Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1783
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 10:36 pm
Så husker du ikke særligt godt. Romeu blev solgt som 20 årig til Chelsea, hvor den store succes dog udeblev. Han var ved at bide sig fast af flere omgange, inden han blev udlejet og til sidst solgt til Southampton for hvem, han spillede 256 kampe.
Så husker jeg netop rigtigt, når jeg skriver at han røg til bund- og midterklubber :thumbup:

Han spillede en enkelt kamp for Chelsea, ellers har han (igennem hele sit fodbolds liv) begivet sig i mindre klubber som Southampton og Stuttgart.
EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 10:36 pm
I år har han været en absolut hjørnesten i Girona's fremragende sæson.
Synes nu stadig der er lysår forskel (på niveauet) mellem Barca og Girona. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Som sagt, kender ham ikke særlig godt. Som backup kan det måske liiige gå an, og heller ikke mere. Og fik jeg egentlig nævnt at han snart er 32 år. :!: :!:

Synes generelt vi skal afholde os fra alt over +30, med mindre vi har specifik behov for rutine på holdet eller spilleren er aldeles klasse, ligesom fx Gündogan.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
ons jun 21, 2023 10:55 pm
EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 10:40 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Brozovic vil være en fin overgangsfigur, men også væsentlig dyrere. Højbjerg er ikke pivot og ej heller DM
Jeg tror at man kan få et større beløb for Kessie end hvad Brozovic koster, således vi netto ender i plus. Brozovic har erfaring fra den helt store scene, både i Inter men også fra landsholdet. Han spillede i øvrigt en god finale. Han er ikke den hurtigste, men som den bagerste mand i en midtbane krydret med Gundo og Pedri ville være solid.

Hvad stiller man op med: Brozovic, Gundogan, FDJ, Pedri og Gavi. De kan ikke alle være tilfredse vel.
Kessie penge vil først og fremmest gå til at registrere de spillere, der allerede er signet. Dvs. Inigo, Gündogan og Roque. Der skal faktisk langt mere til end et Kessie salg, husk man stadig er under 40% reglen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Så husker jeg netop rigtigt, når jeg skriver at han røg til bund- og midterklubber :thumbup:

Han spillede en enkelt kamp for Chelsea, ellers har han (igennem hele sit fodbolds liv) begivet sig i mindre klubber som Southampton og Stuttgart.
Det må stå egen regning, du ikke rater næsten 300 kampe i PL klubber. Det har jeg ikke så meget mere at sige til
Synes nu stadig der er lysår forskel (på niveauet) mellem Barca og Girona. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Som sagt, kender ham ikke særlig godt. Som backup kan det måske liiige gå an, og heller ikke mere.


Nå, det synes du alligevel? Du kan vel godt bruge Arnau, som også spiller for Girona? Eller Arda Güler, som spiller for et dårligere hold. Prøv at sving dig lidt op.
Og fik jeg egentlig nævnt at han snart er 32 år.
Fik jeg sagt, det var i forbindelse med, man hentede et stortalent, man kunne udvikle på sideløbende?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1783
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 11:36 pm
Det må stå egen regning, du ikke rater næsten 300 kampe i PL klubber. Det har jeg ikke så meget mere at sige til
Sorry, jeg kiggede forkert. Ikke enkelt kamp (som jeg skrev tidligere), men 22 kampe for Chelsea.

Men, alligevel må jeg bare gentage, at han har spillet over 95% af hans fodbolds liv i bund- eller midterklubber.
EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 11:36 pm
Nå, det synes du alligevel? Du kan vel godt bruge Arnau, som også spiller for Girona? Eller Arda Güler, som spiller for et dårligere hold. Prøv at sving dig lidt op.
Ja, Arnau og Güler er mere end velkommen, ud fra fremtidsperspektiver, da begge er u20 spillere. I modsætning til Romeu kan de begge potentielt udvikle sig til nogle world class spillere :thumbup:
EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 11:36 pm
Fik jeg sagt, det var i forbindelse med, man hentede et stortalent, man kunne udvikle på sideløbende?
Ja, det gjorde du. Og jeg fangede også din pointe allerede i dit første indlæg. Jeg er dog lidt i tvivl om du mener at Romeu skal være faststarter som DM for Barca, samtidig med at et stortalent indkøres? Jeg er bare lidt i tvivl om det er en god idé, at give Romeu så meget spilletid, hvis hans niveau kun rækker til et midterhold.

Antimadridista
Indlæg: 9283
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
ons jun 21, 2023 10:55 pm
EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 10:40 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Brozovic vil være en fin overgangsfigur, men også væsentlig dyrere. Højbjerg er ikke pivot og ej heller DM
Jeg tror at man kan få et større beløb for Kessie end hvad Brozovic koster, således vi netto ender i plus. Brozovic har erfaring fra den helt store scene, både i Inter men også fra landsholdet. Han spillede i øvrigt en god finale. Han er ikke den hurtigste, men som den bagerste mand i en midtbane krydret med Gundo og Pedri ville være solid.

Hvad stiller man op med: Brozovic, Gundogan, FDJ, Pedri og Gavi. De kan ikke alle være tilfredse vel.
I det tilfælde står Jong næsten med nitten. Brozovic skal naturligvis ha’ dm, med Gundogan og Pedri på de øvrige 2 midt pladser. Gavi kan vikariere fremme.

I øvrigt. Gad vide om Jong igen bliver et salgsemne, hvis man får held til at hente en kvalitets dm. Samtidig gør det dog intet at truppen bliver lidt bredere ift kvalitet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er dog lidt i tvivl om du mener at Romeu skal være faststarter som DM for Barca, samtidig med at et stortalent indkøres? Jeg er bare lidt i tvivl om det er en god idé, at give Romeu så meget spilletid, hvis hans niveau kun rækker til et midterhold.
Man vil med Romeu og et stortalent have mange forskellige muligheder for pivotkonstellationer alt efter, hvem modstanderne er. Sådan må det være, nu da Busi er smuttet. Man finder ikke en tilsvarende profil som ham, da den ganske enkelt ikke findes og derfor handler det om, man kompenserer for mangler gennem konstellationerne. Den profil man mangler er en DM, altså en defensiv midtbanespiller med forcer i de defensive aktioner og en sådan er Oriol. Det spilstyrende arbejde må man derfor overlade til andre, hvis han spiller.

Så ja, han vil være en rotationsspiller og den upside man får, er man kan indkøre et talent og forme ham sideløbende, hvilket også kræver masser af spilletid. På den måde får man både et her og nu alternativ og en fremtidig klassespiller på positionen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨 Barça's plan from now on is to sign a striker (Roque) and a pivot. If there are big sales, the club will also go for a right-back and an offensive midfielder. @RogerSaperas
🚨 Laporta will give Deco a lot of power. @Benayadachraf
🚨🎙️| Mateu Alemany after his return from Munich: “This has just begun.” [@victor_nahe]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7308
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1916 gange
Blevet takket: 1144 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Tottenham and Barça have made progress on the Clément Lenglet deal. The English club offer €5m. [Diario Sport]

Ialocin
Indlæg: 734
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 21, 2023 10:40 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Brozovic vil være en fin overgangsfigur, men også væsentlig dyrere. Højbjerg er ikke pivot og ej heller DM
Højbjerg har da ellers spillet en fremragende dm for Tottenham i store dele af denne og sidste sæson. Han er god til at positionere sig, og kan takle igennem.

Ialocin
Indlæg: 734
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

!Option skrev:
ons jun 21, 2023 10:36 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Elsker Højbjerg som spiller og type, men tror han vil komme kraftigt til kort som DM i Barca pga. manglen på ro, teknik og overblik.

Derudover så skal Tottenham sikkert også have mere for ham end Zubimendi fx ender med at koste.
Jeg har de samme tanker, men ift. hvilke andre navne der nævnes, så synes jeg ikke han er dårligere på bolden.

Har ikke helt styr på, hvad de vil have for ham, men har har været rygtet til Bayern, og de handler ofte fornuftigt.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Ialocin skrev:
tors jun 22, 2023 6:52 am
!Option skrev:
ons jun 21, 2023 10:36 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Elsker Højbjerg som spiller og type, men tror han vil komme kraftigt til kort som DM i Barca pga. manglen på ro, teknik og overblik.

Derudover så skal Tottenham sikkert også have mere for ham end Zubimendi fx ender med at koste.
Jeg har de samme tanker, men ift. hvilke andre navne der nævnes, så synes jeg ikke han er dårligere på bolden.

Har ikke helt styr på, hvad de vil have for ham, men har har været rygtet til Bayern, og de handler ofte fornuftigt.
Jeg har også tænkt på Højbjerg et par gange fordi han faktisk både har teknik og arbejdsindsats. Jer tror han på gode dage ville være fuldgod, men jeg tænker at hans fejlmargin vil være for stor. Jeg kan lige se hvordan han modtager bolden tæt på eget felt med to modstandere lige i ryggen, og mister den fordi han ikke har øjne i nakken som Busquets.
Men når det er sagt ville jeg faktisk være åben for Højbjerg.

DrGink
Indlæg: 699
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 672 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors jun 22, 2023 12:30 am
Jeg er dog lidt i tvivl om du mener at Romeu skal være faststarter som DM for Barca, samtidig med at et stortalent indkøres? Jeg er bare lidt i tvivl om det er en god idé, at give Romeu så meget spilletid, hvis hans niveau kun rækker til et midterhold.
Man vil med Romeu og et stortalent have mange forskellige muligheder for pivotkonstellationer alt efter, hvem modstanderne er. Sådan må det være, nu da Busi er smuttet. Man finder ikke en tilsvarende profil som ham, da den ganske enkelt ikke findes og derfor handler det om, man kompenserer for mangler gennem konstellationerne. Den profil man mangler er en DM, altså en defensiv midtbanespiller med forcer i de defensive aktioner og en sådan er Oriol. Det spilstyrende arbejde må man derfor overlade til andre, hvis han spiller.

Så ja, han vil være en rotationsspiller og den upside man får, er man kan indkøre et talent og forme ham sideløbende, hvilket også kræver masser af spilletid. På den måde får man både et her og nu alternativ og en fremtidig klassespiller på positionen.
Men kunne man så ikke bare bruge Nico og så hente et stortalent?

Og så spare pengene på Oriol?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
tors jun 22, 2023 8:09 am
EasyBuddhist skrev:
tors jun 22, 2023 12:30 am
Jeg er dog lidt i tvivl om du mener at Romeu skal være faststarter som DM for Barca, samtidig med at et stortalent indkøres? Jeg er bare lidt i tvivl om det er en god idé, at give Romeu så meget spilletid, hvis hans niveau kun rækker til et midterhold.
Man vil med Romeu og et stortalent have mange forskellige muligheder for pivotkonstellationer alt efter, hvem modstanderne er. Sådan må det være, nu da Busi er smuttet. Man finder ikke en tilsvarende profil som ham, da den ganske enkelt ikke findes og derfor handler det om, man kompenserer for mangler gennem konstellationerne. Den profil man mangler er en DM, altså en defensiv midtbanespiller med forcer i de defensive aktioner og en sådan er Oriol. Det spilstyrende arbejde må man derfor overlade til andre, hvis han spiller.

Så ja, han vil være en rotationsspiller og den upside man får, er man kan indkøre et talent og forme ham sideløbende, hvilket også kræver masser af spilletid. På den måde får man både et her og nu alternativ og en fremtidig klassespiller på positionen.
Men kunne man så ikke bare bruge Nico og så hente et stortalent?

Og så spare pengene på Oriol?
Det kunne man godt, men Xavi har efterhånden mange gange udtalt, han ikke ser Nico som pivot. Han vil have en DM, der har sine forcer i det defensive arbejde(et anker) og Nico er måske rettelig mere CM end DM i den forstand. Jeg har flere gange udtrykt, det er ærgerligt, Xavi ikke kan opfinde løsninger og udvikle dem selv. Det er et af de steder, man ser den tydeligste forskel på Xavi og Pep, hvor førstnævnte er mere konservativ end innovativ. Hvorom alting er, man har ikke den profil i truppen, Xavi ønsker. Det tætteste man kommer er AC og hvem ved, det kan være man får ham at se på pivot, hvis man ikke formår at hente en. Det kræver dog, man har rigeligt backup på forsvarpositionerne, for ellers vil Xavi ikke afstå ham derfra.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
tors jun 22, 2023 7:36 am
Ialocin skrev:
tors jun 22, 2023 6:52 am
!Option skrev:
ons jun 21, 2023 10:36 pm
Ialocin skrev:
ons jun 21, 2023 10:23 pm
Brozovic giver meget mere mening end Darder. Darder er mere offensiv, og vi burde da have nok midtbanespillere, der er fremadrettet med Pedri, Gavi og Gündogan. Til gengæld har vi ikke nogen DM.

Hva tænker folk om Højbjerg? Han er solid, og klart bedre end Romeu. Derudover virker det til, at han er kommet lidt i unåde i Tottenham.
Elsker Højbjerg som spiller og type, men tror han vil komme kraftigt til kort som DM i Barca pga. manglen på ro, teknik og overblik.

Derudover så skal Tottenham sikkert også have mere for ham end Zubimendi fx ender med at koste.
Jeg har de samme tanker, men ift. hvilke andre navne der nævnes, så synes jeg ikke han er dårligere på bolden.

Har ikke helt styr på, hvad de vil have for ham, men har har været rygtet til Bayern, og de handler ofte fornuftigt.
Jeg har også tænkt på Højbjerg et par gange fordi han faktisk både har teknik og arbejdsindsats. Jer tror han på gode dage ville være fuldgod, men jeg tænker at hans fejlmargin vil være for stor. Jeg kan lige se hvordan han modtager bolden tæt på eget felt med to modstandere lige i ryggen, og mister den fordi han ikke har øjne i nakken som Busquets.
Men når det er sagt ville jeg faktisk være åben for Højbjerg.
Det er helt korrekt. Højbjerg fungerer kun i en dobbletpivot og der har man faktisk en del løsninger allerede. Han mangler overblikket og roen på bolden. Boldcirkulationen er for lav og den defensive årvågenhed for mangelfuld og er også mere vertikal end horisontal og dem har man ligeledes rigeligt af.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Hvis den holder, så har man hakket endnu 21 mio euro af lønbudgettet. Det er også værd at tage med, selvom prisen er lav
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 73 gæster