28/5 FC Barcelona - Mallorca

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 28/5 FC Barcelona - Mallorca

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er enig ift at vi kan spille på måder hvor Ansu ligger til venstre og fungerer som forward. Jeg synes bare Xavi generelt har snakket om brede fløjspillere. Men ok - hele Gavi-tingen viser at Xavi forhåbentlig bevæger sig mod at tilpasse system og spillestil til spillerne fremfor at køre et rigidt system ift fløjspillere. Med en balde på vb giver der i øvrigt også muligheder for Ansu om ikke at være den brede fløj - ligesom Gavi. Men som du skriver. Der skal ske noget andet omkring de øvrige angribere hvis det skal fungere.

Jeg synes det er meget svært at sammenligne med C. Ronaldo da han var en langt bedre dribler, stærkere fysisk og hurtigere i mand mod mand end Fati i sin første halvdel af karrieren. Desuden havde han et gifttigt langskud. Fati er også en fremragende afslutter men han skal ind omkring feltet før det for alvor bliver farligt.
CR var i sine helt unge år mere wing, end angriber, men efter han skiftede til Real, så blev han angriber. Han var måske stærkere 1v1, men det er her, man skal huske skaderne, som Fati har haft. Synes egentlig ikke CR var en bedre dribler, men han havde et stærkt antrit og det har Ansu i nogen grad mistet, men det kan trænes op igen og man har set eksempler på, han stadig kan i denne sæson.

Omkring systemet, så er det spillerne, der i høj grad dikterer, hvordan der skal spilles og det er her, man skal finde den største modargumentation for at beholde Fati. Xavi foretrækker andre typer, så det vil i høj grad være hans ord, der dikterer, om Fati skal søge væk. Det ligger fuldt ud på hans skuldre. I den beslutning, han kommer til at træffe, skal man også indregne det kulturelle dogme, jeg beskrev længere oppe, for der er ingen tvivl om, Xavi er farvet af historien.

Der vil dog være mulighed for at variere systemet. Hvis man beholder tre af Raphinha, Dembélé, Lewa, Abde, Ferran og tilføjer Carrasco til ligningen, så kan man skifte til wide winger systemet efter behov og man kan også inverte på både høre og venstre side med Messi, Gavi og Pedri. Så det er ikke fordi, man vil være låst i systemet. Problemet ligger mere i Xavi´s konservatisme og klubbens generelle kulturelle dogmer, hvis du spørger mig. Xavi har brug for kontrol og for det meste, så handler denne kontrol om at forsvare, ikke om at angribe og derfor falder Fati uden for skiven.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster