Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

@ Dani Alves

Ja, de virkede som nogle amatører (seriøst, hvem truer nogen med bunden af en knust flaske? Ikke engang halsen... brug da et rigtigt våben, din tøs), men eftersom jeg sad ned, lige pludselig blev omringet, og havde et fransk pigebarn ved siden af mig, virkede en slåskamp ikke lige som det mest optimale valg... med risiko for at få ar i ansigtet for resten af livet. :)

@ Dia

Ja, jeg kender også rigtigt mange, der har fået stjålet ting. Til gengæld troede jeg kun, at man behøvede at bekymre sig om lommetyve, ikke røvere, hvilket alt andet lige er lidt mere træls typer at rende ind i. Men dem er der jo i alle storbyer, det er bare lidt irriterende, at jeg har mistet ALLE kort, og dermed intet kan gøre. Kan hverken bestille nyt sundhedskort eller kørekort over nettet, da jeg skal bruge dankort til det. Håber at mit nye kort kommer hurtigt...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Jeg har selvfølgelig hørt om røvere osv., men efter et år dernede, har hverken jeg, eller nogle af mine kollegaer stødt på dem.

Men jeg er også modbydeligt stærk, så måske er det derfor.
El Señor de las Tartas

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

Gør mig ondt Mander. Har været i Barcelona 10-12 gange (har været på ferie i Catalonien en del gange) og har endnu ikke oplevet noget lignende, heller ikke det familie jeg er rejst med eller de bekendte, som jeg kender, der har været i Barcelona flere gange. Jeg har sågar gået alene rundt en torsdag aften langs hele La Ramblaen (fra colombus-statuen) helt ned til det store indkøbscentre ved det store kryds (tæt på den store fontæne og der hvor alle taxierne holder).

Men det har også noget med udseende at gøre. Jeg ligner personligt ikke en skandinaver, så de anser mig måske ikke for at være en turist. Det er trods alt dem, det går mest udover.

PS: Fransk pigebarn? 8) '

Apropos franskmænd, så vrimler det med dem i Barcelona. Jeg troede helt seriøst at jeg var i Marseille, da jeg gik på La Ramblaen her for et par uger siden 8)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

@ Dia

Din troværdighed er på nulpunktet efter cake-gate, så den kommentar tager jeg lige med et gran salt. ;)

@ Rivaldo

Nu var det trods alt også kl. 2.30, natten til torsdag. Jeg ved ikke, om du tit er ude med familien der, men jeg kan fortælle, at der ikke er særligt mange mennesker ved vandet på det tidspunkt, og så hjælper det heller ej, når man er godt besoffen og i øvrigt er distraheret. :) Vores stambar dernede (den nåede rent faktisk at blive stambar på 2 dage, tror vi brugte noget i stil med 10-12 timer samlet derinde) var én stor smeltedigel - jeg snakkede med italienere (indehaverne var italienere), nogle danskere fra Næstved, chilenere, østrigere, franske piger, portugisere, en svensker, en israeler, en hviderusser, og deres lokkedue ude på gaden (dem der deler visitkort ud og skal lokke folk til) var dansker, fra Esbjerg. Ikke én eneste spaniol i baren på noget tidspunkt.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

Hehe nej, det har jeg ikke. Men det ændrer jo helt enormt på det, især hvis du samtidig var påvirket og der var mennesketomt 8) Men selvom der ikke skete noget, så kunne jeg forestille mig, at oplevelsen ikke ligefrem var rar!

Det lyder fedt. Men Barcelona er godt nok også en kosmopolitisk by. Man skal passe på hvad man siger og det gælder de fleste sprog. 8)

Men altid noget at det var en fed tur alt i alt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tager altid ca. 500kr, dankort, billedlegit. og mobiltel. (en gammel en) med når jeg skal i byen.
Inden kl.02:00 har jeg brugt de 500kr og hvis nogen truer mig bagefter så kan de få det jeg har tilbage men de får ikke pinkoden til dankortet eller de får ihvertfald forkert pinkode :wink:
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg skal til Barcelona i påsken (det skulle gerne lige præcis passe med en hjemmekamp!) - hvordan plejer vejret at være på den årstid? Nogenlunde varmt?

Rivaldo10

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Rivaldo10 »

20-25 grader. Vejret burde med andre ord ikke være et problem. Nedbørene er i øvrigt størst om efteråret og vinterhalvåret 8)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af JonasV »

Mmmmh. Lyder godt.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Arh, rolig nu - det kan det naturligvis godt ramme, men man skal også være klar over, at det ikke er normalt. Men det er klart, der er bedre chancer for godt vejr end herhjemme, og vi har da haft nogle gode påskeferier. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej Mander & Alias

Må man have camcorder med ind på Camp Nou?

Jeg har et meget lille et der er på størrelse med en mobil tlf. (Toshiba SX500)

Kan man bare tage den med i hånden, eller skal man gemme den væk.. bliver man kropsvisiteret?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Du bliver ikke kropsvisiteret, og du må gerne have kamera med ind, så længe det ikke er professionelt udstyr, tror jeg. Man må i hvert fald gerne have digitalkamera med ind, hvilket var hvad jeg gjorde.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

kabi-bommel

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af kabi-bommel »

Hej...

Overvejer også at tage til barcelona, og faldt lige over en hjemmeside kaldet ticket2.dk som er en svensk side, hvor man kan købe billetter, er der nogen der har prøvet den, da priserne virker billige i forhold til de danske fodboldsites?

På forhånd tak

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

kabi-bommel skrev:Hej...

Overvejer også at tage til barcelona, og faldt lige over en hjemmeside kaldet ticket2.dk som er en svensk side, hvor man kan købe billetter, er der nogen der har prøvet den, da priserne virker billige i forhold til de danske fodboldsites?

På forhånd tak
Altså jeg ville nok anbefale dig at købe billetter på Barcelona's egen hjemmeside. Jeg vil mene at det er den klart sikreste måde at få billetterne på, men hvis du har en stor kamp i tankerne er det selvfølgelig rigtig, rigtig svært at få fat i nogle billetter. Jeg selv været dernede til et par kampe de sidste to sæsoner, hvor jeg købte billetterne på deres egen side, hvorefter jeg selv printede dem ud og havde dem med derned. Det var ikke nogle store kampe, men den ene af dem var da trods alt mod Getafe som gjorde det ret godt i den periode - og her lykkedes det da i hvert fald at få fat i 3 billetter uden at jeg var medlem. Så umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge på den officielle hjemmeside, medmindre det er en større kamp du har i tankerne! ;)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Ved at bestille fra Barcas hjemmeside slipper man også for at betale kommission. Svarer til at booke direkte fra Ryanair eller købe direkte fra Metro i stedet for at købe produktet ved forhandleren.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster