La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det er simpelthen så random det du skriver om griez. Siden årsskiftet har han været involveret i flere mål end Messi.

Og mener du helt seriøst ikke at Pedri arbejder hårdt? Han er den spiller på holdet der tager flest defensive løb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Mangler vi ikke netop kontrol og strukturel stabilitet på midtbanen? Vil en angriber på midtbanen løse det?

Vi taber generelt kampene, hvor vi taber midtbanen..., så det peger lidt i den forkerte retning i min optik.

Vi taber simpelthen bolden for let og står umiddelbart efterfølgende ikke smart nok ifht. generobring - med et sårbart forsvar er vores eneste umiddelbare værktøj possesion fodbold Guardiola style. Så på sin vis havde Pique ret i hans udbrud forleden.., men den interne tillid og mekanismerne er ikke på plads.

Vi skal lynhurtigt finde et stabilt niveau (også i de tætte kampe), hvis vi skal gøre os forhåbninger i ligaen, og der kunne man godt overveje de Jong på sekseren, men jeg har svært ved at se, hvem der skal overtage hans boks til boks rolle (Koeman havde nok valgt wijnaldum).

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2812
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors feb 18, 2021 2:11 pm
Det er simpelthen så random det du skriver om griez. Siden årsskiftet har han været involveret i flere mål end Messi.

Og mener du helt seriøst ikke at Pedri arbejder hårdt? Han er den spiller på holdet der tager flest defensive løb.
Nævn mig 1 gang hvor Griezmann har været direkte afgørende (udover kampen i CdR hvor han var elendig indtil scoringen). Jeg ser på ingen måde, at det her Barca hold bliver blandt de 3 bedste i verden med Griezmann i angrebet. Messi er afgørende. Det er Griezmann ikke.

Jeg har ikke sagt at Pedri ikke arbejder hårdt! Skrev "Han (Griezmann) arbejder en del hårdere end både Pedri og Bussi." taget hans position som "angriber" i mente.
Madameskrald skrev:
tors feb 18, 2021 3:37 pm
Mangler vi ikke netop kontrol og strukturel stabilitet på midtbanen? Vil en angriber på midtbanen løse det?

Vi taber generelt kampene, hvor vi taber midtbanen..., så det peger lidt i den forkerte retning i min optik.

Vi taber simpelthen bolden for let og står umiddelbart efterfølgende ikke smart nok ifht. generobring - med et sårbart forsvar er vores eneste umiddelbare værktøj possesion fodbold Guardiola style. Så på sin vis havde Pique ret i hans udbrud forleden.., men den interne tillid og mekanismerne er ikke på plads.

Vi skal lynhurtigt finde et stabilt niveau (også i de tætte kampe), hvis vi skal gøre os forhåbninger i ligaen, og der kunne man godt overveje de Jong på sekseren, men jeg har svært ved at se, hvem der skal overtage hans boks til boks rolle (Koeman havde nok valgt wijnaldum).
Jo vi mangler netop kontrol og strukturel stabilitet på midtbanen. Noget vi ikke får med Busquets, Pedri og De Jong. Derfor skal vi prøve noget andet. Da Griezmann er en af dem som knokler hårdest, så skal han også have chancen - i min optik. Værre kan det da ikke blive.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Nævn mig 1 gang hvor Griezmann har været direkte afgørende (udover kampen i CdR hvor han var elendig indtil scoringen). Jeg ser på ingen måde, at det her Barca hold bliver blandt de 3 bedste i verden med Griezmann i angrebet. Messi er afgørende. Det er Griezmann ikke.
Nævn mig en gang hvor Messi er blevet spillet på kanten med de samme defensive pligter som griez? Og kan du fortælle mig om vi er et top 3 hold med Messi i angrebet?

Griez bliver spillet ude af position og leverer rigtig fint. Han vil ikke kunne gøre det bedre end Messi men han ville kunne hjælpe holdet i den rigtige retning som angriber. Du kan blandt andet se den analyse jeg har smidt op i psg tråden omkring holdet uden Messi. Der bliver der også set på griez og hvordan holdet præsterer når han er angriber:

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
Jeg har ikke sagt at Pedri ikke arbejder hårdt! Skrev "Han (Griezmann) arbejder en del hårdere end både Pedri og Bussi." taget hans position som "angriber" i mente.
Det er stadig faktuelt forkert.
Senest rettet af Piquénbauer tors feb 18, 2021 5:14 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Jo vi mangler netop kontrol og strukturel stabilitet på midtbanen. Noget vi ikke får med Busquets, Pedri og De Jong. Derfor skal vi prøve noget andet. Da Griezmann er en af dem som knokler hårdest, så skal han også have chancen - i min optik. Værre kan det da ikke blive.
Man kunne også bare spille uden Messi:
For instance, Barcelona without Messi seem to be a far more dynamic team, registering higher possession with a slightly more vertical approach. The tempo of their play is more or less the same but they seem to create more chances, register more shots and more positional attacks on average.

Defensively, Barcelona look more efficient without him, which isn’t that big of a surprise given his lack of duties in that phase in general. With lower PPDA (passes allowed per defensive action), more recoveries and far fewer goals conceded, the Catalans do seem to defend better without him.

Without Messi and the team more balanced structurally, the right centre-back is given more freedom in his movement. A similar thing can be said for the right-back but that mostly depends on whether a winger is playing or not, as we’ve already alluded to earlier.
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2812
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors feb 18, 2021 5:09 pm
Nævn mig 1 gang hvor Griezmann har været direkte afgørende (udover kampen i CdR hvor han var elendig indtil scoringen). Jeg ser på ingen måde, at det her Barca hold bliver blandt de 3 bedste i verden med Griezmann i angrebet. Messi er afgørende. Det er Griezmann ikke.
Nævn mig en gang hvor Messi er blevet spillet på kanten med de samme defensive pligter som griez? Og kan du fortælle mig om vi er et top 3 hold med Messi i angrebet?

Griez bliver spillet ude af position og leverer rigtig fint. Han vil ikke kunne gøre det bedre end Messi men han ville kunne hjælpe holdet i den rigtige retning som angriber. Du kan blandt andet se den analyse jeg har smidt op i psg tråden omkring holdet uden Messi. Der bliver der også set på griez og hvordan holdet præsterer når han er angriber:

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
Jeg har ikke sagt at Pedri ikke arbejder hårdt! Skrev "Han (Griezmann) arbejder en del hårdere end både Pedri og Bussi." taget hans position som "angriber" i mente.
Det er stadig faktuelt forkert.
Du kan overhovedet ikke sammenligne Messi og Griezmann.. Hvornår har Messi haft defensive pligter? Måske dengang han rendte rundt med nr. 30 på ryggen.

Vi har været et top 3 hold med Messi i angrebet, flere gange endda, det bliver vi aldrig med Griezmann - selv når Messi er på holdet. Griezmann brænder ekstremt mange chancer, han kan intet på egen hånd, der er intet x-faktor over ham. Men når han absolut skal spille. Så vil jeg hellere have ham på midtbanen. I en rolle ved siden af Pedri, for jeg tror at de to sammen med FdJ kan give mere til holdet end Busquets, FdJ og Pedri.

Jeg ved desuden ikke hvorfor du kommer ind på den sammenligning overhovedet. Du kan ikke tage Messi ud af holdet, så længe han er i klubben. Jeg snakker ikke om næste sæson. Jeg snakker for resten af denne sæson.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan overhovedet ikke sammenligne Messi og Griezmann.. Hvornår har Messi haft defensive pligter? Måske dengang han rendte rundt med nr. 30 på ryggen.
Altså det havde han jo selvfølgelig under pep. Det ved alle der så det hold.

Og jeg sammenligner dem som sådan heller ikke. Jeg påpeger at griez arbejder under nogle ret anderledes forhold end Messi. Det er derfor svært at komme med de påstande du gør når man ikke har set ham have en rolle der passer bedre til ham. Hos atm var han feks afgørende.
Vi har været et top 3 hold med Messi i angrebet, flere gange endda, det bliver vi aldrig med Griezmann - selv når Messi er på holdet. Griezmann brænder ekstremt mange chancer, han kan intet på egen hånd, der er intet x-faktor over ham. Men når han absolut skal spille. Så vil jeg hellere have ham på midtbanen. I en rolle ved siden af Pedri, for jeg tror at de to sammen med FdJ kan give mere til holdet end Busquets, FdJ og Pedri.
Ja men det er vi ikke længere. Om vi kan blive det med griez tror jeg ikke (pga hans alder). Desværre. Hvis vi havde haft ham da han var 3 år yngre så tror jeg vi kunne.

Men du skriver ærlig talt som en der er ekstremt biased mod griez. Det at du vil have ham ned på midtbanen på trods af at han vores andet farligste offensive kort virker mildest talt sindssygt. Prøv at sammenlign ham med dem du vil have skal tage hans plads.
Jeg ved desuden ikke hvorfor du kommer ind på den sammenligning overhovedet. Du kan ikke tage Messi ud af holdet, så længe han er i klubben. Jeg snakker ikke om næste sæson. Jeg snakker for resten af denne sæson.
Fordi du flere gange skriver at holdet ikke bliver godt med griez helt fremme. Og den køber jeg ikke. Holdet vil lige netop blive bedre med griez. Individuelt er han ikke i nærheden af Messi men han er holdspiller. Udover hans indflydelse på spillet er markant undervurderet (igen læs analysen) så presser han, han deltager i spillet og han ser sig aldrig for god til at støtte en medspiller. Det er præcis de ting vi har brug for fremadrettet. Så kan det godt være at griez ikke vil der være når det for alvor blomstrer men han kan hjælpe holdet i den rigtige retning og vise hvordan en angriber/off midt og stjerne skal spille.

Vi skal væk fra det individuelle som vi har set siden MSN og tilbage til holdet som det vigtigste. Og som analysen har vist så er det lige netop det der sker når griez spiller fremme i stedet for Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Piq@

Er din holdning at Griez, i en verden uden Messi og måske lidt yngre, ville kunne bidrage lige så meget,(som samlet pakke, alle plusser og minusser lagt sammen, defensivt som offensivt) som en top 3/top 5 profil i verden ift at vinde kampe og titler!?

Det er lidt sådan jeg hører dig sige. Er det korrekt?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det er meget svært at sige. Griez er mere en holdspiller end en decideret individualist. Derfor ville han nok ikke få samme status.

Men på det rigtige hold tror jeg han ville tæt på. Det var han i atm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9238
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Ok. Syntes måske du hæver ham for højt..også iberegnet def indsats og holdspiller.

Men som du selv nævner, finder vi nok aldrig helt ud af det, da holdet de kommende år, nok ikke bliver helt stærkt nok, til en fair sammenligning..!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2812
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Jeg mener oprigtigt, at Griezmann ikke hører hjemme til en af de tre forreste pladser i en klub som Barca. Det gik måske i Alt.Madrid, dengang de spillede 4-4-2. Vi er ikke Atl.Madrid og skal heller aldrig blive det.

Tror du ikke at holdet ville være mere dynamisk og bedre offensivt, såvel som defensivt, hvis vi stillede med følgende:

Ter Stegen
Roberto, Pique, Arujo, Alba
FdJ
Griezmann - Pedri
Trincao - Messi - Dembele

Jeg tænker udelukkende på, hvad vi kan få ud af denne sæson. Busquets dage har for længst været talte, det kunne pynte med en Griezmann som kæmper røven ud af bukserne på den midtbane - han vil kunne hjælpe til både offensivt og defensivt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det tror jeg virkelig ikke. Jeg er overbevist om at vi ville blive markant dårligere defensivt af den simple årsag at du spiller en angriber/off midt ude af position på midten. Så hellere bussi.

Og så er der Messi. Holdet er både dårligere struktureret og mindre dynamisk når han spiller. Så når nu du er i gang med urealistiske scenarier så kan du ligeså godt smide Messi på bænken og se hvorvidt det data vi har omkring holdet uden Messi også gælder over en længere periode. For hvis det gør så får et mere dynamisk og vigtigere - et markant mere struktureret og bedre defensivt hold at se.

Jeg er grundlæggende uenig i dine synspunkter omkring Griez. For mig at se er han alene qua sin fodbold iq mere end værdig helt fremme på et hold som Barca. Problemet er at han ikke har fået muligheden for at spille på sine styrker og i stedet er blevet brugt til at skabe bredde, lave dybe løb og ellers arbejde røven ud af bukserne. Håbløst at købe en så god spiller og så bruge ham så dårligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
tors feb 18, 2021 8:42 pm
Nej det tror jeg virkelig ikke. Jeg er overbevist om at vi ville blive markant dårligere defensivt af den simple årsag at du spiller en angriber/off midt ude af position på midten. Så hellere bussi.

Og så er der Messi. Holdet er både dårligere struktureret og mindre dynamisk når han spiller. Så når nu du er i gang med urealistiske scenarier så kan du ligeså godt smide Messi på bænken og se hvorvidt det data vi har omkring holdet uden Messi også gælder over en længere periode. For hvis det gør så får et mere dynamisk og vigtigere - et markant mere struktureret og bedre defensivt hold at se.

Jeg er grundlæggende uenig i dine synspunkter omkring Griez. For mig at se er han alene qua sin fodbold iq mere end værdig helt fremme på et hold som Barca. Problemet er at han ikke har fået muligheden for at spille på sine styrker og i stedet er blevet brugt til at skabe bredde, lave dybe løb og ellers arbejde røven ud af bukserne. Håbløst at købe en så god spiller og så bruge ham så dårligt.
Jeg husker ellers du håbede på vi hentede ham, fordi du mente han ville fungere godt på højrekanten i 4-4-2 systemet under Valverde :glad: Men enig! Sørgeligt hvor forudsigeligt hans forløb i klubben har været, han har alle dage været dømt til at fejle, eftersom han aldrig har fået muligheden for at spille efter sine styrker.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2812
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors feb 18, 2021 8:42 pm
Nej det tror jeg virkelig ikke. Jeg er overbevist om at vi ville blive markant dårligere defensivt af den simple årsag at du spiller en angriber/off midt ude af position på midten. Så hellere bussi.

Og så er der Messi. Holdet er både dårligere struktureret og mindre dynamisk når han spiller. Så når nu du er i gang med urealistiske scenarier så kan du ligeså godt smide Messi på bænken og se hvorvidt det data vi har omkring holdet uden Messi også gælder over en længere periode. For hvis det gør så får et mere dynamisk og vigtigere - et markant mere struktureret og bedre defensivt hold at se.

Jeg er grundlæggende uenig i dine synspunkter omkring Griez. For mig at se er han alene qua sin fodbold iq mere end værdig helt fremme på et hold som Barca. Problemet er at han ikke har fået muligheden for at spille på sine styrker og i stedet er blevet brugt til at skabe bredde, lave dybe løb og ellers arbejde røven ud af bukserne. Håbløst at købe en så god spiller og så bruge ham så dårligt.
Hold nu op. Hvad har det med position at gøre når han brænder kæmpe chancer lige foran mål, han misser flere store åbenlyse scoringsmuligheder. Det har INTET med position at gøre.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Og alligevel er han vores farligste spiller siden årsskiftet målt på mål og assists.

At påstå at det ikke har haft betydning for hans spil at han er blevet spillet ude af position er næsten ligeså tosset som at ville spille ham som cm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster