At flytte til Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15014
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1123 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Du skal være 100% sikker at de er kvinder.
Det er Barcelona :wink: :lol:
MDCCCXCIX

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Indlæg af Pieyanthikos »

Plaça d'Espanya ligger ved foden af Montjuïc, tæt ved Palau Nacional (nationalmuseet). For at være ærlig, så er det jeg har set til kvarteret ikke særlig spændende, andet end den lange strækning op til Palau Nacional - men der er bestemt ikke langt ind til centrum ved Ramblaen, der tager et par minutter i metro.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Indlæg af soul_pitcher »

Diabolito skrev:2 spanske kvindelige lægestuderende
Kan vi få et par billeder, tak? Nu!
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Det har jeg desværre ikke pt :), så jeg kan stadig være "uheldig".

Skal nok melde tilbage
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Jeg starter dernede mandag d. 1. september, så flyver derned om fredagen inden.

Glæder mig mere og mere som dagene går :)
El Señor de las Tartas

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Forza-Barca skrev:Hey Diabolito! Dit "kunstner" navn er ligesom det enste jeg lige kan kalde dig..
Men jeg ville såmænd bare ønske dig en super fed tid i Barcelona, og at du skal vide at jeg er så pisse hamrende misundlig! Du er sikkert i gang med at pakke de sidste ting, og lige ordne det hele..
Men det må bare være sådan en fed følelse du har!
Kan du evt. logge på siden her dernede fra, så du måske kunne lave nogle stemningsrapporter..
Og du må lige sige til hvis du erhverver dig sæson kort!
Det ville fandeme være sindsygt! Men nok også en smule dyrt! :D
God Tur, tror jeg godt at jeg kan sige på os alles vegne!
Jeg er helt enig ! Du må gerne komme med en statusrapport sårn en gang hver måned :D og i hvert fald lige på tirsdag mht de damer der.. håber virkelig for din skyld at de er super frække.. og danske øl smager altid godt i udlandet..

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Rejser i morgen kl 14 :).

Damerne har lovet at hente mig i lufthavnen og lejligheden skulle være helt nyrenoveret med internet i lejligheden, så det lover godt :)

Og tak for de pæne ord. Er virkelig spændt
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

God tur Dia!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Så er jeg landet, træt og udmattet, men i en nyrenoveret lejlighed med internet, vaskemaskine, opvaskemaskine, karbad osv. Dejligt.

Pigerne er super søde og gode til engelsk. Den ene er tilmed virkelig virkelig sød at se på - desværre har de begge kærester.

Og ja, jeg skal klart ind og se en masse bold :).. men nu skal jeg lige starte på arbejdet først
El Señor de las Tartas

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

Diabolito skrev:Så er jeg landet, træt og udmattet, men i en nyrenoveret lejlighed med internet, vaskemaskine, opvaskemaskine, karbad osv. Dejligt.

Pigerne er super søde og gode til engelsk. Den ene er tilmed virkelig virkelig sød at se på - desværre har de begge kærester.

Og ja, jeg skal klart ind og se en masse bold :).. men nu skal jeg lige starte på arbejdet først
Det lyder fandeme fedt dernede! Jeg overvejer seriøst at flytte derned næste år så har lige et par spørgsmål. Hvor meget tjener du i mdr? og hvad gir du i mdr. for en lejlighed?

Mvh

Jbninc

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Jeg tjener 16500 euro om året - det kan divideres ned til 137x om måneden eller en timeløn på ca. 8,5 euro.

Gennemsnitstimelønnen hernede er vist 6,5, så det er udemærket.

Samtidig har jeg en masse bonusordninger, der på et halvt år, gør at jeg kommer til at tjene ca 2700 euro ekstra, men det har intet med staten at gøre.

Skatten er 24 % indtil videre. Hertil skal lægges noget sygesikring halløj, så den kommer op på 29 %. Når jeg har været her til januar, falder skatten dog til 12 %.

Mit værelse er ret dyrt. Jeg giver 450 euro plus forbrug (30-40 euro) om måneden. Til gengæld bor jeg sammen med to rigtig søde piger, lejligheden er nyrenoveret og der er vaskemaskine, opvaskemaskine, internet og karbad og jeg har et rimelig okay stort værelse.

Men jeg vil skyde på du sagtens kan spare 100-150 euro i forhold til mig, hvis du ikke er så sart med hvor du bor. Metrosystemet hernede er dejlig nemt og går rigtig mange steder hen.

Jeg har kun været her 4 dage og skulle ordne en helvedes masse papirsager i dag, bl.a. arbejdstilladelse, samt have oprettet en bankkonto osv., men kan kun tale positivt om det. Var lidt nervøs i starten, men det er gået over al forventning. Det er jo så også bare en helt genial by.

Kan kun anbefale det, hvilket Kempulis sikkert giver mig ret i. Og det er selvom jeg ikke engang har været i byen eller ordentligt på arbejde hernede endnu :).

Du kan eventuelt altid prøve at søge folk i citibank, hvor jeg arbejder nu, når din tid kommer. Så har du samme lønordninger som mig og en arbejdspladsadresse der hedder Placa d'Catalunya 1 (Placa d'Catalunya er CENTRUM i Barcelona).
El Señor de las Tartas

Iekp

Indlæg af Iekp »

Man kunne vel ikke spørge om en opdatering af tilværelsen i Barcelona? :)

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

Kunne da være spændende at høre hvad hverdagen går med. Det er vel ikke bare ren ferie, hver dag? :)

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Altså euforien har selvfølgelig lagt sig og det er blevet hverdag og weekend igen.

Dog er livsstilen hernede fantastisk afslappende. Alle er hernede for at have et friår og hygge sig og komme en masse ud, så det er enormt socialt og vi er altid ude 4-5 gange om ugen og lave det ene eller det andet. Rigtig afstressende. Arbejdet er ok, men det følger med.

Dog synes jeg de lokale er fremmed-ignorante. Tror ikke de specielt godt kan lide turister, selvom vi ikke er det, ligner vi dem stadig. Men sådan er det.

Kan varmt anbefales :)
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Og arbejdspladsen. Vi er 30 danskere hernede
El Señor de las Tartas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster