
Okay. Jeg vil nu stadig mene, at når det, du kan kritisere ham for, er så vagt og utilstrækkeligt, så kunne man med god tro mistænke dig for at have en speciel agenda.
At Messi har én "dårlig" sæson (hvor han snitter ét mål pr. 91 minutter) gør ham ikke til nummer to i verden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Det var sådan set også det, jeg mente med det, jeg skrev. Men okay, jeg beklager, at du ikke lige kunne gennemskue min lille fejl.
Der er ret stor forskel på at kritisere ham for at afslutte for meget og på at kritisere ham for at skyde for meget fra vanvittige distancer. Hvis man skal score 50 mål per sæson, er man nødt til at afslutte meget - også meget mere end gennemsnittet. Jeg har forståelse for at afslutte mange, mange gange, hvis det vel at mærke er i situationer hvor det giver bare nogenlunde mening at gøre det. Men når den gennemsnitlige afslutningsdistance er på 18,3 meter, så afslutter man simpelthen alt for ofte, fra positioner hvorfra det ikke giver statistisk mening at gøre det.
Jesni skrev:Ja, helt sikkert. Han skyder angiveligt fra nogle underlige distancer i ny og næ, hvor man kan kritisere ham for dette. Men man kan altid finde fejl på spillere. Man kunne også penge fingre af, at Messi f.eks. ikke ligefrem arbejder særlig meget defensivt.

Det, det handler om, er om hvorvidt man kan leve med det, kontra de kompetencer, spilleren så byder ind med - og der drukner den lille rids i lakken i et overdådigt fad med eksempler på, hvorfor Ronaldo blev kåret til den bedste.
Mig bekendt har jeg heller aldrig sagt at Messi var perfekt. Vores debat startede på grundlag af din påstand om at praktisk talt var ubrugelig:
Jesni skrev:Hvornår begynder folk at indse, at scoringsprocent i stor stil er påvirket af spillestil, og derfor ikke værd at bruge som en faktor? Ronaldo og Real Madrid spiller meget direkte og afslutter meget mere end f.eks. Barcelona, hvorfor det har meget lille relevans.
Jeg påpegede at grunden til at Madrid afsluttede oftere end Barcelona, var at de netop var i besiddelse af Ronaldo, samt tilføjede at grunden til at Ronaldos scoringsprocent er så lav som den, er at han vælger at afslutte fra irrationelle distancer gang på gang. På intet tidspunkt har jeg forsøgt at gøre det her til en 'Ronaldo er ikke verdens bedste, fordi han ikke er perfekt'-debat. Lige fra mit første indlæg i denne debat, har det handlet om at Madrids højere antal af afslutninger og Ronaldos lavere scoringsprocent, i mine øjne har en helt klar sammenhæng, nemlig at Ronaldo alt, alt for ofte afslutter fra distancer hvor det ikke kan betale sig at afslutte fra.

I øvrigt vil jeg heller ikke beskyldes for at være ligeglad med Messis mangler. Jeg har flere gange i løbet af foråret, været ude med riven overfor Messi og den lade attitude han gik rundt med i flere kampe. Jeg er godt klar over at Messi ikke er perfekt. Men det er egentlig ligemeget, for det var overhovedet ikke det debatten handlede om. Den handlede om hvorvidt scoringsprocenter var relevante, og kom i højere grad til at handle om hvorvidt Ronaldo og Bale træffer håbløse beslutninger når de afslutter fra 30-35 meters afstand. Jeg synes efterhånden at jeg har fremlagt nok beviser for at det vitterligt er håbløse beslutninger, men du bliver ved med at vende tilbage til dine oprindelige forsvar (jeg mindes i øvrigt at jeg skrev præcis det samme i mit sidste indlæg).

Afslutningsvis vil jeg lige påpege at det er godt forsøgt med denne sætning:
Jesni skrev:Han skyder angiveligt fra nogle underlige distancer i ny og næ ...
Hvis det nu bare havde været i ny og næ, så ville jeg ikke sidde og kritisere ham så voldsomt for det. Men som jeg allerede har påpeget adskillige gange, så er det altså ikke i ny og næ. Det er rigtig ofte, oftere end nogen anden fodboldspiller på professionelt niveau. Hans gennemsnitlige afslutninger kommer fra en distance på 19,2 meter, sammenlignet med Messis på 13,6. Altså afslutter Ronaldo gennemsnitligt fra et par meter udenfor feltet, hvor Messi omvendt er et par meter inde i feltet. Som en helt klar konsekvens er der 172 fodboldspillere (der alle har spillet minimum 50 kampe og haft 1 afslutning per kamp i gennemsnit), der er mere effektive end Ronaldo når det handler om at score.
Jesni skrev:Så igen, ja, du har en pointe, men den er bare så ligegyldig, når det kommer til stykket.
Du skal være så evigt velkommen til at vende det blinde øje til, men selvfølgelig er det ikke en ligegyldig pointe, når Ronaldo står med et 'Goal Above Average' tal, der er lavere end det som Karim Benzema har, som direkte konsekvens af at han afslutter fra positioner, hvor det er aldeles usandsynligt at score, også selvom du hedder Cristiano Ronaldo. Min pointe er ikke ligegyldig, for hvis Ronaldo rettede op på det, kunne han blive en endnu bedre, og meget mere effektiv, fodboldspiller, og det troede jeg egentlig var det allervigtigste for Ronaldo selv.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Du kan også godt droppe din idé om at jeg bare kritisere Ronaldo, fordi Messi er 'henvist til 2. pladsen'.
Okay. Jeg vil nu stadig mene, at når det, du kan kritisere ham for, er så vagt og utilstrækkeligt, så kunne man med god tro mistænke dig for at have en speciel agenda.
At Messi har én "dårlig" sæson (hvor han snitter ét mål pr. 91 minutter) gør ham ikke til nummer to i verden.
Jo jo, for Messi var jo, i følge rigtig mange mennesker, decimeret til en middelmådig spiller i sidste sæson, hvor han kun stod for 55 mål (41 scoret, 14 assisteret) i 45 kampe (snit på 1,22 mål+assists per kamp). Det er sgu også for dårligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster