Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
lør jul 01, 2023 8:33 pm
Antimadridista skrev:
lør jul 01, 2023 8:02 pm
Kvoller skrev:
lør jul 01, 2023 7:48 pm


Hold kæft, hvor er det underligt. Han havde måske ikke penge nok, og vil have folk til at købe verification?
Han er generelt en løs kanon. Uhyre skarp indenfor sine forcer, men også bare en ubalanceret hjerne der ikke helt ved hvor diverse grænser går, på et væld af levels! Aspergers sku han vist også ha..
https://www.nytimes.com/2023/07/01/tech ... match.html

Hvem hepper I på?
Jeg håber at de begge to bliver knockouted :lol:
Crazy! Er der ikke noget med at Zuckerberg er ret ferm til noget kampsport af en art, overraskende nok! Tænker Musk’s eneste chance er at han straks efter kampstart, tilbyder Zuckerberg halvdelen af Twitter og 20% af Tesla, det vil fucke med Zuckerbergs mindset :lol:

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

RIP Matthew Perry :cry:

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
søn okt 29, 2023 9:39 am
RIP Matthew Perry :cry:
Ja, man er ikke overrasket. Uden at være Hollywood ekspert, så tror jeg ikke han har haft et rart liv…tænker det enten er overdosis eller selvmord.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Det har han bestemt ikke. Jeg kan anbefale hans bog, han får virkelig åbnet op om hans problemer. Han lød meget optimistisk om fremtiden.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
søn okt 29, 2023 12:02 pm
Det har han bestemt ikke. Jeg kan anbefale hans bog, han får virkelig åbnet op om hans problemer. Han lød meget optimistisk om fremtiden.
Ok. Syntes ofte man hører de her optimistiske toner fra/omkring folk der har været i problemer/behandling og så bum, så ryger de!! :|

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1488
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 399 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SIOUX »

Læste et sted, at han druknede. Hvordan det så er sket, vides ikke, men sørgeligt er det da. (dog i mine øjne lige så sørgeligt når alle andre må forlade kloden i en alt for tidlig alder)

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

SIOUX skrev:
søn okt 29, 2023 3:23 pm
Læste et sted, at han druknede. Hvordan det så er sket, vides ikke, men sørgeligt er det da. (dog i mine øjne lige så sørgeligt når alle andre må forlade kloden i en alt for tidlig alder)
Kunne lyde som whitney Houston og hende fra Cranberries. De var begge ret påvirkede og druknede så i en døs i badekaret.

Edit: Ok, kan se at han åbenbart er fundet i egen jacuzzi og uden umiddelbar bemærkninger om stoffer eller lignende. Måske gav hjertet blot op, efter alle de år på overarbejde. Trist og synd :sad:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

De fandt en del stærk receptpligtig medicin hos ham. Antidepressiver, anti-angst medicin, medicin mod lungesygdom og kronisk bronkitis.

Jeg har lidt forbehold mod antidepressiver. Virkningen er sådan ca. 6-8 måneder, hvor du skal op i dosis eller skifte præparat. Jeg snakkede engang med en psykiater med 20 års erfaring, som sagde, at 80% af dem i Danmark, der tog antidepressiver, led af bipolar lidelse og ikke depression. Med andre ord var de fejldiagnosticeret ifølge ham. Og det var også grundet, at man havde haft en for snæver forståelse af bipolar lidelse, men at man nu var begyndt at udvide forståelse af lidelsen. Før var fokus mere på manierne, altså hvis man havde haft en mani, vil man kategoriseres som at være bipolar, men nu tog man også folk uden mani med i kategorien, fordi lidelsen har flere lag.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Hjernen er virkelig en uhyggelig fætter. Det er så komplekst.
Spændende med dit skriv vedr bipolar!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Kvoller skrev:
ons nov 01, 2023 9:37 am
Hjernen er virkelig en uhyggelig fætter. Det er så komplekst.
Spændende med dit skriv vedr bipolar!
Skal lige rette lidt til omkring bipolar lidelse. Fokus var også på hypermanier, stadiet før manierne, og der var en del andre træk også med i ligningen, men det var grundlæggende det depressive, som måske ikke havde så stor vægt. Eller rettere sagt, så var depressionen kun som en isoleret faktor ikke vægtig nok til kunne at diagnosticeres som bipolar. I hvert fald for 10-15 år siden. Det var man begyndt at se bort fra; ikke at tillægge depression den vægtighed alene som at værende bipolar.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af DrGink »

Kubala skrev:
fre nov 03, 2023 2:56 pm
Kvoller skrev:
ons nov 01, 2023 9:37 am
Hjernen er virkelig en uhyggelig fætter. Det er så komplekst.
Spændende med dit skriv vedr bipolar!
Skal lige rette lidt til omkring bipolar lidelse. Fokus var også på hypermanier, stadiet før manierne, og der var en del andre træk også med i ligningen, men det var grundlæggende det depressive, som måske ikke havde så stor vægt. Eller rettere sagt, så var depressionen kun som en isoleret faktor ikke vægtig nok til kunne at diagnosticeres som bipolar. I hvert fald for 10-15 år siden. Det var man begyndt at se bort fra; ikke at tillægge depression den vægtighed alene som at værende bipolar.
Men det giver jo ingen mening. Selvfølgelig skal der være hypomaniske eller maniske episoder til før at der er tale om bipolær lidelse. Ellers er det jo kun depression - som jo også kaldes for unipolær depression, da der kun er en pol.

Det indgår i selve definitionerne:

https://icd.who.int/browse10/2016/en#/F30-F39

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

DrGink skrev:
fre nov 03, 2023 6:53 pm
Kubala skrev:
fre nov 03, 2023 2:56 pm
Kvoller skrev:
ons nov 01, 2023 9:37 am
Hjernen er virkelig en uhyggelig fætter. Det er så komplekst.
Spændende med dit skriv vedr bipolar!
Skal lige rette lidt til omkring bipolar lidelse. Fokus var også på hypermanier, stadiet før manierne, og der var en del andre træk også med i ligningen, men det var grundlæggende det depressive, som måske ikke havde så stor vægt. Eller rettere sagt, så var depressionen kun som en isoleret faktor ikke vægtig nok til kunne at diagnosticeres som bipolar. I hvert fald for 10-15 år siden. Det var man begyndt at se bort fra; ikke at tillægge depression den vægtighed alene som at værende bipolar.
Men det giver jo ingen mening. Selvfølgelig skal der være hypomaniske eller maniske episoder til før at der er tale om bipolær lidelse. Ellers er det jo kun depression - som jo også kaldes for unipolær depression, da der kun er en pol.

Det indgår i selve definitionerne:

https://icd.who.int/browse10/2016/en#/F30-F39
Jo, det skal der også være. Det er korrekt. Depressionerne var lidt usete i ligningen. Som alene faktor kan det ikke være bipolar. Mig, der har formuleret mig forkert.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg vil på forhånd lige ønske jer allesammen herinde en Glædelig Jul og et godt Nytår!

Håber at 2024 bliver et godt år for jer allesammen og jeres kære. Nyd de kommende dage!

Kærlige hilsner fra mig!

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Paulinho15 »

FCBarcelonaChr skrev:
lør dec 23, 2023 3:26 pm
Jeg vil på forhånd lige ønske jer allesammen herinde en Glædelig Jul og et godt Nytår!

Håber at 2024 bliver et godt år for jer allesammen og jeres kære. Nyd de kommende dage!

Kærlige hilsner fra mig!
God jul og godt nytår til dig også!
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af whidgee »

Glædelig jul til alle!

God humor der her: https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/glae ... ere-3.html

:grin: :grin: :clap: :clap:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster