24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15013
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1122 gange
Kontakt:

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Filten skrev:
tors jan 25, 2024 1:08 am
Filten skrev:
tors jan 25, 2024 12:51 am
Velkommen Mourinho.
Jeg gentager, velkommen Mourinho
Fuck Mourinho, han skal ikke træne min klub. Han er en kæmpe klovn og jeg tilgiver ham aldrig for det han gjorde mod Tito Vilanova 😤😤
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "We have competed very well against a great team that is very strong at home. I already said that the draw had not been good. They are very intense, it's very difficult. We have to rebuild ourselves and compete in La Liga and the Champions League. We can be proud to have competed until the end."

"Football is a game of mistakes and this year we are not minimizing them. I'm proud of the young players."
Senest rettet af Dytrax tors jan 25, 2024 1:36 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🎙️ Araujo: "Our team is very young, but we have to compete for everything. We still have La Liga and the Champions League."

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
tors jan 25, 2024 1:08 am
Filten skrev:
tors jan 25, 2024 12:51 am
Velkommen Mourinho.
Jeg gentager, velkommen Mourinho
Seriøst! Har du lyst til det eller provokerer du blot?

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Alias-A skrev:
tors jan 25, 2024 1:10 am
De sidste 15 år har jeg set næsten hver eneste Barca kamp jeg kunne komme til. Men jeg overvejer at tage en pause nu, for det her er ren tortur at være vidne til.
Det eneste positive er vel at nu vinder vi ingen pokaler og så er Xavi nok fortid til sommer.
Jeg er lige et par måneder forud…

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Gik heldigvis i seng inden omkampen.
Ja synd for Yamal der bare skulle trille den ind, men måske alligevel godt vi ikke er videre. For så havde Xavi jo sagt vi var verdens bedste hold :crazy:
Jeg vil heller ikke have Mourinho, men der er da heldigvis mange andre dygtige trænere.
Vi blev mestre pga. Stegen og mange 1-0 sejre, nu har vi ingen forsvar og ingen målmand :sick:
Og det er snart 10 år siden vi vandt Champions League, godt jeg fik lov til at opleve det live :thumbup:
Messi havde åbenbart en endnu større betydning end man troede :clap:
Spændende hvad der kommer til at ske, tror vi er klogere efter næste runde i Champions League :roll:.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🎙 Xavi: "If at the end of the season we are not at a competitive level... I will have to leave"

"I know where I am, it’s a top club. Here at Barça you need to win titles or you will be at risk"

"I’m convinced the project here has top potential with top young players"

🎙 Xavi : "Yes, we competed well. I think we suffered in many stages of the game, but controlled the other stages. It was difficult to create clear opportunities, but we had the victory and clear chances. It's unfortunate because at least we fought and competed."

🎙 Xavi: "Today in this regard we can feel proud, but it is a loss of a title. It's obviously a difficult scenario. Bilbao press too hard, too aggressive, too compact, they rarely give chances. We have to keep going."

🎙 Xavi: "On Saturday there is another match, we have the league and the Champions League and we will compete as we did today. I think we can at least be proud that we tried. Cup of these things. Now they seem to believe it."

🎙 Xavi: "We had the chance, it was 85'-86' minutes, we had a very clear chance from Lamine, unfortunate, because it was a decisive moment to qualify for the semi-finals."

🎙 Xavi: "Today I feel proud of the team, because we tried, we had faith, courage, were aggressive against a big team, especially in their stadium. Yes, with very young guys, Lamine played a great game, Hector, Pau... and we couldn't play with Fermín."

🎙 Xavi: "But, in this regard we should stick to it, right? We fought, we competed and we have to stay with that and really think about the league starting on Saturday. It's a game in which I think we gave everything we had, we couldn't, but we have to be critical."

🎙 Xavi: "Recently, many goals have been scored against us and we must improve our defense and I think we need to improve that a lot. Yes, I think we lack scoring, always when we have chances and we don't take them it can hurt."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Bilbao havde i alt 29 skud på mål. Vi havde en total på 7, men havde bolden 61% af tiden.

Uanset hvad, håber jeg aldrig at Mourinho får trænersædet i klubben. Kan ikke døje The Special One og der vil ikke komme ro på bagsmækken med ham i front. Tværtimod. Man skal blot kigge på mandens historik, så bør det stå klart for alle, at uanset hvad han ellers kommer med, vil der formentlig være tonsvis af uro i kølvandet på ham.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dertil er hans ideer altså læst. Selv hvis man opgav alle normer for en kortvarig succes, så er der ingen garantier overhovedet for at han vil bringe titler el lig.

Tværtimod vil han sandsynligvis skabe uro og ballade dybt ind i fodboldsjælen hos alle fans og fucke med identiteten hos truppen, talenterne og de unge.

Han skal blive langt langt langt væk.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
tors jan 25, 2024 9:38 am
🎙 Xavi: "If at the end of the season we are not at a competitive level... I will have to leave"

"I know where I am, it’s a top club. Here at Barça you need to win titles or you will be at risk"

"I’m convinced the project here has top potential with top young players"

🎙 Xavi : "Yes, we competed well. I think we suffered in many stages of the game, but controlled the other stages. It was difficult to create clear opportunities, but we had the victory and clear chances. It's unfortunate because at least we fought and competed."

🎙 Xavi: "Today in this regard we can feel proud, but it is a loss of a title. It's obviously a difficult scenario. Bilbao press too hard, too aggressive, too compact, they rarely give chances. We have to keep going."

🎙 Xavi: "On Saturday there is another match, we have the league and the Champions League and we will compete as we did today. I think we can at least be proud that we tried. Cup of these things. Now they seem to believe it."

🎙 Xavi: "We had the chance, it was 85'-86' minutes, we had a very clear chance from Lamine, unfortunate, because it was a decisive moment to qualify for the semi-finals."

🎙 Xavi: "Today I feel proud of the team, because we tried, we had faith, courage, were aggressive against a big team, especially in their stadium. Yes, with very young guys, Lamine played a great game, Hector, Pau... and we couldn't play with Fermín."

🎙 Xavi: "But, in this regard we should stick to it, right? We fought, we competed and we have to stay with that and really think about the league starting on Saturday. It's a game in which I think we gave everything we had, we couldn't, but we have to be critical."

🎙 Xavi: "Recently, many goals have been scored against us and we must improve our defense and I think we need to improve that a lot. Yes, I think we lack scoring, always when we have chances and we don't take them it can hurt."
Jeg er kun fan af de to første linjer - resten er total ligegyldigt. Fedt at han bare smider en 16-årig under bussen på den måde, at det var Yamals afbrænder der var afgørende for at vi ikke gik videre. Måske skulle han smide sit ego fra sig og i stedet få arbejdshandskerne på. Der er ikke sket 2% i forbedring det sidste års tid. Tror i vi vinder CL? Nej. Tror i vi tager ligaen fra Girona/Real? Nej. Heldigvis kan vi se frem til en ny træner fra sommeren af. Jeg er træt af Xavi-ball. Det kilder ikke de rigtige steder. Han blev i starten reddet af de vildt flotte personlige præstationer (Aubameyang, Gavi, Pedri, Dembele, Adama, Araujo, Ter Stegen). Nu har han haft tid nok og der er ikke sket noget positivt de sidste mange måneder. Jeg føler vi er underdogs i samtlige kampe. Det er længe siden man har haft det sådan..

Tror bare jeg savner at han siger "vi halter en del efter vores modstandere, vi skal have revurderet vores system og muligvis opfinde noget nyt". Vi har bolden meget, men det er total ligegyldig boldbesiddelse, vores 5 bagerste bliver ved med at skubbe den frem og tilbage mod hinanden indtil Araujo/AC slår en lang bold frem. Jeg er faktisk meget glad for at vi røg ud, ligesom dengang vi fik røvfuld af Bayern. Nogle gange er det godt med disse nederlag, det skaber ikke en eller anden illusion om at vi er et "godt hold"..
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Men helt objektivt set, hvad er der sket?

Vi har især i den første tid under Xavi set rigtig god chanceskabende bold, ligesom genpresset og nedlukning af områder var ret effektiv.

Overbevisende sejre og stærk defensiv. Tjek sidste års sæsonstart.
---------------------------------------
Barca is my religion!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Det er drønærgerligt at vi er røget af pokalen. Det var mod den modstander jeg vurderede ville være den sværeste (efter RM) røg ud.

Xavi - og holdet i øvrigt - har haft enormt svært ved at håndtere højintensive hold (og perioder i en kamp). Det har i høj grad noget at gøre med boldsikkerheden på banen, selvtilliden og - ja - systemet. Athletic var i størstedelen af kampen de bedste og det var til egen fortjeneste. Det var ikke Barca, der gjorde dem gode. Hvor ville jeg ønske at Barca kunne leverer sådan en form for pres. Det har vi kunne tidligere, men ikke for tiden. Der var lidt af det sidste sæson - og meget periodisk i denne sæson. Det kræver boldsikkerhed, mod, system og stenhårdt benarbejde. Der er mangler på alle hylder - men jeg tror det meste handler om det mentale (altså udover ham polakken :) ).

Ift. selve den ordinære kamp (og frem til 3-2) målet er der da også flere positive ting at fremhæve. For eksempel at Pau og Hector gjorde det fremragende. Pau var netop en af dem der formåede at spille sig ud af det høje pres. Håber han får flere spilminutter resten af sæsonen, men skal selvfølgelig (ligesom Fort og Yamal) ikke være faste startere og skal doseres. Men der var ro på - på flere måder lige så skarp som AC på positionering og pasningspillet. Derudover at Xavi igen piller polakken ud, der igen - udover en enkelt aktiv bandeaktion - stort set var ikke-eksisterende. At der også var flere sekvenser hvor Pedri, Gundo og FdJ (+ Yamal og Ferran) får spillet trekanter varme. Og hvor de får Athletic ud at løbe. Der skal bare være MEGET mere af det. Yamal har flere rigtig gode episoder (men også en del fuldstændig unødvendige boldtab! - han har jo faktisk en ret central rolle i mål og store chancer til Bilbao). Han viser igen nogle af de tegn vi så i starten af sæsonen, hvor han kan blive (positivt :) ) kampafgørende. Og være central ift. at få spillet til at køre og i ny og næ tage de nødvendige dribleture. Og så kæmpede de sgu også for det og Athletic vadede ikke i store chancer - som man ellers kunne få indtryk af fra denne tråd og fra skudstatistikkerne. Men hvor ville jeg - igen - ønske at Barca-spillerne også tog nogle flere skud ude fra. Yamal's mål :clap: Mere af det. Og så er det ok de engang imellem ryger op på tilskuerpladserne - det skal de selvfølgelig ikke hver gang.

Nå men jeg var ikke kørt ned under jorden - efter den ordinære spilletid. Er selvfølgelig skuffet, men forventningerne var ca. der hvor vi landede. Altså at det ville blive tæt og at Bilbao ville dominere. Og tæt blev det.

Op på hesten - jeg skal troligt nok sidde der. Med eller uden Xavi :)
Nok ikke nogen pokal i år. Materialet er der, og det bliver bedre med de unge spillere der er. Er træneren der? Håber det. Men ellers finder vi ud af det.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Hov en ekstra - en negativ

Peña er der ikke. Han får ikke domineret sit felt. Han startede fint på målet og har fin refleks inde på stregen. Men han skal også dominere sit felt - og det gør han bare ikke. Man kan sige han har jo heller ikke fået meget mulighed for at udvikle på det.

Og hans evner med bolden er bare ikke gode nok. Barca's spillestil kræver en boldstærk målmand - både som led i opspil fra målet og på de længere pasninger. Og særligt her har han ikke vist kvaliteterne. Det sætter holdet under pres når målmanden gang på gang laver en lang aflevering, der rammer en modstander. Eller hvor den kortere pasning ikke ligger i fødderne på modtageren.

Her savner jeg i den grad Ter Stegen. Ikke at han er perfekt - men hans niveau på dette område er betydeligt højere.

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg vil indrømme,at jeg er bekymret over alle skaderne, ikke bare i aftes men generelt og jeg kommer i tanke om Koeman tiden, hvor det var endnu værre - især skaden til Gavi gør nas i øjeblikket, fordi Gavi var den spiller som gav den defensive balance på holdet. Har ikke set Romeu spille, er han virkelig så dårlig som folk skriver? Ellers kunne Xavi jo prøve AC. af på positionen. Dobbelt pivot med de spillere de.r er til rådighed går ikke.

Jeg er godt nok en gammel Xavifan, men tror faktisk at holdet ville være et endnu værre sted uden hans ledelse. Der er mange ting som i gennem længere tid ikke er gået vores vej og Xavi er næppe skyldig i alt. Busis afgang, Romeus flop, Gavi og Stegens langvarige skader, Lewas flop og alt for mange skader. Og man kunne blive ved. Jeg tror måske at folk herinde bliver provokerede af Xavis måde at tackle modgangen på, men han skal jo også prøve at holde spillerne oppe.

At the end of the day, ja det kan godt være at Xavi er en uerfaren træner og ikke er så god til modgang som andre, måske. Men hvem andre er der på markedet i øjeblikket, som giver mening og som vi har råd til?

Hvis Xavi formår at kvalificere os til CL næste år, så synes jeg at han fortjener en sæson til.

Bliver næste sæson også uden fremgang, så må vi finde en ny.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

nosslo15 skrev:
tors jan 25, 2024 4:58 pm
Jeg vil indrømme,at jeg er bekymret over alle skaderne, ikke bare i aftes men generelt og jeg kommer i tanke om Koeman tiden, hvor det var endnu værre - især skaden til Gavi gør nas i øjeblikket, fordi Gavi var den spiller som gav den defensive balance på holdet. Har ikke set Romeu spille, er han virkelig så dårlig som folk skriver? Ellers kunne Xavi jo prøve AC. af på positionen. Dobbelt pivot med de spillere de.r er til rådighed går ikke.

Jeg er godt nok en gammel Xavifan, men tror faktisk at holdet ville være et endnu værre sted uden hans ledelse. Der er mange ting som i gennem længere tid ikke er gået vores vej og Xavi er næppe skyldig i alt. Busis afgang, Romeus flop, Gavi og Stegens langvarige skader, Lewas flop og alt for mange skader. Og man kunne blive ved. Jeg tror måske at folk herinde bliver provokerede af Xavis måde at tackle modgangen på, men han skal jo også prøve at holde spillerne oppe.

At the end of the day, ja det kan godt være at Xavi er en uerfaren træner og ikke er så god til modgang som andre, måske. Men hvem andre er der på markedet i øjeblikket, som giver mening og som vi har råd til?

Hvis Xavi formår at kvalificere os til CL næste år, så synes jeg at han fortjener en sæson til.

Bliver næste sæson også uden fremgang, så må vi finde en ny.
Ville ønske jeg havde samme tilgang som du har, fedt du ser det på den måde. Jeg har bare mistet gnisten ved Xavi, han har fået stort set alt det han har peget på, at vi ikke bliver gradvist bedre men gradvist dårligere bekymre mig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster