Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Stærk dansk sejr-- grundlagt på hårdt arbejde og nedslidning af kroaterne. I mine øjne netop den moralske finale, de to stærkeste hold i turneringen mødtes i semifinalen. Nu danskerne klarede den, klarer de også finalen og tager guldet.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Lækkert med en sejr! Og endda en sejr, hvor Mikkel Hansen spillede meget langt under vanlig niveau. Men Mads C. var rigtig god i dag. Det samme med Lasse Svan, som har spillet en bedre turnering end Hans Majestæt indtil videre.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Ting:

• Danmark havde ikke vundet uden Landin, længere er den ikke.
• Hansen spillede virkelig elendigt, sammenlignet med hvad vi tidligere har set.
• Kæft hvor er Eggert bare en god fløjspiller.
• Jeg forstår endnu ikke hvorfor Nøddesbo får så lidt spilletid. Tog mig også til panden da han blev skiftet ud af truppen. Men det ved Wilbek nok en del bedre end mig :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

Landin spillede sig heldigvis op i løbet af anden halvleg og især i slutfasen, fantastisk. Det er dog en lille smule bekymrende at se Hansen spille så dårligt, manden virkede næsten lammet. Det har vi ikke råd til på søndag mod Frankrig. Landin skal også være klar fra starten, hvis først de kommer foran med 3-4 stykker, så er løbet næsten kørt. Deres forsvar er til tider uhyggelig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Kroatien stor tuder. Føj, hvor er deres træner u sportslig. Aldrig været min kop kaffe, (ikke så glad for te, for tiden).
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Kroatien stor tuder. Føj, hvor er deres træner u sportslig. Aldrig været min kop kaffe, (ikke så glad for te, for tiden).
Hvad snakker du om?

Selv Landin roste dem. De spillede heller ikke fornærmet som visse nationer har for vane at gøre, når de taber en semi. De sagde pænt tak for kampen, trykkede hånd med danskerne og klappede anerkendende. Men hvis jeg ikke tager fejl, har du en forbindelse til Bosnien, så det er måske ikke underligt, at Kroatien ikke er din kop kaffe.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Visca El Barca skrev:
emo skrev:Kroatien stor tuder. Føj, hvor er deres træner u sportslig. Aldrig været min kop kaffe, (ikke så glad for te, for tiden).
Hvad snakker du om?

Selv Landin roste dem. De spillede heller ikke fornærmet som visse nationer har for vane at gøre, når de taber en semi. De sagde pænt tak for kampen, trykkede hånd med danskerne og klappede anerkendende. Men hvis jeg ikke tager fejl, har du en forbindelse til Bosnien, så det er måske ikke underligt, at Kroatien ikke er din kop kaffe.
Da den kroatiske træner og Wilbek skulle sige tak for kampen, kom han med beskyldninger om aftalt spil, og sagde det var aftalt på forhånd. Og til pressemødet fortsatte med de ting, samt at de kroatiske spillere skulle have boet som dyr under slutrunden. Men ham træneren er heller for klog.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:Landin spillede sig heldigvis op i løbet af anden halvleg og især i slutfasen, fantastisk. Det er dog en lille smule bekymrende at se Hansen spille så dårligt, manden virkede næsten lammet. Det har vi ikke råd til på søndag mod Frankrig. Landin skal også være klar fra starten, hvis først de kommer foran med 3-4 stykker, så er løbet næsten kørt. Deres forsvar er til tider uhyggelig.
Det var kritisk i starten af anden halvleg, og hvis de ikke havde været for Landin, kunne Danmark snildt have kommet galt af sted :) Men ja, især de sidste 10-15 minutter var han vild!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

PuyolErGud skrev:
Visca El Barca skrev:
emo skrev:Kroatien stor tuder. Føj, hvor er deres træner u sportslig. Aldrig været min kop kaffe, (ikke så glad for te, for tiden).
Hvad snakker du om?

Selv Landin roste dem. De spillede heller ikke fornærmet som visse nationer har for vane at gøre, når de taber en semi. De sagde pænt tak for kampen, trykkede hånd med danskerne og klappede anerkendende. Men hvis jeg ikke tager fejl, har du en forbindelse til Bosnien, så det er måske ikke underligt, at Kroatien ikke er din kop kaffe.
Da den kroatiske træner og Wilbek skulle sige tak for kampen, kom han med beskyldninger om aftalt spil, og sagde det var aftalt på forhånd. Og til pressemødet fortsatte med de ting, samt at de kroatiske spillere skulle have boet som dyr under slutrunden. Men ham træneren er heller for klog.
Spillerne på banen agerede helt efter nogen, ikke noget at komme efter. At deres træner tuder, er mest pinligt for ham selv. Kroatien er dog et fedt land. Hans kritik af dommerne er dog helt på plads, de var til grin. Så kan man snakke om, at det gik begge veje, men de lavede stadig store fejl.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Visca El Barca skrev:
PuyolErGud skrev:
Visca El Barca skrev:
emo skrev:Kroatien stor tuder. Føj, hvor er deres træner u sportslig. Aldrig været min kop kaffe, (ikke så glad for te, for tiden).
Hvad snakker du om?

Selv Landin roste dem. De spillede heller ikke fornærmet som visse nationer har for vane at gøre, når de taber en semi. De sagde pænt tak for kampen, trykkede hånd med danskerne og klappede anerkendende. Men hvis jeg ikke tager fejl, har du en forbindelse til Bosnien, så det er måske ikke underligt, at Kroatien ikke er din kop kaffe.
Da den kroatiske træner og Wilbek skulle sige tak for kampen, kom han med beskyldninger om aftalt spil, og sagde det var aftalt på forhånd. Og til pressemødet fortsatte med de ting, samt at de kroatiske spillere skulle have boet som dyr under slutrunden. Men ham træneren er heller for klog.
Spillerne på banen agerede helt efter nogen, ikke noget at komme efter. At deres træner tuder, er mest pinligt for ham selv. Kroatien er dog et fedt land. Hans kritik af dommerne er dog helt på plads, de var til grin. Så kan man snakke om, at det gik begge veje, men de lavede stadig store fejl.
Nu nævnte jeg heller ikke noget om spillerne. Dem synes jeg ikke der var noget at sætte en finger på. Men så dårlige var dommerne heller ikke. Ja, de lavede et par fejl til begge lejre, men så heller ikke værre.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

Mja, det er rigtig nok, dommerne lavede fejl på begge sider, men det kan være Kroatien mener disse fejl skete på afgørende situationer. Lad ham køle ned, så længe hans spillere ikke begynder at tude, er det fint med mig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Håndbold

Indlæg af JonasV »

Men aftalt spil, ligefrem? Aaaarrh.

Jeg er ikke den helt store håndboldfanatiker (nok mest pga. af hele afterski-schlager-bad taste-halbal fra helvede-viben ...OG de ulidelige kommentatorer), men selve spillet har trods alt sine øjeblikke og det var en spændende match i går. Forestil jer lige hvis vi havde haft Ulrik W på sidelinien da vi spillede 1-1 mod Levante. Er ret sikker på, han havde revet sit ansigt af. Kedelig er han ikke.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

JonasV skrev: (nok mest pga. af hele afterski-schlager-bad taste-halbal fra helvede-viben ...OG de ulidelige kommentatorer)
Uden personlig adresse, synspunktet er velkendt, forstår jeg det ikke. Fodbold er også fyldt med bøvede tilskuere og tilhængere, folk der holder absurd-helt-til-helvede med f.eks. Brann Bergen og ikke mindst med ulidelige kommentatorer, men på trods heraf er spillet på banen uendelig levende, spændende og varieret. Håndbold og fodbold deler også fælles problem i, at en stor del af fjernsynsseerne og publikum ikke har sat sig ind i reglerne. I håndboldens tilfælde gælder det f.eks. reglerne vedr. angrebsfejl, som selv ikke Nikola Karabatic og desværre heller ikke de dommere, der holder opsyn med ham, har fattet. Spørger man tilskuerne i Boxen, har det danske hold næppe fortjent en eneste angrebsfejl-kendelse; alle angrebsfejlene burde snarere have udløst straffekast til "Danmark" (alle 5.6 mio.) og to-minutters udvisning til den modstander, fejlen blev begået imod.

Vedr. den kroatiske træner - Goluza - og hans mindre heldige kommentarer, er der to ting. Dels har turneringen været fyldt med kommentarer til en dommerlinje, som jeg overordnet synes har været fortrinlig. René Toft Hansen er jo f.eks. nu ude og sige, at dommerne "kunne have kostet danskerne sejren", hvilket semantisk set antyder det samme som Goluza: Dommere afgør kampe. Aftalt spil er dog selvfølgelig en værre, utilstedelig anklage.

Dels viser Goluzas optræden blot, hvor glade danskerne skal være for at have en kompetent træner, og for at vi har fundet en kompetent afløser for ham. De er sjældne. Goluza er i mine øjne den hæmsko, der gør at det kroatiske hold er storsamler af bronzemedaljer. Han kan ikke trænge igennem til sine spillere i pressede situationer, han kan ikke vende dem af med at småskændes og han træffer i mine øjne nogle åbenlyst dumme dispositioner. Han slider Duvnjak fuldstændig op, han sender Buntic på banen, nøjagtig da danskerne ventede det i anden halveg. Det sidste havde endog jeg gættet hjemme i stuen, da kroaterne tog time out i anden halveg. Desuden kan man godt spørge om generationsskiftet, som ellers holder det kroatiske hold forbilledligt kørende, ikke har været forhastet. Som træner havde jeg gerne haft Ivano Balic i baghånden til et kvarters indsats i går, så Duvnjak havde fået noget luft. Men Goluza har selvfølgelig den afgørende, men ganske banale forudsætning at han er kroat og taler kroatisk. En u'lænding, for nu at tale Ricardo'sk, er jo nok utænkelig.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Håndbold

Indlæg af JonasV »

Luis Enrique skrev:
JonasV skrev: (nok mest pga. af hele afterski-schlager-bad taste-halbal fra helvede-viben ...OG de ulidelige kommentatorer)
Uden personlig adresse, synspunktet er velkendt, forstår jeg det ikke. Fodbold er også fyldt med bøvede tilskuere og tilhængere, folk der holder absurd-helt-til-helvede med f.eks. Brann Bergen og ikke mindst med ulidelige kommentatorer, men på trods heraf er spillet på banen uendelig levende, spændende og varieret. Håndbold og fodbold deler også fælles problem i, at en stor del af fjernsynsseerne og publikum ikke har sat sig ind i reglerne. I håndboldens tilfælde gælder det f.eks. reglerne vedr. angrebsfejl, som selv ikke Nikola Karabatic og desværre heller ikke de dommere, der holder opsyn med ham, har fattet. Spørger man tilskuerne i Boxen, har det danske hold næppe fortjent en eneste angrebsfejl-kendelse; alle angrebsfejlene burde snarere have udløst straffekast til "Danmark" (alle 5.6 mio.) og to-minutters udvisning til den modstander, fejlen blev begået imod.
Jeg ved godt at håndboldsporten er blevet en lidt letkøbt skydeskive, men jeg får helt oprigtigt pres af den opskruede dynamik der indrammer en håndboldkamp. Jeg bliver så træt i hovedet af skulle høre 7 sekunders fire-i-gulvet-musik hver gang der falder en scoring til hjemmeholdet, eller et "Niiiklaaaaaaas..." fra halspeakeren hvis han disker op med en god/vigtig redning.
Jeg erkender blank at det muligvis bare er fordi jeg er tudsegammel, men jeg kan ikke klare DJ Ötzi-zapperiet. Der synes jeg langt fra fodbold er ligeså slem en størrelse, hvilket selvfølgelig også har noget at gøre med spillets natur - færre mål. Men her må jeg også bare erkende at håndbold, for mig, bliver så hektisk at det i kommer til at fremstå udynamisk. Jeg mister simpelthen for nemt interessen, fordi jeg savner finesser. Dermed ikke sagt at der ingen finesser er, men tju-bang-viben udvisker dynamikken og facetterne for mig. Ligesom hyppigheden af slutrunder lidt forpurrer sensations-fornemmelsen for mig.

Det er jo umuligt at argumentere mod smag og behag - det var blot for at uddybe. Og når det er sagt, har jeg da siden jeg var barn mere eller mindre fulgt både dame- og herrelandshold ved adskillige slutrunder.

Mht. kommentatorerne har du jo ret. Gode kommentatorer er en stor mangelvare.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

JonasV skrev: Jeg bliver så træt i hovedet af skulle høre 7 sekunders fire-i-gulvet-musik hver gang der falder en scoring til hjemmeholdet, eller et "Niiiklaaaaaaas..." fra halspeakeren hvis han disker op med en god/vigtig redning.
Jeg erkender blank at det muligvis bare er fordi jeg er tudsegammel, men jeg kan ikke klare DJ Ötzi-zapperiet.
Blot en fodnote: Jeg er helt og aldeles enig. Jeg plejer at se kampene uden transmitteret lyd, en live-vinylplade med lidt gang i er et fortræffeligt akkompagnement i stedet. Joe Cockers fine liveplade fra 1990 og Dire Straits' Alchemy har f.eks. ledsaget en del af de kampe jeg har set.

To interessante kampe igen i dag. Kroatien bør tage bronzen, men slagnummeret bliver selvfølgelig finalen. Danmark skal betvinge et fransk landshold med oceaner af erfaring i at vinde finaler. Det skulle heller ikke undre mig, hvis Omeyer, Fernandez m.fl. spiller et brag af en kamp. De ved nok hvornår de skal slå til. Lige som i semfinalen kan man også frygte, at Mikkel Hansen igen falder passivt ud, fordi han er luret af franskmændene. Han er klub- og ligakammerat med mange af de franske spillere, og han skal igang med langskuddene. Ellers bliver danskerne løbet over ende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster