29/12 FC Barcelona - Eibar

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Kubala »

Barto og co. har virkelig ødelagt klubben. Man har efterhånden i nogle år set, hvordan klubben langsomt var på vej ned ad resultatmæssigt og nu er klubben jo i store vanskeligheder. Der var en del, der var kritiske over for Rosell, Barto osv., men hver gang blev kritikken bortforklaret med det ene og det andet. Hvorfor ansatte man Koeman? Corona eller ej, så burde Barca gøre det bedre end, hvad tilfældet er.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 30, 2020 1:14 pm
Så det er ikke uheldigt når vi mister de spillere vi har mistet til skader? Det er ikke uheldigt når de fejl der bliver lavet bliver straffet i højere grad mod os? Eller laver de andre hold ikke fejl i samme grad?

Og nej det gør real ikke - til at starte med så mangler de deres absolutte stjerne i Ronaldo. Modric er i den grad også blevet ældre. Det samme er Marcelo. Carvajal er skadet konstant.

Der er ingen her der siger at vi kun er bagud pga uheld - jeg har vitterligt skrevet i denne tråd at Koeman ikke er god nok. Men dette er altså en freak sæson hvor ligaen ikke giver et korrekt billede af styrkeforholdene mellem topholdene.

Real har også haft skader.

Jeg ser sjældent real og Atlético kampe, men jeg læser sjældent om eklatante forsvarskiks hos dem. Varane har vist lavet nogle. Men hos os, er det jo i hver kamp, også startende fra midten. Det er slet ikke alle fejl der har kostet, som du forsøger at gøre det til, vi har bare lavet ualmindeligt mange, hvoraf nogle har kostet.

Der har været væsentlig mindre udskiftning hos Real, ligesom holdet er meget det samme som de senere år. Naturligvis fratrukket Cristiano. Ja de har mistet nogle procent, ser vi også i CL, men de har stadig en vis klasse, samt rutiner og erfaring af lang tids genkendelighed.

Men du vil helst gøre det til en freak sæson. Er ikke enig og så kommer vi vist ikke videre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil ikke gøre det til en freak sæson - det er en freak sæson. Vi har været dårlige men vi har også været røvuheldige både på banen (se stats) i forhold til skader (pique, Ansu og nu cou har alle fået skader på 4+ måneder).
Og så inddrager jeg ikke engang alt det lort der sker udenfor banen med corona og økonomisk krise, mistillidsvotum og præsidentvalg, Messi der ville/vil væk osv.

At påstå at denne sæson ikke er som andre er decideret tosset. Og så overvurderer du real og atm helt vildt. Vi er ikke gode men det er de godt nok heller ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Dytrax »

Barça have made more errors leading to goals than any other team in La Liga this season (4), all four made by different players: Neto, ter Stegen, Lenglet and Araujo. [OptaJosé]

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Kubala »

Umiddelbart er Real og Atleti jo bedre end Barca pt i ligaen. At de så ikke er ligeså stærkt kørende, som tidligere, er jo en anden snak, men bedre end Barca er de vel lige pt? Barca sejler jo meget mere end de to hold i ligaen, ellers vil de jo ikke ligge der, hvor de gør. Det er noget, man burde forholde sig til og ikke de der, hvis og hvis scenarier.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Det jeg skriver er at pointforskellen er misvisende og at der reelt ikke er så stor kvalitetsforskel som stillingen umiddelbart indikerer.

Som det står klart hvis man kigger på xPTS (https://understat.com/league/La_liga) så har både real og atm overpræsteret i forhold til point mens vi ikke har det antal point som vi burde have. Ligaen burde være markant tættere end den er.

Hermed ikke sagt at vi har præsteret godt - som jeg har skrevet flere gange så burde Koeman fyres. Men jeg holder fast i at vi er meget tæt på real og atm og at vi med en bedre træner kunne og burde spille med om ligaen. Vi er dog, præcist som real og atm, ikke i nærheden af cl og det kommer til at tage nogle sæsoner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Kubala »

Aha, det kan du muligvis have ret i, i hvert fald statistisk. Og ja, man burde fyre Koeman. Han skulle slet ikke have været ansat. Man har købt spillere, der minder alt for meget om Messi, eller som skal have den samme rolle som Messi, hvis de skal præstere. Cou og Griez er to spillere, som skal have samme rolle på holdet, som Messi har, hvis de skal præstere optimalt. De skal begge være omdrejningspunktet på holdet og have en frirolle, hvis man skal have det bedste ud af dem. Man kan ikke sammensætte holdet med tre spillere, der skal være omdrejningspunktet på holdet, derfor burde man skille sig af med to af dem. Barto og co. har virkelig ødelagt det hele ved de seneste sæsoners indkøb, så det vil tage tid, før man igen kan være en dominerende faktor, hvad angår CL og alt det der.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 30, 2020 3:50 pm
Jeg vil ikke gøre det til en freak sæson - det er en freak sæson. Vi har været dårlige men vi har også været røvuheldige både på banen (se stats) i forhold til skader (pique, Ansu og nu cou har alle fået skader på 4+ måneder).
Og så inddrager jeg ikke engang alt det lort der sker udenfor banen med corona og økonomisk krise, mistillidsvotum og præsidentvalg, Messi der ville/vil væk osv.

At påstå at denne sæson ikke er som andre er decideret tosset. Og så overvurderer du real og atm helt vildt. Vi er ikke gode men det er de godt nok heller ikke.
jeg er netop enig i at der er mange årsager til at jeg altså ikke ser det som uheld og skader der er det primære. Bl.a. alt det der er sket generelt i 2020. Hvis man inddrager alt dette, ja så er det en freak sæson, læste dog din kalkule som at det der skete på banen var freak!!

Syntes ikke jeg overvurderer real og Atlético. De er bedre sammenspillede og har større erfaring. Deres base er klart bedre end vores.
Havde vi haft deres CL gruppe og den modgang de mødte der, var vi 100% røget ud.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Men du ser dem sjældent? Og alligevel slår du det fast med den største sikkerhed...

Jeg har sagt hvad jeg skulle sige. Alt det med base, taktik og erfaring er for spekulativt og stemmer ikke overens med trupperne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Synes det bliver lidt let købt med vi er uheldige.
Atlético spiller ikke altid prangende og Real til tider rædderligt.
Forskellen på dem og os, er hvor usikre vi er.
Vi laver masser af fejl i opspillet hele vejen rundt.
Når vi laver dem bagude, så koster det point. For vi ved heller ikke hvordan man laver mål.

Igår anede spillerne ikke hvad de skulle. Helt generelt virker de usikre på hvad de skal, hvad de kan og derfor løber de og gemmer sig.

Der er rammerne tydligere hos de Madrid klubberne, og de accepterer de dårlige dage. Spiller de fesne kampe så godt omstændighederne tillader.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Og ingen siger andet. Det er også derfor Koeman skal fyres. Men det ændre stadig ikke på at vi også er uheldige. Og at stillingen giver et skævt billede af styrkeforholdene mellem topholdene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Både enig og uenig. Vi opsøger jo nærmest fejl pt, og det har du ret i også i høj graf kan tilskrives Hollænderen.
Synes bare ikke det kan uheld, når det er baseret på konsekvent dårligt spil.

Det er selvfølgelig lidt i detaljen, men vi har som klub notorisk svært ved at holde trit med Real, når spillet ikke kører for os. Omvendt har de altid haft mere vinder instinkt i nedgangstider. Når vi er så horrible på alle parametre, som vi erer pt, så synes jeg egentlig point forskellen er retvisende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes ikke du kan sige at de slags fejl vi ser kommer som et produkt af dårligt spil. At bolden hopper over netos fod mod alaves har intet at gøre med at vi spiller skidt. Det samme kan siges om MAtS’ fejl mod atm hvor han intet har at lave så højt på banen. Eller det vi så i går fra araujo eller fra Alba, lenglet og MAtS mod cadiz. Det er uprovokerede personlige fejl i ufarlige situationer.

Og jeg kan ikke gøre så meget andet end at henvise til xPTS som jeg har gjort nogle gange efterhånden. På de parametre der bliver målt på så skulle vi være foran real med et par point og ikke bagefter med 7 (hvis de vinder i dag). Bevares de kunne sagtens være foran men 7 point er for meget. Og at atm kan komme foran med 13 point er decideret latterligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af ladislau »

Kender ikke alle xPTS parametre, men jeg kan se hvor mange fejl alle spillere fra Messi til Mats laver i hver kamp.
Selvfølgelig koster det nogle gange, og modsat (tidligere tider) kan vi Ikke kompencere for det i modsatte ende.

“Mats-målet” er enddog et godt eksempel, hvor Pique jo også laver en fejl. Det er jo en ond spiral vi er inde i.

Som jeg læser de xPTS statistiker, så tager de ikke højde for(som så meget andet)hvor usikkert vores pasnings spil er, og slet ikke hvor afhængig vi er af det ifh til de to andre klubber. Der har de nogle andre kompetencer at falde tilbage på.

Nu kan jeg se Villarreal lige har forstærket sig. Det er dem Sociedad og Sevilla vi skal kæmpe med, og måle statistikker og point med, og det bliver rigelig svært.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/12 FC Barcelona - Eibar

Indlæg af Piquénbauer »

Kender ikke alle xPTS parametre, men jeg kan se hvor mange fejl alle spillere fra Messi til Mats laver i hver kamp.
Selvfølgelig koster det nogle gange, og modsat (tidligere tider) kan vi Ikke kompencere for det i modsatte ende.

Mats-målet” er enddog et godt eksempel, hvor Pique jo også laver en fejl. Det er jo en ond spiral vi er inde i.
Ja pique laver en fejl men MAtS har stadig intet at lave derude. Som i intet. Det er en kæmpe brainfart. Så ja jeg er enig i at vi ikke er godt spillende, Koeman skal fyres, men de fejl der koster point har intet med det at gøre. Det er idiotiske individuelle fejl som vi ikke plejer at lave i samme omfang.

Vi har ikke været godt spillende i flere sæsoner, vi har ikke kunne presse, vi har ikke kunne spille bolden ud af forsvaret osv men vi har fandeme ikke lavet samme antal personlige fejl som vi ser i denne sæson.
Som jeg læser de xPTS statistiker, så tager de ikke højde for(som så meget andet)hvor usikkert vores pasnings spil er, og slet ikke hvor afhængig vi er af det ifh til de to andre klubber. Der har de nogle andre kompetencer at falde tilbage på.
Vi har som sagt ikke været godt spillende i flere sæsoner. Vores pasningsspil har været tvivlsomt længe. Men alligevel skabte vi chancer - det samme gør vi nu, flere end alle andre la liga hold, men vi kan ikke score. Noget af det har selvfølgelig med spillernes kvalitet at gøre men vi er også uheldige.
Nu kan jeg se Villarreal lige har forstærket sig. Det er dem Sociedad og Sevilla vi skal kæmpe med, og måle statistikker og point med, og det bliver rigelig svært.
Kald mig naiv men nej det er det virkelig ikke. Vi ender uden nogle problemer over disse hold. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster