Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Nói NPO »

Brombi skrev:Latterligt menneske at købe.. Lad være med at være en svans der hele tiden bliver "skadet"..
Man er ikke en svans bare fordi man ofte blive skadet. Skader kan være en ond cirkel, hvis man kompenserer lidt for den ene får man en ny, og sådan kan det blive ved.
Er sikker på at Vermaelen på ingen måde nyder at ikke kunne spille fobold og gør alt for at komme videre.
Den lille ananas

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Mkj 77 »

Skydefinten skrev:Som sportschef havde jeg nok valgt at bruge pengene fra Douglas- og Vermaelenhandlen på en helt 3...men Zubi har en plan. Heldigvis.

Hehe;)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:Latterligt menneske at købe.. Lad være med at være en svans der hele tiden bliver "skadet"..
Det er ufattelig unuanceret at skrive... Men det er lige præcis sådan jeg også har det :b

Hvad fanden er det for et køb ?
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:Latterligt menneske at købe.. Lad være med at være en svans der hele tiden bliver "skadet"..
Det er ufattelig unuanceret at skrive... Men det er lige præcis sådan jeg også har det :b

Hvad fanden er det for et køb ?
haha jeg elsker at folk tager det seriøst.. :)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:Som sportschef havde jeg nok valgt at bruge pengene fra Douglas- og Vermaelenhandlen på en helt 3...men Zubi har en plan. Heldigvis.
Det er som om, folk tror at Luis Enrique ikke har haft en indflydelse på handlerne. Husk at rette kritikken de rigtige steder hen.

Og så er det forresten en ufattelig nem kritik at fyre af.

1. Douglas blev købt, så man havde noget andet på HB-positionen, hvis Alves skred, hvilket der har været meget usikkerhed om. Kunne man købe bedre? Sikkert, men det var ikke super nemt at købe nogen på daværende tidspunkt.

2. Vermaelen var og er et sats. Du ville købe en helt 3. Hvem? Der var jo ingen til salg til en forsvarlig pris. Vermaelen var jo ikke ligefrem 1. prioritet.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af theKing1988 »

Jesni skrev:
Skydefinten skrev:Som sportschef havde jeg nok valgt at bruge pengene fra Douglas- og Vermaelenhandlen på en helt 3...men Zubi har en plan. Heldigvis.
Det er som om, folk tror at Luis Enrique ikke har haft en indflydelse på handlerne. Husk at rette kritikken de rigtige steder hen.

Og så er det forresten en ufattelig nem kritik at fyre af.

1. Douglas blev købt, så man havde noget andet på HB-positionen, hvis Alves skred, hvilket der har været meget usikkerhed om. Kunne man købe bedre? Sikkert, men det var ikke super nemt at købe nogen på daværende tidspunkt.

2. Vermaelen var og er et sats. Du ville købe en helt 3. Hvem? Der var jo ingen til salg til en forsvarlig pris. Vermaelen var jo ikke ligefrem 1. prioritet.
At LE bærer sin del af skylden, som jeg absolut ikke vil benægte, frikender ikke Zubi på nogen måde. Han har nu formået at lave hovedløse handler transfervindue efter transfervindue med 4 forskellige trænere som sparringspartnere.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: Der var jo ingen til salg til en forsvarlig pris. Vermaelen var jo ikke ligefrem 1. prioritet.
Efter et par måneder på sidelinjen, ikke ulig Vermaelen om man så må sige, kan jeg ikke holde fingrene fra tasterne længere. Midterforsvarerne Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi og Shkodran Mustafi skiftede alle tre klub for 7.5 - 8 mio. € i sommers. Med lidt forskellig betoning ser de alle tre ud til at have været temmelig gode køb for deres respektive klubber. De har i øvrigt det til fælles, at de alle er født i 1992 og derfor har de bedste år i deres karrierer foran dem.

En ting er at Barca køber forkert ind, det ser ikke godt ud med Vermaelen, noget andet er at påstå, at klubben ikke havde andre muligheder. Det havde den.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Skydefinten »

Jesni skrev:
Skydefinten skrev:Som sportschef havde jeg nok valgt at bruge pengene fra Douglas- og Vermaelenhandlen på en helt 3...men Zubi har en plan. Heldigvis.
Det er som om, folk tror at Luis Enrique ikke har haft en indflydelse på handlerne. Husk at rette kritikken de rigtige steder hen.

Og så er det forresten en ufattelig nem kritik at fyre af.

1. Douglas blev købt, så man havde noget andet på HB-positionen, hvis Alves skred, hvilket der har været meget usikkerhed om. Kunne man købe bedre? Sikkert, men det var ikke super nemt at købe nogen på daværende tidspunkt.

2. Vermaelen var og er et sats. Du ville købe en helt 3. Hvem? Der var jo ingen til salg til en forsvarlig pris. Vermaelen var jo ikke ligefrem 1. prioritet.
Skal nok huske at smide en ;-) - så du ikke tager det hele så bogstaveligt. Jeg er godt klar over, at Zubi nok har talt sammen med LE inden de handlede ind.

Adriano kunne spille en højre back for en periode - ligesom Montaya er i truppen. Alves har vel aldrig været på vej væk, mere end de sædvanlige rygter i sommerperioden. Jeg mener stadig - uden at have set en hel masse Douglas-kampe, at det var et meget underligt indkøb.
Men ok, Douglas havde dog 31 ud af 31 succesfulde afleveringer mod Malaga i debutten - godt nok alle tilbagelægninger :lol:
Douglas kommer til at blive et brasiliansk flopkøb magen til Henrique, Keirrison og Rochemback.

2. Vermaelen er og var et kæmpesats, enig. Manden skal til at opereres - og han har haft flere skader end Agger. Han kostede ca. 20 mio euro, inkl transfer fee. Douglas kostede ca. 5 mio euro.

De. 25 mio euro kunne være håndteret bedre af klubben. Kvalitet frem for kvantitet. Selvfølgelig er der bedre alternativer for det beløb.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:Adriano kunne spille en højre back for en periode - ligesom Montaya er i truppen. Alves har vel aldrig været på vej væk, mere end de sædvanlige rygter i sommerperioden. Jeg mener stadig - uden at have set en hel masse Douglas-kampe, at det var et meget underligt indkøb.
Men ok, Douglas havde dog 31 ud af 31 succesfulde afleveringer mod Malaga i debutten - godt nok alle tilbagelægninger
Det har været en smule mere end de normale rygter. Derudover har Alves udløb til sommer, og på daværende tidspunkt så det ret klart ud som om at man ikke kunne købe ind der. Dvs, man så havde Montoya (som ikke har vist noget i meget lang tid), Adriano og Alba til to back-positioner. Det er satme stramt. Jeg forstår godt købet af Douglas, omend jeg tror han bliver et flop.
Skydefinten skrev:De. 25 mio euro kunne være håndteret bedre af klubben. Kvalitet frem for kvantitet. Selvfølgelig er der bedre alternativer for det beløb.
Ud fra situationen, Barcelona stod i, samt markedet, så synes jeg Vermaelen var det mindst dårlige alternativ til ikke at købe noget ind. Han har været profil i Preamier League, da han spillede, skolet i Ajax, hvorfor han kender til spillestilen, og han har spillet en stor del af sin karriere i Arsenal, som er endnu et argument, hvorfor han vil kunne passe ind hurtigt. Så jeg forstår beslutningen.

Men hele din præmis for kritikken ligger i, at de kunne købe noget bedre for 25 millioner euro i et marked, hvor der var få CBer til salg til en realistisk pris, der kunne være interessante for Barcelona. Så må du komme med et par eksempler på spillere, der kunne være fornuftige indkøb. Lad mig komme med en spådom: Jeg tror ikke, du finder nogle.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Skydefinten »

Men hele din præmis for kritikken ligger i, at de kunne købe noget bedre for 25 millioner euro i et marked, hvor der var få CBer til salg til en realistisk pris, der kunne være interessante for Barcelona. Så må du komme med et par eksempler på spillere, der kunne være fornuftige indkøb. Lad mig komme med en spådom: Jeg tror ikke, du finder nogle.
Enrique har kommet med et par glimrende eksempler på foregående side - til 1/3 af hvad vi har betalt for Vermaelen og Douglas. Jeg synes stadig at vi skulle have kigget mod andre La Liga klubber i stedet for udlandet - eller havde hevet flere forsvarsspillere op fra B og sparet pengene til vi kunne handle igen. Det er jo ikke fordi de to køb har gavnet truppen indtil videre. Tak for spådommen, forresten.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:
Men hele din præmis for kritikken ligger i, at de kunne købe noget bedre for 25 millioner euro i et marked, hvor der var få CBer til salg til en realistisk pris, der kunne være interessante for Barcelona. Så må du komme med et par eksempler på spillere, der kunne være fornuftige indkøb. Lad mig komme med en spådom: Jeg tror ikke, du finder nogle.
Enrique har kommet med et par glimrende eksempler på foregående side - til 1/3 af hvad vi har betalt for Vermaelen og Douglas. Jeg synes stadig at vi skulle have kigget mod andre La Liga klubber i stedet for udlandet - eller havde hevet flere forsvarsspillere op fra B og sparet pengene til vi kunne handle igen. Det er jo ikke fordi de to køb har gavnet truppen indtil videre. Tak for spådommen, forresten.

Og de er alle gode, spændende spillere, der gjorde en god figur til VM. Men der er bare langt fra deres respektive, tidligere klubber og så op til Barcelona. Vermaelen har erfaringen, er skolet i systemet fra ungdommen og har vist sin styrke i Premier League. Derudover har Arsenal et dårligt ry, når det kommer til at håndtere skader.

Men ja, so far har han været et dårligt køb. Enig. Jeg tvivler bare på, der var alternativer, der havde været bedre.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af A$AP »

Thomas Vermaelen could make his debut in the 1st leg of the Copa del Rey against Huesca on December 3rd [md]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af zqa »

Luksus.
#jesuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af klogfyr »

Er han ellers ikke lige blevet opereret??

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af A$AP »

Måske, det var ikke blevet bekræftet nogen steder. Det her er også bare et rygte fra MD. Håber det er sandt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster