Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jønde »

Syntes det er noget seriøst pjat at summen af titler (personlige som hold) skal have en særlig betydning for hvem der er bedst. Når man skal vurdere på hvem der er bedst (Hvilket i grunden er åndsvagt, da det uanset hvad altid vil være subjektivt) må man da altid se på individuelle kvaliteter. At x på en sæson score 3 mål mere end y og derved vinder topscore titlen på at det hold x spiller for slutter 3 point foran det hold y spiller for i ligaen siger da intet om hvem der er bedst.
Jeg kan ikke se et eneste argument for at det IKKE er ronaldo der er verdens bedste anno 2013.
At nævne suarez er useriøst 8-10 fantatiske uger gør ikke en til verden bedste, muligvis månedes bedste og respekt for det, men fandeme ikke verdens bedste. Messi har i årets løb, særligt den sidste del af året haft langt flere negative udsving end ronaldo og er derfor ikke en alvorlig trussel til titlen i år (han kommer igen til næste år). Ribery spiller samme position som ronaldo (sådan lidt 4 kantet sagt) men har scoret langt færre mål end ronaldo, har dårligere fysik ( dog uden at forklejne), han løbere langsommere og er betydelig dårligere i hoved spillet. Defensivt minder de lidt om hinanden, når de virkelig skal løbe tilbage og arbejde er de begge faktiske ret gode til det, dog vil de begge tydeligt helst være fri. Dodbolde er ronaldo igen en klasse bedre end ribery. Der hvor ribery måske slår ronaldo vil være på evnen til at sætte med spillere op, men alt i alt er jeg slet ikke i tvivl om at onaldo har været den bedste i 2013

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Nu ved jeg ikke hvem du svarer Jønde, men jeg har ikke nævnt Suarez f.eks.

Der er vel ikke nogne som siger at summen af titler er altafgørende, men de bør da tælle, da fodbold handler om at vinde.

Med måden du argumenterer over at Cristiano er bedre end Ribery, så kan vi vel være enige om at Messi er bedre end dem begge, hvorfor han bør vinde så? At CR7 har været i bedst form i efteråret skal da ikke vinde ham nogle titler. At være den mest scorende i et kalenderår skal da ikke være det eneste kriterie, især når hans rival har været så skadet men alligevel så afgørende.

Det eneste punkt Ribery truer Messi er på punktet over at være mest afgørende i forbindelse med at vinde titler, nu når hans hold har vundet så mange titler i det forgangne år og han var hans holds mest betydningsfulde og hvor han var afgørende i bl.a. den europæiske super cup imod Chelsea, så er der argumenter for at han skal vinde. Jeg mener dog stadig at Messi er bedre end alle andre og at det kan forsvares at give ham titlen qua hans betydning for hans hold i at vinde titler og topscorer værdigheder.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15020
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

Er det nu på mandag at fissen bliver kronet ??
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af PuyolErGud »

Lopezzz skrev:Er det nu på mandag at fissen bliver kronet ??
Nej, først næste mandag eller tirsdag. Tror det er tirsdag.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

13. januar er datoen.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

"Death is the only thing for which there is no solution." - Cristiano Ronaldo
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jurij skrev:"Death is the only thing for which there is no solution." - Cristiano Ronaldo
Then he dont know Chuck Norris!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Tolquhon »

SpillerSomMESSI skrev:
Jurij skrev:"Death is the only thing for which there is no solution." - Cristiano Ronaldo
Then he dont know Chuck Norris!
Tværtimod - det er ham, der henvises til i citatet... ;-)

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Drake »

Så vandt han sku Ballon d'Or 2013. Der var han heldig at Messi har været så meget skadet. Men det er også et bevis på at titler ikke betyder det store, for at vinde den pris.

Men tillykke skal han da have, han er unik sammen med Messi. Men jeg havde nu helst set Ribéry snuppe den, hvis Messi ikke fik den.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Ja, hvad havde han af titler? Ikke La Liga, ikke CL, ikke EL, ikke cuppen, ikke World Cup... det er de største 5, alt andet er uden betydning. Og kun en 2 plads bag Rusland i gruppespillet til VM. Men god var han, så det er helt okay. Hvis man husker tilbage til sidste år, så kan man også huske, at han faktisk spillede bedre end Messi de første 2 måneder af året.

Men for satan!!! At trække afstemningen for at Blatter kan rede sin røv og give Ronaldo prisen, det er fandme latterligt. Hvem ved, måske havde Ribery snuppet den, hvis alt foregik efter bogen.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8345
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Michman »

Hvor meget jeg end hader at skrive dette så fortjente Gustav den i år.. Men Messi var skadet.. Og han er en langt bedre fodbold spiller end Gustav når han er på toppen..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

I min verden er CR ikke den rigtige vinder.

Hvis jeg skulle bedømme hvem den bedste *fodboldspiller* er i verden over et kalender år, ville jeg kigge mest på HVORDAN han *spiller*.

Derfor mener jeg stadig at Messi burde vinde den.. så længe han spiller er der ingen der *spiller* bedre fodbold end han. Det tror jeg faktisk også de fleste synes når alt kommer til alt.

Men der er blevet en tendens til at se på hvem der har scoret flest mål bla. og hvem der har vundet titler. I mange tilfælde vil de 2 kriterier også pege hen imod den der har spillet bedst fodbold.

Men det er ikke ultimativt sådan man bør se på det. Iniesta har været i top 3 til Balon Dor flere gange og vadt sidste år prisen som spaniens bedste fodboldspiller.

Hvem ville bytte Zidane ud med Van Nistelroy? Vn scorede mange flere mål end Zidane, men hvem var den bedste fodboldspiller?

Sådan var det også med Mr. Ronaldinho.. ikke den der scorede flest mål, ej heller han der vandt flest titler.. men ingen i deres rette sind kunne benægte at han var verdens bedste *fodboldspiller* i 2006!

Jeg har endnu ikke set nogen der når Messi til sokkeholderne i forhold til at *spille' fodbold, uanset om Messi har været skadet, eller scorer flest mål, så har han bare en finesse med bolden som ingen andre.

Derfor er Messi og Iniesta de to aller bedste fodbold spillere i verden - også i 2013.

Man *fortjener* ikke Bdor fordi man har scoret flere hattrick i 2 måneder, eller har arbejdet sindsygt for at være et fysisk bæst, eller noget andet, det handler om hvem er den BEDSTE FODBOLDSPILLER!

CR *er* ikke og *blir* heller aldrig verden bedste *fodboldspiller* om han så kommer til at ligne Hulk, være hurtigere end Bolt, eller scorer ligeså mange mål som Suarez!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
oernbro
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirs dec 04, 2012 7:00 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 20 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af oernbro »

Billede
Så fik hun den!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15020
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

Jeg kan ikke beskrive med ord hvor meget jeg hader dette menneske og jeg kan slet ikke forstår dem som holder af ham. Han er den eneste i verden som ikke godkender Messi. Alle har sagt godt om vores lille loppe og at han er fra en anden planet og den bedste spiller verden har set men kun Cristina synes noget andet.
Hver gang han blev spurgt om Messi svarer han at Messi er god spiller og scorer mange mål. FTW!
Helt ærligt! Jeg dør!
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Lopezzz skrev:Jeg kan ikke beskrive med ord hvor meget jeg hader dette menneske og jeg kan slet ikke forstår dem som holder af ham. Han er den eneste i verden som ikke godkender Messi. Alle har sagt godt om vores lille loppe og at han er fra en anden planet og den bedste spiller verden har set men kun Cristina synes noget andet.
Hver gang han blev spurgt om Messi svarer han at Messi er god spiller og scorer mange mål. FTW!
Helt ærligt! Jeg dør!
Kun fordi at han udnytter, at hans fans i høj grad er idioter. Jeg mener det i alvor, hans fans ser ham som ufejlbarlig, og han spiller på det. Trist. Men han er dog verdens 2. Bedste fodboldspiller nogensinde.
Genopbygning status: færdig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster