10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Men ak nej, hos os skal Messi agere Modric, Kroos, Isco, Benzema og Ronaldo på én og samme gang.
Og dét, er derfor han er den bedste verden nogensinde har set, og nogensinde kommer til at se. Om spillerne omkring ham hedder Xavi/Iniesta eller Rakitić/Paulinho er fuldstændigt ligegyldigt, Messi forbliver den samme.

Det koster lidt de på kollektive trofæer naturligvis, men han er stadig den, af alle dem der bliver betraget som de bedste verden nogensinde har set, der har de fleste af dem.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:
Men ak nej, hos os skal Messi agere Modric, Kroos, Isco, Benzema og Ronaldo på én og samme gang.
Og dét, er derfor han er den bedste verden nogensinde har set, og nogensinde kommer til at se. Om spillerne omkring ham hedder Xavi/Iniesta eller Rakitić/Paulinho er fuldstændigt ligegyldigt, Messi forbliver den samme.

Det koster lidt de på kollektive trofæer naturligvis, men han er stadig den, af alle dem der bliver betraget som de bedste verden nogensinde har set, der har de fleste af dem.
Ja, men problemet er, at alle ikke ser det sådan. For mit vedkommende er det ganske enkelt utroligt, at folk nænner at nævne Ronaldo i samme sætning som Messi som værende bedre end ham, men det er som om, at folk blot bliver dummere og dummere og blot ser på målantal og tror, at det er det, alt handler om.

Enhver person med bare lidt hjerne ved, at det Messi udøver på banen, er ganske enkelt usammenligneligt med nogen som helst. Han har Maradonas teknik og kreativitet, Cruyffs forståelse af spillet, Gerd Mullers målnæse, Ronaldinhos evne på de små områder, Xavis afleveringer og Iniestas drive med bolden. Alt sammen i en og samme person.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

MessiPogba skrev:
LeoMessi skrev:
Men ak nej, hos os skal Messi agere Modric, Kroos, Isco, Benzema og Ronaldo på én og samme gang.
Og dét, er derfor han er den bedste verden nogensinde har set, og nogensinde kommer til at se. Om spillerne omkring ham hedder Xavi/Iniesta eller Rakitić/Paulinho er fuldstændigt ligegyldigt, Messi forbliver den samme.

Det koster lidt de på kollektive trofæer naturligvis, men han er stadig den, af alle dem der bliver betraget som de bedste verden nogensinde har set, der har de fleste af dem.
Ja, men problemet er, at alle ikke ser det sådan. For mit vedkommende er det ganske enkelt utroligt, at folk nænner at nævne Ronaldo i samme sætning som Messi som værende bedre end ham, men det er som om, at folk blot bliver dummere og dummere og blot ser på målantal og tror, at det er det, alt handler om.

Enhver person med bare lidt hjerne ved, at det Messi udøver på banen, er ganske enkelt usammenligneligt med nogen som helst. Han har Maradonas teknik og kreativitet, Cruyffs forståelse af spillet, Gerd Mullers målnæse, Ronaldinhos evne på de små områder, Xavis afleveringer og Iniestas drive med bolden. Alt sammen i en og samme person.
Jeg har aldrig, i ramme alvor, set Ronaldo blive sat i forbindelse med den bedste spiller verden nogensinde har set? Jo, der sikkert enkelte der mener dette, hvor størstedelen nok udgør Madrid fans, men der er altså også mange mennesker der mener, at jorden er flad. Ronaldo har ligeså mange Ballon d'Or som Messi, og han har endda vundet et trofæ med sit landshold, men det rykker bare ikke rigtigt på ligningen.

Derimod bliver der konstant diskuteret om Messi er det. Anerkendte aviser og respekterede managers som Pep Guardiola, Arsène Wenger, Diego Simeone, Conte (og mange flere managers/professionelle spillere/eksperter/journalister) har anerkendt Messi som den bedste verden nogensinde har set.

Jeg tror vi, der elsker/anerkender Messi som den bedste nogensinde, har alt for travlt med at overbevise alle andre om det, og er der nogen der synes andet, så kan vi simpelthen ikke acceptere det.

Det er lidt ligesom når snakken falder på, at Messi skal vinde et trofæ med sit landshold. Hvilket vi jo godt ved er noget vås, men samtidig ville jeg for eksempel elske, at se ham vinde den til sommer, udelukkende for, at man ikke længere kan bruge dette argument. Men selv hvis han vinder den til sommer, så skal man jo nok finde på nogle nye latterlige argumenter på, hvorfor det er, at han ikke er den bedste nogensinde.

Voetbal International - et anerkendt fodboldmagasin - bud på hvem den bedste nogensinde er, se hvem der ligger på førstepladsen: https://en.as.com/en/2017/06/08/footbal ... 19856.html

1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Johan Cruyff
4. Pelé
5. Alfredo di Stéfano
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Os og i titusindvis af andre nørder, er selvfølgelig ikke i tvivl.

Men alene en mulig kommende ballon til ham der krukken og deraf en distancering af Messi, vil i de brede medier, for altid, gøre at Ronaldo som minimum ligestilles..!

Jeg er meget enig i de ting I fremlægger, men det ser folk ikke. Lidt som hvis en eller anden plat Godzilla film indspiller for mere end end en oscar/cannesvinder. Aaaahh ok dårlig sammenligning, men I ved hvad jeg mener.

Ift VM. En evt argentinsk sejr, vil for altid gøre den endegyldige forskel. Igen i de brede medier. Nærmest ligegyldigt hvordan Messi spiller. Så fjollet er det.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Antimadridista skrev:Os og i titusindvis af andre nørder, er selvfølgelig ikke i tvivl.

Men alene en mulig kommende ballon til ham der krukken og deraf en distancering af Messi, vil i de brede medier, for altid, gøre at Ronaldo som minimum ligestilles..!

Jeg er meget enig i de ting I fremlægger, men det ser folk ikke. Lidt som hvis en eller anden plat Godzilla film indspiller for mere end end en oscar/cannesvinder. Aaaahh ok dårlig sammenligning, men I ved hvad jeg mener.

Ift VM. En evt argentinsk sejr, vil for altid gøre den endegyldige forskel. Igen i de brede medier. Nærmest ligegyldigt hvordan Messi spiller. Så fjollet er det.
Muligvis et unfair spørgsmål, men hvad/hvilke medier mener du egentligt?

Det er vel i sidste ende folket - altså dem der ser og beskæftiger sig med fodbold - der skal anerkende hvem den bedste egentligt er?

Når jeg læser på Facebook, Instagram, YouTube, blogge og forskellige forums, så er der en bred enighed om, at Messi er den bedste. Der er naturligvis altid en lille gruppe der skiller sig ud, men det vil der altid være.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Leomessi@

Helt ok, jeg er trods alt ikke et orakel;)

Det jeg mener er blot de mere mainstream agtige medier, de som ikke er eksperter, men som skal formidle en bred palet af nyheder/historier og som kommer ud til en stor mænge mennesker.
De vil blot tage det øverste stykke papir hvorpå der står ballon antal. Slut.
De lader resten ligge og går ikke i dybden. Man kan jo bare se hvordan Ronaldo de seneste år, blæses kunstigt op pga Reals CL succes. Hans mål har overskygget alt hvad der ellers virker som sund fornuft.
Man vil sige Ronaldo, vinder af flest ballons/verdens bedste priser og ikke Messi, anset af de fleste anerkendte eksperter, som historiens bedste spiller.

Det er bare sådan jeg fornemmer det vil blive udlægt. Det at ballons er en slags officiel kåring, gør den bare meget lige til at anvende.

Hvor mange gange er eksempelvis whoscoreds rangering blevet brugt på dr/tv2/tv3..

Håber du forstår mig

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Baseret på statistik og data er Messi den mest indflydelsesrige spiller i denne sæson i top 5 ligaer, efterfulgt af D. Silva. CR er den mest indflydelsesrige spiller for Real, mens Rak på 20. plads er den anden mest indflydelsesrige spiller for Barca. Til sidst, så er Salah foran KDB.

http://www.football-observatory.com/IMG ... index.html

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Kubala

Du må lige rundsende dit link til alle verdens landstrænere:)

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Samtidig kan man læse odds på ballon:

Oddschecker
https://www.oddschecker.com/football/fo ... f-the-year

Salah 7/4
Ronaldo 7/4
Messi 4/1

Skybet
https://m.skybet.com/football/player-sp ... t/21701537

Salah 6/4
Ronaldo 13/8
Messi 7/2

Andre har Messi lidt tættere på, men tendensen er tydelig??:(

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Antimadridista skrev:Samtidig kan man læse odds på ballon:

Oddschecker
https://www.oddschecker.com/football/fo ... f-the-year

Salah 7/4
Ronaldo 7/4
Messi 4/1

Skybet
https://m.skybet.com/football/player-sp ... t/21701537

Salah 6/4
Ronaldo 13/8
Messi 7/2

Andre har Messi lidt tættere på, men tendensen er tydelig??:(
Ja, der kan ikke være nogen som helst tvivl om, at enten Salah eller Ronaldo vinder den, alene på den baggrund af, at en af dem kommer til at stå med et Champions League trofæ d. 26 maj.

Jeg synes selv Salah har været fantastisk næsten hele året igennem, men han er stadig ikke i nærheden af Messi. Ronaldo burde ifølge mig overhovedet ikke blive taget i betragtning, og især ikke når han i semi-finalen mod FC Bayern havde to komplet off-days (ingen mål/ingen assist/intet godt spil).

Jeg ved ikke hvor meget VM skulle have at sagt, hvis f.eks. Brasillien (Neymar) vinder den?
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Historien viser at vinder Real cl, så vinder Ronaldo.

VM kan dog helt klart ændre alt. I 10 var Iniesta tæt på at tage den, nærmest udelukkende pga VM finale målet.

Vinder Argentina VM, får Messi selvfølgelig ballon, uden tvivl.

Vinder Bra med Neymar som afgørende i finalen og evt som topscorer, så tror jeg han tager den på trods af CL til Ronaldo.

Griezmann giver jeg også en ok mulighed, hvis han er afgørende for et fransk VM guld.

Vinder Liverpool CL, er Salah i front og kun VM guld til Messi, Ronaldo eller Neymar kan ændre på det.

VM betyder enormt meget. Cannavaro i 06 og endnu mere Bra/Ronaldo i 02 vandt nærmest udelukkende pga VM.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Til Messi fanatikerne herinde, gå ind på tråden 'landsholdsfodbold' (under international fodbold), og få endnu engang bekræftet hvorfor det er, at han er den absolut bedste verden nogensinde har set.

Der er sikkert nogle af jer der er bekendte med det jeg er fundet frem til, men jeg var dog alligevel en anelse overrasket at det er så ekstremt. Min tro på, at Argentina har muligheden for at klare sig godt til VM, er ihvertfald blev boostet lidt - men kun hvis Messi holder sig totalt skadesfri og er fit for fight (-:
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana al vent »

Rent teknisk er Messi invincible i ligaen denne sæson.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Billede
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster