Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Hold da op Brombi, du er i den kreative hjørne i dag. Sikke en sang du har fundet frem.

Emo, ja jeg tror også det har noget at gøre med, at vi har en træner der selv vælger at gå, siger nej til så mange millioner, fordi han føler det er det bedste for hans elskede klub og hans elskede spillere. Det er et sjælden syn, eller for at citere Sacchi. Pep, the idealist, the innovator, stops. Many won't understand in a world where all is valued based upon money and success." [gazz]. Han rammer plet.

Nu var jeg ikke så heldig at opleve "Bill" Shanklay æra, men jeg har set nogle dokumentar om ham, og jeg må indrømme at denne situation minder meget om hans tid i Liverpool, især hans farvel. Var det Rosell eller Zubi eller var det Laporta der sagde, at Pep er vores Shankly og så håber vi at Tito bliver vores Bob Paisley.

Selvom Pep kom til en klub, der havde meget mere succes end Liverpool da Shankly tog over, så minder hans farvel om Shankleys. En succesfuld manager, der føler sig træt, føler sig udbrændt, tom for energi, selvom alle i og omkring klubben mener han har meget mere at give, ja selv manden der skal tage over efter ham. Hans melding chokerer tilhængerne og spillerene, han forlader nemlig et ungt og sulten hold med masser af potentiale. Paisley tager så over, Shankly fortyder sin belsutning, men Liverpool går hen og dominerer fodbold Europa.

Lad os håbe Tito kan lave noget lignende.

Og hvis man er interesseret i at se og høre historien om Shankly, så kan jeg blandt andet anbefale videon nedenunder. Den er ca. 26 minutter lang, men se den hvis i elsker fodbold, sikke en fascinerende mand Shankly var. Lidt synd at han har repræsenteret Liverpool, men ingen er perfekt. Men som sagt, se dokumentaren, hans karisma minder mig om Pep.

[youtube]Kop538WiMRY[/youtube]

EDIT: Lad os lige tage Paisley med. Jeg kan helt klart anbefale de to videoer, se den og så læg mærke til, hvor mange ligheder der er.

[youtube]xudo1NLICRw[/youtube]
Senest rettet af Visca El Barca tirs maj 01, 2012 8:56 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

FC Barcelona Fl ‏ @FCBarcelonaFl
Bonano on @masesports "I think Pep will return to Barça either as general director, sports director or as club president" #fcblive
Be my guest.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola: "I'm in charge until 27 May, from then on it's Tito who'll make the decisions." #fcblive


Guardiola: "Tito is enthusiastic about this challenge. He's part of the 13 trophies we have won." #fcblive

Guardiola: "Montoya plays at a very high level. He's a certainty for the future, the club won't have to invest anything at right back."


Guardiola: "Playing with 11 homegrown players to end time at club? We won't do it just to show how good we are, shouldn't take it lightly."


Guardiola: "Although I won't be there physically, I want Tito to feel that I'm there for in case he needs it." #fcblive


Guardiola: "Pinto playing to prepare for cup final? The idea is that Pinto will play the remaining games of the season, yes. #fcblive


Guardiola: "Mourinho influenced exit? Not at all. I had other opponents, they don't make you tired. Day-to-day work, winning does." #fcblive


Guardiola: "Friendly game at Bernabeu one week after cup final while Madrid claimed there were works? Guess those works will be over then."


Guardiola: "I maybe should have made Pedro play more this season. He deals well with challenges, he'll be at Barça as long as he wants."


Guardiola: "Will I again be Barça coach in the future? Don't know, can't answer that know." #fcblive


Guardiola: "Mourinho says Ronaldo should win Ballon d'Or rather than Messi? Some day Messi won't win it but this season he's been brilliant"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]bIvbFGtGKM4[/youtube]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Keita: "Will we miss Pep? Oh man... He's a legend. What can we say? Thanks, Pep." #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20776
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede
Godnat! ;-)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Og der mangler endda 2 på Peps. 3 hvis vi tager CdR finalen.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Guardiola

Indlæg af ulrich »

Heartbreaker skrev:Og der mangler endda 2 på Peps. 3 hvis vi tager CdR finalen.
wat

Der er da 13 trofæer? :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Sorry, my bad. Det er stadig tidligt om morgenen.. Der mangler måske én så ;)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15098
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1699 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: Guardiola

Indlæg af Lopezzz »

Her kan i sige tak til Pep:
http://www.fcbarcelona.com/club/detail/ ... -guardiola

Kan i huske den gang da #barcastuff lukkede deres profil på twitter??
Jeg fandt lige en gammel tweet som blev skrevet den gang:
Twitter without @barcastuff is like Barca without Pep, Pique without his moc mocs, or Puyi without hair. #BringBackBarcastuff
For hver dag der går savner jeg Pep mere og mere........... :sad:
MDCCCXCIX

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Mander »

I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20776
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Pep's tale igår med engelske undertekster:
[youtube]MJsMFfU9E1g[/youtube]

kato

Re: Guardiola

Indlæg af kato »

Tak for alt Pep :smile:

Jeg har på fornemmelsen at han vender tilbage til Barca som træner igen, ved sgu ikke lige hvad det er der gør det. Men jeg tror han kommer tilbage en eller anden dag :glad:

Måske bliver Xavi træner for Barca en dag, og Pep er præsident på det tidspunkt. Hvem ved ?

Nå men det var bare lige en tanke, jeg havde lyst til at lufte.

Ha en forsat god dag.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20776
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

[youtube]ZyzuV3pibs8[/youtube]

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Endnu en af hans spillere som hylder Pep.
I'll remember what Guardiola taught me for the rest of my life, reveals Adriano
The Brazilian defender, who was signed by the Blaugrana trainer from Sevilla in 2010, credits the 41-year-old with his development as a player and a person over the last two years
May 6, 2012 8:35:00 AM
By Mark Doyle

An emotional Adriano revealed after Pep Guardiola's final home game as Barcelona coach that the coach had taught him things that will remain with him for the rest of his days.



After announcing his decision to step down at the end of the current campaign, Guardiola bid a fond farewell to Camp Nou on Saturday night after watching his side rack up a 4-0 victory over city rivals Espanyol, with Lionel Messi scoring all of the hosts' goals.

The evening was all about Guardiola, though, and Adriano was quick to heap praise on the 41-year-old's attributes, both as a coach and as a man.

“It's been a very emotional night, without a doubt," the former Sevilla defender is quoted as saying by his club's official website.

"Even more so because it was a derby, and for the manager’s farewell. We can only say thank you. He brought me here and he gave me the chance to be his player.

“These two years have been very important in my career and I’ve learned a lot. I’ll remember what he’s taught me for the rest of my life. I’ve improved a lot of things on a personal and footballing level.

“I like Guardiola’s transparency. And he always tried to help you. He’s a good person and he has good character."

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... rest-of-my
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster