15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er frustrerende at sidde tilbage med en skuffelse, som ikke rigtig lader sig fortrænge af at man lader det gå lidt tid inden man skriver sit postmatch indlæg. Men det er desværre et faktum, der er svært at komme udenom.

Kampen starter egentlig ret positivt, man får sat sig godt på spillet og Sociedad bliver holdt i noget, der minder om et jerngreb. Markeringerne sidder rigtig, rigtig godt i første halvleg, hvilket gør at La Real aldrig bliver farlige på noget tidspunkt. Garcia ligner præcis den forstærkning af forsvaret, men har skreget på i årevis og samtidig, så gjorde angriberne det, som jeg skrev før kampen, ville være godt at se, nemlig at veksle mellem positionerne med stor dynamisk effekt. Braithwaite illustrerede dette perfekt ved at score første mål fra venstre, andet mål fra midten og til sidst lægge op fra højre, men det var perfekt udført af hele trioen, som hver for sig både søgte dybt, bredt og ned i banen.

Et langt stykke hen ad vejen var det fint og i en kort periode også rigtig godt, hvor det mindede om den totalfodbold, Koeman så gerne vil spille. Men jeg må ærligt indrømme, langt det meste af tiden brød jeg sgu mig ikke rigtig om spillet. Særligt midtbanen savnede dynamik og kreativitet og frem for alt, så manglede der mand-mand udfordringer på et niveau, der er Barca værdigt, når man lige ser bort fra enkelte momenter fra Depay. Grizmann er stadig lige frygtelig at se på, han passer bare ikke ind. Braithwaite, der nok spiller sit livs kamp, er heller den type spiller, jeg kan lide at se på, selvom han leverer på et niveau, jeg bestemt ikke havde forudset, da han kom til klubben.

På midtbanen er trioen Busquets, De Jong og Pedri til tider en god kombination, men langt det meste af tiden mangler man det sidste. Man mangler det, som gør spillet smukt at se på. Det overraskende, det tekniske, det frække og det geniale. Det er der ikke, lige meget, hvor meget jeg kigger. Jeg havde håbet på at se Demir eller Puig inde fra start og den anden i løbet af kampen. De har, som de eneste lige nu, nogle af de elementer, som der mangler i spillet. Nu hvor Messi er væk, får man det ikke andre steder fra, så det er bydende nødvendigt, man får det tilført. Fordi, det her spil vi så i dag, hvor meget man end kan opløftes af den holdmæssige præstation, som bevares, var rigtig god, så er det, præcis det, jeg frygtede vi vil komme til at se hele sæsonen igennem.

Koeman havde fået sat holdet fint op til kampen og man kan sagtens forsvare opstillingen, i en åbningskamp af den svære slags. Men han taber fuldstændig kampen på gulvet i anden halvleg, hvor der ellers var en fantastisk mulighed for at bygge på spillet og få det løftet op på et endnu højere niveau allerede tideligt på sæsonen. Indskiftningerne var horrible og havde karakter af dele spilletid ud til sine favoritter, end det havde nogen som helst spillemæssig eller taktisk årsag. Det var dybt, dybt skuffende at se på at man er foran 3-0 og så skifter han tre forsvarsspillere ind, en DM og en CM. Frygteligt, ganske enkelt og jeg sidder med en grænseløst irriterende følelse her efter kampen, der ikke rigtig vil forsvinde. Mest fordi, jeg kunne have sagt mig selv det hele inden kampen, fordi man kender Koeman alt, alt for godt efterhånden. Han er så forudsigelig at det gør ondt og man får lyst til at tage derned og stikke ham et par flade, bare for at få en alternativ reaktion fra ham. Man havde glædet sig inden kampen til at se de unge folde sig ud, men det var alle de usual suspekts, der fik lov at spille og spillet var alt, alt for systemisk til min smag og nu er det så uden Messi til at løfte tingene, så man bliver bare lidt tilfredsstillet.

Havde man haft nogen som helst forhåbning om at det ville blive bedre med tiden, så kunne jeg sagtens leve med det, men faktum er, at det nok bare bliver værre og værre herfra.

Nå, men det var første kamp og man skal heller ikke være alt for negativ. Som sagt så ser Garcia og Depay ud til at være et par seriøse forstærkninger. Emerson havde ikke det bedste indhop, men han skal have tid til at falde til, før man dømmer ham. Og så vil man jo gerne vinde og det gjorde man jo.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Dytrax »

Vi har bestemt et lovende hold, men desværre, så er vores træner Koeman.
Og han har ikke den, synes jeg, taktiske fleksibilitet, en toptræner bør have.

Roberto bør sælges eller lejes ud. Det samme med Coutinho. Vi har Puig, Demir og Collado til rådighed, men jeg tvivler på at Kaptajn Stædig kommer til at ændre meget på sin opstilling, hvis jeg skal være ærlig.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Ba sai luo na »

Jeg så ikke kampen , men lækkert med en sejr og det måske kan give truppen en anelse ro.

Jeg er nu tilhænger af Roberto skal blive.

Der findes ikke en bedre bredde spiller til Barca imo.
Han er ikke perfekt - men midtbanen mangler fylde og Emerson kan blive alt fra en Douglas til en Alves.

Han er desuden et La masia symbol på man ikke behøver at have Xavi og Puyol niveau for at for en lang karriere i klubben. Et fint forbillede nu, hvor der skal satses mere på La Masia. Han skader ikke at have i truppen, men skal selvfølgelig kun spille hvis han er det bedste valg ift præsentationerne på banen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

Vi satser på at Griezz blomstrer i 2037
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Dytrax »

Lopezzz skrev:
man aug 16, 2021 6:10 am
Vi satser på at Griezz blomstrer i 2037
Sjovt nok i samme kamp, hvor Puig, i anledning af afskeds-optræden, får 3 minutters spilletid. :mrgreen:

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Filten »

Ba sai luo na skrev:
man aug 16, 2021 5:33 am
Jeg så ikke kampen , men lækkert med en sejr og det måske kan give truppen en anelse ro.

Jeg er nu tilhænger af Roberto skal blive.

Der findes ikke en bedre bredde spiller til Barca imo.
Han er ikke perfekt - men midtbanen mangler fylde og Emerson kan blive alt fra en Douglas til en Alves.

Han er desuden et La masia symbol på man ikke behøver at have Xavi og Puyol niveau for at for en lang karriere i klubben. Et fint forbillede nu, hvor der skal satses mere på La Masia. Han skader ikke at have i truppen, men skal selvfølgelig kun spille hvis han er det bedste valg ift præsentationerne på banen.
Roberto har ikke niveau til barca
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Norbit »

Filten skrev:
man aug 16, 2021 10:32 am
Ba sai luo na skrev:
man aug 16, 2021 5:33 am
Jeg så ikke kampen , men lækkert med en sejr og det måske kan give truppen en anelse ro.

Jeg er nu tilhænger af Roberto skal blive.

Der findes ikke en bedre bredde spiller til Barca imo.
Han er ikke perfekt - men midtbanen mangler fylde og Emerson kan blive alt fra en Douglas til en Alves.

Han er desuden et La masia symbol på man ikke behøver at have Xavi og Puyol niveau for at for en lang karriere i klubben. Et fint forbillede nu, hvor der skal satses mere på La Masia. Han skader ikke at have i truppen, men skal selvfølgelig kun spille hvis han er det bedste valg ift præsentationerne på banen.
Roberto har ikke niveau til barca
Enig! Med den løn og den pris vi bør kunne få ham, så er det nok bedre at skippe ham og prøve kræfter med b-holdets spillere.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan hænger det sammen at en spiller er dårlig og har en høj løn men at man stadig kan få penge for ham?

Problemet med Roberto er nok nærmere at man ikke kan få noget for ham. Og nu hvor han går markant ned i løn så kan man ligeså godt have en breddespiller som kan dække en masse pladser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man aug 16, 2021 10:58 am
Hvordan hænger det sammen at en spiller er dårlig og har en høj løn men at man stadig kan få penge for ham?

Problemet med Roberto er nok nærmere at man ikke kan få noget for ham. Og nu hvor han går markant ned i løn så kan man ligeså godt have en breddespiller som kan dække en masse pladser.
Var der ikke snak om, at Chelsea ville give op mod 35 mio for ham - der var noget med engelske klubber og Roberto? Det var det mit indspark blev baseret på.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af thomas »

Jeg ved ikke om det kun er mig - men jeg så flere situationer, hvor Roberto havde placeringsvanskeligheder. To af gangene undlader han at gå til en modstander der er på vej mod feltet, den ene gang trækker han sig og peger tilbage som om det var en af medspillerne, der burde tage tjansen. Og den anden gang er han simpelt hen for langsom til at fatte hvad der sker. Meget heldigt, at der ikke skete mere.
Jeg har egentlig altid haft veneration for Roberto, men det har nu aldrig været for hans defensive arbejde. Og vi er vel enige om, at det er blevet vigtigere end nogensinde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Norbit skrev:
man aug 16, 2021 11:19 am
Piquénbauer skrev:
man aug 16, 2021 10:58 am
Hvordan hænger det sammen at en spiller er dårlig og har en høj løn men at man stadig kan få penge for ham?

Problemet med Roberto er nok nærmere at man ikke kan få noget for ham. Og nu hvor han går markant ned i løn så kan man ligeså godt have en breddespiller som kan dække en masse pladser.
Var der ikke snak om, at Chelsea ville give op mod 35 mio for ham - der var noget med engelske klubber og Roberto? Det var det mit indspark blev baseret på.
Tror klubben ville sige nej til 35 mio for Roberto?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
man aug 16, 2021 8:07 am
Lopezzz skrev:
man aug 16, 2021 6:10 am
Vi satser på at Griezz blomstrer i 2037
Sjovt nok i samme kamp, hvor Puig, i anledning af afskeds-optræden, får 3 minutters spilletid. :mrgreen:
Ej nu må du ikke overdreve :lol:
MDCCCXCIX

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af ladislau »

Easy, jeg er helt enig i dit skriv. Rigtig gode pointer.

Lyspunktet er så til gengæld indstillingen, som du også er inde på

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Madameskrald »

På midtbanen er trioen Busquets, De Jong og Pedri til tider en god kombination, men langt det meste af tiden mangler man det sidste. Man mangler det, som gør spillet smukt at se på. Det overraskende, det tekniske, det frække og det geniale. Det er der ikke, lige meget, hvor meget jeg kigger. Jeg havde håbet på at se Demir eller Puig inde fra start og den anden i løbet af kampen. De har, som de eneste lige nu, nogle af de elementer, som der mangler i spillet. Nu hvor Messi er væk, får man det ikke andre steder fra, så det er bydende nødvendigt, man får det tilført. Fordi, det her spil vi så i dag, hvor meget man end kan opløftes af den holdmæssige præstation, som bevares, var rigtig god, så er det, præcis det, jeg frygtede vi vil komme til at se hele sæsonen igennem.
Kom det du efterlyser ikke med sikkerhed i strukturerne, relationerne mv.!? Og kan man forvente det i første kamp af sæsonen, 1. Kamp efter Messis afgang og med flere debutanter?

Det sagt så jeg syntes nu nok, at jeg så fremragende ting - eks. opstillet til MBs andet mål og Albas friløber.
Indskiftningerne var horrible og havde karakter af dele spilletid ud til sine favoritter, end det havde nogen som helst spillemæssig eller taktisk årsag. Det var dybt, dybt skuffende at se på at man er foran 3-0 og så skifter han tre forsvarsspillere ind, en DM og en CM. Frygteligt, ganske enkelt og jeg sidder med en grænseløst irriterende følelse her efter kampen, der ikke rigtig vil forsvinde.


Hvordan ville du have skiftet ud (Puig er selvskrevet, men derudover!?). Taget situationen i betragtning, så syntes jeg nu egentligt, at udskiftningerne var fornuftige. Med blik for sæsonen for helhed, så virker det oplagt, at få spillere som Araujo, Roberto og Emerson ind i en fornuftig rytme på trods af sparsom spilletid fra start.
Havde man haft nogen som helst forhåbning om at det ville blive bedre med tiden, så kunne jeg sagtens leve med det, men faktum er, at det nok bare bliver værre og værre herfra.
Jeg er helt med på, at præstationerne med Koeman formentligt aldrig bliver Pep sprudlende, men taget situationen i betragtning, så syntes jeg nu nok, at denne utilfredshed emmer lidt af en forkælet tilgang til spillet..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/8 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Det eneste jeg bed mærke i var opspillet som var ekstremt handicappet med neto… Skift ham ud med MAtS og så ser det bedre ud.

Resten venter jeg med til vi har spillet flere kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster