At flytte til Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Ja jeg tror vi har en gennemsnitsalder på 22-23, og jeg er selv 22, så det er perfekt.

Og jo, jeg er på arbejde ;).. Og dansk og catalansk tid, er den samme.
El Señor de las Tartas

XaviHernandez

Indlæg af XaviHernandez »

Dia

Er det ikke svært at finde parkering dernede?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Nu kører jeg meget sjældent i bil, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om, haha...

Og jo, katalansk er anderledes end spansk. Ligger sig næsten mere op af fransk. Men alle forstår og kan dog tale spansk, så det gør ikke så meget
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Ah...

Jeg kender ikke de præcise geofrafiske tidszoner for Spanien, som jo er ret bredt. Aner f.eks ikke om Galician er en time foran eller bagud i forhold til Katalonien eller om det er det samme. Men i Barcelona er tiden ens som i DK
El Señor de las Tartas

Thomas-madsen

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Thomas-madsen »

@ Dia lidt offtopic

Kender du natklubben Loft?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Nej, hvorfor?
El Señor de las Tartas

Thomas-madsen

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Thomas-madsen »

Kender en der har fået tilbudt et job dernede så ville bare høre hvad det er for noget

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Det skal han da tage uanset hvad. Han kan altid rejse hjem igen eller finde noget andet.

Hvem er han blevet tilbudt det igennem og hvad er stillingen ?
El Señor de las Tartas

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af JBN »

@Diabolito

Det er virkelig spændende at høre om, hvordan det er at flytte til Barcelona, hvilket jeg selv gerne vil, når jeg til sommer er færdig med skolen. Men jeg kunne godt tænke mig og høre hvad din baggrund er, mht. hvilken uddannelse du har, eller andre relevante forbindelser det har gjort det muligt for dig at flytte til spanien og få hverdagen til at fungere?

På forhånd tak

Jeppe

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Hej Jeppe.

Min uddannelsesmæssige baggrund er irrelevant i dette sammenhæng.

Hvad det har krævet for mig er viljen, lysten og lidt held dertil.

Jeg har læst 1½ års markedsføringsøkonomi, men valgte at droppe ud da uddannelsen ikke var noget for mig. Jeg har så lallet lidt rundt og arbejdet hos CityMail, men følte hverdagen var blevet grå, kedelig og trist.

Jeg har længe tænkt over, det kunne være spændende at flytte til Spanien og Barcelona især, men det var først på dette tidspunkt jeg virkelig begyndte at undersøge det, da jeg ikke gad spilde min tid i Danmark mens jeg gjorde mig mentalt klar til at tage en ny udfordring op med uddannelse og alt det stress det medfører.

Jeg var så med en veninde i byen og mødte en af hendes veninder.. I min brandert sad jeg som sædvanligt og ævlede om, at jeg planlagde at flytte til Spanien, selvom det kun var en idé. Venindens veninde, fortalte mig så, at hendes arbejde, Citibank, rykkede nogle afdelinger til Barcelona og søgte medarbejde. Jeg fik straks nogle kontakt oplysninger og sendte en ansøgning afsted.

Jeg fik jobbet og rykkede 2 måneder senere til Barcelona for at arbejde i Citibanks kreditafdeling.

Lejligheden var jeg også ret heldig med.

Min far, som er læge, havde for godt og vel 1½-2 år siden en praktikant fra Barcelona på besøg som jeg mødtes med og snakkede lidt med vedr. flytning. Jeg tog kontakt til hende og det viste sig, at hun havde en veninde, der manglede en lejer. Så jeg slog selvfølgelig til. Mit værelse er lidt dyrere end gennemsnittet, men det er også bedre end gennemsnittet, så det er ok.

Havde jeg ikke fundet en lejlighed der, hjælper Citibank dig med dette og du får betalt 10 dages ophold på hotel, så det var ikke min største bekymring. Der er også masser af hjemmesider, heriblandt www.loquo.com, hvor folk sætter værelser til leje.
El Señor de las Tartas

Jbninc

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Jbninc »

Hej Diabolito.

Ved du om der normalt er en stor udskiftning af medarbejdere i Citibank omkring sommerferien? Sommerferien nærmer sig så småt, og det kunne tænkes du havde hørt om der var folk der ville vende snuden hjemad.

Mvh

Jbninc

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

I princippet ja. Altså afdelingerne hernede har kun været her i ca. 9 måneder, så vi har ikke oplevet denne udskiftning endnu, men det kommer selvfølgelig, da ihvertfald halvdelen der er her smutter tilbage.

Sagen er dog den, at der er global ansættelsesstop pga. krisen, så jeg aner ikke hvad der sker om 4-5 måneder. På den anden side, kan de ikke køre en afdeling, når alle stopper. Det må tiden vise, men mener umiddelbart, der sagtens kunne være gode muligheder.
El Señor de las Tartas

Jbninc

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Jbninc »

Ja mon ikke der bliver en plads eller to ledige. Har kigget lidt rund på deres hjemmeside, og syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle kontaktoplysninger til deres afdeling i Barcelona. Hvor sendte du din ansøgning?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Jeg sendte dem til deres danske kontor inden migrationen og blev ansat igennem der. Jeg kan godt tage imod en ansøgning fra dig og viderebringe til den/de afdelinger du synes om (kundeservice, inkasso eller credit initiation). Det er dog klart størst mulighed for job i inkasso, hvilket vel siger sig selv hvorfor :) - også her er der mulighed for størst indtjening pga. bonusordninger.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Håber du er god med et boldtræ så :P
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 36 gæster