Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men altså jeg er stadig meget glad for lautaro. Han er dog en spiller som har en markant større chance for at floppe imo. Haaland skal nok lave mange mål for Barca...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 2:52 pm
Det kunne ligeså vel være suarez du beskrev der. I hvert fald hvis man husker de utallige beskrivelser der kom omkring suarez i sin barcatid. Han var i hvert fald heller ikke kendt for sin ynde med bolden...

Jeg synes man skal passe på med at smide spillere ind i bokse. Når jeg ser på vores nuværende system og de roller spillerne udfylder så vil haaland være intet mindre end genial i dembs rolle. Han ville presse modstandernes cb’er langt ned i banen og han ville være en enorm trussel med griez og Messi til at sætte ham i scene. Samtidig ville han være endnu en trussel i feltet når backerne kom med op.
Nej Suarez kunne en hel del med fødderne da han kom, han var ikke - som Haaland er - kun et fysisk bæst der tromlede modstandere ned.

Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.

Det er simpel observation.

"no flair, no elegange, pure power and finishing" det er ikke sådan vi skal se Barca lave mål.
Senest rettet af SpillerSomMESSI lør apr 03, 2021 3:13 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Piquenbauer, jeg forventer man iværksætter spareplanen, og danner sig et overblik, over hvad man reelt har af udgifter og indtægter inden man gør noget som helst andet.
Til Laporta forsvar har han jo så heller ikke købt noget endnu.

Dernæst vil jeg bruge alt hvad jeg kan af transfer indtægter(og alt hvad vi ellers kan finde) på at nedbringe det vi har mistet i år. Du nævner det selv som 350 mill euro . De penge, som vi ikke kan få lavet til langsigtede lån, skal betales asap, så vi har mere til driften og på sigt et reelt transfer budget næste år.
Det kommer an på hvad vi kan få lønningerne ned på, og hvilke indtægter det vender tilbage. Det er der Laporta skal trylle og bruge sine talenter.

Et lån på de 350 millioner, hvis vi skal afdrage dem i 30 år plus renter(selvom de er lave), er vel en Griezman løn.
Vi skylder vel rundt regnet det dobbelte i forvejen.
Altså, skal vi betale 3 Griezman lønninger i 30 år!!!

Nu vil man smide 150 milioner oveni, fordi en unik spiller er på markedet.
Problemet et, at det er der sgu hvert år. Det er sådan den her gæld er opstået.

Vores trup gør det godt pt, og Garcia kommer. Med en ny reserve ni’er, så er vi vel titel bejleren ligaen, og kan måske overraske favoritterne iCL næste år.
Det er ok situationen taget i betragtning.

Ellers handler det derfra om de langsigtede løsninger, som Laporta hijackede fra Font. Færre køb, som passer ind i økonomi, trup, taktik og strategi.
Mere fokus på La Masia er en no brainer.

Vigtigst af alt. Hvem er træner fra 2022, hvad er taktikken, spillestilen og filosofien på sigt?
Går vi med Koeman helt væk fra tiki tak? Så skal vi rette La Masia til, for de er igennem 30 sat i verden til at lave spillere efter en bestemt filosofi.
Henter vi Xavi eller en anden. Det bygger Barca op efter vores traditionelle dyder.

Det er ovenstående vi skal lede efter spillere til, og til næste sæson, skal vi udover at sælge vores dødvægt udleje eller sælge wingers og midtbane spillere.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

VicValde skrev:
lør apr 03, 2021 2:30 pm
Kubala skrev:
lør apr 03, 2021 2:18 pm
Umiddelbart kunne det lade sig gøre(Haalands transfer), hvis man kan dele beløbet over nogle år, men der er selvfølgelig nogle ting, der skal falde på plads. Lønninger, salg osv.
Griezmann er den anden højst betalte spiller i truppen - med et godt stykke ned til nummer 3. Med hans afgang burde det kunne lade sig gøre lønmæssigt, men transfermæssigt taber Barca enorme summer, hans markedsværdi er kun gået én vej siden skiftet, så det skal virkelig gøres med det lange lys på for Laporta. Og igen handler det om kreditorernes velvillighed.
Jo, det skal jo gøres med kreditorernes velvilje, for hvorfor skulle de gå med til det, hvis Barca ikke kan betale af på gælden? Jeg tænker, hvis Laporta og co. virkelig går efter Haaland, så har de forhåbentligt gennemtænkt det og kan finansiere det, ellers kommer den der transfer ikke til at gå igennem. Hvordan de gør det, er så spørgsmålet. Der er sikkert en del ting, der skal gå op i en højere enhed.
Senest rettet af Kubala lør apr 03, 2021 3:32 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Men altså, jeg har sgu nogle forbehold ift. Haaland, hvis altså han har klare mangler på det tekniske område.

Garcia, Depay og Alaba ville være fine tilføjelser. Og jeg kan endda gå med Depay, Wijnaldum og Garcia.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Apropos..Nu starter en Dortmund kamp på Xee.. :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 3:29 pm
Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
Demb kan drible feks... han kan splitte et forsvar med sin teknik.. Haaland kan ikke.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og Suarez kunne også drible. Han driblede mindre i Barca ift. Liverpool, men han kunne drible. I gennemsnit har Suarez driblet dobbelt så meget som Haaland. 1,5 mod 0,7. Det er gennem hele deres karriere indtil nu.
Senest rettet af Kubala lør apr 03, 2021 3:36 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 3:31 pm
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 3:29 pm
Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
Demb kan drible feks... han kan splitte et forsvar med sin teknik.. Haaland kan ikke.
Aiij nu bliver det fjollet!! Demb kan sende sig selv afsted med et langt træk. Demb står på ingen måde over Haaland ift teknik.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 3:31 pm
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 3:29 pm
Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
Demb kan drible feks... han kan splitte et forsvar med sin teknik.. Haaland kan ikke.
Men det hverken gør eller skal han gøre i nuværende taktik. Hans rolle består i at aktivere cb’erne (lave forskellige løb omkring dem) og ellers løbe dybt. Det er en typisk angriber rolle hvor han skal afslutte angreb og lave mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
lør apr 03, 2021 3:36 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 3:31 pm
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 3:29 pm
Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
Demb kan drible feks... han kan splitte et forsvar med sin teknik.. Haaland kan ikke.
Aiij nu bliver det fjollet!! Demb kan sende sig selv afsted med et langt træk. Demb står på ingen måde over Haaland ift teknik.
Jeg kan ikke tro mine egne øjne.. du mener da omvendt ik??

Ellers er det da helt på månen det du skriver.

Senest rettet af SpillerSomMESSI lør apr 03, 2021 3:52 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men altså .. whatever, jeg synes ikke Haaland er Barca materiale, som i overhovedet ikke. Det er der andre der synes og fred være med det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
lør apr 03, 2021 3:13 pm
Piquenbauer, jeg forventer man iværksætter spareplanen, og danner sig et overblik, over hvad man reelt har af udgifter og indtægter inden man gør noget som helst andet.
Til Laporta forsvar har han jo så heller ikke købt noget endnu.

Dernæst vil jeg bruge alt hvad jeg kan af transfer indtægter(og alt hvad vi ellers kan finde) på at nedbringe det vi har mistet i år. Du nævner det selv som 350 mill euro . De penge, som vi ikke kan få lavet til langsigtede lån, skal betales asap, så vi har mere til driften og på sigt et reelt transfer budget næste år.
Det kommer an på hvad vi kan få lønningerne ned på, og hvilke indtægter det vender tilbage. Det er der Laporta skal trylle og bruge sine talenter.

Et lån på de 350 millioner, hvis vi skal afdrage dem i 30 år plus renter(selvom de er lave), er vel en Griezman løn.
Vi skylder vel rundt regnet det dobbelte i forvejen.
Altså, skal vi betale 3 Griezman lønninger i 30 år!!!

Nu vil man smide 150 milioner oveni, fordi en unik spiller er på markedet.
Problemet et, at det er der sgu hvert år. Det er sådan den her gæld er opstået.

Vores trup gør det godt pt, og Garcia kommer. Med en ny reserve ni’er, så er vi vel titel bejleren ligaen, og kan måske overraske favoritterne iCL næste år.
Det er ok situationen taget i betragtning.

Ellers handler det derfra om de langsigtede løsninger, som Laporta hijackede fra Font. Færre køb, som passer ind i økonomi, trup, taktik og strategi.
Mere fokus på La Masia er en no brainer.

Vigtigst af alt. Hvem er træner fra 2022, hvad er taktikken, spillestilen og filosofien på sigt?
Går vi med Koeman helt væk fra tiki tak? Så skal vi rette La Masia til, for de er igennem 30 sat i verden til at lave spillere efter en bestemt filosofi.
Henter vi Xavi eller en anden. Det bygger Barca op efter vores traditionelle dyder.

Det er ovenstående vi skal lede efter spillere til, og til næste sæson, skal vi udover at sælge vores dødvægt udleje eller sælge wingers og midtbane spillere.
Altså du beskriver jo meget præcist det man hører fra laporta (gennem medierne). Her skal det lige pointeres at haaland transferen er medregnet i de 350 mio som man mener underskuddet vil lyde på efter denne sæson. Det samme er tabet på salg af spillere.

Det eneste jeg kan sige er at jeg synes man skal passe på med at blive for forsigtig. Selvfølgelig skal man kunne betale eller på anden måde få afviklet den gæld der skal falde efter sæsonen men man skal også bevare sin plads som en af verdens største klubber. Også efter Messi stopper. Ellers bliver det svært at få de penge i kassen fremadrettet som klubben har brug for. Derfor kan jeg godt lide tanken om en stor transfer og der ser jeg haaland som en “sikker” investering. Eller han er i hvert fald noget af det tætteste vi kommer på. Især fordi vi faktisk har brug for en angriber og han imo vil passe ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 3:48 pm
Antimadridista skrev:
lør apr 03, 2021 3:36 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 3:31 pm
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 3:29 pm
Jeg har ikke smidt Haaland ind i en boks! Jeg ser hvordan han spiller og hvordan vi som klub gerne vil spille og hvilke spillere der passer ind i det forfinede tekniske spil som er hyper hurtig pasnings baseret .. Haaland er næsten en dimentral modsætning.
Hvorfor kunne han ikke fungere i den rolle vi ser demb spille pt?

Jeg siger desuden ikke at suarez var dårlig med fødderne, men han var ikke elegant og til tider virkede han decideret klodset. Han kom langt sin vilje og power. Haaland er ikke noget teknisk vidunder men han er fin med fødderne. Og i en rolle som den demb spiller nu ville han kunne gøre det rigtig godt.
Demb kan drible feks... han kan splitte et forsvar med sin teknik.. Haaland kan ikke.
Aiij nu bliver det fjollet!! Demb kan sende sig selv afsted med et langt træk. Demb står på ingen måde over Haaland ift teknik.
Jeg kan ikke tro mine egne øjne.. du mener da omvendt ik??

Ellers er det da helt på månen det du skriver.

Gider ikke gennemse div YouTube klip. Har set hvad Demb generelt kan ift driblinger og teknik gennem små 4 år. Han står ikke over Haaland ift teknik. Men de er meget forskellige typer.

Men ja, fred være med det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster