Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af SantJordi »

Det er ret vildt at anklage det nuværende angreb for manglende fodboldintelligens og så ønske sig Dembele tilbage i samme indlæg! :wtf:

Dembele kunne drible og skabe noget på egen hånd, men han smed altså også bolden væk 9 ud af 10 gange han fik den (jaja, måske overdrevet hvis der skulle gå pedanteri i den). Det kostede alt flow i angreb og gjorde at midtbanen ikke turde tage chancer fremad, fordi de skulle være klar på a spæne baglæns ved unødvendige boldtab - og til sidst i kampene for trætte efter alt for mange unødvendige tilbageløb. Men vi er da enige i at det ikke er super indbydende, det offensive spil, som vi disker op med for tiden.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
tors nov 16, 2023 10:26 pm
DrGink skrev:
tors nov 16, 2023 9:50 pm
EasyBuddhist skrev:
tors nov 16, 2023 9:42 pm
Ialocin skrev:
tors nov 16, 2023 9:36 am
Felix er jo en helt anden type, men thank god, at vi har fået ham ind. Der er ikke rigtig andre i offensiven, der tager initiativ og skaber noget. Raphinha, Yamal, Lewandowski og Ferran skaber i hvert fald intet for tiden.
Seriøst, Felix, Lewa, Rahpa. Det er det værste angreb, jeg har set for Barca i alle de godt 40 år, jeg har fulgt Barca. Det er ulideligt at se på.

Jeg tager til enhver tid Dembélé over nogen af de tre
Hvad er der med dig ham Dembele, easy? :glad:

Det er jo en fin statistik du viser. Men altså manden har lavet 4 assists og 0 mål i 11 ligakampe for et altdominerende hold. Det er jo ikke et super output.
Det handler ikke om Dembélé, men om den profil, han har.

Outputtet ligger i hans chance creation actions, hvor han ligger nr 1 og gjort det i lang tid. Hans progressive carries second to none. Han kan splitte et forsvar fra stående og den eneste, der kan hamle op med ham på de parametre er Leao.

Felix er så gabende kedelig at se på og hans output er langt under, hvad en kreatør for Barca skal kunne levere. Det er endnu værre med Raphinha og Lewa gider jeg ikke nævne i den sammenhæng. Det klart svagest angreb, jeg har set for Barca. Dertil er både Lewa og Felix fuldstændig clueless i presspillet. Modstanderne kan spille igennem Barca´s første pres så let som ingen ting og det er fuldstændig ligegyldigt, om det er Alaves, Getafe, Real eller Shakhtar.

Mange har meget travlt med at kigge på den defensive struktur, når det kommer til omstillinger imod, men den eneste der kan sætte et effektivt pres ind i første fase, er Gavi og derfor tænker jeg også, Han er tilbage på LW, så snart Frenkie er klar. Simpelthen fordi, vores angreb er så pisse ringe. Deres fodbold iq er fornærmende ringe og de løber konstant ind i blindgyder og boldtab. Teknisk er det tilmed KLART det ringeste angreb ever og deres positionering.... man kunne blive ved

Der er en grund til, Xavi og Barca spiller, som de gør og det har intet med forsvaret eller midtbanen at gøre
Der kom meget lidt fra dembele ift. de takter og den speed han har, så kom der simpelthen for lidt fra hans fødder også kan stats og profil egentlig være ligegyldig.

Felix skal ikke kreere chancer til andre, han skal selv ind og lave målene og han er vel den eneste der er noget værd i vores angreb pt.

Midtbanen er ikke uskyldig, de er medskyldige i det kedelige og let forudsigelige spil vi ser, de skal sætte spillet og tempoet. De kreere vel en tiendedel chancer sammenlignet med bussi, iniesta og Xavi. Det eneste vi kan juble over på den nuværende midtbane, er Gavi som kompensere for vores kedelige spil med brystkassen forrest og kæmper heroisk for trøjen.
Senest rettet af Filten tors nov 16, 2023 11:57 pm, rettet i alt 3 gange.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Der kom meget lidt fra dembele ift. de takter og den speed han har, så kom der simpelthen for lidt fra hans fødder også kan stats og profil egentlig være ligegyldig.

Felix skal ikke kreere chancer til andre, han skal selv ind og lave målene og han er vel den eneste der er noget værd i vores angreb pt.

Midtbanen er ikke uskyldig, de er medskyldige i det kedelige og let forudsigelige spil vi ser, de skal sætte spillet og tempoet. De kreere vel en tiendedel chancer sammenlignet med bussi, iniesta og Xavi. Det eneste vi kan juble over på den nuværende midtbane, er Gavi som kompensere for vores kedelige spil med brystkassen forrest og kæmper heroisk for trøjen.
Ærligt taget, jeg forstår ikke en bjælde af, hvad du skriver. Intet af det, giver mening
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

SantJordi skrev:
tors nov 16, 2023 11:28 pm
Det er ret vildt at anklage det nuværende angreb for manglende fodboldintelligens og så ønske sig Dembele tilbage i samme indlæg! :wtf:

Dembele kunne drible og skabe noget på egen hånd, men han smed altså også bolden væk 9 ud af 10 gange han fik den (jaja, måske overdrevet hvis der skulle gå pedanteri i den). Det kostede alt flow i angreb og gjorde at midtbanen ikke turde tage chancer fremad, fordi de skulle være klar på a spæne baglæns ved unødvendige boldtab - og til sidst i kampene for trætte efter alt for mange unødvendige tilbageløb. Men vi er da enige i at det ikke er super indbydende, det offensive spil, som vi disker op med for tiden.
Dembélé skabte 10 gange mere, end det nuværende angreb nogensinde kommer til

Det siger ligesom det hele, ikke?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Easy@

Nu begynder du altså at blande Demb og profilen lidt sammen.

Uden på nogen måde at rose det nuværende angreb, så var Demb altså en katastrofe. Han er også foreløbigt en lille fiasko for PSG. I VM finalen blev han hevet ud efter en 30-35 min, efter den værste præstation ever.

Han bliver aldrig absolut topklasse af flere årsager,

Men ja, det nuværende angreb får de færreste op at ringe.. :|

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
tors nov 16, 2023 11:59 pm
Der kom meget lidt fra dembele ift. de takter og den speed han har, så kom der simpelthen for lidt fra hans fødder også kan stats og profil egentlig være ligegyldig.

Felix skal ikke kreere chancer til andre, han skal selv ind og lave målene og han er vel den eneste der er noget værd i vores angreb pt.

Midtbanen er ikke uskyldig, de er medskyldige i det kedelige og let forudsigelige spil vi ser, de skal sætte spillet og tempoet. De kreere vel en tiendedel chancer sammenlignet med bussi, iniesta og Xavi. Det eneste vi kan juble over på den nuværende midtbane, er Gavi som kompensere for vores kedelige spil med brystkassen forrest og kæmper heroisk for trøjen.
Ærligt taget, jeg forstår ikke en bjælde af, hvad du skriver. Intet af det, giver mening
Det helt okay, vi andre forstår heller ikke en bjælde af, dembele var så “god” til i Barca og nu PSG ud over at miste bolden eller give falske forhåbninger.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
fre nov 17, 2023 12:39 am
Easy@

Nu begynder du altså at blande Demb og profilen lidt sammen.

Uden på nogen måde at rose det nuværende angreb, så var Demb altså en katastrofe. Han er også foreløbigt en lille fiasko for PSG. I VM finalen blev han hevet ud efter en 30-35 min, efter den værste præstation ever.

Han bliver aldrig absolut topklasse af flere årsager,

Men ja, det nuværende angreb får de færreste op at ringe.. :|
Jeg blander ikke noget sammen. Demb var ingen katastrofe, hverken som spiller eller som profil. Man kunne give ham bolden og så var man i angreb. De nuværende spillere kæmper en kamp for at flytte bolden én meter. Ingen kan sætte en mand og deres beslutningstagning er så horribel at det vitterligt gør ondt i øjnene at se på. Dembélé vil være fast starter for dette barcahold, til enhver fucking tid og hvem siger det mest om? De spillere, man har nu, eller om Dembélé? Det kunne være, man skulle tænke lidt over det

VM finalen? Hvorfor skal vi snakke om den? Det har absolut intet med sagen at gøre og det er typisk bold.dk argumentation, når man prøver få en seriøs snak igang.

Op at ringe?! Det her angreb er forfærdelig at se på, ganske enkelt. Gabende kedeligt og fuldstændig uden nogen form for æstetik. Som sagt, uden tvivl det værste angreb, jeg har set i min tid.

Min 7 årige søn, ønsker sig en Barcatrøje med Araujo i julegave. Det siger alt om, hvor skidt det ser ud i angrebet.
Senest rettet af EasyBuddhist fre nov 17, 2023 8:49 am, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Det helt okay, vi andre forstår heller ikke en bjælde af, dembele var så “god” til i Barca og nu PSG ud over at miste bolden eller give falske forhåbninger.
Nej, det forstår jeg godt, når du skriver, Felix ikke skal kreere chancer til de andre. Jeg mener, what the fuck?!

Ikke at, han ikke må score og man kunne godt have ønsket sig nogle flere fra Demb, men altså, jeg kunne godt tænke mig, vi ikke skal starte med snakke om, hvorfor Felix er en offensiv playmaker og IKKE en målscorer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre nov 17, 2023 8:36 am
Antimadridista skrev:
fre nov 17, 2023 12:39 am
Easy@

Nu begynder du altså at blande Demb og profilen lidt sammen.

Uden på nogen måde at rose det nuværende angreb, så var Demb altså en katastrofe. Han er også foreløbigt en lille fiasko for PSG. I VM finalen blev han hevet ud efter en 30-35 min, efter den værste præstation ever.

Han bliver aldrig absolut topklasse af flere årsager,

Men ja, det nuværende angreb får de færreste op at ringe.. :|
Jeg blander ikke noget sammen. Demb var ingen katastrofe, hverken som spiller eller som profil. Man kunne give ham bolden og så var man i angreb. De nuværende spillere kæmper en kamp for at flytte bolden én meter. Ingen kan sætte en mand og deres beslutningstagning er så horribel at det vitterligt gør ondt i øjnene at se på. Dembélé vil være fast starter for dette barcahold, til enhver fucking tid og hvem siger det mest om? De spillere, man har nu, eller om Dembélé? Det kunne være, man skulle tænke lidt over det

VM finalen? Hvorfor skal vi snakke om den? Det har absolut intet med sagen at gøre og det er typisk bold.dk argumentation, når man prøver få en seriøs snak igang.

Op at ringe?! Det her angreb er forfærdelig at se på, ganske enkelt. Gabende kedeligt og fuldstændig uden nogen form for æstetik. Som sagt, uden tvivl det værste angreb, jeg har set i min tid.

Min 7 årige søn, ønsker sig en Barcatrøje med Araujo i julegave. Det siger alt om, hvor skidt det ser ud i angrebet.
Nu syntes jeg måske lige du skulle komme lidt ned på jorden og tage den med ro.

Du savner Demb og ser åbenbart et stort lys i ham.

Alt i beregnet var han et katastrofalt bekendtskab for Barca. Det kan der slet ikke være 2 meninger om.

Og hvorfor skal han sammenlignes med det nuværende angreb? Det ved vi jo alle er en ualmindelig skidt årgang. Der vil han, på en god dag…funkle i sammenligning.

Bold.dk…..det er bare plat Easy. Jeg nævner VM finalen fordi han ikke har det der skal til, på den store scene.

Han ønsker sig trods alt en Barca trøje…

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af PeterPedal »

Det, jeg undrer mig mest over, er, at vi overhovedet har en tråd om den nulbon
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

PeterPedal skrev:
fre nov 17, 2023 1:50 pm
Det, jeg undrer mig mest over, er, at vi overhovedet har en tråd om den nulbon
Det jeg undrer mig over, er, vi har en situation i angrebet, hvor Demebélé ville være den ubestridte starter, hvis han stadig var i klubben. Det er fandme en falliterklæring af rang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Nu syntes jeg måske lige du skulle komme lidt ned på jorden og tage den med ro.
Jeg er altid rolig, det ligger jo ligesom i navnet.
Du savner Demb og ser åbenbart et stort lys i ham.
Jeg savner ikke Dembélé, jeg ved ikke, hvor du får det fra. Barca savner derimod den profil Dembélé har, fordi deres angreb er ubeskriveligt kønsløst, grænsende til det pinlige.
Og hvorfor skal han sammenlignes med det nuværende angreb?
Ja, jeg ved ikke, om du ser de rygter, der sender Nico til Barca, så det er da i dén grad aktuelt at snakke om Dembélé, hvoraf Nico jo er en mindre klon, bare med mindre potentiale.
Bold.dk…..det er bare plat Easy. Jeg nævner VM finalen fordi han ikke har det der skal til, på den store scene.
Det er simpelthen fremragende argumentation. Jeg ligger mig fladt ned. Selvfølgelig bliver en spiller aldrig verdensklasse, når man én gang har fejlet på højeste niveau.

Det er simpelthen for ringe at argumentere på den måde, og du ved det
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Filten »

Angrebet var ikke bedre da dembele var i Barca. Ja han kunne sætte 1 mand, 1! og så smide bolden væk. Man sidder ikke og savner dembele, vi savner Messi, hvis vi absolut skal snakke profiler vi kan bruge.

Og igen det er ikke kun angrebet, der får det til at se kedeligt og forudsigeligt ud. Midtbanen skaber heller ikke en dyt og slet ikke, hvis vi skal sammenligne med tidligere midtbanespillere som har spillet i barca.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre nov 17, 2023 2:02 pm
Nu syntes jeg måske lige du skulle komme lidt ned på jorden og tage den med ro.
Jeg er altid rolig, det ligger jo ligesom i navnet.
Du savner Demb og ser åbenbart et stort lys i ham.
Jeg savner ikke Dembélé, jeg ved ikke, hvor du får det fra. Barca savner derimod den profil Dembélé har, fordi deres angreb er ubeskriveligt kønsløst, grænsende til det pinlige.
Og hvorfor skal han sammenlignes med det nuværende angreb?
Ja, jeg ved ikke, om du ser de rygter, der sender Nico til Barca, så det er da i dén grad aktuelt at snakke om Dembélé, hvoraf Nico jo er en mindre klon, bare med mindre potentiale.
Bold.dk…..det er bare plat Easy. Jeg nævner VM finalen fordi han ikke har det der skal til, på den store scene.
Det er simpelthen fremragende argumentation. Jeg ligger mig fladt ned. Selvfølgelig bliver en spiller aldrig verdensklasse, når man én gang har fejlet på højeste niveau.

Det er simpelthen for ringe at argumentere på den måde, og du ved det
Dit brugernavn er til tider lidt i kontrast til virkeligheden.

Jeg brugte VM finalen som et profileret eksempel. Der er mange flere…og du ved det!

Ha en god zen weekend Easy, jeg lader andre diskutere, en spiller, der heldigvis er passe, med dig.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Problemet med Dembele var jo netop, at han skabte mere kaos end orden, uden at kompensere herfor med noget væsentligt output.

Forhåbningen fra min side var, at hans afgang ville tvinge konceptet i progression, men det hat så ingenlunde været tilfældet. Dembele er først fremmest individualist fremfor holdspiller, og vi savner ham helt overvejende, fordi konceptet på ingen måde er afstemt og velfungerende.

Så ja jeg tror, at vi alle kan mødes på, at angrebet aktuelt ikke er fremragende, men det mest fra mit perspektiv, fordi der på ingen måde skabes nok i boldomgangen og på baggrund af de taktiske dispositioner. Så lige nu har vi en situation, hvor Dembeles kaos faktisk kunne bringe noget farlighed, men dette er absolut kun tilfældet, fordi konceptet og ikke mindst midtbanen er absolut undervældende.

Ps. Easy - i øvrivgt lidt sjovt at se dit indlæg fra august, koblet med din nuværende agenda.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster