Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Dani skal væk til sommer. Jeg kunne forestille mig at PSG ville være interesseret, så lad os slå en god handel af med dem. Men hvem skal vi have ind i stedet? Det er umiddelbart problemet. Skal vi satse på Montoya og så hente en backup til ham? Eller hvad gør vi lige? For et år siden havde jeg været max klar på Carlos Martínez, men han har bare skuffet fælt i denne sæson. Han har virket totalt rådvild hver gang jeg har set ham. Måske kunne Hugo Mallo være et frækt bud? Det er et trin ned i forhold til Dani Alves, selv med Dani Alves' dårlige præstationer in mente, men det kommer vi nok ikke rigtigt uden om.

Det er lidt sjovt at det i dag er gode venstrebacks der nærmest hænger på træerne, mens det er langt sværere at opdrive en fantastisk højreback lige for tiden.

Men hvorom alting er så er det tid til at sende Alves videre i systemet.

amirjanzel

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af amirjanzel »

Hvis han lige var et par år yngre, ville Łukasz Piszczek være ideel.

Ellers er der meget få, jeg kan komme i tanke om. Måske Danilo fra Porto eller Mattia De Sciglio.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Piszczek ville være spændende, ja. Jeg synes bare at han er skadet lidt for ofte? Eller det er måske bare mig?

Danilo kender jeg nærmest ikke til. Mattia De Sciglio har været god de få gange jeg har set Milan. Spændende fyr men spørgsmålet er selvfølgelig om Milan vil slippe ham.

amirjanzel

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af amirjanzel »

Blaugrana92 skrev:Piszczek ville være spændende, ja. Jeg synes bare at han er skadet lidt for ofte? Eller det er måske bare mig?

Danilo kender jeg nærmest ikke til. Mattia De Sciglio har været god de få gange jeg har set Milan. Spændende fyr men spørgsmålet er selvfølgelig om Milan vil slippe ham.
Dunno. Har ikke specielt styr på hans skadeshistorik, men udover det, synes jeg også, han grænser til at være for gammel. Danilo er Dani-light.

De Sciglio ser jeg også som en fin mulighed. Han er i hvert fald stærk nok defensivt, og vil tilknytte truppen et par ekstra centimeter. Milan vil formentlig ikke slippe ham, men de seneste års transfers har vist, at de ikke kan holde på en skid i sidste ende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Fint, så køber vi Danilo og De Sciglio, fordi vi har råd efter at have solgt Dani for 40 millioner Euro. Montoya beholder vi også. Så kan de kæmpe om den højreback. Problem solved.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Luis Enrique »

Et par forslag kunne være Nenad Tomovic fra Fiorentina, Ricardo van Rhijn fra Ajax eller Daryl Janmaat fra Feyenoord.

Særligt van Rhijn synes jeg passer fint, han har nydelig erfaring på et rimeligt niveau, og nu er det heller ikke længere et minus, at han er omskolet til højre back, tværtimod. Nu kan han blot vikariere i midterforsvaret også. Modsat er Tomovic lidt for meget af en allrounder. Janmaat - efter hvad jeg har set - ser ret skarp ud, men Feyenoord er jo ikke helt hvad klubben var engang.

Alves vil formentlig kunne indbringe en pæn sum. Der er jo begrundet formodning om, at han kan finde sit tidligere niveau frem. PSG skal endelig bare melde sig.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af PuyolErGud »

Van Rhijn har på ingen måde niveau til Barcelona. Nej tak til ham.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Luis Enrique »

PuyolErGud skrev:Van Rhijn har på ingen måde niveau til Barcelona. Nej tak til ham.
Det kunne han jo få. Som det påpeges i en anden tråd, kan vi hurtigt male os op i et hjørne ved kun at fokusere på de spillere, som koster flere hundrede millioner kroner og som er hulens besværlige at få fingre i.

Men det er vist en gammel debat her på stedet. Jeg kunne sagtens se noget brugbart i, at man lod Montoya og en ny mand slås om pladsen på højre back.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:
PuyolErGud skrev:Van Rhijn har på ingen måde niveau til Barcelona. Nej tak til ham.
Det kunne han jo få. Som det påpeges i en anden tråd, kan vi hurtigt male os op i et hjørne ved kun at fokusere på de spillere, som koster flere hundrede millioner kroner og som er hulens besværlige at få fingre i.

Men det er vist en gammel debat her på stedet. Jeg kunne sagtens se noget brugbart i, at man lod Montoya og en ny mand slås om pladsen på højre back.
Nej tak. Vi har haft stor succes med, at hive en af de bedste på positionen, der kan gå ind og forstærke holdet direkte og så have en ung Masia talent som back up. Montoya er langtfra klar til at spille fast, det er Van Rhijn så sandelig heller ikke. Hvis vi kører videre med de to, så falder holdet i niveau, det er jeg ikke så interesseret i. Det er måske dyrt, men man sørger for at holdet ikke falder i niveau. Hvis nu Montoyas niveau var tæt på Danis, kunne man sagtens hive en ung uprøvet mand ind, men Montoya har ikke niveauet endnu. Man kan mene hvad man vil om Dani, men han har været en af de allervigtigste både på og udenfor banen, sådan en mand erstatter man ikke med folk som Montoya og Van Rhijn.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Luis Enrique »

Nød kommer til at lære nøgen kvinde at spinde. Der er for mange spillere at erstatte, klubkassen er ikke bundløs, ikke så få af de kæmpeprofiler der ønskes vil betakke sig, får lønforhøjelse, skifter til en anden klub eller noget helt fjerde.

Jovist, måske skal det ikke være på højre back. Jeg tror dog resurserne kommer til at blive koncentreret i midterforsvaret.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Nej tak. Vi har haft stor succes med, at hive en af de bedste på positionen, der kan gå ind og forstærke holdet direkte og så have en ung Masia talent som back up. Montoya er langtfra klar til at spille fast, det er Van Rhijn så sandelig heller ikke. Hvis vi kører videre med de to, så falder holdet i niveau, det er jeg ikke så interesseret i. Det er måske dyrt, men man sørger for at holdet ikke falder i niveau. Hvis nu Montoyas niveau var tæt på Danis, kunne man sagtens hive en ung uprøvet mand ind, men Montoya har ikke niveauet endnu. Man kan mene hvad man vil om Dani, men han har været en af de allervigtigste både på og udenfor banen, sådan en mand erstatter man ikke med folk som Montoya og Van Rhijn.
Det er da langt fra altid at det har været en succes? Det var en succes med Alves. Det var vel ikke ligefrem nogen kæmpe succes med Zlatan? Det så heller ikke alt for lyst ud med Henry indtil Pep kom til. Jo, han scorede da mål men spillede generelt ret skuffende. Zambrotta var vel også godt og grundigt skuffende. Nogle af vores bedre indkøb har altså også været spillere, der ikke har været på den allerøverste hylde. Alba var næppe at betragte som en top 5 venstreback, inden vi hev ham tilbage til Catalonien. Piqué var vel heller ikke ligefrem nogen stjerne. Eto'o var ligeledes ikke nogen stor spiller. En god målscorer, men langt fra den stjerne han udviklede sig til hos os.

Det er klart at den slags køb nogle gange slår fejl, men det er ofte langt lettere at håndtere den slags fejlkøb, fordi de typisk ikke er specielt dyre. Afellay er et godt eksempel på en satsning, der ikke gik helt efter planen. Men fordi vi betalte så lidt for ham, er efterdønningerne ikke ligefrem helt så store som da vi måtte smide Zlatan videre efter blot én sæson.

Generelt er jeg større fan af at hente yngre, billigere spillere. De er som regel langt lettere at håndtere, da de forventer at 'få' langt mindre i forhold til spilletid og snor fra træneren. Derudover er de coachable. Vi kan forme dem og styre dem i den retning vi gerne vil.

Køber man en etableret stjerne, kommer han med en forventning om at spille et hav af minutter, og han er formentlig allerede fuldt udviklet som fodboldspiller, med nogle helt klare idéer om hvad han vil og hvad han kan på en fodboldbane. Hvis de idéer så tilfældigvis passer ind hos os, er det selvfølgelig bare en win-win situation. Altså udover at vi betaler et halvt kongerige for mandens 'loyalitet'.

Alexanderbt

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Alexanderbt »

Synes César Azpilicueta ville være god at få - han er rigtig god defensiv, som vil kunne give os en bedre balance ift. Alba og Alves, som begge er utrolig offensivt indstillet. Derudover gør det heller ikke noget han har lidt højde, så vi får lidt ekstra polstring til dødbolde. Det er dog nok desværre lettere umuligt, at få ham fra Mourinho..

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Hvis det skal handle om højde på backpladserne, kunne man kigge mod Milan og Wolfsburg mod Ricardo Rodriguez(som har gjort det fremragende; er 21 år og 1.80) og M. De Sciglio(meget alsidig; er også 21 år og 1.83), men skulle man ikke beholde Montoya, Adriano og Alba, og evt. finde en afløser for Dani?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Quaresma »

Banani Alves-trenden spreder sig:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Det er seriøst fedt, at internettet bare er eksploderet med banan billeder. Elsker det!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster