Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:mht til billetter har jeg aldrig kunnet købe feks 4 ved siden af hinanden, så vi har altid siddet spredt..

Har i erfaring med at der bliver flere sæder tilrådig det nærmere man kommer kamp dagen?

Var der ikke noget med at de der har sæson billetter frigiver dem ca en uge inden kampen, og så er der pludselig mange flere sæder at vælge imellem, eller skal man købe så hurtig som muligt og håbe på at nogen vil bytte pladser når man er der?
Anyone
?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

SpillerSomMESSI skrev:
SpillerSomMESSI skrev:mht til billetter har jeg aldrig kunnet købe feks 4 ved siden af hinanden, så vi har altid siddet spredt..

Har i erfaring med at der bliver flere sæder tilrådig det nærmere man kommer kamp dagen?

Var der ikke noget med at de der har sæson billetter frigiver dem ca en uge inden kampen, og så er der pludselig mange flere sæder at vælge imellem, eller skal man købe så hurtig som muligt og håbe på at nogen vil bytte pladser når man er der?
Anyone
?
Jeg er ret sikker på at det er sådan, at der bliver frigivet flere og flere billetter i takt med at man nærmer sig kampdag. Sæsonkortholderne, der melder pas på deres sæder. Nu kan jeg ikke lige huske hvilken kamp, du skal se, men mig bekendt kan det godt betale sig at have is i maven, og vente til kort tid før, med mindre det selvfølgelig er en af de store kampe.
Jeg har eksempelvis tit oplevet folk købe billetter i FCB-shoppen ved Placa Catalunya på selve kampdagen.

Jeg er dog lettere neurotisk anlagt og har altid sørget for at have billetterne klar inden jeg rejser derned. Det har jo så betydet at det ikke har været muligt at få pladser ved siden af hinanden som udgangspunkt, men alle gange har folk været søde til at bytte, så vi alligevel er kommet til at sidde sammen.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

JonasV skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
SpillerSomMESSI skrev:mht til billetter har jeg aldrig kunnet købe feks 4 ved siden af hinanden, så vi har altid siddet spredt..

Har i erfaring med at der bliver flere sæder tilrådig det nærmere man kommer kamp dagen?

Var der ikke noget med at de der har sæson billetter frigiver dem ca en uge inden kampen, og så er der pludselig mange flere sæder at vælge imellem, eller skal man købe så hurtig som muligt og håbe på at nogen vil bytte pladser når man er der?
Anyone
?
Jeg er ret sikker på at det er sådan, at der bliver frigivet flere og flere billetter i takt med at man nærmer sig kampdag. Sæsonkortholderne, der melder pas på deres sæder. Nu kan jeg ikke lige huske hvilken kamp, du skal se, men mig bekendt kan det godt betale sig at have is i maven, og vente til kort tid før, med mindre det selvfølgelig er en af de store kampe.
Jeg har eksempelvis tit oplevet folk købe billetter i FCB-shoppen ved Placa Catalunya på selve kampdagen.

Jeg er dog lettere neurotisk anlagt og har altid sørget for at have billetterne klar inden jeg rejser derned. Det har jo så betydet at det ikke har været muligt at få pladser ved siden af hinanden som udgangspunkt, men alle gange har folk været søde til at bytte, så vi alligevel er kommet til at sidde sammen.
Hej Jonas Brothers

Tak for info... Det er kampen mod Levante jeg skal ned og se sammen med 3 andre så vi er 4 i alt.

Du mener man skal vente helt indtil kamp dagen for at season holders frigiver deres pladser?
Jeg troede at det var mere sådan cirka en uge inden kampen.

Jeg har også en enkelt gang byttet plads med en der var villig til det, men de andre gange vi har været der har vi aldrig siddet sammen.. Folk har bare kigget underligt på os når vi spurgte om de ville bytte plads med os.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

SpillerSomMESSI skrev:
JonasV skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
SpillerSomMESSI skrev:mht til billetter har jeg aldrig kunnet købe feks 4 ved siden af hinanden, så vi har altid siddet spredt..

Har i erfaring med at der bliver flere sæder tilrådig det nærmere man kommer kamp dagen?

Var der ikke noget med at de der har sæson billetter frigiver dem ca en uge inden kampen, og så er der pludselig mange flere sæder at vælge imellem, eller skal man købe så hurtig som muligt og håbe på at nogen vil bytte pladser når man er der?
Anyone
?
Jeg er ret sikker på at det er sådan, at der bliver frigivet flere og flere billetter i takt med at man nærmer sig kampdag. Sæsonkortholderne, der melder pas på deres sæder. Nu kan jeg ikke lige huske hvilken kamp, du skal se, men mig bekendt kan det godt betale sig at have is i maven, og vente til kort tid før, med mindre det selvfølgelig er en af de store kampe.
Jeg har eksempelvis tit oplevet folk købe billetter i FCB-shoppen ved Placa Catalunya på selve kampdagen.

Jeg er dog lettere neurotisk anlagt og har altid sørget for at have billetterne klar inden jeg rejser derned. Det har jo så betydet at det ikke har været muligt at få pladser ved siden af hinanden som udgangspunkt, men alle gange har folk været søde til at bytte, så vi alligevel er kommet til at sidde sammen.
Hej Jonas Brothers

Tak for info... Det er kampen mod Levante jeg skal ned og se sammen med 3 andre så vi er 4 i alt.

Du mener man skal vente helt indtil kamp dagen for at season holders frigiver deres pladser?
Jeg troede at det var mere sådan cirka en uge inden kampen.

Jeg har også en enkelt gang byttet plads med en der var villig til det, men de andre gange vi har været der har vi aldrig siddet sammen.. Folk har bare kigget underligt på os når vi spurgte om de ville bytte plads med os.
Messi Brothers, til Levante burde det jo nok være muligt at få fat i noget sammenhængende senere.
Jeg mente ikke at man skulle vente til selve kampdagen - en uges tid før er sikkert et ligeså godt bud.

Hvor ærgerligt at folk ikke har været med på at bytte. Det har jeg aldrig oplevet, på trods af at jeg alligevel har været en god stribe gange efterhånden.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Skydefinten »

Enig med Jonas.

Men men, jeg turde ikke at vente på bl.a at sæsonkortholdere satte billetter til salg, da jeg skulle bruge 4 billetter - og de skulle være sammen. Jeg satser heller ikke på at "folk gider flytte sig/bytte plads", da jeg har bambinos med.

Jeg kan godt lide at bruge tiden i byen på at drikke cava og Damn øl, i stedet for at lede efter billetter til kampen - desuden bliver de vel ikke billigere, når man nærmer sig kampdagen. :lol:

Sidst købte jeg af nød på kampdagen i en officielle Barca shop tæt på Rambla'en. Det var til Barca-PSG! Dog kun en ekstra billet til en fuld kammerat, som pludselig interessede sig for fodbold.

Adressen er: Jaume I - Gothic Quarter - Barcelona FC Official Shop
Calle Jaume I, 18
Barcelona, España.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

Er det ikke noget med at der er nogle af jer, der har siddet på Tribuna 1 central på Camp'en? Hvordan er udsynet/overblikket? Er det pengene værd?

(Jeg har siddet på modsatte side af stadion næsten alle gange, jeg har været der)

FCBSOCI
Indlæg: 2497
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1213 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

Hej SpillerSomMESSI
Det er ikke nemt at få billetter samlet. Her er mine erfaringer. Det er nemmest, som du nok er klar over, at bestille billetter på FC Barcelonas officielle hjemmeside http://www.fcbarcelona.com/info-tickets ... s-football. Her behøver man ikke være medlem for at bestille, men er man, som jeg, medlem, taster man sit medlemsnr. og pinkode og får så automatisk 20 % rabat. Har fx lige checket FC Barcelona - Athletic Club, og her kan man sagtens få fire billetter (eller mere) ved siden af hinanden. Man udpeger bare det afsnit/sektion, hvor man gerne vil sidde, og så lyser de sæder man kan vælge grønt. Tilmed kan man skrive billetter ud hjemmefra. Nemt og enkelt.

Nogle få gange har jeg som alternativ brugt http://www.ticketmaster.es/en/recintos/fc-barcelona/. Det virker også upåklageligt. På et tidspunkt var der problemer med at bruge FC Barcelonas hjemmeside, og så brugte jeg ticketmaster i stedet.

Du kan som regel være heldig at købe billetter tæt på kampstart fx er der en ticket booth på Ramblaen eller ved La Sagrada Familia. Det er dog typisk dyrere. Eksempelvis så jeg Barca mod Man. City og Real Madrid i marts 2015, hvor jeg mødte nogle danskere, der på selve kampdagen fik billetter til City kampen ved La Sagrada Familia, og der var også enkelte billetter til Real Madrid kampen ved ticket boothen på Ramblaen.

Omvendt oplevede jeg, da jeg var i Barcelona igen :glad:, kort efter for at se den sidste kamp i ligaen mod Deportivo og Copa del Rey finale mod Athletic Club, at det var helt umuligt at få billetter til Copa del Rey finalen (jeg mødte flere, der prøvede), så her var jeg glad for, at jeg havde købt hjemmefra.

Der findes også en række danske udbydere. Det er en væsentligt dyrere løsning end at bestille selv, men her er I sikre på at få pladser ved siden af hinanden. For eksempel har fcbarcelona.dk jo et samarbejde med LA Travel. Men der er også mange andre muligheder som fx barcelonafootball.dk, travel2football.dk og Arte m.fl. Hvem du eventuelt bør vælge der tør jeg ikke sige. Nogle sælger en fuld pakke med flyrejse, billetter og hotel, mens du hos andre kan vælge, at du ’kun’ ønsker billetter og hotel.

Med hensyn til at bytte plads, plejer det ikke at være et problem. Jeg har to gange byttet plads, så jeg har kunnet sidde sammen med min familie. Når jeg har været alene på Camp Nou, har jeg 10-15 gange oplevet, at nogle gerne ville bytte plads, og det har jeg så gjort hver gang. No problem.

Undskyld, det var en lang smøre. Jeg tror moralen er, at hvis du vil være sikker på at få plads, skal du bestille hjemmefra i god tid, og så kan du (forhåbentligt) bytte med andre, hvis I ikke får pladser ved siden af hinanden. Håber, at mit indlæg giver mening.
Senest rettet af FCBSOCI lør aug 08, 2015 12:30 pm, rettet i alt 1 gang.

FCBSOCI
Indlæg: 2497
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1213 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

JonasV skrev:Er det ikke noget med at der er nogle af jer, der har siddet på Tribuna 1 central på Camp'en? Hvordan er udsynet/overblikket? Er det pengene værd?

(Jeg har siddet på modsatte side af stadion næsten alle gange, jeg har været der)
Hej Jonas

Jeg sidder altid på langsiden, der hvor spillerne løber ind. Så sidder man også under halvtag, hvilket er en fordel, da jeg har været til en del kampe, hvor det har regnet eller blæst (selvom vejret som regel er fantastisk i Barcelona).

Hvis jeg skal anbefale specifikke pladser, så må det være sektion 304, 305 eller 306. Her plejer jeg at sidde, og det er lige ud for midterlinjen og tilpas højt oppe til at udsynet er helt perfekt. Er det pengene værd? Puha, det er dyrt, meget dyrt, så man nå nok prøve at spare andre steder eller dø fattig men med et smil på læben... ;-) .

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

FCBSOCI skrev:
JonasV skrev:Er det ikke noget med at der er nogle af jer, der har siddet på Tribuna 1 central på Camp'en? Hvordan er udsynet/overblikket? Er det pengene værd?

(Jeg har siddet på modsatte side af stadion næsten alle gange, jeg har været der)
Hej Jonas

Jeg sidder altid på langsiden, der hvor spillerne løber ind. Så sidder man også under halvtag, hvilket er en fordel, da jeg har været til en del kampe, hvor det har regnet eller blæst (selvom vejret som regel er fantastisk i Barcelona).

Hvis jeg skal anbefale specifikke pladser, så må det være sektion 304, 305 eller 306. Her plejer jeg at sidde, og det er lige ud for midterlinjen og tilpas højt oppe til at udsynet er helt perfekt. Er det pengene værd? Puha, det er dyrt, meget dyrt, så man nå nok prøve at spare andre steder eller dø fattig men med et smil på læben... ;-) .
Tak for svaret, Soci.
Jeg plejer som sagt at sidde ovre på den anden side - har siddet der ret mange gange, og har kun én gang savnet halvtaget at sidde under (der savnede vi det til gengæld virkelig meget ;-) )

Mit spørgsmål går mere på hvordan man ser fra de nederste sektioner på tribuna central.
Altså, sektion C på dette billede:

Billede

?

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af abx »

Super godt, FCBSoci.
Jeg vil nu også anbefale første række. Det er helt vanvittigt at nærmest kunne høre Neymars vejrtrækning. Tænker særligt mhp supercup , hvor spillere tager turen rundt på stadion .

Overblikket er selvfølgelig bedre længere oppe, men ikke desto en unik følelse at være få meter fra spillerne

Jeg prøvede section c første række, lige til højre for de reserevede VIP pladser. Der løber udskiftere frem og tilbage. Ret cool, men selvfølgelig lidt længere væk fra modsatte mål
Próxima Estación.... Parallel!

FCBSOCI
Indlæg: 2497
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1213 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

abx skrev:Super godt, FCBSoci.
Jeg vil nu også anbefale første række. Det er helt vanvittigt at nærmest kunne høre Neymars vejrtrækning. Tænker særligt mhp supercup , hvor spillere tager turen rundt på stadion .

Overblikket er selvfølgelig bedre længere oppe, men ikke desto en unik følelse at være få meter fra spillerne

Jeg prøvede section c første række, lige til højre for de reserevede VIP pladser. Der løber udskiftere frem og tilbage. Ret cool, men selvfølgelig lidt længere væk fra modsatte mål
Tak abx
Helt enig med dig i, at det at komme helt tæt på spillerne har sin charme, men man mister lidt overblikket.
Jonas med hensyn til Tribuna 1 central skal man, hvis jeg husker rigtigt, sørge for at sidde langt fremme. Gerne 1 række som abx gør. Kommer man for højt op har man begrænset udsyn i den forstand, at man nemt kan se banen men ikke hele den modsatte tribune og heller ikke op til åben himmel. Håber, at andre vil give deres besyv med, for jeg er ikke 100 % sikker på, at jeg har ret med hensyn til udsigten? HJÆLP Jonas, tak.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2838
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af whidgee »

Ville aldrig anbefale første række hvis man bare er en smule interesseret i selve spillet og taktikken. Hvis man kun er på stadion for at komme tæt på spillerne så ok men ellers ikke.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af JonasV »

Jeg er sgu også meget i tvivl. De fleste andre gange har jeg sørget for at sidde centralt på "første sal" - altså i et sted på sektionerne hvor der står "UN CLUB". Og der har udsynet jo været aldeles pragtfuldt. Kan godt være, jeg bare skal satse på nogenlunde samme opskrift igen. Det betyder alligevel en del med det overblik over hele stadion. Den ven, jeg har med, har aldrig været på Camp Nou før, så han skal næsten have den fulde oplevelse.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2838
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af whidgee »

JonasV skrev:Jeg er sgu også meget i tvivl. De fleste andre gange har jeg sørget for at sidde centralt på "første sal" - altså i et sted på sektionerne hvor der står "UN CLUB". Og der har udsynet jo været aldeles pragtfuldt. Kan godt være, jeg bare skal satse på nogenlunde samme opskrift igen. Det betyder alligevel en del med det overblik over hele stadion. Den ven, jeg har med, har aldrig været på Camp Nou før, så han skal næsten have den fulde oplevelse.
En af charmerne ved Camp Nou efter min mening er netop udsynet og udsigten når man kommer bare en smule op. og samtidig giver det en bedre mulighed for at opleve selve kampen og have det perfekte overblik.

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af PuyolErGud »

Første gang jeg var dernede sad jeg direkte overfor spillertunnelen på anden række, og havde helt perfekt udsyn. Ja, du kan ikke se den ovenfra, men man får en helt anden følelse af at sidde så tæt på. Derudover kunne man sagtens følge med i det taktiske, men selvfølge, hvis bolden var i et af hjørnerne på den modsatte side var det lidt begrænset, men det sådan et sted vil have pladser nærmest have..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster