Musik
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
- Indlæg: 11425
- Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
- Geografisk sted: Lige ved og næsten
- Har takket: 1393 gange
- Blevet takket: 1843 gange
Re: Musik
+ jeg ville hade at gå glip af Moses Sumney. Vildeste vokal live.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- zqa
- Indlæg: 10723
- Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
- Geografisk sted: København
- Har takket: 178 gange
- Blevet takket: 597 gange
Re: Musik
Årets 10 bedste (eller ihf. mest hørte plader): som sædvanlig i usorteret rækkefølge.
Slowdive (Slowdive), Big Thief (Capacity), The War on Drugs (A Deeper Undestanding), The New Pornographers (Whiteout Conditions), Gold Connections (Gold Connections EP), Ariel Pink (Dedicated to Bobby Jameson), Action Bronson (Blue Chips 7000), Palehound (At Night I'm Alright With You), Mogwai (Every Country's Sun), The Mountain Goats (Goths).
Og som altid; årets bedste metalplader:
1) Power Trip - Nightmare Logic. Den er den bedste trash-hardcore-punk plade jeg har hørt i mange, mange år. 33 minutters fuld smadder.
2) Pallbearer - Heartless.
3) Converge - The Dusk In Us.
Slowdive (Slowdive), Big Thief (Capacity), The War on Drugs (A Deeper Undestanding), The New Pornographers (Whiteout Conditions), Gold Connections (Gold Connections EP), Ariel Pink (Dedicated to Bobby Jameson), Action Bronson (Blue Chips 7000), Palehound (At Night I'm Alright With You), Mogwai (Every Country's Sun), The Mountain Goats (Goths).
Og som altid; årets bedste metalplader:
1) Power Trip - Nightmare Logic. Den er den bedste trash-hardcore-punk plade jeg har hørt i mange, mange år. 33 minutters fuld smadder.
2) Pallbearer - Heartless.
3) Converge - The Dusk In Us.
#jesuisSheep
-
- Indlæg: 11425
- Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
- Geografisk sted: Lige ved og næsten
- Har takket: 1393 gange
- Blevet takket: 1843 gange
Re: Musik
Nå. Men altså. Jeg tror aldrig jeg har haft så stor appetit på ny musik som i 2017. Tror heller aldrig før, jeg har brugt ligeså meget tid på at høre musik som i år - og det er nu altså ikke fordi, jeg plejer at ligge på den lade side. Der har bare været så fandens meget godt at lytte til i år. Nogle af tingene er relativt nye, så der kan jeg selvfølgelig ikke afvise at nyhedens interesse spiller ind (som Björk-albummet, eksempelvis)
Placeringerne ville sikkert se lidt anderledes ud hvis jeg lavede listen om to dage. Jeg har lavet en top 50. Bare fordi.
50. Cloud Nothings - Life Without Sound
49. Portugal. The Man - Woodstock
48. Toro Y Moi - Boo Boo
47. Queens Of The Stoneage - Villians
46. Benjamin Clementine - I Tell A Fly
45. The Magnetic Fields - 50 Song Memoir
44. Real Estate - In Mind
43. Ibeyi - Ash
42. Destroyer - ken
41. Lorde - Melodrama
40. SZA - CTRL
39. Torres - Three Futures
38. Manchester Orchestra - A Black Mile To The Surface
37. San Fermin - Belong
36. Feist - Pleasure
35. Amber Coffman - City Of No Reply
34. Wolf Alice - Visions Of A Life
33. Iron & Wine - Beast Epic
32. Syd - Fin
31. Björk - Utopia
30. Elbow - Little Fictions
29. Fleet Foxes - Crack-up
28. Lana Del Rey - Lust For Life
27. Zola Jesus - Okovi
26. Four Tet - New Energy
25. Jay Som - Everybody Works
24. Cigarettes After Sex - s/t
23. Brand New - Science Fiction
22. Beach Fossils - Somersault
21. Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly, James McAlister - Planetarium
20. King Krule - The OOZ
19. Tyler, The Creator - Flower Boy
18. Thundercat - Drunk
17. St. Vincent - Masseduction
16. Sampha - Process
15. Grizzly Bear - Painted Ruins
14. Nick Hakim - Green Twins
13. Mount Kimbie - Love What Survives
12. The xx - I See You
11. Julien Baker - Turn Out The Lights
10. Juana Molina - Halo
9. The National - Sleep Well Beast
8. Loney Dear - Loney, Dear
7. Vince Staples - Big Fish Theory
6. Phoebe Bridgers - Stranger In The Alps
5. Father John Misty - Pure Comedy
4. Dirty Projectors - Dirty Projectors
3. Perfume Genius - No Shape
2. Kendrick Lamar - DAMN.
1. Moses Sumney - Aromanticism
Phew.
Placeringerne ville sikkert se lidt anderledes ud hvis jeg lavede listen om to dage. Jeg har lavet en top 50. Bare fordi.
50. Cloud Nothings - Life Without Sound
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Spoiler
Vis
Phew.
-
- Indlæg: 11425
- Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
- Geografisk sted: Lige ved og næsten
- Har takket: 1393 gange
- Blevet takket: 1843 gange
Re: Musik
Honourable mentions og/eller plader, jeg skal have lyttet mere til:
Mount Eerie - A Crow Looked At Me (på en eller anden måde er dette album uden for kategori, for mit vedkommende, pga. hele albummets præmis - det er svært at sammenligne med noget), Jessie Ware - Glasshouse, The Shins - Heartworms, alt-J - Relaxer, Wolf Parade - Cry Cry Cry, Spoon – Hot Thoughts, Cold Specks - Fool's Paradise, Mavis Staples – If All I Was Was Black, Ryan Adams – Prisoner (selv om han var ufatteligt træls da han lige skulle lange ud efter diverse kollegaer på Twitter, Oasis-style), Jason Isbell & The 400 Unit - The Nashville Sound, LCD Soundsystem - American Dream, John Maus - Screen Memories, Courtney Barnett & Kurt Vile - Lotta Sea Lice, Beck - Colors, Charlotte Gainsbourg - Rest, Susanne Sundfør - Music For People In Trouble, Chelsea Wolfe - Hiss Spun, Mogwai - Every Country's Sun, Waxahatchee - Out In The Storm, Conor Oberst - Salutations, Sohn - Rennen, Ghostpoet - Dark Days + Canapés, Hurray For The Riff Raff - The Navigator, Gorillaz - Humanz, Mac DeMarco - This Old Dog, Aimee Mann - Mental Illness, Future Islands - The Far Field, Jay-Z - 4:40, Alex Cameron - Forced Witness, Gun Outfit - Out Of Range, Sam Amidon - The Following Mountain, Neil Finn - Out Of Silence.
Mount Eerie - A Crow Looked At Me (på en eller anden måde er dette album uden for kategori, for mit vedkommende, pga. hele albummets præmis - det er svært at sammenligne med noget), Jessie Ware - Glasshouse, The Shins - Heartworms, alt-J - Relaxer, Wolf Parade - Cry Cry Cry, Spoon – Hot Thoughts, Cold Specks - Fool's Paradise, Mavis Staples – If All I Was Was Black, Ryan Adams – Prisoner (selv om han var ufatteligt træls da han lige skulle lange ud efter diverse kollegaer på Twitter, Oasis-style), Jason Isbell & The 400 Unit - The Nashville Sound, LCD Soundsystem - American Dream, John Maus - Screen Memories, Courtney Barnett & Kurt Vile - Lotta Sea Lice, Beck - Colors, Charlotte Gainsbourg - Rest, Susanne Sundfør - Music For People In Trouble, Chelsea Wolfe - Hiss Spun, Mogwai - Every Country's Sun, Waxahatchee - Out In The Storm, Conor Oberst - Salutations, Sohn - Rennen, Ghostpoet - Dark Days + Canapés, Hurray For The Riff Raff - The Navigator, Gorillaz - Humanz, Mac DeMarco - This Old Dog, Aimee Mann - Mental Illness, Future Islands - The Far Field, Jay-Z - 4:40, Alex Cameron - Forced Witness, Gun Outfit - Out Of Range, Sam Amidon - The Following Mountain, Neil Finn - Out Of Silence.
-
- Indlæg: 200
- Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
- Geografisk sted: Agedrup
- Har takket: 26 gange
- Blevet takket: 11 gange
Re: Musik
Så vil jeg også prøve at kæmpe mig igennem en årets liste, for første gang vel at mærke. Så det bliver spændende.
Nummer 25: STOR LANGSOM STJERNE - Sort Sol Beklager den dårlige kvalitet, men det var den eneste jeg kunne finde. Men således var jeg simpelthen MEGET betage af sort sols lydunivers lige da albummet kom ud. Men synes der mangler indhold i sangene udover et par enkelte. Men super stilet.
Nummer 24: This Old Dog - Mac DeMarco Super chill album. Jeg har nydt det op til flere gange som baggrundsmusik, og det er jo også en kvalitet i sig selv imo.
Nummer 23: Blade Runner 2049 - Hans Zimmer
Som enhver anden er jeg også ved at være træt af Hans Zimmers monotone soundtracks og hans forsatte dominans i Hollywood-branchen. Men er til gengæld fint tilfreds med dette udspil, med god brug af synthmusik og kontrapunktisk musik. Som denne Elvis klassiker.
Nummer 22: Something To Tell You - Haim Nydeligt pop album. Nød dem til tinderbox. Stærke melodier.
Nummer 21: Ash - Ibeyi Super sangstemmer og fin minimalistisk lyd, stærkt mixet med gode gæsteoptrædender, som fx Kamasi i det ovenstående link
Nummer 20 - Good Job No Conversation - Vera Dejlig, dejlig, dejlig ep. Hvis det måske var lidt mere end en ep kunne Vera have ligget højere.. Men Vera kommer med en flot videreudvikling på Scarlet Pleasures univers
Nummer 19 - Take Me Apart - Kelela sprød R'n'B der kan bruges i mange anledninger!
Nummer 18: Planetarium - Sufijan Stevens & Co. Lige en tand for lang, til at være helt i toppen, og lidt for eksperimentel for min sag. Men flere flotte sange som ovenstående.
Nummer 17: Funk wav Bounces - Calvin Harris For blot 4 år siden, da jeg gik i syvende havde jeg aldrig regnet med at skulle betegne Calvin og hans musik som værende sejt. Men det er nu egentlig mit indtryk efter han leverede sommerens album. Med mange gode skæringer som slide og feels.
Nummer 16: Life Will See You Now - Jens Lekman Har længe haft et godt øje til hans positive musik og således blev jeg i februar ikke skuffet med dette album.
Nummer 15: CRTL - SZA Kort sagt. Jeg har siden SZA sang med på Rihannas åbningssangen, Consideration, på ANTI, været fuldstændig betaget af SZA. Mums.
Nummer 14: In Spades - Afghan Whigs På trods af deres noget dystre stil, så formår de stadig at være rimelig melodiske til at være et rigtigt godt album
Nummer 13: American Dream - LCD Soundsystem . For at være ærlig så har jeg kun lyttet til dette album en enkelt gang. Men mit indtryk fra denne ene gang er stadig så godt at den bliver nummer 13.
Nummer 12: AWAKEN, MY LOVE - Childish Gambino Fortrinligt musik. Han bliver ved med at forbløffe. En sjov anekdote. Childish Gambino var faktisk noget jeg samlede op som en anbefaling herinde fra.
Nummer 11: Luv Is Rage 2 - Lil Uzi Vert . Muligvis årets smukkeste sang. Kritikken på denne generation af mumble rappere og soundcloud rappere har længe været at de intet indhold havde. Denne sang modbeviser dette tydeligt.
Nummmer 10: Slowdive - Slowdive . Jeg kan ikke forklare hvordan, men jeg har en stærk følelse af natursamhørighed med dette album. Virkelig god rock.
Nummer 9: Masseducation - St. Vincent . Æstetisk og visuelt tilfredsstilende album. Art pop som det er ment!
Nummer 8: Witness - Benjamin Booker Det tog mig lidt tid at bide mig fast på hans meget rå stemme. Men nu er jeg helt forgabt i hans southern gothic musik, der virkelig har et højt niveau af følelse.
Nummer 7: Rest - Charlotte Gainsbourg fascinerende avantgarde pop album. Charlottes stil minder meget om hendes fars muse, Jane Birkin. Jeg må indrømme jeg ikke vidste hun lavede musik før dette album, men hun har tilsynladende store evner indenfor dette fag også.
Nummer 6: Process - Sampha Igen, muligvis et af årets smukkeste sange. God musik med følelser uden på tøjet og uden at det bliver ulideligt at høre på.
Nummer 5: Melodrama - Lorde Jeg er ikke fuldstændig købt på dette album som alle andre. Men stadig godt album, og nemt at relatere til som ungt menneske. Ligeledes en flot og naturlig udvikling hun viser til dette album.
Nummer 4: Harmony Of Difference - Kamasi Washington Super jazz musik der mikser med andre afrocentriske genrer. Lidt ala Thundercat blot lidt bedre og mere stilsikkert imo.
Nummer 3: 4:44 - Jay Z Kill Jay Z.. Det håber jeg aldrig han virkelig gør. I min kop te, den bedste OG rapper. Og med dette album formår at lave et hip-hop album lige efter bogen. 10 sange. En producer. Og masser af soul samples. Oveni det så formår at gøre som den første, af hvad jeg ved, at lave et voksent hip-hop album. Altså en voksen mands synspunkt og problemstillinger. Glædeligt for hip-hoppen.
Nummer 2: Couch Dreams - Noah Carter årets danske udgivelse. Manden har international karat. Jeg venter spændt på hans næste udspil. De foregående albums har helt klart mere teknisk kvalitet, men jeg tildeler Carter denne plads, mest af alt fordi jeg har skamlyttet dette album grusomt.
Nummer 1: Damn - Kendrick Lamar
Link behøves næsten ikke. Fremragende mesterværk, på højde med tpab, bare på hver deres måde. 14 exceptionelle sange om alt mellem liv og død. Ingen synderlige svage sange. Collectors edition er ovenikøbet også fremragende.
Nummer 25: STOR LANGSOM STJERNE - Sort Sol Beklager den dårlige kvalitet, men det var den eneste jeg kunne finde. Men således var jeg simpelthen MEGET betage af sort sols lydunivers lige da albummet kom ud. Men synes der mangler indhold i sangene udover et par enkelte. Men super stilet.
Nummer 24: This Old Dog - Mac DeMarco Super chill album. Jeg har nydt det op til flere gange som baggrundsmusik, og det er jo også en kvalitet i sig selv imo.
Nummer 23: Blade Runner 2049 - Hans Zimmer
Som enhver anden er jeg også ved at være træt af Hans Zimmers monotone soundtracks og hans forsatte dominans i Hollywood-branchen. Men er til gengæld fint tilfreds med dette udspil, med god brug af synthmusik og kontrapunktisk musik. Som denne Elvis klassiker.
Nummer 22: Something To Tell You - Haim Nydeligt pop album. Nød dem til tinderbox. Stærke melodier.
Nummer 21: Ash - Ibeyi Super sangstemmer og fin minimalistisk lyd, stærkt mixet med gode gæsteoptrædender, som fx Kamasi i det ovenstående link
Nummer 20 - Good Job No Conversation - Vera Dejlig, dejlig, dejlig ep. Hvis det måske var lidt mere end en ep kunne Vera have ligget højere.. Men Vera kommer med en flot videreudvikling på Scarlet Pleasures univers
Nummer 19 - Take Me Apart - Kelela sprød R'n'B der kan bruges i mange anledninger!
Nummer 18: Planetarium - Sufijan Stevens & Co. Lige en tand for lang, til at være helt i toppen, og lidt for eksperimentel for min sag. Men flere flotte sange som ovenstående.
Nummer 17: Funk wav Bounces - Calvin Harris For blot 4 år siden, da jeg gik i syvende havde jeg aldrig regnet med at skulle betegne Calvin og hans musik som værende sejt. Men det er nu egentlig mit indtryk efter han leverede sommerens album. Med mange gode skæringer som slide og feels.
Nummer 16: Life Will See You Now - Jens Lekman Har længe haft et godt øje til hans positive musik og således blev jeg i februar ikke skuffet med dette album.
Nummer 15: CRTL - SZA Kort sagt. Jeg har siden SZA sang med på Rihannas åbningssangen, Consideration, på ANTI, været fuldstændig betaget af SZA. Mums.
Nummer 14: In Spades - Afghan Whigs På trods af deres noget dystre stil, så formår de stadig at være rimelig melodiske til at være et rigtigt godt album
Nummer 13: American Dream - LCD Soundsystem . For at være ærlig så har jeg kun lyttet til dette album en enkelt gang. Men mit indtryk fra denne ene gang er stadig så godt at den bliver nummer 13.
Nummer 12: AWAKEN, MY LOVE - Childish Gambino Fortrinligt musik. Han bliver ved med at forbløffe. En sjov anekdote. Childish Gambino var faktisk noget jeg samlede op som en anbefaling herinde fra.
Nummer 11: Luv Is Rage 2 - Lil Uzi Vert . Muligvis årets smukkeste sang. Kritikken på denne generation af mumble rappere og soundcloud rappere har længe været at de intet indhold havde. Denne sang modbeviser dette tydeligt.
Nummmer 10: Slowdive - Slowdive . Jeg kan ikke forklare hvordan, men jeg har en stærk følelse af natursamhørighed med dette album. Virkelig god rock.
Nummer 9: Masseducation - St. Vincent . Æstetisk og visuelt tilfredsstilende album. Art pop som det er ment!
Nummer 8: Witness - Benjamin Booker Det tog mig lidt tid at bide mig fast på hans meget rå stemme. Men nu er jeg helt forgabt i hans southern gothic musik, der virkelig har et højt niveau af følelse.
Nummer 7: Rest - Charlotte Gainsbourg fascinerende avantgarde pop album. Charlottes stil minder meget om hendes fars muse, Jane Birkin. Jeg må indrømme jeg ikke vidste hun lavede musik før dette album, men hun har tilsynladende store evner indenfor dette fag også.
Nummer 6: Process - Sampha Igen, muligvis et af årets smukkeste sange. God musik med følelser uden på tøjet og uden at det bliver ulideligt at høre på.
Nummer 5: Melodrama - Lorde Jeg er ikke fuldstændig købt på dette album som alle andre. Men stadig godt album, og nemt at relatere til som ungt menneske. Ligeledes en flot og naturlig udvikling hun viser til dette album.
Nummer 4: Harmony Of Difference - Kamasi Washington Super jazz musik der mikser med andre afrocentriske genrer. Lidt ala Thundercat blot lidt bedre og mere stilsikkert imo.
Nummer 3: 4:44 - Jay Z Kill Jay Z.. Det håber jeg aldrig han virkelig gør. I min kop te, den bedste OG rapper. Og med dette album formår at lave et hip-hop album lige efter bogen. 10 sange. En producer. Og masser af soul samples. Oveni det så formår at gøre som den første, af hvad jeg ved, at lave et voksent hip-hop album. Altså en voksen mands synspunkt og problemstillinger. Glædeligt for hip-hoppen.
Nummer 2: Couch Dreams - Noah Carter årets danske udgivelse. Manden har international karat. Jeg venter spændt på hans næste udspil. De foregående albums har helt klart mere teknisk kvalitet, men jeg tildeler Carter denne plads, mest af alt fordi jeg har skamlyttet dette album grusomt.
Nummer 1: Damn - Kendrick Lamar
Link behøves næsten ikke. Fremragende mesterværk, på højde med tpab, bare på hver deres måde. 14 exceptionelle sange om alt mellem liv og død. Ingen synderlige svage sange. Collectors edition er ovenikøbet også fremragende.
#jesuisSheep
- Flax_Generous
- Indlæg: 4454
- Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
- Geografisk sted: København
- Har takket: 607 gange
- Blevet takket: 510 gange
Re: Musik
Fed liste, TheFynbo, og velkommen til forummets bedste juletradition. Jeg opdager altid en håndfuld fantastiske udgivelser på baggrund af listerne, det er en skøn afslutning på musikåret.
Min liste følger i øvrigt meget snart.
Min liste følger i øvrigt meget snart.
-
- Indlæg: 7702
- Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
- Har takket: 1381 gange
- Blevet takket: 560 gange
Re: Musik
Jeg skal prøve.
21 Savage - Issa Album.
Jay-Z - 4:44.
Kendrick Lamar - Damn.
21, Metro & Offset - Without Warning.
Tyler The Creator - Flowerboy.
XXXTentacion - 17.
Future - Future/Hndrxx.
Joey Bada$$ - All Amerikkkan Bada$$.
Future & Young Thug - Super Slimey.
Nav - Nav.
Stormzy - Gang Signs & Prayers.
Drake - More Life.
Young Thug - Beautiful Thugger Girls.
Vince Staples - Big Fish Theory.
Nav & Metro Boomin - Perfect Timing.
A$AP Ferg - Still Striving.
Sza - Ctrl.
Kacy Hill - Like A Woman (hendes stemme)
Lana Del Rey - Lust For Life.
Lorde - Melodrama.
Migos - Culture.
Lil Uzi Vert - Luv Is Rage 2.
2 Chains - Pretty Girls Like Trap Music.
Waxahatchee - Out In The Storm.
Four Tet - New Energy.
The XX - I See You.
Khalid - American Teen.
Meek Mill - Wins & Losses.
Kodak Black - Painting Pictures.
Sampha - Process.
OG.
Omar Suleyman - To Syria, With Love.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
21 Savage - Issa Album.
Jay-Z - 4:44.
Kendrick Lamar - Damn.
21, Metro & Offset - Without Warning.
Tyler The Creator - Flowerboy.
XXXTentacion - 17.
Future - Future/Hndrxx.
Joey Bada$$ - All Amerikkkan Bada$$.
Future & Young Thug - Super Slimey.
Nav - Nav.
Stormzy - Gang Signs & Prayers.
Drake - More Life.
Young Thug - Beautiful Thugger Girls.
Vince Staples - Big Fish Theory.
Nav & Metro Boomin - Perfect Timing.
A$AP Ferg - Still Striving.
Sza - Ctrl.
Kacy Hill - Like A Woman (hendes stemme)
Lana Del Rey - Lust For Life.
Lorde - Melodrama.
Migos - Culture.
Lil Uzi Vert - Luv Is Rage 2.
2 Chains - Pretty Girls Like Trap Music.
Waxahatchee - Out In The Storm.
Four Tet - New Energy.
The XX - I See You.
Khalid - American Teen.
Meek Mill - Wins & Losses.
Kodak Black - Painting Pictures.
Sampha - Process.
OG.
Omar Suleyman - To Syria, With Love.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
-
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
- Har takket: 118 gange
- Blevet takket: 117 gange
Re: Musik
Jeg prøver også selvom jeg synes det er svært, da de første 5 albums nok alle kunne være endt på 1. pladsen alt efter hvad jeg lige nu lytter mest til.
1. Gang of Youths – Go Farther in Lightness
2. Kendrick Lamar – DAMN
3. Julien Baker - Turn Out the Lights
4. Brand New – Science Fiction
5. The National – Sleep Well Beast
6. Brockhampton – Saturation II
7. The Menzingers – After the Party
8. Sampha - Process
9. War On Drugs – A Deeper Understanding
10. King Krule – The OOZ
11. Manchester Orchestra - A Black Mile To The Surface
12. Brockhampton – Saturation
13. Mount Kimbie – Love What Survives
14. Lil Peep – Come Over When You’re Sober, Pt. 1
15. Tyler, The Creator – Flower Boy
16. Destroyer – ken
17. Steven Wilson – To The Bone
18. Mount Eerie – A Crow Looked At Me
19. Arcade Fire – Everything Now
20. Run The Jewels – RTJ3
21. A Lot Like Birds – DIVISI
22. Moses Sumney – Aromanticism
23. Vince Staples – Big Fish Theory
24. P.O.S. – Chill, Dummy
25. The Mountain Goats – Goths
26. The World Is a Beautiful Place & I’m No Longer Afraid To Die – Always Foreign
27. Ryan Adams – Prisoner
28. Turnover – Good Nature
29. Sufjan Steven with more – Planetarium
30. Noah Carter – Couch Dreams
1. Gang of Youths – Go Farther in Lightness
2. Kendrick Lamar – DAMN
3. Julien Baker - Turn Out the Lights
4. Brand New – Science Fiction
5. The National – Sleep Well Beast
6. Brockhampton – Saturation II
7. The Menzingers – After the Party
8. Sampha - Process
9. War On Drugs – A Deeper Understanding
10. King Krule – The OOZ
11. Manchester Orchestra - A Black Mile To The Surface
12. Brockhampton – Saturation
13. Mount Kimbie – Love What Survives
14. Lil Peep – Come Over When You’re Sober, Pt. 1
15. Tyler, The Creator – Flower Boy
16. Destroyer – ken
17. Steven Wilson – To The Bone
18. Mount Eerie – A Crow Looked At Me
19. Arcade Fire – Everything Now
20. Run The Jewels – RTJ3
21. A Lot Like Birds – DIVISI
22. Moses Sumney – Aromanticism
23. Vince Staples – Big Fish Theory
24. P.O.S. – Chill, Dummy
25. The Mountain Goats – Goths
26. The World Is a Beautiful Place & I’m No Longer Afraid To Die – Always Foreign
27. Ryan Adams – Prisoner
28. Turnover – Good Nature
29. Sufjan Steven with more – Planetarium
30. Noah Carter – Couch Dreams
-
- Indlæg: 17789
- Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 365 gange
- Blevet takket: 805 gange
Re: Musik
Ah, helt ringe er det IMO ikke. Især de to sidste sange, Castle og Arose er meget Eminemske.A$AP skrev:Eminem skulle nok bare have lagt skoene på hylden efter det seneste album... Det bliver bare værre og værre.
Allez...
-
- Indlæg: 4186
- Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
- Har takket: 86 gange
- Blevet takket: 318 gange
Re: Musik
Enig. Jeg forstår slet ikke denne slags form for nyt had mod Eminem, der er opstået. Hans seneste album er acceptabelt. Ædru Eminem har selvfølgelig langt til Eminem på stoffer, men det her album er ikke så skidt, som flere melder det til at være. Der er lidt af det hele, og rent teknisk viser han stadigvæk, at han er fantastisk dygtig til at lege med ord. Flowet kunne sikkert blive bedre.emo skrev:Ah, helt ringe er det IMO ikke. Især de to sidste sange, Castle og Arose er meget Eminemske.A$AP skrev:Eminem skulle nok bare have lagt skoene på hylden efter det seneste album... Det bliver bare værre og værre.
Desuden nægter jeg at tro, at Dr. Dre har været indover det album der, selvom han står krediteret. Hans tilstedeværelse mangler på albummet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué
- Gerard Piqué
- A$AP
- Indlæg: 11633
- Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
- Har takket: 137 gange
- Blevet takket: 956 gange
Re: Musik
Det er jo ikke for sjov, at han får så meget kritik ned over sig, ikke bare nu, men de sidste par år. Det her er jo bare recovery om igen. Ja, der er et par gode sange, men det er ikke Eminem der gør dem gode, det er Alicia Keys og Ed Sheeran der for eksempel bærer Eminem i deres sange på albummet. Hvordan formår han at få en sang med Beyonce, som kommer ud som en single før albummet til at floppe, og faktisk sænke forventningerne til albummet. Han forsøgte det samme gamle Eminem nummer et par uger før albummet kom ud, med sin BET cypher at svine Trump til, han fik ikke noget svar tilbage, det lød elendigt, og han fremstod bare desperat. Før plejede det i øvrigt at være popstjerner som Ed Sheeran og Pink. Der er ikke nogen rød trød i albummet, han forsøger bare at forcere sin musik ned i lytterne, der intet af det der virker naturligt mere.
Og det er tydeligt han ikke har Dre mere. Han har fandme brug for Dre.
Og det er tydeligt han ikke har Dre mere. Han har fandme brug for Dre.
- SpillerSomMESSI
- Indlæg: 5506
- Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 578 gange
- Blevet takket: 570 gange
Re: Musik
zqa skrev:
Slap af!
Jeg er nærmest vokset op til Disintegration, KISS ME KISS ME KISS ME og Wish.. Var faktisk til koncert i 1993 i Essen med The Cure..
I like it when that lightning comes.. I like it a lot!
Det er Hot, Hot...HOT.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
- Har takket: 118 gange
- Blevet takket: 117 gange
Re: Musik
Disintegraion og Wish især står også som to vigtige plader i mine spæde teenage-år. Derudover stærkt med Interpol, Slowdive, Editors og The Twilight Sad som jeg har lyttet meget til i omtrent samme periode.
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster