10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1253
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Koemans største problem er udskiftninger når der skal vendes et resultat. Det bliver lidt fifa agtigt hvor han bare kaster angribere ind uden tanke på at vi mister midtbanen eller boldene aldrig kommer frem til angrebet
I min optik klart hans største kritikpunkt


Og apropos snak om straffe. Jeg mener ikke der er straffe til Braithwaite men det bliver da helt tydeligt begået et på Lenglet da Casemiro tramper på hans fod

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør der nemlig! Men VAR? Nej. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke på hvordan VAR blev brugt i første clasico og hvordan det blev brugt i går. Jeg synes både den med lenglet og Martin i det mindste skulle tjekkes...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Omkring Martin. Hvis den var begået alle andre steder på banen end i feltet så var den blevet fløjtet. Mendy tager fat. Ikke meget men nok imo. I hvert fald til at manzano skulle kigge den igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg er sku noget skuffet over det taktiske oplæg i går..

1) Ingen stabil `playmaker` i den defensive linie gav masse af uro gennem alle kæder

2) Overbefolkningen af midtbanen var Zidane uinteresseret i, da han hellere ville stå dybt og støde frem i sekvenser (uambitiøst, men oplagt med den defensiv, som de stiller med for tiden), så vi vandt ikke for alvor noget på den konto.

3) Og midtbane strategien efterlod alt for meget til Dembele i front. I de få sekvenser, hvor vi blev farlige havde vi ikke folk nok i feltet.

3-4-3 med Jong i forsvaret og Griezman i angrebet havde været den rigtige tilgang vil jeg mene - med Dembele overfor Vaquez. Pedri og dels Araujo fik desværre også vist, hvorfor en Classico ligeså meget af en mental kamp som en spillemæssig.

En klassisk classico i nyere tid - RM uambitiøst på omstillinger, mens vi kombinerer os ind i blindgyder størstedelen af tiden. RM vandt på taktisk pragmatisme og spillemæssig rutine.

Ps. Og havde man været ikke-Barca kynisk, så havde man fat en spiller til at give skralde Vinicius ned tidligt i kampen..

Pss. I øvrigt meget sigende, at Messi formåede at fryse (jeg har aldrig formået at fryse under en kamp, og jeg med garanti spillet i dårligere vejrforhold end Messi), mens hele RM arbejdede for sagen.
Senest rettet af Madameskrald søn apr 11, 2021 11:55 am, rettet i alt 1 gang.

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Synes også det var en fejl, at Dembele starter i en 3-5-2. Hans kvaliteter er jo slet ikke til at stå i feltet, da han endelig kommer ud på fløjen, så skaber han jo flere farlige situationer.
Når Messi så trække ned, for at deltage i spillet, så er angrebet jo næsten ikke eksisterende.

Det er også vildt, at vi med tre forsvarsspillere kan blive overløbet gang på gang. Der må vi spørge os selv, om det ikke er en falsk tryghed?
Lenglet behøvede jo egentlig slet ikke være på banen.

Mest skuffende var midtbanen. De havde selvfølgelig deres ansvar, for vi blev overløbet. Der var alt for mange fejl afleveringer omkring midten, uprovokerede eller med minimal pres. Ingen tålmodighed overhovedet til at bygge op.
Omvendt manglede farten, kreativiteten, modet og kvaliteten når vi så nærmede os Reals felt. Det var hovedrystende.
Senest rettet af ladislau søn apr 11, 2021 11:24 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er straffe på MB. Om berøring er stort eller ej, så er der klart berøring. Det må der ikke være. At VAR ikke dømmer det(gør dommeren opmærksom omkring det), er også til grin.

Men altså disse ting sker i kampe som El Clasico. Nogen gange får Barca fordelen af dem og andre gange Real. Det er mere Koeman, der burde stå til ansvaret for nederlaget. Han blev taktisk udspillet i første halvleg. Hvorfor gå på præmisser med ens eget spil. Man skulle have startet i 3-4-3. Spillet eget spil. Og Griez skulle også have startet. De var ikke truet af Demb alene deroppe. Og Messi havde de sat en mand på.

Og Koeman skal væk, hvis man kun ender med CdR, især fordi han bliver udspillet taktisk mod de bedre hold.
Senest rettet af Kubala søn apr 11, 2021 11:30 am, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mingueza var god, rigtig god. Den eneste spiller, som kunne være sin indsats bekendt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og jeg er faktisk mest skuffet over De Jong på midten, det er tydeligt at man mangler en spiller på midten, der kan skabe en binding mellem forsvaret og angrebet. Når Griez er inde, så går han ned og skaber den balance, eller falder Messi ned og gør det, hvor Griez så kan true oppe foran sammen med Demb.

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 10:46 am
Det gør der nemlig! Men VAR? Nej. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke på hvordan VAR blev brugt i første clasico og hvordan det blev brugt i går. Jeg synes både den med lenglet og Martin i det mindste skulle tjekkes...
Hvornår skete det med Lenglet?? Den missede jeg..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der var en sekvens i første halvleg hvor flere spillede væltede i feltet efter en dødbold. Casemiro fik efterfølgende frispark men det er tydeligt at han træder på lenglets fod.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I begge tilfælde kan man argumentere for straffe. Og man burde have fået straffe i bare et af dem. At det ikke sker, er, hvad det er. Der sker stadig fejl.

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn apr 11, 2021 12:00 pm
Der var en sekvens i første halvleg hvor flere spillede væltede i feltet efter en dødbold. Casemiro fik efterfølgende frispark men det er tydeligt at han træder på lenglets fod.
Han er et geni til at få kendelser sin vej Casemiro..!!

Magter ikke hvis det str ender med at blive afgørende. Med i puljen, er også det mindst lige så tvivlsomme Ramos str. Det akkumulerer frustrationen..

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 12:03 pm
I begge tilfælde kan man argumentere for straffe. Og man burde have fået straffe i bare et af dem. At det ikke sker, er, hvad det er. Der sker stadig fejl.
Men de mest løjerlige ting bliver opdaget og tjekket. Ting man slet ikke havde set. Men disse situationer. Ramos, lenglet, MB, skal åbenbart vurderes på forskellige vilkår.....det er muligt at det er tilfældigheder etc, men så er det fandme pænt afgørende tilfældigheder..!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ret sjovt at se oddsene på hvem der vinder la liga. Jeg troede umiddelbart at real ville være favoritter men bet365 har os og atm som favoritter med 2.62 pengene igen. Real er lige bag os med 2.75.

Sagt med andre ord - det er pisse tæt og det viser oddsene også.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
søn apr 11, 2021 12:14 pm
Kubala skrev:
søn apr 11, 2021 12:03 pm
I begge tilfælde kan man argumentere for straffe. Og man burde have fået straffe i bare et af dem. At det ikke sker, er, hvad det er. Der sker stadig fejl.
Men de mest løjerlige ting bliver opdaget og tjekket. Ting man slet ikke havde set. Men disse situationer. Ramos, lenglet, MB, skal åbenbart vurderes på forskellige vilkår.....det er muligt at det er tilfældigheder etc, men så er det fandme pænt afgørende tilfældigheder..!!
Jeg ser det som tilfældigheder og bare dårlig dømmekraft. Hvad havde man også forventet med Manzano? En notorisk elendig dommer. Men altså, sådan noget sker. Nogle gange til Barcas fordel og andre gange til Reals.

Man skulle bare ikke have startet i 3-5-2. Og Araujo skulle ikke have startet. Han har jo ikke fået særlig meget spilletid efter sine skader og var uprøvet i et 3 mandsforsvar. Hvorfor ødelægge noget, der har virket og hvor man havde fået en form for rytme, med Mingueza, De Jong og Lenglet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster