Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Ja, altså udviklingen peger da kraftigt imod, at gode hold vinder titler fremfor stjerner.
Spørgsmål er om folk som Laporta og Perez kan forlige sig med den tanke. Det kan få store konsekvenser for spansk fodbold fremadrettet.

Med det pt presserende problem, er jeg nu endnu mere spændt på hvor meget dødvægt, vi reelt kommer af med denne sæson. Ønsker virkelig nogle afgange, for at finde bare lidt optimisme.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tirs jul 27, 2021 9:42 pm
Alle gik på kompromis og gik ned i løn, sidste sæson. Messi gjorde det også. Men hey, Messi er jo grådig. Han går kun ned i løn med 50%. Han burde faktisk gå ned med 80-90%. De andre skal slet ikke ned i løn. Ikke engang 15-20%.
Mener du seriøst det? Verdens bedste? :angel:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

The negotiation between Chelsea and Sevilla proceeds quickly for Jules Kounde , with optimism on both sides to be able to close in the next few hours. The deal could be closed between €30m-€35m plus Kurt Zouma for Jules Kounde as per @DiMarzio
Kæft en handel for de klamme blå…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
ons jul 28, 2021 12:19 pm
Kubala skrev:
tirs jul 27, 2021 9:42 pm
Alle gik på kompromis og gik ned i løn, sidste sæson. Messi gjorde det også. Men hey, Messi er jo grådig. Han går kun ned i løn med 50%. Han burde faktisk gå ned med 80-90%. De andre skal slet ikke ned i løn. Ikke engang 15-20%.
Mener du seriøst det? Verdens bedste? :angel:
Han er verdens bedste. Hvorfor skulle han ikke være det? Det er komisk, at der er forsvarstaler, for de spillere, der ikke vil væk. Med al mulige argumenter og forklaringer, men samme er ikke tilfældet med Messi. Der er kritik og tavshed. De burde gå ned i løn. De gjorde ikke noget anderledes end samtlige spillere i truppen sidste sæson. Alle gik ned i løn. Og Messi går hele 50% ned i løn. Han leverer hver sæson. Det kan man ikke sige om de andre. De leverer jo ikke engang halvdelen af, hvad Messi leverer.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvis jeg ikke leverede på mit arbejde og kostede mit arbejde, så kunne det godt tænkes, at jeg var blevet fyret. Men hey, det skal disse fodboldspillere jo ikke tænke på.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
ons jul 28, 2021 3:19 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 28, 2021 12:19 pm
Kubala skrev:
tirs jul 27, 2021 9:42 pm
Alle gik på kompromis og gik ned i løn, sidste sæson. Messi gjorde det også. Men hey, Messi er jo grådig. Han går kun ned i løn med 50%. Han burde faktisk gå ned med 80-90%. De andre skal slet ikke ned i løn. Ikke engang 15-20%.
Mener du seriøst det? Verdens bedste? :angel:
Han er verdens bedste. Hvorfor skulle han ikke være det? Det er komisk, at der er forsvarstaler, for de spillere, der ikke vil væk. Med al mulige argumenter og forklaringer, men samme er ikke tilfældet med Messi. Der er kritik og tavshed. De burde gå ned i løn. De gjorde ikke noget anderledes end samtlige spillere i truppen sidste sæson. Alle gik ned i løn. Og Messi går hele 50% ned i løn. Han leverer hver sæson. Det kan man ikke sige om de andre. De leverer jo ikke engang halvdelen af, hvad Messi leverer.
Kan du bestemme dig - før skrev du, at han ikke er gået nok ned i løn.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
ons jul 28, 2021 7:41 pm
Kubala skrev:
ons jul 28, 2021 3:19 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 28, 2021 12:19 pm
Kubala skrev:
tirs jul 27, 2021 9:42 pm
Alle gik på kompromis og gik ned i løn, sidste sæson. Messi gjorde det også. Men hey, Messi er jo grådig. Han går kun ned i løn med 50%. Han burde faktisk gå ned med 80-90%. De andre skal slet ikke ned i løn. Ikke engang 15-20%.
Mener du seriøst det? Verdens bedste? :angel:
Han er verdens bedste. Hvorfor skulle han ikke være det? Det er komisk, at der er forsvarstaler, for de spillere, der ikke vil væk. Med al mulige argumenter og forklaringer, men samme er ikke tilfældet med Messi. Der er kritik og tavshed. De burde gå ned i løn. De gjorde ikke noget anderledes end samtlige spillere i truppen sidste sæson. Alle gik ned i løn. Og Messi går hele 50% ned i løn. Han leverer hver sæson. Det kan man ikke sige om de andre. De leverer jo ikke engang halvdelen af, hvad Messi leverer.
Kan du bestemme dig - før skrev du, at han ikke er gået nok ned i løn.
Jeg har aldrig påstået, at han ikke er gået ned i løn? Hvor får du det fra? Du forstår vist ikke sarkasme, min ven.

Messi har faktisk gjort alt det, som han blev kritiseret for. Han gik ned i løn sidste sæson og har nu også sagt ja til en lønnedgang på 50%, mod de 30%, der var tale om i sidste sæson, som visse brugere herinde ikke mente var nok. Da talte man om en lønnedgang på 50%. Men det er også ikke nok for nogen jo. Han skal bare sige ja til at spille for 5-10% og gå ned i løn med 90%. Selv der vil nogen være utilfredse.

Men altså, du kan jo slet ikke lide ham. Stod det til dig, ville du skille dig af ham for ca. 6-7 år siden. ;)
Senest rettet af Kubala ons jul 28, 2021 9:21 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Madameskrald skrev:
tirs jul 27, 2021 9:22 pm
Snakker vi Alba, der angiveligt er gået ned i løn af flere omgange, som konsekvens af Corona?

Der er næppe nogle af os, der kender de nøjagtige detaljer - så måske er det lidt præmaturt, at sable en spiller ned, der har bidraget med en masse godt til holdet gennem mange år!?
Jeg finder det ikke præmaturt. Manden har været ganske kritisabel i sin adfærd i mange år efter min mening. Men smag og behag. Jeg synes indtil videre, at Messi fortjener ros for at samarbejde - Og vi skal bare være ovenud lykkelige, hvis vi får lov at nyde ham i trøjen endnu en sæson. Han er større end hele ligaen tilsammen, hvilket de øvrige klubber tydeligvis er enige i.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Uden at gå ind i en kæmpe diskussion så behøver man altså ikke at være “imod” Messi bare fordi man mener det ville være bedst hvis Messi enten fik markant mindre ansvar eller han var blevet solgt.

Jeg elsker Messi. Jeg har fulgt ham helt fra starten. Han er den bedste i historien og imo den bedste hver eneste sæson de sidste mange, mange sæsoner. Men der følger nogle taktiske ting med som Barca ikke har kunne håndtere de seneste sæsoner og som går direkte i “kamp” med flere af de elementer Barca ellers bygget spillet op omkring.

Så mens det har været en fornøjelse at se Messi kamp efter kamp så må jeg også indrømme at vi nu er kommet til et stadie hvor jeg vil se holdet spille. Hvor vi kommer væk fra individualisterne og over til kollektivet med alt hvad det omfatter. Det er også den vej spillet generelt er på vej i. Man vinder ikke hvis hele holdet ikke arbejder begge veje.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Der er jeg uenig. En spiller kan ikke vælte hele fundamentet. Først var der snak om tre spillere, der ikke bidrog, hvor man et eller andet sted kunne forsvare det. Nu er det en spiller, der får det hele til at bryde sammen. Havde Messi haft bedre holdkammerater, havde man også vundet mindst ligaen de sidste par sæsoner.

Men altså den diskussion har vi haft og vi kommer ingen vegne. Men at sige, at man kunne undvære ham eller at man ville skille sig af med ham de sidste 5-7 år, er for mig helt absurd.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:
ons jul 28, 2021 10:48 pm
Der er jeg uenig. En spiller kan ikke vælte hele fundamentet. Først var der snak om tre spillere, der ikke bidrog, hvor man et eller andet sted kunne forsvare det. Nu er det en spiller, der får det hele til at bryde sammen. Havde Messi haft bedre holdkammerater, havde man også vundet mindst ligaen de sidste par sæsoner.

Men altså den diskussion har vi haft og vi kommer ingen vegne. Men at sige, at man kunne undvære ham eller at man ville skille sig af med ham de sidste 5-7 år, er for mig helt absurd.
Enig… hvis Messi var skredet for 3 år siden havde vi max været et midterhold selvom vi havde spillet som ‘et hold’ … Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.

Men whatever… det har vi vist diskuteret 1000 gange herinde og er stadig af forskellige opfattelser og hurra for det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.
ATM har ellers lige vundet ligaen. Og Chelsea CL. Begge hold hvor fokus er på holdet over alt andet.

Det er for simpelt at påstå at et hold vil være et midterhold bare fordi holdet mister sin største stjerne. Andre spillere kan blomstre op som man feks så hos real uden Ronaldo. Barca har stadig rigtig mange gode spillere selvom Messi ikke er der. Vi ved ikke hvad det ville ske hvis de fik mere ansvar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 11:03 am
Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.
ATM har ellers lige vundet ligaen. Og Chelsea CL. Begge hold hvor fokus er på holdet over alt andet.
Og Danmark uden Eriksen
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Moriba's renewal is not close as of now. The player asks for a €3m net salary per season, triple what he currently earns. [Diari ARA]

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Diabolito skrev:
tors jul 29, 2021 11:35 am
Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 11:03 am
Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.
ATM har ellers lige vundet ligaen. Og Chelsea CL. Begge hold hvor fokus er på holdet over alt andet.
Og Danmark uden Eriksen
Ja for Denmark var ikke et hold med Eriksen vel? Og ville helt sikkert ikke have klaret sig så godt med ham på holdet?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster