Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Rivaldo10 skrev:Blaugrana92;

Synes ikke det har været noget særligt. 3 euro for 0,25 l. Ellers har jeg været uheldig. Både orange og citron har jeg afprøvet. Puha, det var dårligt. Nå :lol:
... sgu ikke det jeg fik! :D
Det var pure gold. Men det slog alligevel ikke den lime-juice som jeg fik på en syrisk 'restaurant', ikke langt fra Camp Nou. Hold da helt magle, hvor smagte det godt - altså båden juicen og maden! :D

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

muligvis mig der var lidt uheldig. Det skal så lige siges, at jeg rendte alt for meget rundt den eftermiddag, så vand var nok det jeg havde mest brug for.

Syrisk/arabisk mad er generelt udmærket. Lad mig gætte - det var ris bla. med karry, hvidløg, løg, rosiner og saffran? Fantastisk blanding. Laver det ofte selv. :lol:

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af abx »

Uha, hvad hedder den syriske restaurant BG92?

Jeg havde et problem med at finde "normale" steder at spise i Paris - du ved, ganske alm. pizza, fritter, risretter , lækkert brød etc.. Håber sgu ikke det bliver tilfældet i Barcelona. Jeg skal bo på Hotel par hundrede meter fra Camp Nou (Hotel Madanis). gaderne omkrign virker ret små og måsk ikke så mange restauranter i udsigt
Próxima Estación.... Parallel!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Rivaldo10 skrev:muligvis mig der var lidt uheldig. Det skal så lige siges, at jeg rendte alt for meget rundt den eftermiddag, så vand var nok det jeg havde mest brug for.

Syrisk/arabisk mad er generelt udmærket. Lad mig gætte - det var ris bla. med karry, hvidløg, løg, rosiner og saffran? Fantastisk blanding. Laver det ofte selv. :lol:
Jeg må jo nok indrømme at jeg overhovedet ikke kan huske hvad det var. Slet ikke - det er helt væk. Men jeg husker bare at jeg var i gastronomisk eufori grundet mine smagsløgs eventyr! :D

abx: Jeg kan ikke lige umiddelbart huske det. Jamen, altså ... jeg har vel været fuld? Det kan da kun forklare at jeg husker så lidt? :lol:
Men jeg husker nogenlunde hvor den lå - kan lige prøve at kigge på Google her om lidt! :)

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

Hehe helt i orden :lol:

chancen for at jeg gættede rigtigt var alligevel lille, selvom den ris jeg snakker om er ret populær. :)

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af abx »

Rivaldo;
Det du snakker om er vistnok Biryani . Velkendt risret i en række mellemøstlige lande og generelt "muslimske" lande ;)

Frisk pust, at høre du trodsalt godt kan tygge den slags, uden at du føler din egen kultur bliver truet og overtaget :D
Próxima Estación.... Parallel!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Der er masser af "normale" steder i Barcelona. :) Lige i nærheden af Camp Nou ligger der også op til flere små frokoststeder, med sandwich osv., så du burde nok kunne finde noget at spise. Både det sædvanlige junk og så på lidt højere plan. ;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af abx »

Sådan! Takker :P
Mander skrev:Der er masser af "normale" steder i Barcelona. :) Lige i nærheden af Camp Nou ligger der også op til flere små frokoststeder, med sandwich osv., så du burde nok kunne finde noget at spise. Både det sædvanlige junk og så på lidt højere plan. ;)
Próxima Estación.... Parallel!

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

Abx:

Rolig nu, jeg har nogle stærke holdninger til religiøs fanatisme generelt, det være alle religioner, men jeg vil nu sige at jeg har et ret godt kendskab til den muslimske kultur og mellemøsten generelt. Har skam også været der og har som sagt familie længere ude, der er blevet giftet med en iraker fra Basra, som flygtede ud af Irak, da Saddam Hussein overtog magten, fordi at han var professor i det gamle Babylonien og de intellektuelle brød Saddam sig som bekendt ikke om :)

Yep, det hedder det meget vel. Fantastisk ret under alle omstændigheder, også "arabiske frikadeller til". Ved ikke hvad man kalder det ellers. Nej, jeg spiser bestemt ikke frikadeller generelt :lol: :)

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er skam Biryani (TROR JEG), men det er den kenyanske versio med East African flavours også selvfølgelig den arabiske version (Irak) og persiske jeg har lavet/smagt.

Der er vist også en indisk og pakistansk.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Jeg faldt lige en tidligere besked jeg havde sendt til en veninde, der skulle til Barcelona, så jeg har bare kopieret beskeden herover:


"Jeg vil lige smide dig en liste med steder, jeg synes er værd at opleve i Barcelona. Nogle af tingene må du eventuelt lige google, for at finde adresser.

Origen: Ligger ved kirken i Born-området til venstre for Ramblaen (næsen mod vandet). Det er en katalansk restaurant, der fokuserer på friske katalanske råvarer og retter fra egnsområdet. Rigtig lækker mad og billige priser. Det foreslås at man bestiller 2 retter, eller lidt tapas, da de ikke er så store.

Razzmatazz: Største diskotek i Barcelona. Og underligt nok, slet ikke turistet. Det ligger ude omkring Marinaen, rød metro linie. Det er et meget specielt sted, men en oplevelse. Det er nærmest en kæmpe hal, med 2-3 etager, men det er slet ikke gejlet op, som diverse Ibiza-diskoteker m.m. Meget speciel fusions-musik i bunden og ret vild house/elektro ovenpå. Trentemøller var der i øvrigt og spille sidste år :).

El Bosc: Sjov eventyr bar/voksmuseum for enden af Ramblaen til venstre. Det er ikke synderligt sjovt derinde, men baren er så speciel, at det alligevel er lidt en oplevelse at få en enkelt øl derinde.

Mitsui: Japansk restaurant der ligger på Carrer de Aribau et lille stykke oppe. Det er kombineret sushi, mongolian barbeque og grill-buffet og det er ganske fantastisk. Alt du kan spise for 16 euro. Og det er god mad. Ikke sådan noget normalt slam-buffet som i Danmark. Tag de løse bukser på ;).

Diverse tapas-barer i Born: gå efter de baskiske, eller Euskali, som de hedder lokalt. Det er kanon at rende rundt med en talerken og bare tage diverse godbider man har lyst til. Det rådes dog ikke til at gå ind og spise et kæmpe måltid, det bliver ret dyrt.

Born generelt, sammen med det gotiske område, der ligger lige ved siden af, er generelt mit favoritområde i Barcelona. Til gengæld rådes det ikke, at du render for meget rundt om natten og er fuld i den ene af Raval, der er nede ved havet om natten, der er ret mange trickstyve m.m.

Markedet på Ramblaen (Bocaria) er også ret sjovt og billigt. Og bad markedet ligger der en lille plads med nogle rigtig gode restauranter/lounge-barer. Rita Rouge er et forslag her.

Rosa del Raval. Mojitos til 3,5 euro ? :). Og mexikansk mad, snacks. Prøv deres mojito med jordbær, den er overraskende god.

Jeg kan lige skrive hvis jeg kommer i tanke om flere steder.

Ellers er der alle de klasisske steder, men det kan du læse om i enhver turist-bog.

Der er utroligt mange trickstyve, så hold øje med lommer og tasker, hvis der pludselig er nogle sigøjner typer, der er meget venlige og tæt på jer.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af abx »

Fantastisk Dia!

Tusind tak for det
Próxima Estación.... Parallel!

teemuss

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af teemuss »

hejsa.
jeg får desværre ikke kampen lørdag med da vi er kommet hjem i dag.men vi tager derned til maj næste år og ser en kamp og tager lidt flere dage dernede.
barcelona er en skøn by med masser af charme og liv.At være på camp nou er som at komme i himelen for mig
konen måtte holde igen på mig ellers havde jeg så gu købt hele butikken jeg var som en lille dreng :lol:
en af de fyre der var i receptionen fortalte mig at hans kæreste kender messi personligt messi bor i et stort hus ca 30 min,s kørsel fra barcelona centrum,jeg ville gerne havde spurgt ham om han kunne skaffe mig en autograf fra messi men han var jo som sagt hjemme i argentina,set det blev ikke til noget :(
jeg vil slutte med at sige at i som ligesom mig skulle virkelig tage derned hvis i har mulighederne og pengene til det det er en kæmpe oplevelse at være på camp nou og i barcelona man græder næsten når man står og får kulegysninger når man ser deres pokalskab.
jeg har taget nogle billeder fra camp nou men aner ikke hvordan man lægger dem op så hvis en af jer vil hjælpe mig med det er du/i velkommen.
skriv e.v.t til mig på mail.
michaelhansen2021@hotmail.com.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej allesammen:

Status PT: Jeg sidder på hotel Madanis 100 meter fra Camp Nou... Vi er total gearet up til kampen i aften.
Byen er så smuk at man fatter det ikke... med 28 grader og skyfri himmel og ingen vind.
Hvis Messi vrider armen om på mig tager jeg måske med ham hjem og ligger i ske med ham i aften efter kampen!

Gentlemen: Det bliver STORT og SMUKT i aften!

VISCA BARCA
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi bor på et hotel lige overfor en bar.
Den søde dame på hotellet sagde lige for en time siden en sætning der kommer til at forandre mit liv for altid:

"After the match, sometimes, Iniesta comes to that bar and have a drink"

Fellows.. Jeg er at finde "at THAT bar" i aften efter kampen!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster