Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

michaelk94 skrev:Ja Zlatan er et modangreb på, at I Barca fans ville reagere på nogenlunde samme måde ligesom alle andre fans. At Real Madrid har begået en fejl med Mourinho er rimelig tydeligt, fordi det viser sig at gå den forkerte vej nu. Men for et halvt år siden havde man endelig slået Barca og vundet ligaen for første gang i fire år. Så støtter de fleste fans op om manageren, selvom han ikke passer ind i klubbens filosofi.
Så det handler udelukkende om sølvtøj - Hvordan det kommer til klubben er irrelevant. Mourinho er efter sigende "Verdens bedste manager" - Skulle være uovertruffen til mandskabspleje, et taktisk geni, en general, en kommandør...En sand leder.
Faktum er at han stille og roligt sejler skuden på klipperne og skider på spillere, ledelse og folk omkring sig. Og det værste er at han skider højt og flot på klubbens tilhængere.

Og det hyldes han for? I hvert fald når det går som det skal...
Den filosofi forstår jeg ganske enkelt ikke. Og jeg forstår ikke hvorfor Zlatan skal med på banen.

Fred være med det. Og glædelig jul.

Daluigi - Du er på min gaveliste. Hvad ønsker du dig? :mrgreen:

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:Michael, helt ærligt, lige nu giver dine argumenter ingen mening. Hvorfor forholder du dig ikke til det faktum, at ingen Barca fans prøvede på at bortforklare, forsvare eller endda bakke Ibra op, da han begyndte at opføre sig en lille smule slemt?

Det er netop det, der er forskellen. Real og nogle fans har jo forsvaret og endda bakket træneren op, selvom denne opførte sig som en psyko i mange tilfælde. Hvorfor hopper du let og elegant over den del af diskussionen? Ibra, en kontroversiel fyr, som man i Barca håbede på ville ændre sig, det gjorde han ikke, og man tog straks konsekvensen af det. Jeres træner har stort set kun opført sig pinligt (for at overdrive en lille smule), alt imens i har forsvaret og bakket ham op.

Det er sjovt at du igen og igen vender tilbage til Ibra situation, selvom flere har påpeget at de to situationer ikke kan sammenlignes.
I vidste hvordan Zlatan ville være, men alligevel frydede I jer over, at i havde hentet ham.

Der er ikke mange andre eksempler med Barca i de seneste år, så derfor har i en let situation, ved at sige og pege fingre af Real Madrid fans der har bakket op om Mourinho, men faktum er, at I selv har bakket op om en kontroversiel person.

I kan så ikke sætte jer ind i en Real Madrid fans situation, fordi I stort set kun har vundet de seneste mange år, men hvis det havde været omvendt, så tror jeg sagtens I havde kunne acceptere en person som Mourinho.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev:
Visca El Barca skrev:Michael, helt ærligt, lige nu giver dine argumenter ingen mening. Hvorfor forholder du dig ikke til det faktum, at ingen Barca fans prøvede på at bortforklare, forsvare eller endda bakke Ibra op, da han begyndte at opføre sig en lille smule slemt?

Det er netop det, der er forskellen. Real og nogle fans har jo forsvaret og endda bakket træneren op, selvom denne opførte sig som en psyko i mange tilfælde. Hvorfor hopper du let og elegant over den del af diskussionen? Ibra, en kontroversiel fyr, som man i Barca håbede på ville ændre sig, det gjorde han ikke, og man tog straks konsekvensen af det. Jeres træner har stort set kun opført sig pinligt (for at overdrive en lille smule), alt imens i har forsvaret og bakket ham op.

Det er sjovt at du igen og igen vender tilbage til Ibra situation, selvom flere har påpeget at de to situationer ikke kan sammenlignes.
I vidste hvordan Zlatan ville være, men alligevel frydede I jer over, at i havde hentet ham.



Der er ikke mange andre eksempler med Barca i de seneste år, så derfor har i en let situation, ved at sige og pege fingre af Real Madrid fans der har bakket op om Mourinho, men faktum er, at I selv har bakket op om en kontroversiel person.

I kan så ikke sætte jer ind i en Real Madrid fans situation, fordi I stort set kun har vundet de seneste mange år, men hvis det havde været omvendt, så tror jeg sagtens I havde kunne acceptere en person som Mourinho.
Læs hvad folk skriver Michael.
Senest rettet af Visca El Barca søn dec 23, 2012 7:23 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Dytrax skrev:
Så det handler udelukkende om sølvtøj - Hvordan det kommer til klubben er irrelevant. Mourinho er efter sigende "Verdens bedste manager" - Skulle være uovertruffen til mandskabspleje, et taktisk geni, en general, en kommandør...En sand leder.
Faktum er at han stille og roligt sejler skuden på klipperne og skider på spillere, ledelse og folk omkring sig. Og det værste er at han skider højt og flot på klubbens tilhængere.

Og det hyldes han for? I hvert fald når det går som det skal...
Den filosofi forstår jeg ganske enkelt ikke. Og jeg forstår ikke hvorfor Zlatan skal med på banen.

Fred være med det. Og glædelig jul.

Daluigi - Du er på min gaveliste. Hvad ønsker du dig? :mrgreen:
På dette tidspunkt var det udelukkende sølvtøj det handlede om efter Barcas succes. Kan du sætte dig i den situation, hvis Barca ikke havde vundet i fire år, mens Real tromlede alle modstandere ned med deres eget system og endda eget akademi? Zlatan er jo et eksempel på, at I selv med succes kan acceptere en mand som Zlatan kommer til klubben, selvom han på ingen måde passede ind i jeres filosofi. Overvej igen hvis i så havde manglet titler, hvor langt i så ville gå?

Ellers har du ret. Mourinho skider virkelig på klubbens tilhængere. Glædelig jul. :)

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

michaelk94 skrev:Ja Zlatan er et modangreb på, at I Barca fans ville reagere på nogenlunde samme måde ligesom alle andre fans. At Real Madrid har begået en fejl med Mourinho er rimelig tydeligt, fordi det viser sig at gå den forkerte vej nu. Men for et halvt år siden havde man endelig slået Barca og vundet ligaen for første gang i fire år. Så støtter de fleste fans op om manageren, selvom han ikke passer ind i klubbens filosofi.

Når Barca så køber en spiller som Zlatan der måske kan sikre jer et taktisk overtag, så accepterer fansene, ja de nærmest forguder Zlatan, selvom han har lavet langt flere svinske ting i sin karriere i forhold til Mourinho. Mourinho er mere speciel (ikke på den gode måde), men han er langt fra den mest svinske manager i fodboldhistorien. Det sker for de fleste managers at de går amok. Ferguson der kastede en støvle og smadrede Beckhams modelansigt, Wenger er kastede pizzastykker efter modstanderens manager osv.

Jeg forsvarer ikke Mou, men at I selv kunne acceptere en kontroversiel person, fordi I troede han ville skabe succes.

Kubala; Jeg har aldrig sagt at Barca havde managers der var ligesom Mourinho, men der har været kontroversielle personer i Barca bla dengang med Van Gaal. Jeg gider ikke sidde og remse hele deres historie op, men da Barca blev kaldt skandalehuset, der var der bestemt også nogle personer som nok ikke levede op til Guardiolas filosofi.
Jamen sådanne personer eller perioder har alle klubber, men når det nu handler om hr. Mourinho, ja så det er nogle utrolige højder vi snakker om. Hr. Mourinho beskylder alt og alle, og det er det, som chokerer en. Beskyldninger mod rivalen, de forskellige fodboldforbund osv. Han har på det seneste lanceret angreb mod sine egne spillere, så nej, vi har ikke haft samme personer som Mourinho i klubben. Andre klubber har skandalerne og det kan ikke undgås, og det hører til gamet, men Mourinho tilhører en kategori for selv sig.


Vi beviste jo med Zlatan at vi ikke accepterer sådan noget. Derudover husker du vel at vi tilbage i 2008 før Peps ansættelse, var i krise, da Frank Rijaard var fortid i klubben, og at vi var desperate efter en anerkendt figur til at tage over, og hvad valgte vi, Pep, som var fuldkommen ukendt og risikofyldt end at vælge det sikre på daværende tidspunkt, Mourinho. Vi ville ikke gå på kompromis med de idealer som hersker i Barca, da man hellere ville ansætte en ukendt træner end en anerkendt træner.
Senest rettet af Kubala søn dec 23, 2012 7:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Never mind :mrgreen:

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Zlatan har på intet tidspunkt udstillet Barcelona i medierne mens han var der. Han har ikke snakket tvivlsomt om staben og sine holdkammerater mens han var en del af truppen. Mange var pro-Zlatan inden han kom, mange fandt ud af at han ikke var ideal løbende, og faktisk var der så lidt ude om balladen mellem ham og Pep at mange også så ham blive og tænkte at han blot er i et form nedgang. Det er så tomt at snakke Zlatan i denne situation.

Mou gav jer en titel, men med omkostninger. Spørgsmålet er, er det ikke bare det der sker i Real, er der ikke altid nogen ude og svine nogen eller noget til, træner, direktør, præsident osv.. Dunno, men altså, man ligger som man har redt. Man hiver en kontroversiel kapacitet ind, man giver ham magten, denne viser sig at være en glory hunter og kun fremhæver sine egne bedrifter. Hvis det er det man vil, så ok. Jeg kan lide at følge med i det. Gad godt se en klub der kunne styre Mou, så denne ikke var større end klubben.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

michaelk94 skrev:Ja Zlatan er et modangreb på, at I Barca fans ville reagere på nogenlunde samme måde ligesom alle andre fans. At Real Madrid har begået en fejl med Mourinho er rimelig tydeligt, fordi det viser sig at gå den forkerte vej nu. Men for et halvt år siden havde man endelig slået Barca og vundet ligaen for første gang i fire år. Så støtter de fleste fans op om manageren, selvom han ikke passer ind i klubbens filosofi.

Når Barca så køber en spiller som Zlatan der måske kan sikre jer et taktisk overtag, så accepterer fansene, ja de nærmest forguder Zlatan, selvom han har lavet langt flere svinske ting i sin karriere i forhold til Mourinho. Mourinho er mere speciel (ikke på den gode måde), men han er langt fra den mest svinske manager i fodboldhistorien. Det sker for de fleste managers at de går amok. Ferguson der kastede en støvle og smadrede Beckhams modelansigt, Wenger er kastede pizzastykker efter modstanderens manager osv.

Jeg forsvarer ikke Mou, men at I selv kunne acceptere en kontroversiel person, fordi I troede han ville skabe succes.

Kubala; Jeg har aldrig sagt at Barca havde managers der var ligesom Mourinho, men der har været kontroversielle personer i Barca bla dengang med Van Gaal. Jeg gider ikke sidde og remse hele deres historie op, men da Barca blev kaldt skandalehuset, der var der bestemt også nogle personer som nok ikke levede op til Guardiolas filosofi.
Du gentager bare dig selv, og forholder dig slet ikke til de fremragende argumenter jeg og andre kommer med. Situationerne kan ikke sammenlignes, og at du opsummere med at påstå vi ville accepterer Mou havde vi været i samme situation, det støder mig ærlig talt voldsomt!!! Hele balladen med Zlatan viste netop at vi ikke var parat til at se på den slags - og han var IKKE I NÆRHEDEN af at opføre sig som Mourinho gør det. Endda en manager... amen det er helt absurd det du forsøger at argumentere for. Det kan man også sagtens se, når du ikke formår at komme med et eneste validt argument, men blot komme med spekulationer og elendige sammenligninger. Come on, Michael. Jeg har set dig gøre det meget bedre.

Dytrax - Jo tak, jeg kunne egentlig godt tænke mig sådan et Barca ur fra Seiko... De er fede!
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Og for lige fulstændig at jorde din påstand, Michael. Så stod vi altså i 2008 og skulle have ny træner efter FR, som til sidst var i en dårlig stime.. vi havde tabt mesterskabet, og Real havde basket os 4-1... Vi får en Mourinho på knæ som i den grad gerne vil have jobbet som træner i vores klub. Hvad gør vi? Hiver en 2. holdstræner uden erfaring op som træner foran Mourinho.... Ja, så bliver det jo ikke mere tydeligt hvordan man handler i Barca vel? Vi sagde direkte nej til dit lille scenarie... Slut på galskaben.
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Jeg kan sådan set godt følge michael94 i at der nok var mange som valgte at overse Zlatans kontroversielle side da man hente ham til klubben. Selvfølgelig var man bekendt med denne, men man hentede ham alligevel på grund af hans spillemæssige kvaliteter. Måske i troen på at det ville gå i sig selv på Barcas hold. Her kan man måske også sige, at vi gik på kompromis med nogle værdier for at gøre plads til Zlatan. Selvom jeg synes det er slet ikke i samme størrelsesorden som Mourinho. Vi var vel i den bedste tro på at det ville blive bedre, mens Madrid fortsætter ad Mourinhos spor så længe resultaterne har været der.

Jeg synes folk herinde er klar til at begrave Madrid. Det er Madrid vi snakker om! Hvis der er noget man bør vide som Barca-fan, så er det at man aldrig skal undervurdere dem. Der er ikke noget der gør at de ikke kan vende skuden. I ligaen er deres rolle måske udspillet, men de er stadig fuldt med i CL og CdR. Hvis de vinder CL, hvilket de har en ok mulighed for, ser tingene anderledes ud.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Dytrax skrev: Daluigi - Du er på min gaveliste. Hvad ønsker du dig? :mrgreen:
Uuh, en Daluigi Abs Exerciser Powerhouse Pro, instant result. :lol:
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:Jeg kan sådan set godt følge michael94 i at der nok var mange som valgte at overse Zlatans kontroversielle side da man hente ham til klubben. Selvfølgelig var man bekendt med denne, men man hentede ham alligevel på grund af hans spillemæssige kvaliteter. Måske i troen på at det ville gå i sig selv på Barcas hold. Her kan man måske også sige, at vi gik på kompromis med nogle værdier for at gøre plads til Zlatan. Selvom jeg synes det er slet ikke i samme størrelsesorden som Mourinho. Vi var vel i den bedste tro på at det ville blive bedre, mens Madrid fortsætter ad Mourinhos spor så længe resultaterne har været der.

Jeg synes folk herinde er klar til at begrave Madrid. Det er Madrid vi snakker om! Hvis der er noget man bør vide som Barca-fan, så er det at man aldrig skal undervurdere dem. Der er ikke noget der gør at de ikke kan vende skuden. I ligaen er deres rolle måske udspillet, men de er stadig fuldt med i CL og CdR. Hvis de vinder CL, hvilket de har en ok mulighed for, ser tingene anderledes ud.
Jeg kan ærlig talt ikke se, at folk herinde begraver Real. Man snakker derimod om den krise, de just nu befinder sig i, man diskuterer årsagene eller rettere sagt, den største årsag til den krise er opstået.

Jeg kan så heller ikke forstå dine argumenter omkring Ibras situation, det virker lidt forvirrende. Da man i sin tid hentede Ibra, troede man jo netop på, at Ibra skulle ændre sig i Barca. Der var altså ikke noget med at bakke ham op, uanset hvad, sådan som tilfældet har været i Real. Sammenligning og argumentet er derfor noget så svagt som det overhovedet kan blive.

Glædelig jul til allesammen forresten.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Bager skrev:Jeg kan sådan set godt følge michael94 i at der nok var mange som valgte at overse Zlatans kontroversielle side da man hente ham til klubben. Selvfølgelig var man bekendt med denne, men man hentede ham alligevel på grund af hans spillemæssige kvaliteter. Måske i troen på at det ville gå i sig selv på Barcas hold. Her kan man måske også sige, at vi gik på kompromis med nogle værdier for at gøre plads til Zlatan. Selvom jeg synes det er slet ikke i samme størrelsesorden som Mourinho. Vi var vel i den bedste tro på at det ville blive bedre, mens Madrid fortsætter ad Mourinhos spor så længe resultaterne har været der.

Jeg synes folk herinde er klar til at begrave Madrid. Det er Madrid vi snakker om! Hvis der er noget man bør vide som Barca-fan, så er det at man aldrig skal undervurdere dem. Der er ikke noget der gør at de ikke kan vende skuden. I ligaen er deres rolle måske udspillet, men de er stadig fuldt med i CL og CdR. Hvis de vinder CL, hvilket de har en ok mulighed for, ser tingene anderledes ud.

Præcis, jeg tror heller ikke at man skal undervurdere Real, men det tror jeg heller ikke nogen gør herinde, og Real kan sagtens vende skuden, og det tror jeg også de gør, og hvis Mourinho vinder CL, ja så vil selvsamme Real fans have ham i klubben. Det er det, som er total hyklerisk at man råber højt op om fyringen og jeg ved ikke hvad, men realiteten er den at det skyldes de 16 point og intet andet. Jeg vil gå så langt og sige at hvis man førte ligaen og Mourinho havde bænket Iker, så ville fansene tilgive ham, som den gang med Valdano.
Senest rettet af Kubala tors mar 07, 2013 1:46 pm, rettet i alt 2 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Med alt dette sagt, håber jeg selvfølgelig også, at manden får lov til at fortsætte en lille smule, bare for at se, hvordan han griber keeper situation an. Han meldte jo klart ud, og Adan er bedre end Casillas, det betyder vel også at det er Adan og ikke Casillas som skal stå den næste kamp (Adan lavede trods alt ikke sådan alvorlige fejl), ellers vil bænkning ikke give mening.

Og det er sjovt at se Casillas droppet to kampe i streg, det kan medføre sjove episoder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Og for lige fulstændig at jorde din påstand, Michael. Så stod vi altså i 2008 og skulle have ny træner efter FR, som til sidst var i en dårlig stime.. vi havde tabt mesterskabet, og Real havde basket os 4-1... Vi får en Mourinho på knæ som i den grad gerne vil have jobbet som træner i vores klub. Hvad gør vi? Hiver en 2. holdstræner uden erfaring op som træner foran Mourinho.... Ja, så bliver det jo ikke mere tydeligt hvordan man handler i Barca vel? Vi sagde direkte nej til dit lille scenarie... Slut på galskaben.
Og det viser, hvordan I fans ville reagere? Nej.

Der er en helt masse gode argumenter for, at Real Madrid skulle have afskaffet Mourinho tidligere, men det er jo ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om, at det var forståeligt, at vi fans accepterede Mourinho og støttede op om holdet, fordi vi ville gøre alt for at vinde igen. Jeg tror, jeg ved ikke, men tror at I havde reageret på samme måde og det eneste grundlag jeg har for det, er situationen med Zlatan, fordi I sagtens kunne forgude en spiller som Zlatan, selvom han er et af de største svin der findes.

Det kan være du havde reageret anderledes end den typiske Barca-fan som jeg beskriver, men det er jo bestemt heller ikke alle Real Madrid fans der har været positive overfor Mourinho.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster