11/5 Levante - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

Ja, puha - det var hårdt at gå i seng i går.... og egentlig også hårdt at vågne op i dag - ovenpå den afslutning på dagen i går.

Det stikker i hjertet på os alle...men...hvis vi lige forsøger at se lidt rationelt på det, så er der én væsentlig detalje, som vi nok glemmer: vi har jo ganske enkelt ikke fortjent at vinde ligaen i år. Så enkelt er det. De sidste par kampes indsats understreger det. De skulle have været spillet som minifinaler - men det blev de bare ikke - og det er nok det mest uforståelige af hele denne karussel.

Jeg er enig med dem af jer, der skriver, at der SKAL ryddes op. Især i forsvaret. Vi er simpelthen bare ikke gode nok længere. Løbet er kørt - og det kan ikke rettes op på. Der er tale om spillere, der er blevet for gamle, har mistet niveau, er udbrændte, ikke passer ind længere. Det er definitivt.

Og ja. Fint med mig, hvis Koeman ryger - og hvis vi starter op på en frisk næste sæson. Lige nu er jeg næsten “ligeglad” hvem man vælger som træner - for mig at se handler det først og fremmest om at starte forfra. På den ene eller anden måde.

I det mindste fik vi noget spænding i denne sæson - men for mig er festen slut nu.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Positivt set, så havde et vanvittigt ufortjent mesterskab nok også give en falsk fornemmelse af tryghed.

Det er indiskutabelt, at vi behøver en ny stamme på holdet, og det starter i defensiven. Før de unge frem, og køb et par veletablerede forsvarer.

Skift gerne træner til en ala Tuchel - Altså bare en med et tydeligt koncept! For der er ingen der ved, hvad Koeman står for. Han ved det ikke engang selv tydeligvis.

Og hold nu for Guds skyld på Messi.! Han er jo tydeligvis stadig den bedste i verden og han er ikke problemet!
Forumlegende

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Modsat den forrige ledelse, tror jeg ikke at Laporta lader stå til. Der vil helt sikkert ske noget, når sæsonen er slut. Der har længe været rygter om at ledelsen ikke har været overbevist om Koeman som træner og mon ikke, at gårsdagens kamp var endnu et søm I den kiste?

Koeman er ikke det eneste problem, som andre også skriver, men han er ansvarlig for taktisk opsætning, udskiftning og starteren osv.
En ny træner kan, som vi har set det med f.eks Chelsea, forvandle holdet. Men der skal ske noget med forsvaret.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Følelsesmæssigt stod jeg af efter Granada, heldigvis..

Som andre nævner, var man dog bare aldrig lukket tilbage ind i den mesterskabskamp, så havde vi talt om en nogenlunde genopretning, fed copa sejr og relativ optimisme! Nu genoplever vi i stedet blot nogle mareridt der føles bekendt :|

Der ER bare noget med denne trup, over en årerække, og så pres, forventninger og derfra udløsende skrøbelighed. Januar, februar og nærmest indtil copa semi sejr og FIFA break, var der energi, fight, comeback’s og til tider glimrende spil. Her var der ikke de store forventninger, gang på gang bagud i copaen og Atlético var nærmest kåret som mester.
Efter FIFA pausen, hvor det begynder at blive tæt og spændende, falder de sammen. 2 halvleg af copa finalen var naturligvis glimrende, resten har i grove træk, været sløjt.

Det er set så vildt mange gange, de seneste år, at presset bliver for stort..!? Det er ikke den eneste årsag, lige i år, udmattethed (har været rigtig mange kampe, med relativ uprøvet og tynd trup) er, tror jeg, en anden.

Det mentale ER bare et stort problem. Udover Anfield har der været flere andre situationer.

Jeg tænker lidt, at det at vi har haft Messi, har bragt os længere end den samlede kvalitet egentlig har været til. 95% af vores trup har ikke været til CL sejre og sikre mesterskaber (de sidste4-5 år), men med Messi har det alligevel næsten kunnet lade sig gøre. Derfor løber vi ind i skuffelser og forkrampethed (?) når det virkelig gælder, for kvaliteten og mentaliteten er som samlet gruppe ikke i europæisk top og i år, ej heller i spansk top. Var Messi fortsat sit efterårs mood resten af sæsonen, så havde vi Max haft 60 point pt og kæmpet for den 4 plads.

Nu lader det til Messi bliver. Jeg tror dog bare ikke vi kommer for alvor videre, altså tilbage mod den absolutte top med ham, kun hvis truppen blev væsentlig optimeret, hvilket er meget usandsynligt. Afstanden fra Messi til de øvrige er bare for stor. Der er et mismatch mellem hvad vi kan forvente fra Messi og fra den øvrige trup. Det er ikke Messis skyld, eller de øvriges, det er bare sådan det er.

Gad stadig godt at han fandt en topklub de sidste par år og vi/Barca samtidig kunne se realiteterne i øjnene og få bygget et nyt, åbent, gennemsigtigt og realistisk projekt op. Der er for meget luftkastel og ignorance over det og har været det længe.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Tror ikke der er nogle herinde som ikke er trætte af den vaklende position vi har pt ift. at præstere stabilt. Jeg er også langt hen ad vejen enig i, at vi ikke "fortjener" mesterskabet, men så alligevel ikke, for hvis vi vinder (det gør vi ikke), så har vi vel fortjent det i lige så høj grad som hvis Atletico eller Real vinder. De to hold har jo cirka samme pointtal som os af en grund. De har endda smidt flere point mod lavere rangerede hold end os, da de er bedre indbyrdes end os.

Det her mesterskab kommer ikke til at få en klar vinder og ingen af holdende har vel for alvor været imponerende over hele sæsonen, men nogle skal nu engang blive mestre. Jeg håber i hvert fald på at Atletico kan vinde i aften over Sociedad, for af to onder, så er de det mindste.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

Det med at fortjene eller ikke fortjene er jo en vanskelig ting at definere.

For mig fortjener man at blive mestre, hvis man har været overbevisende, stabile og har budt på noget ekstraordinært - f.eks. i form af, at man for alvor træder i karakter, når tingene spidser til. Det er der, at fårene bliver skilt fra bukkene - og ikke bare "geden" ;)

Når man har det hele i egne hænder hen mod enden - og så smider alt væk på 2-3 kampe... fordi man spiller lemfældigt og halvhjertet - fremfor at kæmpe så blodet sprøjter....så har man ikke fortjent det - uanset hvordan de nærmeste konkurrenter så end begår sig i deres kampe.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

SparetireDad skrev:
ons maj 12, 2021 9:43 am
Det med at fortjene eller ikke fortjene er jo en vanskelig ting at definere.

For mig fortjener man at blive mestre, hvis man har været overbevisende, stabile og har budt på noget ekstraordinært - f.eks. i form af, at man for alvor træder i karakter, når tingene spidser til. Det er der, at fårene bliver skilt fra bukkene - og ikke bare "geden" ;)

Når man har det hele i egne hænder hen mod enden - og så smider alt væk på 2-3 kampe... fordi man spiller lemfældigt og halvhjertet - fremfor at kæmpe så blodet sprøjter....så har man ikke fortjent det - uanset hvordan de nærmeste konkurrenter så end begår sig i deres kampe.
Jeg er som sådan heller uenig og det er jo ikke ligetil at definere fortjent. Nu kan Atletico og Real jo dumme sig i denne runde lige så, og så har vi stadig chancen. Ingen af de tre hold har i denne sæson for alvor trådt i karakter i slutfasen - Nærmere tværtimod. Det er dog en virkelig bitter følelse, når man netop har haft muligheden for selv at afgøre det, og man så ikke kan klare det.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

Formkurve-historik - de sidste 10 kampe:
RMA: 22 point
FCB: 20 point
ATM: 18 point

Formkurve-historik - de sidste 5 kampe:

ATM: 10 point
RMA: 9 point
FCB: 8 point

Så ingen tvivl om, at Barca har taget et dyk de sidste kampe...hvor det jo lå i egne hænder.
Set alene på formkurve/stabilitet, så har RMA vel gjort sig mest fortjent til at vinde ligaen. Whatever.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Anden halvleg var en decideret katastrofe. Bold tab, på bold tab, på bold tab. Nu har man meget travlt med at kritisere forsvaret og de skal da også have sin del af kritikken, men reelt set var det hele holdet, der stod fuldstændigt af. Ter Stegen var elendig, Alba usynlig, Roberto wow, bare wow, Busquets, FdJ og Pedri smed bolde væk i en lind strøm og satte forsvaret under pres konstant med deres elendige boldkontrol, Messi stemte i med 10-15 boldtab i anden halvleg, Grizmann var helt og aldeles usynlig, Dembélé havde et par momenter, men mangler tydeligvis selvtillid.

Det er en ordentlig omgang at skulle forholde sig til og lige nu, så er der vel kun en god håndfuld, som der er for alvor er værd at holde på frem mod næste sæson. FdJ, Pedri, Fati, Araujo, Dest og Puig, måske Mingueza som breddespiller. Messi bør seriøst overveje sit engagement frem mod næste sæson, hvis han forlænger og selv Ter Stegen har vist et skræmmende lavt niveau i denne sæson og hvis man får et godt bud, så synes jeg, man skal slå til. Resten kan erhverves til afhentningspris ved indgangen til Camp Nou på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af sommeren. Jeg vil se en revolution denne gang, med blod og tårer og hele pivtøjet. Koeman kan tage sit tøj liste ud af bagdøren og så snakker vi ikke mere om det.

Garcia og Emerson er på det nærmeste inde allerede. Collado og Ilaix kommer til fra B og derfra skal Nico, Mingo, Balde, Tenas, Konrad og Inaki følge med. Miranda kommer tilbage fra udlån. 4 indkøb, Lautaro, Bennacer, Kamaldeen og Torres.
Senest rettet af EasyBuddhist ons maj 12, 2021 11:16 am, rettet i alt 3 gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

For mig at se skal vi skille os af med Roberto, Lenglet, Pjanic, Coutinho og bruge pengene på nogle fornuftige spiller på de positioner vi vakler på.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Roberto og Langlet, Pjanic og Coutinho skal ud.. Tag gerne Umtiti med hvis det er..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

The doubts about Ronald Koeman are growing at Barcelona.

A large part of the board are annoyed with the coach for his management in recent games as Barça have let the league title slip away.

[Diario Sport]

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 11/5 Levante - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Michman skrev:
ons maj 12, 2021 1:04 pm
Roberto og Langlet, Pjanic og Coutinho skal ud.. Tag gerne Umtiti med hvis det er..
Du har glemt Pique som er øverst på min liste sammen med Alba. Væk med de gamle, jo før jo bedre.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster