Miralem Pjanic

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

FCBWAL skrev:
søn mar 28, 2021 9:44 pm
Pjanic har da vist flere gange, han har verdensklasseniveau, men han har ikke fået det vist i Barcelona. Jeg har det med ham, som du så øjensynligt har det med Griez: lad ham spille i en anden klub, og lad ham endelig shine der. Men i Barca tror jeg ikke på en fremtid. Roma (igen) eller evt Tyskland. Kunne godt se ham i Dortmund med hurtige spiller, han kan sætte iscene. Respekt til manden, der vist også er super sympatisk, men kan ikke se, hvorfor han skulle være mere værdifuld for Barca end Griez er...
Pjanic er en god, hurtig og præcis pasningsspiller og passer fint til Barcas stil men han er ikke ung mere og jo mindre han spiller jo værre bliver det.
Jeg synes bare at han har ikke spillet nok til at bevise at han kan gøre forskel på banen. Barca er hans drømmeklub som han selv siger og elsker spillestilen som Cruyff har etableret og derfor tror jeg at ham og Messi kunne nemt blive en god makkerpar men desværre træneren prioriterer andre spillere.

Griezz svinger meget og han fik utrolig mange chancer som han har ikke udnyttet. Men jo du har ret at han gøre det godt i 2021 indtil videre.
Men igen begge spillere er op i alderen og det vil nok være bedst at sælge dem og satse på de unge spillere men Pjanic fortjente meget mere spilletid.
Nu er det sikkert for sent fordi sæson slutter snart.
Vi får se hvad der sker i det næste transfer vindue men uanset hvad vi har ung blod klar til at tage over :thumbup:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn mar 28, 2021 10:24 pm
Mit problem er, at Pjanic skulle være hentet for år tilbage. Ikke nu. Det er alt for sent at spille ham ind. Han må jo tydeligvis ikke være god nok til træning heller, siden han ikke spiller, og når han ikke viser en fløjtende fis på banen, så skal han heller ikke spille mere.
Ville han ikke tage spilletid fra vores unge spillere? Det er da ellers noget af det, du er meget opmærksom på?
Ja vi skulle have hentet ham for 1-2 år tilbage men vi købte Griezmann i stedet for og franskmænden er først begyndt at spille fodbold her i de sidste par måneder.
At en professionel fodboldspiller på højt niveau skal bruge så lang tid til at finde sig selv i et nyt klub er ikke til at forstår.
MDCCCXCIX

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af DeanCassady »

Pjanic har absolut intet vist, så der er ikke en fløjtende fis, der taler for, at han skulle belønnes med mere spilletid. Tværtimod. Han sænker tempoet i spilletid, og efterlader mere plads bag sig end nogen Barcelona-spiller nogensinde har gjort. Jeg er oprigtigt talt forarget over, hvor horribel en markeringspiller han er.

Arthur-flosklen er desuden udtjent. Han har fortsat sin rædderlige form i Italien, og virker ikke som en spiller, der evner andet end at skubbe bolden videre til nærmeste medspiller. Så nej, det var fint, han blev skudt afsted, men det skulle hellere have været for en pose penge end for at regnskabsbalancere med et mere løntunge fortidslevn.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg savner bestemt ikke Arthur! Ligesom i overhovet ikke. Hans presspil var for dårligt, ligesom hans offensive slutprodukt, mens hans fysik var elendig. Jeg kommer bestemt heller ikke til at savne Pjanic. Jeg ved ikke, om der har været en plan med ham fra starten, men jeg tvivler. Faktum er dog, at Koeman slet ikke har nogen planer med ham. Han har vist sig alt for stationær og langsom, mens hans taktiske kvalifikationer slet ikke passer til Barca. Hans presspil fungerer ikke og hans boldomgang er for langsom og savner dynamik. Videre med ham, det kan kun gå for langsomt. Wijnaldum er en anden snak. for det første så vil Koeman have ham og det vil sige at han har en klar taktisk plan med ham. For det andet, så er hans presspil og fysik langt bedre, mens han kan levere dynamik i spillet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
søn mar 28, 2021 11:35 pm
Wijnaldum er en anden snak. for det første så vil Koeman have ham og det vil sige at han har en klar taktisk plan med ham. For det andet, så er hans presspil og fysik langt bedre, mens han kan levere dynamik i spillet.
For det første han er en hollænder ;-)
Trænere vælger altid spillere fra deres eget land.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
man mar 29, 2021 10:11 pm
EasyBuddhist skrev:
søn mar 28, 2021 11:35 pm
Wijnaldum er en anden snak. for det første så vil Koeman have ham og det vil sige at han har en klar taktisk plan med ham. For det andet, så er hans presspil og fysik langt bedre, mens han kan levere dynamik i spillet.
For det første han er en hollænder ;-)
Trænere vælger altid spillere fra deres eget land.
Hehe, ja, men for mig handler det mest om at have én, som træneren satser på og har en plan med, kontra én, som er det modsatte.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:15 pm
Lopezzz skrev:
man mar 29, 2021 10:11 pm
EasyBuddhist skrev:
søn mar 28, 2021 11:35 pm
Wijnaldum er en anden snak. for det første så vil Koeman have ham og det vil sige at han har en klar taktisk plan med ham. For det andet, så er hans presspil og fysik langt bedre, mens han kan levere dynamik i spillet.
For det første han er en hollænder ;-)
Trænere vælger altid spillere fra deres eget land.
Hehe, ja, men for mig handler det mest om at have én, som træneren satser på og har en plan med, kontra én, som er det modsatte.
Var det Koeman der ønskede Pjanic til klubben eller kom aftalen på plads inden Koeman blev træner?
Jeg kan ikke huske det
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Barca80 »

Lopezzz skrev:
man mar 29, 2021 10:24 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:15 pm
Lopezzz skrev:
man mar 29, 2021 10:11 pm
EasyBuddhist skrev:
søn mar 28, 2021 11:35 pm
Wijnaldum er en anden snak. for det første så vil Koeman have ham og det vil sige at han har en klar taktisk plan med ham. For det andet, så er hans presspil og fysik langt bedre, mens han kan levere dynamik i spillet.
For det første han er en hollænder ;-)
Trænere vælger altid spillere fra deres eget land.
Hehe, ja, men for mig handler det mest om at have én, som træneren satser på og har en plan med, kontra én, som er det modsatte.
Var det Koeman der ønskede Pjanic til klubben eller kom aftalen på plads inden Koeman blev træner?
Jeg kan ikke huske det
Pjanic blev officielt købt d. 29. juni 2020. Og Koeman blev officielt ansat 19. august. Dvs. næsten to måneder efter Pjanic kom til klubben. Derfor er det usandsynligt at det er Koemans beslutning. Det virker mere til at være et af Bartomeu's mange hovedløse beslutninger.

Ikke fordi jeg har noget imod Pjanic som spiller, men det var bare prisen kontra hans alder, som er komplet idiotisk i min verden. At man bytter en 23-årig brasiliansk landsholdsspiller (som endnu IKKE er færdigudviklet og har en potentiel klasse karriere foran sig!!), i form af Arthur, til en 30-årig (fylder 31 år om fire dage!!), i form af Pjanic, som man endda ikke rigtig bruger på banen - er jo total skud i låget mildt sagt!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg tror heller ikke der er nogle som er i tvivl om, at byttet/transferen mellem de to ikke skal ses igennem normale øjne. Det bar jo tydeligt præg af, at der skulle rykkes rundt på nogle tal ift. det regnskabstekniske, så man på den måde kunne fremstå bedre, hvilket så ikke rigtig lykkedes for Bartemøv og Co.

Transferen skulle aldrig være fundet af sted, og hvis den skulle, skulle der blot have været tale om direkte handler uden at det et bytte. Det er en skam for Pjanic, at han er blevet fanget lidt i mellem forskellige ting, men han har heller ikke vist kvaliteter som gør, at man bare IKKE kan undgå ham tl en start-11. Og Arthur er vist også stagneret i Juventus, så det var måske fint at komme af med ham, så der kunne komme plads til Pedri etc.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af EasyBuddhist »

Det var en ren regnskabshandel, som skulle sikre at Batomeu ville få godkendt sit regnskab af bestyrelsen. Ikke at det som sådan havde noget med bestyrelsen at gøre, men rettere vedtægterne, hvor en række krav til regnskabet skal opfyldes for at regnskabet kan overhovedet kan godkendes af bestyrelsen. En række vedtægter, der skulle sikre klubben en sund økonomi, men som Bartomeu altså en række smuthuller for at omgå dem. Jeg læste en artikel med det ene øje, hvor Tusquets ville lave om i vedtægterne, for at sikre, det samme ikke kunne ske igen, men han havde vist ikke mandat til at gennemføre dem, så arbejdet med vedtægterne skal færdiggøres under Laporta og den nye bestyrelse. Nogen har spekuleret i FFP som årsag til krumspringene fra Bartomeu og det kan også have haft indflydelse her og der, men det har altså i højere grad været klubbens egene vedtægter, der har været hovedårsagen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

I det mindste har han respekt for klubben og er taknemmelig for hans tid hos Barca selvom klubben og træneren har svigtet ham.
Jeg vil vædde alt at Xavi vil behandle ham meget bedre hvis han var træneren.

Respekt for det og held og lykke fremover brormand :cool:


MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Kvoller »

Han har godt nok ikke været god når han har spillet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn maj 23, 2021 3:40 pm
Han har godt nok ikke været god når han har spillet.
Fuldstændig det samme kan vi sige om mindst 7 andre spillere på holdet og de spillere har spillet utallige gange og i hver kamp mens Pjanic sammenlagt fik kun få kampe ;-)
Synes du at det er retfærdigt at bedømme manden på?
Hvad med de andre?
I næsten hver kamptråd var vi efter de samme spillere som laver sindssyg mange fejl og koster mål og stadigvæk spiller.
Men Pjanic skulle åbenbart være fejlfri for at tilfredsstille fansene og blive accepteret i klubben.

Og jeg forstår ikke når folk siger at han var ikke god nok? Var han virkelig den dårligste af alle på holdet? Det lyder som om han har aldrig spillet fodbold før :roll:

Men nok om det.
Jeg håber at han finder lykken i en anden klub. Det har han fortjent
MDCCCXCIX

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af FCBWAL »

Jeg er egentlig enig i, at han aldrig fik chancen. Jeg undrede mig mange gange over, at man ikke smed ham ind, især mod ringere modstandere, når der var behov for kontrol og ro på midten. Det kostede muligvis point. Men han strålede nu heller aldrig rigtig i denne sæson, men det var dre nu også kun få der gjorde og kun i perioder (De Jong, Pedri, Messi, Griezmann, Alba, Araujo, Mingueza vel dem, jeg lige kommer i tanke om).
Pjanic er en super spiller, og jeg tænker, de flest spillere kunne bruge ham.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Miralem Pjanic

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Pjanić has told Juventus that his wish is to return. [RAC1]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster