10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Hvorfor kan Tebas ikke se, at det, som La Liga gør, bliver en tur i den forkerte retning?

Er der et eller andet indlysende, som jeg ikke har fattet?

Filten
Indlæg: 1923
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 9:34 pm
Hvorfor kan Tebas ikke se, at det, som La Liga gør, bliver en tur i den forkerte retning?

Er der et eller andet indlysende, som jeg ikke har fattet?
han er Real Madrid fan, så kan PSG få messi og RMD kan få Mbappe.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Filten skrev:
fre aug 06, 2021 9:36 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 9:34 pm
Hvorfor kan Tebas ikke se, at det, som La Liga gør, bliver en tur i den forkerte retning?

Er der et eller andet indlysende, som jeg ikke har fattet?
han er Real Madrid fan, så kan PSG få messi og RMD kan få Mbappe.
Haha ahh, det vil godt nok være kortsigtet!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
fre aug 06, 2021 9:36 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 9:34 pm
Hvorfor kan Tebas ikke se, at det, som La Liga gør, bliver en tur i den forkerte retning?

Er der et eller andet indlysende, som jeg ikke har fattet?
han er Real Madrid fan, så kan PSG få messi og RMD kan få Mbappe.
Real kan ikke signe Mbappe med den regulering, der er i øjeblikket. De er nødt til at lette lønmassen betragteligt, hvis de vil signe ham i år. Måske næste år, hvor de kan få ham gratis og omsætningen er oppe igen, men jeg tvivler. Jeg tvivler på at Mbappe vil finde det sportsligt og økonomisk interessant til den tid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 06, 2021 9:40 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 9:36 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 9:34 pm
Hvorfor kan Tebas ikke se, at det, som La Liga gør, bliver en tur i den forkerte retning?

Er der et eller andet indlysende, som jeg ikke har fattet?
han er Real Madrid fan, så kan PSG få messi og RMD kan få Mbappe.
Real kan ikke signe Mbappe med den regulering, der er i øjeblikket. De er nødt til at lette lønmassen betragteligt, hvis de vil signe ham i år. Måske næste år, hvor de kan få ham gratis og omsætningen er oppe igen, men jeg tvivler. Jeg tvivler på at Mbappe vil finde det sportsligt og økonomisk interessant til den tid.
La Liga bliver tyndbenet og det ser ud til, at diverse olieklubber kommer til at løbe med alle bamserne fra øverste hylde.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg har efterhånden glemt hele postyret med det at Griezmann skulle tilbage til Atl. Madrid, som han selv ønskede… hvorfor kunne vi ikke sælge ham?

Afhang det virkeligt af Saul?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 9:46 pm
Jeg har efterhånden glemt hele postyret med det at Griezmann skulle tilbage til Atl. Madrid, som han selv ønskede… hvorfor kunne vi ikke sælge ham?
Umiddelbart på grund af hans høje løn. Han ville ifølge rygterne gerne tilbage, men ikke med en lønnedgang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Mht tallene omkring Messi, så er det de eneste tal, der er til rådighed og de taler deres tydelige sprog. At du har en eller anden opfattelse af at tallene ikke passer, det kan man ikke bruge til ret meget, når alle dem, som har analyseret dem påstår noget andet. I det hele taget, så påhviler det nu dig, at komme med tal, der påviser dine postulater og hvis du ikke kan det, så må du tage de tal, der foreligger for gode varer. Du er ikke kommet med ét eneste fakta, som modbeviser dem, som er kommet frem, så indtil du gør, så kan man ikke rigtig bruge din fornægtelse til meget andet, end det, det er, nemlig fornægtelse.
Hvad er det jeg fornægter? Og hvilke postulater er det du mener jeg kommer med omkring Messi og klubbens økonomi? Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du er så meget i defensiven. Du kom meget aggressivt ind i denne dialog og jeg har egentlig gjort det klart flere gange at mit udgangspunkt for mit skriv var hvad Laporta sagde på pressemødet. Jeg har ikke den største indsigt i økonomien og jeg finder det oprigtigt interessant at se på hvilken påvirkning Messis afsked har fremadrettet.

Omkring tallene så forstår jeg ikke din tankegang. Er vi ude i at det er de eneste vi har og vi derfor ikke skal være kritiske overfor dem? Som jeg forstår det på sport artiklen der danner grundlaget for snakken om de 30% så kommer dette tal på baggrund af en analyse lavet af tre selvstændige personer uden tilknytning til klubben og uden adgang til data fra klubben (de siger de direkte selv i artiklen). Personligt vil jeg ikke tage dette for gode varer. Det giver muligvis en indikation men grundlaget er simpelthen for tyndt til at man kan bruge deres tal som et faktum.

Igen jeg er ikke ude på at fornægte noget som helst. Jeg prøver at finde ud af hvilken økonomiske konsekvenser dette har. Og der vil jeg gerne lidt mere ud over "tro mig".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Rekick skrev:
fre aug 06, 2021 9:47 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 9:46 pm
Jeg har efterhånden glemt hele postyret med det at Griezmann skulle tilbage til Atl. Madrid, som han selv ønskede… hvorfor kunne vi ikke sælge ham?
Umiddelbart på grund af hans høje løn. Han ville ifølge rygterne gerne tilbage, men ikke med en lønnedgang.
Really? Hvis han virkelig gerne ville tilbage til hans hjerteklub, hvorfor så ikke acceptere en lønnedgang… det ville selv Messi da blot for at blive… så kan jeg faktisk bedre forstå at fansene vender deres vrede mod Griez… han kunne da bare sænke hans lønkrav og så var Messi blevet her.

Mærkeligt at Griez ikke ville acceptere en lønnedgang for at komme tilbage til Atl. Madrid.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 9:51 pm
Rekick skrev:
fre aug 06, 2021 9:47 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 9:46 pm
Jeg har efterhånden glemt hele postyret med det at Griezmann skulle tilbage til Atl. Madrid, som han selv ønskede… hvorfor kunne vi ikke sælge ham?
Umiddelbart på grund af hans høje løn. Han ville ifølge rygterne gerne tilbage, men ikke med en lønnedgang.
Really? Hvis han virkelig gerne ville tilbage til hans hjerteklub, hvorfor så ikke acceptere en lønnedgang… det ville selv Messi da blot for at blive… så kan jeg faktisk bedre forstå at fansene vender deres vrede mod Griez… han kunne da bare sænke hans lønkrav og så var Messi blevet her.

Mærkeligt at Griez ikke ville acceptere en lønnedgang for at komme tilbage til Atl. Madrid.
Good point.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Der var mange rygter. Nogle sagde at han ikke ville, andre at han ville, nogle skrev at Saul ikke ville ned i løn.

Jeg tror desuden ikke det var nok til at få Messi ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:54 pm
Der var mange rygter. Nogle sagde at han ikke ville, andre at han ville, nogle skrev at Saul ikke ville ned i løn.

Jeg tror desuden ikke det var nok til at få Messi ind.
Det tror jeg heller ikke. For vi ville få Saul på lønningslisten, og hvis vi med Messi ligger på 110% løn ifht indtægt, så er det ikke nok.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Vi skulle have været af med Umtiti, Lenglet, Cou, Braith, Roberto...

Men det er jo svært, når de ikke vil væk.

Jøsses, hvor er jeg en olm stodder i dag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Altså ville det overhovedet have været nok?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kvoller skrev:
fre aug 06, 2021 9:57 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:54 pm
Der var mange rygter. Nogle sagde at han ikke ville, andre at han ville, nogle skrev at Saul ikke ville ned i løn.

Jeg tror desuden ikke det var nok til at få Messi ind.
Det tror jeg heller ikke. For vi ville få Saul på lønningslisten, og hvis vi med Messi ligger på 110% løn ifht indtægt, så er det ikke nok.
For det første ville vi få penge i bytte.
For det andet er Griezmann den højstlønnede Barca spiller nu da Messi ikke er her længere.
Saul ville da komme til at tjene betydeligt mindre end Saul.

Hvorfor tror du ikke det ville være nok?

Edit: og selvom det ikke ville have været nok ville det kunne have betydet at vi var kommet noget nærmere målet.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 40 gæster