FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Hristo skrev:
fre aug 18, 2023 9:58 pm
DrGink skrev:
fre aug 18, 2023 9:24 pm

Præcis. Vi skal belønne den gode indsats og ikke se os blind på resultaterne. Hvis spillet kommer på plads skal resultaterne nok komme

Men dér hvor jeg synes det begynder at blive bekymrende er at han nu har haft 2 preseasons og spillet virker ikke på plads eller på vej til at komme på plads. Det virker famlende.

Nuvel jeg synes det er helt fair at give noget tid og man skal bestemt ikke bedømme for meget på en åbningskamp. Men det er desværre den vibe jeg får.
Det er lige præcis den samme følelse jeg har. Heldigvis skal der ikke meget til at fjerne den igen andet end spil over flere kampe, der varsler at vi udvikler os i den rigtige retning. Lad os håbe vi får en god oplevelse på søndag👏
Jeg er desværre bange for, at der er lang vej før vi overhovedet får noget der minder om Barca bold igen. Spillet har ikke rykket sig i den positive retning siden Koeman eller Xavi den er nærmere stagneret. Vi slår stadig indlæg på indlæg, vi har ingen kreativitet foran mål. Det går langsomt og ser utrolig kedeligt ud.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

❗Libero Football Finance were supposed to pay Barcelona €20m this week and another €20m before 29th August but so far it has not been received. With this income Barça will register Iñigo Martínez, Iñaki Peña and João Cancelo.

But Barça doubt whether more signings can be made apart from Cancelo. For more signings there has to be an important exit, which is not planned.

At the moment neither Xavi nor Deco are in business of signing João Félix and his name has not been mentioned in the Barça offices for days. In addition, his salary would be almost impossible to register.

Via:
@martinezferran
[md]
Store, store problemer for Barca, mens man går ind i den sidste uge af vinduet. Peña og Inigo er de sidste med førsteholdkontrakter, der er registreret til at spille i La liga. Lige nu, består førsteholdstruppen af:

Ter Stegen, Araujo, Kounde, AC, Alonso, Eric, Roberto, Lenglet, Gavi, Frenkie, Gündo, Oriol, Pedri, Ferran, Fati, Lewa, Raphinha og Abde.

I alt 18 spillere, der kan blive til 20, hvis Peña, Inigo og Cancelo kan registreres og Lenglet sendes videre

Dertil kan man tilføje:

Astralaga, Kochen, Balde, Casado, Fermin og Yamal der alle er registreret med b-holds licens.

Det er ikke nemme vilkår, man giver den sportslige sektor
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

To 16 årige er nu registret i førsteholdstruppen

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 28, 2023 10:41 am
To 16 årige er nu registret i førsteholdstruppen

Udtryk for unikt talent, eller desperation..? Jeg tænker, at det er en god kombination.

Jeg kan ikke huske hvem, det var der strøg om sig med truppens lønninger, men hvis vedkommende vil linke til en troværdig kilde, så vil jeg være vældig glad, tak!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Transfervinduet nærmer sig med hastige skridt sin afslutning og med mindre der sker større overraskelser så ender vi med følgende trup taget fra La Ligas officielle side d.d.:

Målmand:
- Ter Stegen
- Pena
- Astralaga
- Kochen

4 målmænd, hvoraf to aldrig har spillet førsteholds fodbold. Verdensklasse i Ter Stegen og fornuftig Copa del Rey niveau i Pena.

Forsvar:
- Araujo
- AC
- Kounde
- Eric
- Inigo Martinez (pt. ikke registreret)
- S. Roberto
- Balde
- Pau Cubrsi
- Cancelo (Forventer den offentliggøres når som helst)

Reelt set 5 CB's, 6 hvis Pau medregnes. Én til hver af de to backs hvor Roberto/Kounde/Araujo kan vikariere, dog kun i højre. Solidt i midten, men noget tyndt på kanterne omend Balde og Cancelo må siges at være et solidt makkerpar umiddelbart.

Midtbane:
- Gavi
- Pedri
- Romeu
- Frenkie
- Gundogan
- Casadó
- Fermin

7 spillere til 3-4 pladser afhængig af hvad Xavi vælger. Klart vores stærkeste kæde med spændende spillere i reserve Fermin og Casadó som dog nok får relativt få minutter.

Angreb:
- Ferran
- Fati
- Lewandowski
- Raphinha
- Abde
- Yamal

På papiret en stærk kæde også med 6 kvalitetsspillere, men med en alt overskyggende Lewandowski som ikke har sat en fod rigtigt i 6 måneder kan det også vise sig at være utilstrækkeligt. Det her SKAL være sæsonen hvor gerne et par stykker af Ferran, Fati og Abde etablerer sig som sikre valg med et godt output. Min vurdering er at Raphinha egentlig er etableret på den basis uagtet at han også lader meget tilbage at ønske. Yamal er super spændende, men vi må ikke ligge vores offensive ønsker i hænderne på en 16-årig.

Forventede salg/udlejninger:
- Alonso
- Lenglet

Det giver en bruttotrup på 26 mand men med 8-10 spillere på omkring 20 år og nedefter er der godt nok ikke meget seniortrup over det hvis vi skal være ærlige. Bevares folk som Pedri, Fati, Balde og Gavi har efterhånden nogle sæsoner med sig, men de altså stadig kun 20-21 år som de "ældste" af de unge. Samlet set har ovenstående trup en gennemsnitsalder på 24 år hvilket må siges at være noget urutineret til trods for åbenlyse talenter.

Hvad tænker i om ovenstående og hvor så i os helst forstærket realistisk set nu og her?
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Mener også truppen er vel ung! Men forventede starter dog lidt ældre..

Mener Laporta talte om 2 nye her til sidst. Cancelo og Celso eller Felix!??

Vil ikke have noget imod Felix (på lån!), ikke at han er en drømmesigning, men Lewan skuffer, Ferran skal stadig vise at han kontinuerligt kan præstere, mens jeg ikke tror på Abde. Vi kunne godt bruge ekstra kvalitet/bredde fremme.

Om der er andre i spil, ved jeg ikke. DM blev Romeu, hvilket vel var i erkendelse af de få midler der er.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Antimadridista skrev:
tirs aug 29, 2023 11:41 am
Mener også truppen er vel ung! Men forventede starter dog lidt ældre..

Mener Laporta talte om 2 nye her til sidst. Cancelo og Celso eller Felix!??

Vil ikke have noget imod Felix (på lån!), ikke at han er en drømmesigning, men Lewan skuffer, Ferran skal stadig vise at han kontinuerligt kan præstere, mens jeg ikke tror på Abde. Vi kunne godt bruge ekstra kvalitet/bredde fremme.

Om der er andre i spil, ved jeg ikke. DM blev Romeu, hvilket vel var i erkendelse af de få midler der er.
Selvfølgelig vil starteren nok ligge på ca. 26-28 år i snit, men der er godt nok ikke meget rutine eller guf på bænken at sætte ind offensivt.

Felix tænker jeg er en OK løsning på lån da han tilbyder lidt noget andet end mange af de andre angribere. Jeg kan godt frygte at vi ganske enkelt ikke har nok mål i de angribere vi har, selvom Felix selvfølgelig heller ikke er garant for 20+ basser.

Romeu er ikke en drømmesigning men jeg er godt nok positivt overrasket må jeg sige! Han brænder ikke banen af og smider om sig med lækre afleveringer, men det er heller ikke hans job. Han er balancespiller og oprydder og det har han indtil nu gjort til tæt på UG. Så kan man altid diskutere om det er med livrem og seler at spille med ham i mindre kampe, men han byder ind med præcis det han er købt ind for i min verden.
Rey Abi!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Det er alligevel noget af et skifte på bare 2-3 år

Billede

https://x.com/masianfcb/status/16976924 ... b11AhAFBhg

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Og for den kommende sæson gælder det jo også Eric, Lenglet og Fati - så der er seks spillere tilbage :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vores transfervindue:

IND
• Ilkay Gundogan
• João Cancelo
• João Felix
• Iñigo Martínez
• Vitor Roque (til januar/juni)
• Oriol Romeu


UD
• Griezmann
• Trincão
• Dembélé
• Ansu Fati
• Lenglet
• Garcia
• Umtiti
• Dest
• Collado
• Nico
• Kessie
• Busquets
• Alba
• Pablo Torre
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Real Madrid believe that Barça are being favoured and benefitted by VAR and refereeing decisions this season. [Diario AS]

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Dytrax skrev:
tirs sep 05, 2023 7:42 am
Real Madrid believe that Barça are being favoured and benefitted by VAR and refereeing decisions this season. [Diario AS]
:wtf: :crazy: :grin:
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
tirs sep 05, 2023 7:42 am
Real Madrid believe that Barça are being favoured and benefitted by VAR and refereeing decisions this season. [Diario AS]
Det er også på tide at VAR viser os lidt kærlighed :lol:
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

❗With all the exits this summer Barça saved €212.7m between some amortizations and all the salaries, while the cost of the five new signings has been €50.5m in salary and amortization.

The total wage bill of Barça is thus down to around €404m at the close of the window as compared to around €566m at the beginning.

At the start of the window the total wage bill was 73% of the club's total income in the season but now it is down to only 54%.

Via: @EFEdeportes @sport
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster