Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af OliverDK »

Der er heller ingen, der siger, at de 20 bedste hold er top 4 fra de 5 bedste ligaer.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af Kubala »

OliverDK skrev:
Kubala skrev:De 20 bedste hold i Europa. Hvis man går ud fra, at der tages de 4 bedste hold fra de fem bedste ligaer i Europa, så ville man ende med 20 hold. Den liga ville jo være voldsom svær at vinde og mega konkurrencedygtig. Man kunne så gøre som NFL og NBA med East, West osv., hvor man så endte i playoffs og til sidst final, for at vinde den?
Altså Champions League?
Nej, den der liga.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:De 20 bedste hold i Europa. Hvis man går ud fra, at der tages de 4 bedste hold fra de fem bedste ligaer i Europa, så ville man ende med 20 hold. Den liga ville jo være voldsom svær at vinde og mega konkurrencedygtig. Man kunne så gøre som NFL og NBA med East, West osv., hvor man så endte i playoffs og til sidst final, for at vinde den?
Det ville dog nok ikke være bedst ud af 7 i playoffs. Medmindre det skal tage hele sommeren, selvfølgelig. Forestil dig Atlético mod Chelsea i game 7. Gab.
Haha. Nej, der skulle så være to kampe, eller det tænker jeg, hvis man ville over i sådan NFL og NBA.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af Kubala »

OliverDK skrev:Der er heller ingen, der siger, at de 20 bedste hold er top 4 fra de 5 bedste ligaer.
Var bare en tanke, men nej, der er jo tale om de 20 bedste hold i Europa.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af OliverDK »

Kubala skrev:
OliverDK skrev:
Kubala skrev:De 20 bedste hold i Europa. Hvis man går ud fra, at der tages de 4 bedste hold fra de fem bedste ligaer i Europa, så ville man ende med 20 hold. Den liga ville jo være voldsom svær at vinde og mega konkurrencedygtig. Man kunne så gøre som NFL og NBA med East, West osv., hvor man så endte i playoffs og til sidst final, for at vinde den?
Altså Champions League?
Nej, den der liga.
Ja, men mener, at det lyder da lidt som Champions League, bortset fra at alle møder hinanden i gruppespillet. Kender forresten intet til formaterne i USA, da jeg ikke interesserer mig for de sportsgrene, så ret mig gerne.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af Kubala »

OliverDK skrev:
Kubala skrev:
OliverDK skrev:
Kubala skrev:De 20 bedste hold i Europa. Hvis man går ud fra, at der tages de 4 bedste hold fra de fem bedste ligaer i Europa, så ville man ende med 20 hold. Den liga ville jo være voldsom svær at vinde og mega konkurrencedygtig. Man kunne så gøre som NFL og NBA med East, West osv., hvor man så endte i playoffs og til sidst final, for at vinde den?
Altså Champions League?
Nej, den der liga.
Ja, men mener, at det lyder da lidt som Champions League, bortset fra at alle møder hinanden i gruppespillet. Kender forresten intet til formaterne i USA, da jeg ikke interesserer mig for de sportsgrene, så ret mig gerne.
Altså formatet ligner jo CL, altså det amerikanske med NFL og NBA. NBA har så 7 kampe i playoffs(bedst ud af 7), for at gå videre og så til sidst ende i finale, hvor det også er bedst ud af 7, mens NFL ligner mest CL.

Ved ikke, hvordan man vil gøre det. Men det vil være en virkelig konkurrencedygtig og svær liga at vinde. Spænding vil i hvert fald ikke mangle.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Catalansk uafhængighed og Barca i LFP?

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg forestiller mig, at klubberne foretrækker, at de selv ejer den europæiske superliga i stedet for UEFA (som ejer Champions League). Det kræver selvfølgelig FIFA's godkendelse, men det vil gøre det muligt for klubberne at styre alt, lige fra transferregler til tv-rettigheder. Klubberne vil få så meget ud af sådan en NFL-agtig sammenslutning, at jeg ikke kan se, hvordan det kan undgå at blive til virkelighed.

Jeg ved ikke, hvordan ligaen vil blive udformet i virkeligheden. Det bestemmer klubberne, men det bliver nok nærmere et ligaformat end en knockoutturnering som Champions League. Det giver flere kampe og flere penge. Jeg kunne også godt forestille mig, at det blev to divisioner med op- og nedrykning. Måske endda med et eller andet nedrykningssystem til de nationale ligaer. Der er mange muligheder.

Men det hører måske til i en anden tråd?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster