Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Nu har jeg så lige snakket med boligforeningen.. Pga. uenigheder mellem advokater og entreprenører, så bliver der stort set ikke lavet noget i hele komplekset for tiden, da de ikke kan blive enige om, hvem der skal betale for de her "fejl og mangler". Utroligt..
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Nu har jeg så lige snakket med boligforeningen.. Pga. uenigheder mellem advokater og entreprenører, så bliver der stort set ikke lavet noget i hele komplekset for tiden, da de ikke kan blive enige om, hvem der skal betale for de her "fejl og mangler". Utroligt..
Flyt.. til kbh :>

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Det gør jeg måske om et år :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Nej, bliv i Odense og være mand nok til selv at fikse det, eller betal en elektriker, du ved, brug dine penge, ingen grund til at du syer dem ind under betrækket i lænestolen.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Det gør jeg måske om et år :i
Nice, så skal vi party hard
Billede

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Er der nogen som har en ide om, hvor godt knivslibere som denne virker, i forhold til et almindeligt strygestål?

http://www.kop-kande.dk/maerker/zwillin ... 9839165658
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af soul_pitcher »

Heartbreaker skrev:Er der nogen som har en ide om, hvor godt knivslibere som denne virker, i forhold til et almindeligt strygestål?

http://www.kop-kande.dk/maerker/zwillin ... 9839165658
Som udgangspunkt har jeg personligt altid brugt strygestål, der funker ligeså godt som den 'knivsliber' du linker til.
Nu skal du bare huske på, at du ikke får en decideret knivsliber - men derimod en knivskærper. Det vil sige, at den fungerer på den måde, at den retter æggen op, så den bliver fin og skarp igen. Dog vil kniven med tiden sløves, og så skal du have fat i slibesten i stedet.
Eneste ulempe med strygestålet vil umiddelbart være, at det kræver en hvis form for teknik, så i værste fald kan du udøve mere skade end gavn på din dyrtindkøbte kniv.
Men husk nu at damerne imponeres med et stykke strygestål kontra en 'knivsliber'.

Dog skal det også nævnes at der findes et utal af forskellige strygestål, så hvis du beslutter dig for sådan et, er en lille sondering af markedet ikke af vejen.
God jagt!
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Tak for feedback, soul! Jeg bor sammen med to kammerater, som jeg umiddelbart ikke har den store tiltro til, hvad angår slibning af knive, derfor overvejer jeg sådan en knivsliber. Jeg har selv arbejdet på restaurant de sidste 4-5 år, så jeg er ved at have styr på det ;-)

For at opsummere: et strygestål og denne knivsliber, så skulle jeg være godt kørende? Jeg kan jo eventuelt bare gemme strygestålet væk for dem :lol:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af soul_pitcher »

Nu kender jeg ikke den pågældende knivsliber, men Zwilling producerer jo ganske udemærkede knive, strygestål etc.
Kan være der findes nogle anmeldelser af den?
Men de har jo for vane at kalde det en sliber, selvom det i virkeligheden er en skærper, og der står ikke meget info på kop&kandes hjemmeside, så du skal bare være sikker på, det er en decideret sliber (der kan slibe bladet og ikke kun æggen), inden du investerer.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nyhuus »

Ellers. Hvorfor tager du ikke ned til et sted, hvor man kan få slebet knivene?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men man kan fx. få det gjort i kødbyen.
Det skal måske gøres 1 gang, hver 3. - 6. måned alt efter hvor meget du bruger de forskellige knive? :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad giver man for det? Kan godt selv slibe dem med et strygestål, men hvis man kunne få en magen til linket, der både sleb og retter æggen op, så havde det været optimalt. Jo færre penge je skal smide efter det, jo bedre.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Jeg har en billig sliber fra ikea, og den kan satme slibe skarpt. Jeg kan snildt clean cutte alt..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Sikker brah?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15021
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Nogen der har erfaring med lort?
Jeg har lige skidt og lortets farve er mørkgrøn så jeg skal lige høre jer om i har haft samme problem.
Hvad har i gjort ved det? Jeg er lidt bekymret.

Tak ;)
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Kan du komme med lidt mere information? Prøv evt. at komme et lille stykke i munden og beskriv smagen. Det er mere smagen end farven som er afgørende for hvor syg man er i tyktarmen.

Hvis du ikke er for at smage så kan du tage og smøre et stykke af overhånden ind, så får man en indirekte smag i munden, uden at smage rigtigt.

Det var hvad jeg kunne hjælpe med.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster