At flytte til Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Jbninc »

Diabolito skrev:Jeg sendte dem til deres danske kontor inden migrationen og blev ansat igennem der. Jeg kan godt tage imod en ansøgning fra dig og viderebringe til den/de afdelinger du synes om (kundeservice, inkasso eller credit initiation). Det er dog klart størst mulighed for job i inkasso, hvilket vel siger sig selv hvorfor :) - også her er der mulighed for størst indtjening pga. bonusordninger.
Ville være kanon hvis du gider det! Har dog ikke besluttet mig for om jeg vil afsted i år, eller om jeg venter til næste år. Vil utrolig gerne ha' lidt valuta stående til 'dårlige' måneder.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Thomas-madsen skrev:@ Dia lidt offtopic

Kender du natklubben Loft?

Jeg så lige dette igen og jeg ved godt hvad The Loft er nu. Grunden til det ikke sagde mig noget, er at det ligger på et diskotek, der hedder Razzmatazz, som er det vildeste i mine øjne hernede.. The Loft er så tredjesalen hvor de spiller Deep/Progressive og Minimal House.. Vanvittigt fedt hvis man er til sådan noget.
El Señor de las Tartas

Iekp

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Iekp »

Hey, overvejer at tage noget tid i Barcelona og arbejde, kender du nogle gode "job-sider"?

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Tag kontakt til et vikarbureau så som Manpower, de kan helt sikkert hjælpe dig. Ellers mener jeg loquo.com (eller .es) har en job side.

Google kan også bruges.. "Barcelona jobs". :)

EDIT: Det gode ved Manpower er, at de hjælper dig med alt det praktiske så som arbejdstilladelse, NIE-nummer, Social Security osv.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Jeg har skrevet en artikel til Cules #10 som netop er kommet ud, hvor jeg går lidt mere i dybden med mit Barcelonaophold. Til de interesserede, http://www.cules.dk/wp-content/cules10.pdf
El Señor de las Tartas

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Brombi »

fin artikel

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af emo »

Diabolito skrev:Jeg har skrevet en artikel til Cules #10 som netop er kommet ud, hvor jeg går lidt mere i dybden med mit Barcelonaophold. Til de interesserede, http://www.cules.dk/wp-content/cules10.pdf
Mm spændende nok. Hvad fuldskab dog fører til, alkohol længe leve.
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

pcm spurgte om jeg havde lyst til at skrive en artikel og det ville jeg da gerne. Så ingen alkohol involveret :)
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af emo »

Diabolito skrev:pcm spurgte om jeg havde lyst til at skrive en artikel og det ville jeg da gerne. Så ingen alkohol involveret :)
Nah mente nu mere vedrørende artiklens indhold og hende du mødte på en "druk-tur", mener jeg at kan huske at der stod.

Men alt i alt en spændende artikel da, og personligt kan jeg godt selv genkende nogle af de ting du skriver om har dog aldrig selv taget det endelige spring endnu, som du også selv skriver så er der virkelig trygt her i DK og det er rart at have mor og far tæt på, når der skal vaskes op eller man mangler penge... !
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Ja, det er også lidt meningen at skulle være en inspirationskilde for andre, der overvejer at gøre det samme :)
El Señor de las Tartas

Henry-Eto'o-Messi

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Henry-Eto'o-Messi »

Hej Culés.

Jeg står i den situation, at jeg meget gerne vil flytte til udlandet efter sommeren og Spanien er idéelt, både fordi jeg snakker spansk (dog på et meget lavt nivuea) og gerne vil lære det flydende og også fordi jeg går meget op i spansk kultur, musik og fodbold selvfølgelig.

Barcelona trækker af mange grunde. Har selvfølgelig en passion for klubben, hvilket betyder meget. Samtidig er det en utroligt atmosfærisk by jeg blev forelsket i første gang jeg var der.

Jeg er udemærket klar over, de snakker katalansk i Barcelona, men det behøver ikke være en barriere.

Jeg kan huske, at der for længe siden, var en anden bruger der spurgte om det samme herinde og fik nogle links, af en anden, der selv havde flyttet derned for at arbejde, men dette indlæg er blevet slettet, da det er for gammelt. Derfor forsøger jeg igen.

Er der nogle herinde, der har erfaring med at flytte til Barcelona i et halvt til et helt år ?

Hvor fandt i et sted at bo og hvor fandt i arbejde ?

Alle forslag er velkomne, det skal dog helst være i nærheden af centrum.

Håber på lidt hjælp herinde fra, for jeg har ikke mange idéer, om hvor jeg skal lede selv.

Mvh Rasmus

Må jeg forslå casamona.com
Den er ejet af min danske veninde og er virklig populær dernede

Henry-Eto'o-Messi

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Henry-Eto'o-Messi »

Er der nogle herinde, der har erfaring med at flytte til Barcelona i et halvt til et helt år ?

Må jeg forslå http://casamona.com/
Den er ejet af min danske veninde og er virklig populær dernede

Toure

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Toure »

Skriver du til dig selv, din frækkert!? :wink: :D

Ej for lige at komme seriøst ind på dit spørgsmål, så mener jeg bestemt at Diabolito har nogle gode råd til dig... Jeg kunne også selv tænke mig at flytte til Barcelona på et tidspunkt, men dette er dog ikke noget seriøst endnu. :P

Henry-Eto'o-Messi

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Henry-Eto'o-Messi »

Toure skrev:Skriver du til dig selv, din frækkert!? :wink: :D

Ej for lige at komme seriøst ind på dit spørgsmål, så mener jeg bestemt at Diabolito har nogle gode råd til dig... Jeg kunne også selv tænke mig at flytte til Barcelona på et tidspunkt, men dette er dog ikke noget seriøst endnu. :P
Har nu kun været på forumet i 3 timer sp jeg lærer stadig :wink:
Det er lidt indviklet det hele

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Fantomet »

@Henry-Eto'o-Messi »

"Kender Frank Rijkaard personligt ;)"


Hvordan kender du ham personligt?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster