FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Paulinho15 »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/xavi ... allas.html

Jeg bryder mig slet ikke om den kamp i USA. Jeg synes det er total mangel på respekt overfor spillerne, og det er efter min mening at gamble med deres helbred i forhold til risikoen for at få skader.

Så vil jeg hellere undvære indtægten fra den kamp, og det er også alt for tæt på jul, som giver unødvendig rejsetid frem og tilbage.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi ikke vinder overbevisende over bundholdet Almeria som har kun 5 point efter 17 runder og har indkasseret 39 mål så SKAL vi acceptere at Barca er ikke længere en af de største klubber i Europa.
MDCCCXCIX

Dumle
Indlæg: 47
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dumle »

Jeg vil tillade mig at være uenig Lopez.

Jeg tror mere det handler om at skulle acceptere at en af de største klubber i verden har en træner uden format til at være træner på dette niveau. Barca er ramt af egen succes.

Man ansatte i sin tid pep og vandt jackpot i lotto samtidig med at man købte Ronaldinho havde en masse talent og så kom Messi.

Luis Enrique arvede også et klasse mandskab

De 2 var som spillere mere mandskabsledere end xavi nogensinde havde behov for at være (han var omgivet af Puyol, mascherano osv), og som træner er den egenskab bare mindst ligeså vigtig som taktisk viden.

Barca er en af de meget få hvis ikke den eneste topklub i verden der gang på gang sætter sin lid til at gamle spiller korryfæer også er klasse trænere. Tiden er løbet fra os og vi hænger fast i start 2010erne.

Spiller materialet er der til at rundsmadre bund og midterholdene i laliga hver uge og reserverne er gode nok til at tæve Antwerpen. Den her ligger hos ledelsen og Xavi. Ledelsen fordi de er forblændet af Xavis navn og Xavi fordi han ikke er dygtig nok. Vores spiller materiel er top2 og ihvertfald 3 i laliga og jeg vil sige at det kun er Real der potentielt har et bedre spiller materiel. Men de har så krydret det med en klasse træner. Skulle vi lege med FIFA stats er xavi vel i 70erne men Ancelotti er i 90erne.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dumle skrev:
tirs dec 19, 2023 11:19 pm
Jeg vil tillade mig at være uenig Lopez.

Jeg tror mere det handler om at skulle acceptere at en af de største klubber i verden har en træner uden format til at være træner på dette niveau. Barca er ramt af egen succes.

Man ansatte i sin tid pep og vandt jackpot i lotto samtidig med at man købte Ronaldinho havde en masse talent og så kom Messi.

Luis Enrique arvede også et klasse mandskab

De 2 var som spillere mere mandskabsledere end xavi nogensinde havde behov for at være (han var omgivet af Puyol, mascherano osv), og som træner er den egenskab bare mindst ligeså vigtig som taktisk viden.

Barca er en af de meget få hvis ikke den eneste topklub i verden der gang på gang sætter sin lid til at gamle spiller korryfæer også er klasse trænere. Tiden er løbet fra os og vi hænger fast i start 2010erne.

Spiller materialet er der til at rundsmadre bund og midterholdene i laliga hver uge og reserverne er gode nok til at tæve Antwerpen. Den her ligger hos ledelsen og Xavi. Ledelsen fordi de er forblændet af Xavis navn og Xavi fordi han ikke er dygtig nok. Vores spiller materiel er top2 og ihvertfald 3 i laliga og jeg vil sige at det kun er Real der potentielt har et bedre spiller materiel. Men de har så krydret det med en klasse træner. Skulle vi lege med FIFA stats er xavi vel i 70erne men Ancelotti er i 90erne.
Du har nok ret men jeg vil altid først give spillerne skylden for dårlige resultater. Det er dem der løber med bolden og tager beslutninger. Hver enkelt spiller ved hvor man starter på banen men jeg synes at vores spillere ikke forstår hinanden godt. Meget tit ser man deres utilfredshed på banen når de ikke modtager bolden eller når nogen tager en dårlig beslutning.
De også brokker sig overfor dommeren for de mindste fejl.
Kolektiv press er faldet drastisk og forsvaret får ikke nok støtte fra de øvrige spillere.
Der er rigtig mange ting der påvirker holdet men skaderne er mest irriterende fordi det fucker op hele rytmen og man har det svært ved at stifte et fast start 11 som er nødvendig og have i anden del af sæsonen.
Træneren er der for at holde øje med spillerne, give dem nogle instruktioner, lave taktik osv.
Men Xavi deltager ikke nok på sidelinjen, han er meget passiv. Han kunne slet ikke se de samme fejl som vi ser i fjernsynet, derfor han reagerer langsomt. Han har fået en lang snor men stadigvæk spillerne burde reagere meget hurtigere og står bedre sammen når vi er bagud eller når vi oplever problemer.
Her mangler en Puyol type på banen der uddeler lussinger til hele holdet så de vågner op.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

OFFICIAL: The European Court of Justice has ruled today that UEFA/FIFA violated European competition law by blocking the formation of the European Super League in 2021.

Det skulle betyde en økonomisk indsprøjtning, der i dén grad kommer til at kunne mærkes.

Er overhovedet ikke sikker på detaljerne, men vil prøve at finde information omkring det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨🎙️Bernd Reichart (A22 Sports Management CEO): “We have won the right to compete. The UEFA monopoly is over. Football is free. The clubs no longer have to fear sanctions and can now determine their own future.”
🚨🎙️Bernd Reichart (CEO of A22 Sports Management): “For the fans, we are going to broadcast ALL Super League matches for FREE.”
🚨As already known, both Barça and Real Madrid will receive an economic injection of €1B if the Super League is launched. Today's ruling was very key for the project. There have been contacts with about 60 clubs in the past year. [@ffpolo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

According to Mundo Deportivo, the Super League "may be the short-term solution to the financial problems of FC Barcelona and Real Madrid" given that they will receive a much-needed $1.089 billion (€1 billion) cash injection each if and when it finally gets underway.

This is because they would be founding members of the competition, which will not go unrecognized by investors set to stump up a reported $16.3 billion (€15 billion) plus A22 Sports Management which is the company behind its inception.

Kilde: Forbes.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til der her Super League. Nok fordi jeg sidder med et hav af spørgsmål og mangler information.

Hvem skal være med? Hvordan ser turneringens struktur og format ud? Hvordan hænger turneringen sammen med de hjemmelige ligaer og med Champions League? Fodboldspillere klager over alt for mange kampe - hvordan presser man også lige Super League ind i kalenderen? Og meget andet.

Grunden til mange er skeptiske er nok fordi turneringen er et mysterium. :?
Senest rettet af Barca80 tors dec 21, 2023 12:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Tanken om en Super League skræmmer mig virkelig. Hele fundamentet om overraskelser og jagten på det samme forsvinder med sådan et setup - og ja, de stærke bliver stærkere - men det vil virkelig vende rundt på samtlige dynamikker i branchen.

Alle andre klubber bliver marginaliseret og vil maksimalt blive fødekanal til Super League.

Jeg synes omvendt man skulle reorganisere og marginalisere de store økonomiske forskelle. Så internt mellem top og bund i Spanien fx., men også ligaerne imellem. England er længder foran på økonomien.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 The new European Super League format:

- Based solely on sporting merit.

- Several divisions.

- 60-80 participating clubs.

- Minimum of 14 guaranteed European matches per club.

[@marca via @theMadridZone]

Jeg forestiller mig at klubberne, der deltager i ESL, ikke deltager i Champions League.
Men der ér mange ubekendte.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Barca80 skrev:
tors dec 21, 2023 12:03 pm
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til der her Super League. Nok fordi jeg sidder med et hav af spørgsmål og mangler information.

Hvem skal være med? Hvordan ser turneringens struktur og format ud? Hvordan hænger turneringen sammen med de hjemmelige ligaer og med Champions League? Fodboldspillere klager over alt for mange kampe - hvordan presser man også lige Super League ind i kalenderen? Og meget andet.
Som jeg forstår det - så vil klubberne træde ud af europæiske turneringer (Champions League, Europa League og Conference League), for at afvikle sin egen liga.
Så bliver ikke til flere kampe - nødvendigvis.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🗣️ Florentino Perez: “We are very satisfied after the announcement.”

Florentino Perez: “Football, fans and freedom have won today.”

Florentino Perez: “UEFA no longer has any right to monopolize European Football."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

❗Official: La Liga asks the European Commission to take legislative measures to protect the stability and future of European football.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨 FC BARCELONA OFFICIAL STATEMENT:

FC Barcelona wants to express its satisfaction with the ruling of the Court of Justice of the European Union (CJEU) in which the Super League project proposed by A22 Sports is endorsed.

As one of the driving entities of the Super League, FC Barcelona considers that the ruling opens the way to a new top-level football competition in Europe by demonstrating against the figure of the monopoly in the world of football, and wants offer a proposal for dialogue on what the European competition model of the future should be.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨🗣️ Joan Laporta on the Super League: "The time has come for clubs, especially those owned by their socios and members, to have greater control over their future and their sustainability."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster