13/2 Espanyol - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

MarkMenace skrev:
tirs feb 15, 2022 10:38 am
Der var så mange ting galt med Garcias præstation forleden. Det er langt fra første gang i sæsonen.
Min kone som sjælendt ser fodbold kom endda med kommentarene, ''hvorfor skiftede de ham ind'', ''hvorfor tager de ham ikke ud igen''.

Argumentationen med hans boldomgang køber jeg ikke. Vi dominerer/scorer ikke nok til vi kan vi tillade os det.
Så kan vi jo i samme moment give ham minutter mellem stængerne, for den vigtigste egenskab hos vores målmand er spillet med fødderne :wtf:
Den var helt gal med Garcia. Meget muligt at han er "god med fødderne", men hvis hovedet og kroppen ikke kan klarer det pres der lægges over på ham, så skal han finde et andet sted at være. Hvad skal vi bruge hans evner med fødderne, når modstanderne konstant løber ham tynd. Hvor mange dueller vandt han mod Espanyol? Jeg tør ikke tænke på, hvad Liverpool, City, Bayern etc. ville kunne gøre med spillere som Garcia i vores forsvar. Jeg vil langt hellere have en vanvittig dygtig CB, som kan finde ud af at forsvare (Araujo) end en som er elendig til at forsvare men god med fødderne (Garcia).

I flere kampe har Garcia set dårlig ud og jeg kan ikke forstå, at man eksempelvis ikke gav Umtiti chancen - ja ved godt, at han er skadet pt. - men inden sin skade. Det kan umuligt være dårligere. Garcia bliver konstant overløbet, der er nogle ting han skal have rettet op på hurtigst muligt.

Ifht. Ferran, så er jeg også af den holdning, at han har været for dyr ifht. hvad han kan bidrage med her og nu. Dog skal han forsvares lidt, i kampen mod Espanyol var det nogle OK chancer han kom frem til en del hovedstød som sagtens kunne være endt i kassen. Han har ikke de samme kompetencer som Adama og derfor skal han heller ikke spille samme rolle som Adama. Han er bedre i kombinationsspillet og har godt af at være tæt omkring feltet. Han skal bare have gang i målscoringen, så tror jeg at det kan blive fint, men lige pt. kan jeg ikke se hans store indvirkning.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og så fik du hurtigt forklaret hende at det feks var garcia der lavede overlappet der førte til at adama stod helt fri til at slå indlægget mod de Jong ikk?

Han er 21 år gammel. Der kommer fejl. Mange af dem. Men han har en rigtig god forståelse for spillet og det har vi brug for (præcis som vi har med vores målmænd). Hvis vi vil bare i nærheden af tidligere tiders fodbold så kræver det den form for spillere. Vi ser i hvert fald tydeligt den spilmæssige betydning af at have en spiller som araujo inde. Det går langsomt og holdet bliver lukket hurtigere ned.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Garcia er ikke elendig til at forsvare. Det er meget vigtigt at det kommer på plads med det samme. I forhold til andre cb’er i eu under 23 der er han lidt over middel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af MarkMenace »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 10:57 am
Og så fik du hurtigt forklaret hende at det feks var garcia der lavede overlappet der førte til at adama stod helt fri til at slå indlægget mod de Jong ikk?

Han er 21 år gammel. Der kommer fejl. Mange af dem. Men han har en rigtig god forståelse for spillet og det har vi brug for (præcis som vi har med vores målmænd). Hvis vi vil bare i nærheden af tidligere tiders fodbold så kræver det den form for spillere. Vi ser i hvert fald tydeligt den spilmæssige betydning af at have en spiller som araujo inde. Det går langsomt og holdet bliver lukket hurtigere ned.
Så leder man godt nok med lys og lygte efter at fremhæve positive takter, hvis man mener dét løb passiviserede 3 Espanyol-spillere, som står og glor på Adama. 45 minutters komplet håbløshed, forklarer jeg ikke med et enkelt løb.
Han har så mange mangler i duelspillet og fysiske aspekter, at han hæmmer hele den defensive struktur. Bedst illustreret med alle de beslutninger han tog omkring deres føringsmål.

Kan du lide en spiller, så forsvarer du ham til yderligheder - og modsat.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Egentlig ikke. Jeg prøver bare at nuancere hvad der ligner en heksejagt på garcia. Jeg kunne finde præcist de samme markeringsfejl osv fra araujo. Det er meget normalt at unge spillere laver den slags.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:01 am
Billede

Garcia er ikke elendig til at forsvare. Det er meget vigtigt at det kommer på plads med det samme. I forhold til andre cb’er i eu under 23 der er han lidt over middel.

Hvis man sammenligner ham med Torren, Vivian og hvad de andre hedder nej så er han da ikke elendig. Og det er han jo heller ikke generelt. Han er bare langt fra at være god til forsvars ting ( han giver så en del andet som især ift. Barcas måde at spille på er rigtig godt) men den statistik der viser så vidt jeg kan forstå jo heller hvor god man er til at læse spillet og om man stiller sig rigtigt så angribere er offside, og så er han også så langsom at han ikke kan godtgøre sine fejltrin, Pique og AC er ikke ret hurtige, men de læser bare situationerne så meget bedre end Garcia, hvilket gør at deres placering er det bedre og det gør ofte forskellen på om modstanderen scorer eller ej.

Er han generelt elendig-nej

er han generelt god- nej

Han er middelmådig cb med rigtig gode opspils kvaliteter, og i sidste kamp spillede han altså elendigt! jeg vil KLART foretrække ham for Mingueza og han skal nok udvikle sig, men når man allerede har spillet så mange kampe trods en så ung alder, og stadig ikke viser større defensive taktiske kvaliteter, man ikke har farten, fysikken eller hovedspils kvaliteterne som er så vigtigt for en cb så bliver det nok ikke en top 20 cb i verden ( og dem skal barca da ha to af som startere) men han skal nok blive en god rotations cb !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:42 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
Men er ok godt nok? Umiddelbart ville jeg foretrække de positive aspekter du taler om, vedr Garcia, ved folk lidt længere fremme i banen. Eksempelvis ved en dm.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:45 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:42 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
Men er ok godt nok? Umiddelbart ville jeg foretrække de positive aspekter du taler om, vedr Garcia, ved folk lidt længere fremme i banen. Eksempelvis ved en dm.
Han er 21 år. Han er ikke færdig i sin udvikling. Og vi har i høj grad brug for de evner i forsvaret også. Præcis som med vores målmand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:53 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:45 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:42 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
Men er ok godt nok? Umiddelbart ville jeg foretrække de positive aspekter du taler om, vedr Garcia, ved folk lidt længere fremme i banen. Eksempelvis ved en dm.
Han er 21 år. Han er ikke færdig i sin udvikling. Og vi har i høj grad brug for de evner i forsvaret også. Præcis som med vores målmand.
Tror ting ER sagt efterhånden, for og imod Garcia og håber da bestemt han udvikler sine mangler mærkbart, for det lader til klubben ser et stort aktuelt og fremtidigt lys i ham. Med andre ord, tror jeg han får lang snor!!!

Men hvornår har vi tidligere satset på en type som ham dernede!?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Magnus Frost skrev:
tirs feb 15, 2022 11:43 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:01 am
Billede

Garcia er ikke elendig til at forsvare. Det er meget vigtigt at det kommer på plads med det samme. I forhold til andre cb’er i eu under 23 der er han lidt over middel.

Hvis man sammenligner ham med Torren, Vivian og hvad de andre hedder nej så er han da ikke elendig. Og det er han jo heller ikke generelt. Han er bare langt fra at være god til forsvars ting ( han giver så en del andet som især ift. Barcas måde at spille på er rigtig godt) men den statistik der viser så vidt jeg kan forstå jo heller hvor god man er til at læse spillet og om man stiller sig rigtigt så angribere er offside, og så er han også så langsom at han ikke kan godtgøre sine fejltrin, Pique og AC er ikke ret hurtige, men de læser bare situationerne så meget bedre end Garcia, hvilket gør at deres placering er det bedre og det gør ofte forskellen på om modstanderen scorer eller ej.

Er han generelt elendig-nej

er han generelt god- nej

Han er middelmådig cb med rigtig gode opspils kvaliteter, og i sidste kamp spillede han altså elendigt! jeg vil KLART foretrække ham for Mingueza og han skal nok udvikle sig, men når man allerede har spillet så mange kampe trods en så ung alder, og stadig ikke viser større defensive taktiske kvaliteter, man ikke har farten, fysikken eller hovedspils kvaliteterne som er så vigtigt for en cb så bliver det nok ikke en top 20 cb i verden ( og dem skal barca da ha to af som startere) men han skal nok blive en god rotations cb !
Igen - 21 år. Med fødselsdag i januar. Det tager tid at udvikle sig som cb. Bare de to år der er i forhold til araujo kan betyde meget.

Jeg synes simpelthen man/du er for hurtigt ude med kritikken. Det er mere end normalt at unge spillere laver fejl og de skal udvikle sig fysisk. Pique var sgu heller ikke den spiller han er i dag da han var 21. Man må spørge sig selv om hvorfor pep, lucho og nu Xavi stoler på ham? De kan tydeligvis se noget i ham. Ellers ville han, som du påpeger, ikke have fået så meget spilletid for store hold/landsholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:57 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:53 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:45 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:42 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
Men er ok godt nok? Umiddelbart ville jeg foretrække de positive aspekter du taler om, vedr Garcia, ved folk lidt længere fremme i banen. Eksempelvis ved en dm.
Han er 21 år. Han er ikke færdig i sin udvikling. Og vi har i høj grad brug for de evner i forsvaret også. Præcis som med vores målmand.
Tror ting ER sagt efterhånden, for og imod Garcia og håber da bestemt han udvikler sine mangler mærkbart, for det lader til klubben ser et stort aktuelt og fremtidigt lys i ham. Med andre ord, tror jeg han får lang snor!!!

Men hvornår har vi tidligere satset på en type som ham dernede!?
Pique. Umtiti var vel også et sats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:58 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:57 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:53 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:45 am
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 11:42 am
Antimadridista skrev:
tirs feb 15, 2022 11:39 am
Mener klart at deres alder skal med i betragtning og det mere langsigtede potentiale der er, vedr Ferran og Garcia.

Men man må vel også stille det spørgsmål, om de færdigheder og stærke egenskaber Garcia har, på visse punkter, er tilstrækkelig til at opveje minusserne ift den position han har og de kvaliteter man helst først og fremmest ønsker hos en cb.?
Hans defensive mangler bliver overdrevet. Han er ikke noget specielt defensivt men han er ok.
Men er ok godt nok? Umiddelbart ville jeg foretrække de positive aspekter du taler om, vedr Garcia, ved folk lidt længere fremme i banen. Eksempelvis ved en dm.
Han er 21 år. Han er ikke færdig i sin udvikling. Og vi har i høj grad brug for de evner i forsvaret også. Præcis som med vores målmand.
Tror ting ER sagt efterhånden, for og imod Garcia og håber da bestemt han udvikler sine mangler mærkbart, for det lader til klubben ser et stort aktuelt og fremtidigt lys i ham. Med andre ord, tror jeg han får lang snor!!!

Men hvornår har vi tidligere satset på en type som ham dernede!?
Pique. Umtiti var vel også et sats.
Det er muligt. Pique var vel heller ikke påtænkt en fast rolle der i 08, men han imponerede bare stort fra start. Umtiti tog også folk med storm.
Men de var andre typer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg må sige, i dette tilfælde er jeg enig med Piqué. Garcia´s evner på bolden er simpelthen så unikke, det er værd at vente på, hans defensive evner udvikles. Man kan med rette være bekymret for om, hans fysik kan udvikles tilstrækkeligt til at blive en god defensiv forsvarsspiller, men de positionelle mangler skal nok komme. Dem har alle unge forsvarsspillere i mere eller mindre grad, også Araujo. Han har så bare en fysik, der til nogen grad kan opveje for han mangler på det område, men han har altså også kostet et par mål i løbet af denne sæson.

Mens det defensive til en vis grad kan tillæres, så er de offensive, taktiske og tekniske kvaliteter, Garcia besidder næsten umulige at træne sig til. Det vil svare til at sige, Braithwaite kan lære at spille ligesom Messi. It ain´t gonna happen. Der simpelthen for lang vej for Araujo til at han nogensinde bliver så skarp på bolden som Garcia. Så kan man leve med at en forsvarsspiller i Barca ikke er god på bolden, eller at han er halv dårlig i forsvarsspillet?

Ja, hvis man alene kigger på spillestilen, så er svaret ret entydigt i Garcia´s favør. Barca har haft en lang perle række af forsvarsspillere, som havde sine forcer på tekniske områder. Koeman, Mascherano, Marquez osv er alle spillere i nyere tid, der spillede med betydelige defensive risici. Det er noget, man altid har accepteret i Barca, fordi, man tænkte angreb før forsvar, eller rettere, man tænkte på at forsvare med bolden ved fødderne. Det er der, spillet har haltet på det seneste, hvis man ser historisk på det.

Kunne man clone Eric og Araujo i én, så ville du have den perfekte forsvarsspiller, men deri ligger svaret også, for dem begge. Alene har de for store mangler, men sammen vil de kunne udvikle sig til et super makkerpar, specielt når de begge får udviklet deres svage sider til et acceptabelt niveau.

Dertil skal man også ligge holdets udvikling. Man skal huske, midtbanen og backsene stadig også har store mangler på det defensive taktiske område. Busquets giver ikke længere samme beskyttelse, som han har gjort tideligere og Pedri/Gavi/Nico mangler også stadigvæk en del, før de er på det niveau, man ved de kan få fremadrettet og der altså stadig et godt stykke vej, før de er på det niveau, man har været vandt til med Xavi og Iniesta på bolden. Men det får mig nu ikke til at tvivle på dem, ligesom det heller ikke får mig til at tvivle på Eric Garcia at han ikke er på niveau endnu. Eller på Araujo, Fati, Ferran osv.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster