Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Gang i den i Rom. 2-1 efter 20 minutter. Totti med 2-1 målet. Altid fedt når han scorer.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Gang i den i Rom. 2-1 efter 20 minutter. Totti med 2-1 målet. Altid fedt når han scorer.
Kampen startede endda 10min inde, da den blev aflyst i sin tid grundet enorme regnmængder :) I Italien genoptager man kampen fra minuttet den blev afbrudt, så de skulle kun spille 80min i dag.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Gang i den i Rom. 2-1 efter 20 minutter. Totti med 2-1 målet. Altid fedt når han scorer.
Kampen startede endda 10min inde, da den blev aflyst i sin tid grundet enorme regnmængder :) I Italien genoptager man kampen fra minuttet den blev afbrudt, så de skulle kun spille 80min i dag.
Yes, jeg så faktisk kampen da den blev afbrudt. Var også helt latterligt. Bolden kunne nærmest ikke flytte sig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Gang i den i Rom. 2-1 efter 20 minutter. Totti med 2-1 målet. Altid fedt når han scorer.
Kampen startede endda 10min inde, da den blev aflyst i sin tid grundet enorme regnmængder :) I Italien genoptager man kampen fra minuttet den blev afbrudt, så de skulle kun spille 80min i dag.
Yes, jeg så faktisk kampen da den blev afbrudt. Var også helt latterligt. Bolden kunne nærmest ikke flytte sig.
Kampen må kun aflyses, hvis vejret var til fare for spillerne. Det er sådan set underordnet om bolden er under vand :-) Jeg har desværre ikke Canal 8 længere (tak glentevejs antennelaug), så kan ikke se kampen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Sikker?

http://www.fifa.com/aboutfifa/footballd ... 90832.html

Under Decision 1 står der:
Such decisions may include:

a decision that the condition of the field of play or its surrounds or that the weather conditions are such as to allow or not to allow a match to take place
Der står jo ikke noget om, at man kun kan stoppe kampen, hvis vejret er til fare for spillerne.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Sikker?

http://www.fifa.com/aboutfifa/footballd ... 90832.html

Under Decision 1 står der:
Such decisions may include:

a decision that the condition of the field of play or its surrounds or that the weather conditions are such as to allow or not to allow a match to take place
Der står jo ikke noget om, at man kun kan stoppe kampen, hvis vejret er til fare for spillerne.


Fodboldloven:
"Dommeren skal efterse banen og dens nærmeste omgivelser i god tid før kampen og ikke lade kampen spille, hvis det efter hans skøn kan medføre fare for spillerne.

Jævnfør lovteksten har dommeren pligt til efter sit skøn at standse, udsætte eller afbryde kampen for enhver uvedkommende indblanding. Dette kan for eksempel være:
- Tilskueruroligheder
- Strømafbrydelse i lyskampe
- Tordenvejr

Specielt omkring tordenvejr er det vigtigt, at dommeren aldrig må tage chancer - hellere afbryde en gang for meget end en gang for lidt, hvis et tordenvejr er under opsejling. Spillernes sikkerhed skal altid være det primære hensyn."


Kilde (paragraf 5):
http://www.dbu.dk/uddannelse_og_traenin ... fgoerelser

Derudover bliver det nævnt af dommerobservatør Jan Carlsen i hans klumme i Tipsbladet af tre omgange:
http://www.tipsbladet.dk/blog/carlsens- ... ier-league
http://www.fodbolddommer.dk/wordpress/?p=3436
http://www.fodbolddommer.dk/wordpress/?p=7260

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fair nok. Jeg er så dubt uenig med fodboldloven. Fodbold skal spilles på en græsplæne, ikke i en stor vandpyt. Hvilket i øvrigt minder mig om at der burde være regulativer for hvor lidt græs det er tilladt at have på sin bane.

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldowski »

Bliver fedt at se Roma tilbage i Chl næste sæson. Men 14 point ned til Napoli og 12 point at spille om i de resterende kampe er den 2. plads sikret.
All times are good, when old.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Tosset mål af Pjanic i Rom. Sætter 3-4 mand af på kanten af feltet. Kanon godt lavet. Hold den så lige. Dels for at holde lidt liv i mesterskabet, dels for at gørre tingene lidt værre for Milan.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Rivaldowski skrev:Bliver fedt at se Roma tilbage i Chl næste sæson. Men 14 point ned til Napoli og 12 point at spille om i de resterende kampe er den 2. plads sikret.
Ja, det er kanon. Det er super fedt projekt han har gang i, deres amerikansk-italienske ejer, Jim (egentlig James) Pallotta. Han var med til at bringe Boston Celtics tilbage i NBA, efter mange år uden mesterskaber, og det er uden tvivl en meget amerikansk tilgang han bringer med sig til Rom. Han er ekstremt passioneret omkring projektet. Ikke fordi han er vild med fodbold, men fordi det er et projekt som han ser et enormt potentiale i.

Potentialet i brandet er jo vanvittigt stort. Rom er en stor by med en trofast (og fanatisk) fanbase, men samtidig også en by med mange, mange millioner turister om året. Hvis man kan bygge fodboldklubbens brand på det brand Rom allerede har som by, er det en klub der kan vise sig at være vanvittigt mange penge værd. Der er nok ikke nogen tvivl om, at det er udsigten til et stort salg om nogle år, der er den helt store motivation og drivkraft for ham, men det gør nu ikke noget.

Han har allerede lavet store aftaler med både Nike og Disney, så han er tydeligvis meget bevidst om at have gode affiliates i business-delen af fodboldklubben. Det ligger også helt fast nu at Roma skal have eget stadion. Det er i øjeblikket kun Juventus der ejer sit stadion i Serie A. Alle andre sidder til leje i gamle, umoderne, i nogle tilfælde endda faldefærdige, stadions, der ofte ikke har nogen specielt stor tilknytning til selve klubben. Jeg tror det er vigtigt for de italienske klubber at få eget stadion, for det er med til at forme klubbens identitet og brand. Se bare hvor forrygende meget bedre det går på tilskuersiden for Juventus nu, hvor de rent faktisk har noget de selv bestemmer over.

Roma er helt sikkert en fodboldklub man skal holde godt øje med i de næste 5-10 år, for hvis Pallotta's visioner bliver ført ud i livet, kan de godt gå hen og blive en klub der er til at regne med på den store europæiske scene.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Quaresma »

Damn, they are good. Hvem sætter Rudi, Pjanic og Benatia på et fly mod Barcelona?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldowski »

Kan nu faktisk godt unde dem at de får lov at holde på deres spillere og se dem bygge videre på de gode takter.
Fedt indlæg du kom med Blaugrana92. Synes Romas fans allerede nu er ret fremme så forestil jer når det får bedre forhold på det nye stadion hvor fedt de bliver.
Håber til det sidste at Roma kan nappe den scudetto fra Juve!
All times are good, when old.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Pft, gå væk. Den titel napser Juve de næste par år.
#jesuisSheep

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldowski »

Kan ikke fordrage Juve så håber inderligt Roma nupper den! Totti fortjener det sgu!
All times are good, when old.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

D'oooooooh. Jeg har først lige set, at Juve røg ud af EL igår. Skod. Ej hvor er det skidt.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster