Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jesni skrev:Jeg tror bare der er en relativ stor prisforskel på Koke, måske endda Veratti og så hen til Pogba. Nej, ingen af dem er billige, men jeg tvivler på, Pogba bliver solgt - medmindre han skaber sig vildt og voldsomt - til under 500 millioner.

Det ved jeg intet om, eller det kan man ikke vide, kun en fornemmelse. En ting er dog næsten sikkert, at de alle tre kommer til at koste en del. Alle tre er unge og højt profilerede spillere, så man skal muligvis punge ud, hvis man skal erhverve en af dem.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Xavi6Smede »

Som flere helt korrekt skriver, så er vores midtbane holdets klart største svaghed, hvilket jo er helt vildt med tanke på, at vi for få år siden havde verdens bedste midtbanekonstellation i Xavi og Iniesta, samt et tilbagekøb af Fabregas, og en stjerne i svøb i det måske daværende største midtbanetalent, Thiago. Nu har vi mistet Thiago og Fabregas, Xavi er blevet 35, Iniesta er faldet uhyggeligt meget i niveau et par år for tidligt, og vores nye midtbanestjerne, Rakitic, har simpelthen ikke niveauet når vi møder de allerbedste hold. Imens har Real Madrid, der i mange år har været Barcelonas midtbane vanvittigt underlegne, fået verdens bedste midtbane. At vi missede chancen for Isco gør stadigvæk ondt i hjertet.. Og så er Modric bare den bedste CM med længder.
Jeg har længe ønsket mig Koke og Verratti og især nu hvor holdet spiller mere direkte op til angrebet. De er begge klart stærkere defensivt end vores nuværende midtbane og samtidig evner de begge det tekniske småspil og de dybe nøgleafleveringer. En midtbane med Verratti-Busquets-Koke ville være vanvittig stabil.. Pogba har simpelthen for svingende niveau og for mange fejl til vores midtbane efter min smag, selvom jeg er stor fan.
Sikkert er det i hvert fald at de alle koster en formue og vi derfor kun får en, hvis vi overhovedet kan få en af dem.

Drømmen er naturligvis at vi får den rigtige Iniesta tilbage igen, ældre er han trods alt ikke :smile:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Det er tydeligt at Xavi skal erstattes, og så kunne det være fantastisk hvis man kan etablere Samper som føsteholdspiller. Jeg er af den overbevisning, at han kan gennemgå næsten den samme udvikling som Busi eller Thiago. Det kræver dog, at vi har en træner, der satser på de unge talenter (Lucho giver ikke rigtig de unge chancen), men vigtigst af alt, vi skal have en træner der har en anden filosofi end at midtbanen stort set er fyld. At deres primær opgave er at dække af for andre.

Jeg er ret overbevist om, at problemet ligger der. Ligesom Van Gaal, har Lucho en tendens til at spille meget bredt, hvor midtbanen nærmest er ikke eksisterende. Det handler mere om de diagonale bolde, hurtigt op til angrebet og så er det angrebets opgave at bygge spillet, styre spillet ved hjælp af vores backs.

Jeg mener ikke et køb af Verratti og Koke vil hjælpe på det. Vi vil blive overgået af andre midtbane konstellationer, så længe vores træner kører med denne filosofi. Med andre ord, grunden til Reals midtbane dominerer så stort er, at Ancelotti ligger vægt på midtbanen. Selv hvis vi havde Isco-Modric-Kroos, ville vi komme til kort, hvis træneren hed Lucho. Det er faktisk en midtbane uden ret meget balance, men Ancelottis taktik hjælper dem. Ligesom vores taktik hjælper dem at fremstå meget bedre, end konstellationen reelt er.

Hvis man ser på type og evner, er jeg overbevist om at vores midtbane har ligeså mege talent som deres. Som typer er vores konstellation mere afbalanceret, men vores træner spiller på en måde, så man ikke kan få det optimale ud af dem.

Dette vil især komme endnu mere til udtryk, hvis vi møder hold der har en endnu mere midtbane dominerende spillestil end Real. Bayern f.eks.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Visca El Barca skrev:Som typer er vores konstellation mere afbalanceret, men vores træner spiller på en måde, så man ikke kan få det optimale ud af dem.

Dette vil især komme endnu mere til udtryk, hvis vi møder hold der har en endnu mere midtbane dominerende spillestil end Real. Bayern f.eks.
Som sådan er jeg enig. Til gengæld gavner den måde vores midtbanespillere spiller på nu vores angribere, som får bolden hurtigere og har dermed mere plads omkring sig. Under Pep havde vi en bolddominerende midtbane, som spillede tålmodigt, men med det resultat at modstanderen pakkede sig, og når angriberne modtog bolden var det altid i meget små rum med 2-3 forsvarer over for sig.

Fordelen ved at spille under Pep, var at vi dominerede midtbanen i alle kampe. Ulempen ved at spille som vi gør nu er at hvis vi løber ind i en stærk midtbane, som ex mod RM, så vil vores midtbane blive udstillet. Men som vi ved som barca-fans, så er det ikke altid midtbanen der vinder kampen.

Rent æstetisk er jeg mest til Guardolas koncept. Det var fodbold fra sin pæneste side. Men jeg kan nu også godt li' at se vores angribere trives så godt under Lucho.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Bager skrev:
Visca El Barca skrev:Som typer er vores konstellation mere afbalanceret, men vores træner spiller på en måde, så man ikke kan få det optimale ud af dem.

Dette vil især komme endnu mere til udtryk, hvis vi møder hold der har en endnu mere midtbane dominerende spillestil end Real. Bayern f.eks.
Som sådan er jeg enig. Til gengæld gavner den måde vores midtbanespillere spiller på nu vores angribere, som får bolden hurtigere og har dermed mere plads omkring sig. Under Pep havde vi en bolddominerende midtbane, som spillede tålmodigt, men med det resultat at modstanderen pakkede sig, og når angriberne modtog bolden var det altid i meget små rum med 2-3 forsvarer over for sig.

Fordelen ved at spille under Pep, var at vi dominerede midtbanen i alle kampe. Ulempen ved at spille som vi gør nu er at hvis vi løber ind i en stærk midtbane, som ex mod RM, så vil vores midtbane blive udstillet. Men som vi ved som barca-fans, så er det ikke altid midtbanen der vinder kampen.

Rent æstetisk er jeg mest til Guardolas koncept. Det var fodbold fra sin pæneste side. Men jeg kan nu også godt li' at se vores angribere trives så godt under Lucho.
Du har helt ret!

Jeg havde ellers håbet på, at LE var manden der kunne få det til at være en blanding, af en dominerede midtbanen, og det direkte spil.

Men det er åbenbart ikke muligt at få. Så hvis jeg skulle vælge, så ville jeg vælge Guardolas koncept.
Senest rettet af Drake søn mar 29, 2015 10:59 am, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:
Visca El Barca skrev:Som typer er vores konstellation mere afbalanceret, men vores træner spiller på en måde, så man ikke kan få det optimale ud af dem.

Dette vil især komme endnu mere til udtryk, hvis vi møder hold der har en endnu mere midtbane dominerende spillestil end Real. Bayern f.eks.
Som sådan er jeg enig. Til gengæld gavner den måde vores midtbanespillere spiller på nu vores angribere, som får bolden hurtigere og har dermed mere plads omkring sig. Under Pep havde vi en bolddominerende midtbane, som spillede tålmodigt, men med det resultat at modstanderen pakkede sig, og når angriberne modtog bolden var det altid i meget små rum med 2-3 forsvarer over for sig.

Fordelen ved at spille under Pep, var at vi dominerede midtbanen i alle kampe. Ulempen ved at spille som vi gør nu er at hvis vi løber ind i en stærk midtbane, som ex mod RM, så vil vores midtbane blive udstillet. Men som vi ved som barca-fans, så er det ikke altid midtbanen der vinder kampen.

Rent æstetisk er jeg mest til Guardolas koncept. Det var fodbold fra sin pæneste side. Men jeg kan nu også godt li' at se vores angribere trives så godt under Lucho.
Der er helt sikkert ulempe og fordele ved begge arter. Jeg er enig i, at vores angreb måske har lidt flere facetter med denne stil, mere frihed er nok en bedre beskrivelse.

Jeg synes dog godt, man kan spille på en måde, så midtbanen er dominerende, samtidig med at man kan spille direkte, hvis det skulle være. Både Pep og Lucho er ekstreme i den grad, at Pep meget meget sjældent gik væk fra sin alt-dominerende boldbesiddende fodbold og Lucho gider ikke gå på kompromis med hvordan hans midtbanen skal spille.

Jeg synes Peps Bayern i den nuværende sæson er ret gode til at mikse det. De kan spille kontra, de kan finde ud af at spille bredt, men samtidig har Pep stadig stor fokus på midtbanen. Nu behøver Lucho så ikke at kopiere Pep, ligesom man heller ikke skal sammenligne de to hele tiden, det er fint at han har sin egen filosofi. Men, der findes hold som kan finde ud af at spille på en måde, så man kan dominere begge dele. Real gør det også en smule.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Mit største problem er ikke det direkte spil men derimod at vi ikke kan tage kontrol over kampene når vi har et resultat. Vi var fremragende til at forsvare med bolden under pep. Under Lucho har vi dog imo endnu ikke vist at vi kan tage fuld og kontrol over kampen (midtbanen) og derved holde et resultat.

Hvis vi kan lave en kombination hvor vi under kampe kan skifte mellem kontrollerende midtbanespil og direkte angrebsspil så bliver vi ustoppelige. Vores offensiv under Lucho er sindssyg farlig og vores eneste problem er imo midtbanen. Forsvaret og angrebet gør det fremragende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Mit største problem er ikke det direkte spil men derimod at vi ikke kan tage kontrol over kampene når vi har et resultat. Vi var fremragende til at forsvare med bolden under pep. Under Lucho har vi dog imo endnu ikke vist at vi kan tage fuld og kontrol over kampen (midtbanen) og derved holde et resultat.

Hvis vi kan lave en kombination hvor vi under kampe kan skifte mellem kontrollerende midtbanespil og direkte angrebsspil så bliver vi ustoppelige. Vores offensiv under Lucho er sindssyg farlig og vores eneste problem er imo midtbanen. Forsvaret og angrebet gør det fremragende!
Kunne ikke være mere enig. Under Lucho er det som om at forsvaret ikke har midtbanen som beskyttelse længere, midtbanen har både mistet betydning offensivt og defensivt. Til gengæld har forsvaret så vist at de havde et ekstra gear eller to der har kunnet opveje at midtbanen er blevet så forholdsvis usynlig. Jeg gruer bare for den dag hvor forsvaret har en off-day mod en af de virkelig store hold, for så kan vi sagtens få en ordentlig snitter.

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kvoller »

http://www.bold.dk/nyt/danilo-koster-real-235-mio-kr

Pis, havde ellers gerne set ham hos os.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Vi går bare all-in på vores egen Sergio Palencia og håber at han enten får mere konstant spilletid end Monty eller at han rent faktisk er bedre end Monty.
Allez...

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Kvoller skrev:http://www.bold.dk/nyt/danilo-koster-real-235-mio-kr

Pis, havde ellers gerne set ham hos os.
Pyt med det! Vi henter bare Puyol tilbage som spiller igen, og bruger ham som HB :-o :eek:

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/puyol ... eback.html

Hvis det kommer til at ske, kommer vores højreside til at være ikke eksisterende offensivt!
Så ville jeg hellere forlænge med Alves, eller satse på Montoya til vi kan købe en HB.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Jeg vil til enhver tid droppe de to, når nu Puy kommer tilbage. Han kan om nogen løfte den højre side, midten, holdet, og bænken.

Kunne Abidal komme tilbage også, wooohu !
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Det gode ved at have Puyol på højrebacken, er at han er garant for minimum én roulette per kamp.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Det gode ved at have Puyol på højrebacken, er at han er garant for minimum én roulette per kamp.
Hvad mener du med en roulette?

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/seks- ... erten.html

Ud fra youtube klip og alder. Så heller jeg nok mest til at vi køber Serge Aurier, ud af de 6 spillere.

Af spillere der ikke står på den list, synes jeg også at Héctor Bellerín virker spænende.

Men det bliver sku svært at finde en HB, der er god nok til at over tage pladsen med det samme, og kan udvikle sig endnu mere. Nu hvor Danilo ikke er en mulighed mere.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Holfi og 77 gæster