Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

You are the (brew)master.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Hvis jeg opretter en amerikansk account på min PS4, får jeg så det amerikanske udvalg på Netflix? Er der nogen der ved det?

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Det vil jeg ikke tro. Den henter vel internetindholdet udefra din ip / lokation / dns.

Jeg kom rund omkring det ved at ændre dns i min PS internet opsætning. Det var med en bruger på unblock us, hvor jeg så kan skifte internetindhold efter et utal af regioner.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

emo skrev:Det vil jeg ikke tro. Den henter vel internetindholdet udefra din ip / lokation / dns.

Jeg kom rund omkring det ved at ændre dns i min PS internet opsætning. Det var med en bruger på unblock us, hvor jeg så kan skifte internetindhold efter et utal af regioner.
Ah, troede det var så simpelt. Men nå.

Virker det stadig for dig, med at have ændret din dns?

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Ja da, virker på alle mine devices hvor jeg har ændret DNS. Så har jeg unbluck-us app på tlf, og kan bare skifte region der og det slår igennem på alle devices :). Super enkelt, for kun 4-5 dollar om måneden mener jeg.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

emo skrev:Ja da, virker på alle mine devices hvor jeg har ændret DNS. Så har jeg unbluck-us app på tlf, og kan bare skifte region der og det slår igennem på alle devices :). Super enkelt, for kun 4-5 dollar om måneden mener jeg.
Billigt! Det må jeg lige få kigget på. Tak for svaret :-)

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Bløddyret »

Jeg var ude og teste vandende kort sidste forår/vinter, men kom hurtigt fra det igen. Nu har jeg så besluttet mig for at jeg skal have et nyt TV inden for den næste måneds tid.

Hvad skal jeg købe? Har et budget på ca. 6000,- (løst sat). Ser meget sport og film (så vidt jeg ved gør det en forskel hvad man ser, i forhold til hvilket type TV man skal købe), samt streamer en del (jeg køber nok også Apple TV samtidig). Minimum et 42'', ellers har jeg ingen krav. 3D er på ingen måde nødvendigt, idet jeg næppe ville få det brugt. Samme gælder nok med et SmartTV. Jeg ville ikke have noget imod at det var der, men det er ikke en deal-killer hvis det mangler. :smile:
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Jeg vil starte med at sige at ligemeget hvor det skal stå, så vil du fortryde 42". Går efter 46"-55", og gerne i den højere ende. Virkelig.

Hvis du søger lidt på tv og Sony herinde så vil du se et som har været oppe at vende en del gange. Hvis jeg stod og skulle købe et lige nu og her ville jeg gå efter dette https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... bb-led-tv/ eller deres 805 udgave, som er lidt billigere, tror at det står til 6k i Elgiganten.

Sony har et sindsyg godt billede, mit Sony slår både de Philips og Samsung tv jeg har haft og set. Deres Smart-Tv funktion er ikke at råbe hurra for, men da dette ikke er en stor stjerne hos dig alligevel så vil jeg gerne gå på kompromis på Smart-Tv siden for at få et bedre billede.
Allez...

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Bløddyret »

Jeg takker mange gange!

Er det et TV du har noget erfaring med? Her tænker jeg på at de skriver at man måske skal have fat i en soundbar eller lignende også, da højtalerne er små.

EDIT: Har lige fundet ud af at jeg bor 600m fra en af HiFi Klubbens forretninger, jeg tror bare jeg smutter forbi i løbet af ugen og hører dem ad og kigger lidt på det. Men du må godt stadig svare på det med højtalerne, hvis du ved det, selvfølgelig :smile:
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Jeg har ikke erfaring lige netop med det Sony TV, jeg har en ældre model Sony HX855 som stadig opfylder alle mine billede-krav. Jeg har en soundbar, af den grund at jeg bare gerne vil have en god lyd overall, det skyldes ikke alene Tvet. Jeg tvivler at nogle LED tv har en god lyd, lyden er fin som den er, men man kan altid få en bedre lyd med ekstern tilbehør.

Lyden er ikke dårligere end på nogen andre TV du har prøvet, uden eksterne højtalere :) ! Men ja, tag ned og kig og hør dem ad, men lad dig ikke friste for meget, for de kan satme sælge i en Hi-Fi klub!
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Jeg vil anbefale dig flatpanels.dk de har meget mere styr på det end vi har :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Er der nogen herinde som har en lille smule styr på jura?

Det drejer sig om, at jeg to gange på to måneder er blevet pålagt en afgift på 250kr for henkastet affald, da boligforeningen mener, jeg har kastet pap/andet i papircontainere. Kan jeg kræve, at de skal dokumentere dette, da hverken mine roomies eller jeg erindrer at have gjort dette?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Luis Enrique »

Heartbreaker skrev:Er der nogen herinde som har en lille smule styr på jura?

Det drejer sig om, at jeg to gange på to måneder er blevet pålagt en afgift på 250kr for henkastet affald, da boligforeningen mener, jeg har kastet pap/andet i papircontainere. Kan jeg kræve, at de skal dokumentere dette, da hverken mine roomies eller jeg erindrer at have gjort dette?
En smule.

Ja, det bør du godt kunne kræve. Dog skal du læse din lejeaftale - der er ret vidtgående aftalefrihed, så du kan have givet boligforeningen ret til administrativt at måtte pålægge folk (-> dig) afgifter for den slags, da du skrev under. Jeg tvivler dog.

Hvis det ikke fremgår tydeligt af lejeaftalen, ville jeg sende en indsigelse mod afgiften og kræve dokumentation. Det vil i første omgang i hvert fald suspendere deres ret til at indkræve afgiften, og så må de og du tage sagen derfra. Jeg tvivler på, at de gider forfølge sagen - som med så meget andet er sådanne systemer baseret på en udbredt autoritetstro, dvs. at mange skynder sig at betale, uden at gøre vrøvl.

Der er i øvrigt afsagt en højesteretsdom om det for et par år siden, vedr. en p-afgift, hvor selskabet ikke havde fotografisk dokumentation og de tabte sagen, da der kræves ret håndfast dokumentation, også ved udstedelse af afgifter.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Er der nogen herinde som har en lille smule styr på jura?

Det drejer sig om, at jeg to gange på to måneder er blevet pålagt en afgift på 250kr for henkastet affald, da boligforeningen mener, jeg har kastet pap/andet i papircontainere. Kan jeg kræve, at de skal dokumentere dette, da hverken mine roomies eller jeg erindrer at have gjort dette?
Det mener jeg godt de har hjemmel til jf. affaldsbekendtgørelsens § 53 stk 3.
§ 53. Kommunalbestyrelsen skal i et gebyrblad fastsætte gebyrer for affaldsplanlægning, etablering, drift og administration af affaldsordninger, jf. lovens § 48, stk. 1, jf. dog lovens § 48, stk. 2. Gebyrbladet skal godkendes af kommunalbestyrelsen og offentliggøres på kommunens hjemmeside.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan fastsætte og opkræve særgebyrer for de ekstraomkostninger, som kommunalbestyrelsen påføres af den enkelte affaldsproducent, herunder omkostninger som følger af borgeres, grundejeres eller virksomheders ukorrekte sortering eller ekstra omkostninger til afhentning af affald fra borgere, grundejere eller virksomheder.

Stk. 3. Gebyrer efter stk. 1 skal for så vidt angår husholdninger opkræves hos den, der har tinglyst adkomst på ejendommen, jf. lovens § 48, stk. 6.
Det var sådan lige hurtigt, så jeg ved ikke om der lige er noget andet..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Jesni »

Bløddyret skrev:Jeg var ude og teste vandende kort sidste forår/vinter, men kom hurtigt fra det igen. Nu har jeg så besluttet mig for at jeg skal have et nyt TV inden for den næste måneds tid.

Hvad skal jeg købe? Har et budget på ca. 6000,- (løst sat). Ser meget sport og film (så vidt jeg ved gør det en forskel hvad man ser, i forhold til hvilket type TV man skal købe), samt streamer en del (jeg køber nok også Apple TV samtidig). Minimum et 42'', ellers har jeg ingen krav. 3D er på ingen måde nødvendigt, idet jeg næppe ville få det brugt. Samme gælder nok med et SmartTV. Jeg ville ikke have noget imod at det var der, men det er ikke en deal-killer hvis det mangler. :smile:
Jeg ved ikke, om du allerede har købt, men hvis jeg var dig, købte jeg denne modellen fra elgiganten. Jeg købte netop den model i sommers og lavede super meget research på det, før jeg traf en beslutning. Som en anden bruger også siger, så er flatpanels.dk stedet, du vil hen, hvis du skal have nogle ret kompetente menneskers anbefalinger.

Det er et 48" smart tv. Jeg bruger den til fodbold, playstation og ser en del serier/film på den via en medieserver. Til 3799 er det en super god deal. Jeg fik anbefalet modellen på flatpanels dengang som et fjernsyn, hvor du virkelig får meget for pengene. Udover deres anbefalinger, tjekkede jeg også andre sider, der tester og netop den model blev virkelig rost for det output den gav set i forhold til prisen. Specielt billedkvaliteten var de begejstrede over - og jeg er enig. Super lækkert fjernsyn. Og så er designet også dejlig minimalistisk, hvilket jeg godt kan lide.

Den er netop på tilbud nu til de 3799, jeg også gav i sommers. Med et budget på 6000, så ville jeg tage den og parre fjernsynet med noget ekstern lyd. For lyden i fladskærmstv er mildest talt elendigt.

Jeg har en kammerat, der ved en del om lydudstyr, og han anbefalede mig sættet Logitech z623. Det er 2.1, så hvis du sværger til surroundsound, så er det ikke dit valg. Men til pengene er lyden virkelig imponerende. Værd at overveje. Jeg er i hvert fald meget tilfreds med sættet.

Fjernsyn: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 48W605BBAE

Lyd: http://www.pricerunner.dk/pl/267-262470 ... 623&sort=4

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster