10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:52 pm
Paulinho15 skrev:
søn jul 18, 2021 5:38 pm
Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:15 pm
Eftersigende skulle Piq, Bussi, Roberto og Alba også stejle ift lønreduktion. De trækker samlet set også en god portion.

Ift diverses oprindelige løn, før corona, er den egentlig allerede sat ned og er det yderligere reduktion man taler om nu..? Altså ift hele truppen?

Der har været så meget lønsnak, så kan reelt ikke huske hvad der ER gennemført, om noget…??
Sådan som jeg har forstået det har spillerne fået udbetalt mindre i løn her under corona end de normalt får med lovning på, at de får den udskudte løn på et senere tidspunkt.

Jeg tror klubben nu reelt forsøger, at forhandle spillerne ned i løn. Hvis overstående er tilfældet som jeg skriver er de jo reelt set ikke gået ned i løn, fordi de så vil få det på et senere tidspunkt.
Ok.

På den baggrund finder jeg det generelt ikke videre beundringsværdigt, at det er SÅ svært at få folk ned i løn. Syntes sku det er for grådigt. Ok 40% er selvfølgelig rigtig meget, men 15-20% burde simpelthen kunne gennemføres. Det er lidt ulækkert.
Ja, hvis spillerne virkelig elsker Barca, så går de selvfølgelig ned i løn med det samme for at hjælpe klubben. Som jeg var inde på i et andet indlæg, så er der mange andre måder også at tjene penge på for spillerne
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Men sådan kan spillerne så også bare sige:
Der er mange andre måder klubben kan tjene på eller spare penge.

Det med at få folk frivilligt til at gå ned i løn er en stor udfordring - hvorfor skulle de gøre det, hvis man nu kunne afvente og vente på klubben fandt andre løsninger. Alle de spillere som ved de ikke har en lang fremtid i klubben - de har ingen motivation for at gå ned i løn.

Håber der findes en løsning uden nogle føler dårlig behandlet m.m - så vi ikke får en trup hvor 50% af truppen ikke er motiveret. Som alle andre arbejdspladser så fungere det bedst når medarbejdere gerne vil yde en ekstra indsats for firmaet uden at tænke sig selv først.

Jeg forstå bare ikke at hvis dette løn budget er så giga et problem - hvordan man så kan forsvare at signe 4 spillere og derefter kræve alle spillere på kontrakt at gå ned i løn. Ledelsen må da have kendt til detaljerne før sommerferien.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Paulinho15 skrev:
søn jul 18, 2021 6:04 pm
Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:52 pm
Paulinho15 skrev:
søn jul 18, 2021 5:38 pm
Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:15 pm
Eftersigende skulle Piq, Bussi, Roberto og Alba også stejle ift lønreduktion. De trækker samlet set også en god portion.

Ift diverses oprindelige løn, før corona, er den egentlig allerede sat ned og er det yderligere reduktion man taler om nu..? Altså ift hele truppen?

Der har været så meget lønsnak, så kan reelt ikke huske hvad der ER gennemført, om noget…??
Sådan som jeg har forstået det har spillerne fået udbetalt mindre i løn her under corona end de normalt får med lovning på, at de får den udskudte løn på et senere tidspunkt.

Jeg tror klubben nu reelt forsøger, at forhandle spillerne ned i løn. Hvis overstående er tilfældet som jeg skriver er de jo reelt set ikke gået ned i løn, fordi de så vil få det på et senere tidspunkt.
Ok.

På den baggrund finder jeg det generelt ikke videre beundringsværdigt, at det er SÅ svært at få folk ned i løn. Syntes sku det er for grådigt. Ok 40% er selvfølgelig rigtig meget, men 15-20% burde simpelthen kunne gennemføres. Det er lidt ulækkert.
Ja, hvis spillerne virkelig elsker Barca, så går de selvfølgelig ned i løn med det samme for at hjælpe klubben. Som jeg var inde på i et andet indlæg, så er der mange andre måder også at tjene penge på for spillerne
En håbløs romantiseret holdning at have efter min mening. Det er alt sammen så let at sidde og skrive. Men praksis er langt mere kompliceret.

Min pointe er såmen, at La Liga skal have råd til de bedste spillere i verden. Det tillader de ikke klubberne netop nu.

At det generelle lønniveau er fuldstændig absurd, er en helt anden snak, som jeg er ganske enig i. Men hvis de konkurrerende klubber i andre ligaer, kan udnytte sådan en situation her, til at nappe de bedste spillere fra La Liga, ja så er vi sjovt nok lige vidt, med ligaen som den helt store taber.
Forumlegende

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Selvom transfer vinduet først lukker i slutningen af august - så må en official udmelding omkring Messi vel snart komme?

Hvornår slutter Messi's ferie?
Hvad har Messi tænkt sig efter sin ferie - at træne med Barca som gæste spiller eller spille mur med sig selv...

Det kan også tænkes det hele har været afklaret længe og man bare venter på Messi kommer og sætter sin signatur og det er os som tænker for meget.

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Ferien slutter 3 uger efter Copa America finalen

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai luo na skrev:
fre jul 23, 2021 8:08 am
Selvom transfer vinduet først lukker i slutningen af august - så må en official udmelding omkring Messi vel snart komme?

Hvornår slutter Messi's ferie?
Hvad har Messi tænkt sig efter sin ferie - at træne med Barca som gæste spiller eller spille mur med sig selv...

Det kan også tænkes det hele har været afklaret længe og man bare venter på Messi kommer og sætter sin signatur og det er os som tænker for meget.
Vi har en rebounder i haven, han må GERNE slå sig ned 14 dage og træne hvis det er :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2795
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af whidgee »

Michman skrev:
man aug 02, 2021 7:32 pm
Billede
Stop lige med at poste random ting fra random fansider. Der er intet der er officielt

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Forhåbentligt en and!

5 år til en 34-årig? WTF! Godt nok kan han fortsat sparke til en bold, men selv Messi er næppe den løn værd som 39-årig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7159
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Madameskrald skrev:
man aug 02, 2021 11:33 pm
Forhåbentligt en and!

5 år til en 34-årig? WTF! Godt nok kan han fortsat sparke til en bold, men selv Messi er næppe den løn værd som 39-årig.
Da Puyol stoppede, havde jeg det sådan, at uanset om Pique så skulle køre Puyol rundt i en trillebør, ville tilstedeværelsen af ham på banen, betyde alt for moralen. Har det lidt på samme måde med Messi - og så er jeg tilsyneladende håbløs fodboldromantiker, der har mistet jordforbindelsen.

Men mon ikke, hvis Messi virkelig forlænger med 5 år, at der er tale om en afart af den aftale der har været nævnt, hvor nogle af årene er som ambassadør?

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ba sai luo na skrev:
tirs aug 03, 2021 7:19 am
Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.
Zlatan bliver 40 til oktober
Modric bliver 36 til september
Ronaldo bliver 37 til februar
Messi er lige blevet 34 år
Lewandowski bliver 33 om nogle dage

De er alle elite spillere på højeste plan, endda nogle af verdens absolut bedste spillere stadigvæk.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Dytrax skrev:
man aug 02, 2021 11:52 pm
Madameskrald skrev:
man aug 02, 2021 11:33 pm
Forhåbentligt en and!

5 år til en 34-årig? WTF! Godt nok kan han fortsat sparke til en bold, men selv Messi er næppe den løn værd som 39-årig.
Men mon ikke, hvis Messi virkelig forlænger med 5 år, at der er tale om en afart af den aftale der har været nævnt, hvor nogle af årene er som ambassadør?
[/
Ba sai luo na skrev:
tirs aug 03, 2021 7:19 am
Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.
En motivator og ambassadør som lønførende i klubben. Tja, det har jeg altså svært med at tage seriøst!
SpillerSomMESSI skrev:
tirs aug 03, 2021 8:21 am
Ba sai luo na skrev:
tirs aug 03, 2021 7:19 am
Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.
Zlatan bliver 40 til oktober
Modric bliver 36 til september
Ronaldo bliver 37 til februar
Messi er lige blevet 34 år
Lewandowski bliver 33 om nogle dage

De er alle elite spillere på højeste plan, endda nogle af verdens absolut bedste spillere stadigvæk.
Det er en udmærket pointe havde man valgt at skrive løbende kortere kontrakter med manden, som det i høj grad har været tilfældet med de tre ældste på din liste. Dette her er jo så åbenlyst en manøvre i Bartmou kategorien. Det er naturligvis bekymrende, at man øjensynligt planlægger, at Messi skal sidde på en betydelig del af lønbudgettet, når hans bidrag på banen med al sandsynlighed vil være meget beskedent!

Er der ikke et ordsprog med noget i retning af at tisse i bukserne i frost vejr..?

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Madameskrald skrev:
tirs aug 03, 2021 8:50 am
Dytrax skrev:
man aug 02, 2021 11:52 pm
Madameskrald skrev:
man aug 02, 2021 11:33 pm
Forhåbentligt en and!

5 år til en 34-årig? WTF! Godt nok kan han fortsat sparke til en bold, men selv Messi er næppe den løn værd som 39-årig.
Men mon ikke, hvis Messi virkelig forlænger med 5 år, at der er tale om en afart af den aftale der har været nævnt, hvor nogle af årene er som ambassadør?
[/
Ba sai luo na skrev:
tirs aug 03, 2021 7:19 am
Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.
En motivator og ambassadør som lønførende i klubben. Tja, det har jeg altså svært med at tage seriøst!
SpillerSomMESSI skrev:
tirs aug 03, 2021 8:21 am
Ba sai luo na skrev:
tirs aug 03, 2021 7:19 am
Messi får måske en Totti rolle - når han er omkring 38år
En levende legende i klubben som motivation og inspiration for alle i klubben og som kan bruges som indskiftnings spiller og i glimt stråle og stadig banke nogle frisparks mål ind osv

De næste 2 sæsoner burde han nok holde niveau.
Zlatan bliver 40 til oktober
Modric bliver 36 til september
Ronaldo bliver 37 til februar
Messi er lige blevet 34 år
Lewandowski bliver 33 om nogle dage

De er alle elite spillere på højeste plan, endda nogle af verdens absolut bedste spillere stadigvæk.
Det er en udmærket pointe havde man valgt at skrive løbende kortere kontrakter med manden, som det i høj grad har været tilfældet med de tre ældste på din liste. Dette her er jo så åbenlyst en manøvre i Bartmou kategorien. Det er naturligvis bekymrende, at man øjensynligt planlægger, at Messi skal sidde på en betydelig del af lønbudgettet, når hans bidrag på banen med al sandsynlighed vil være meget beskedent!

Er der ikke et ordsprog med noget i retning af at tisse i bukserne i frost vejr..?

Tænker lidt 3 år med nuværende løn eller 10 PCT ned eller 5 til det halve giver nogenlunde det samme og så bringer han da vidst også flere penge ind i klubben end han får i løn især med nye kontrakt..

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

5 år er meget. 3-4 år tror jeg dog fint han vil kunne præstere på ganske godt niveau.

Økonomisk vil han sikkert, så længe han er i truppen, generere et pænt overskud.

Nogle ønsker så bare helst at han skred.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster