5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er klart, at når man kun får 5 min her og der og kun, bliver sat på banen for at skabe noget overraskende, så bliver det svært at komme ind i et ordentligt kampflow. En kamp som denne, burde han have fået mindst en halv time i. Det er for let at pege på at Puig skal spille mere velovervejet i de 5 min på banen og jeg synes det er en komplet useriøs kritik, som man ikke kan bruge til en skid. Braithwaite får f.eks. en halv time, uden på noget tidspunkt at have en god handling i kampen, Trincao går det lidt bedre med, men der bliver han faktisk sat op ude på højre kanten af netop Puig to gange. Ingen af dem leverer en bedre taktisk indsats end Puig og selvom Grizmann bliver rost for sit løbearbejde, så er han taktisk væk i denne kamp. Dembele? Har et hav af fejlaktioner Messi? Busquets? De Jong? Nej, det er sgu for nemt at sige, der ikke er plads Puig. Eller rettere, det er en fed løgn. Jeg er glad for det arbejde Koeman har lavet i det store hele og hans vekslende formationer giver noget uforudsigeligt, men jeg synes, det er bekymrende, han taktisk slår sådan op i banen, når det kommer til at spille med Puig, det må jeg ærligt indrømme. Og det er ikke kun fordi, der er tale om Puig, men mere fordi, han så grundlæggende går på kompromis med spillestilen. Der er simpelthen ikke nok flow og dynamik i spillet.
Senest rettet af EasyBuddhist tirs apr 06, 2021 9:09 am, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Antimadridista »

Nogen der kan forestille sig Messi få disciplinære problemer efterfølgende, pga ytringen i pausen..!?

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af ladislau »

Hvis man skal forsvare ham, så smed han bolden væk to gange i modstanderens felt, og ikke mellem feltet og midtercirklen som holdkammeraterne.
Uanset hvad man mener, så er under ti minutter ikke til at bedømme noget på

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af A$AP »

Den bold sparker Dembele bare ud af stadion 9 ud af 10 gange :lol:

Det mål kan vinde os ligaen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er 10 min ikke nok til at bedømme noget som helst. Men jeg er overbevist om det blandt andet er den slags beslutninger der gør at han ikke spiller mere. Der mangler noget ro. Og ro er ligeså meget en del af måden vi spiller på som dynamik og flow.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Dytrax »

Mateu Lahoz will be the referee for the El Clasico this Saturday. [onda cero]
Suk. :|

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af ladislau »

Ro er ikke det jeg ville bruge til at beskrive vores spillestil, ej heller flow. De ting bruger vi ikke til så meget, som man kunne se i både første og anden halveg.
Vi får i anden den kontrol, som vi manglede i første halveg, da kæderne blev strakte og de få midtbane spillere kom til kort overfor Valladolids andet hold.
I anden halveg ved vi ikke, hvad vi skal stille op med bolden, og det er det billede vi har set utallige gange.
Vores spil er pres, overtal og dynamik som du nævner.

Puig spiller ikke, for Koeman aner ikke hvad hvad han skal med en pasningsspiller, og han har i ord og handling gjort det tydelig, at han ikke agter at finde ud af det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er ro en del af vores spil. Du kan også kalde det La Pausa. Ro på bolden bolden, tiltræk pres, tag den korrekte beslutning. Puig er en sublim pasningsspiller men han er også en spiller der bringer en del vildskab. Han er aggressiv i sit presspil og med bolden for fødderne. Og det er bare ikke altid positivt for vores spil.

Pedri er også en pasningsspiller men han er meget mere behersket i sine aktioner. Det kan godt være han ikke er helt så kreativ som puig men han bringer balance. Det gør puig ikke og derfor spiller han ikke. Og Koeman har tydeligvis vist at hans vision virker. Også selvom vi spillede en skidt kamp i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af ladislau »

Arhhh, calma y La Pausa er ikke det udtryk jeg ser på banen, men enig i det stadig handler om at flytte pres og mennesker. Jeg er også helt enig i det virker pisse godt. Det har flyttet holdet mere end man kan beskrive.
Jeg bliver dog aldrig fan, og kommer til at få lange løg af Koeman næste år. Dertil er vi kommet for langt væk fra den æstetik, som jeg personligt elsker hos Barca. Som nævnt i en transfer snak, så har jeg samme følelse som i Van Gaal dagene.

Mht Puig, så bliver det ofte noget; second coming of Christ vs. Hypet flop, og der er ikke rigtig belæg for at sige det, eller ret meget andet, når han ikke spiller. Han skal væk, og spille fodbold så hurtigt som muligt.
Kan nu godt forstå, knægten har svært ved at beherske sig, når nu hans outlet er så få minutter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Du ser ikke de egenskaber hos bussi, pedri og de jong? Det gør jeg. Selvfølgelig ikke i samme mængde som Xavi og ini men det er der. Puig har det også men til tider bliver han for ivrig. Det kan selvfølgelig være fordi han ikke får nok spilletid men min pointe er stadig at han ikke gør sig selv nogle tjenester ved at gøre det han gjorde i går.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg komplet uenig i dit syn på Koeman. Eller jo han/holdet fungerede ikke før årsskiftet men vi spiller nu noget af det bedste fodbold i lang tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 11:42 am
Selvfølgelig er ro en del af vores spil. Du kan også kalde det La Pausa. Ro på bolden bolden, tiltræk pres, tag den korrekte beslutning. Puig er en sublim pasningsspiller men han er også en spiller der bringer en del vildskab. Han er aggressiv i sit presspil og med bolden for fødderne. Og det er bare ikke altid positivt for vores spil.

Pedri er også en pasningsspiller men han er meget mere behersket i sine aktioner. Det kan godt være han ikke er helt så kreativ som puig men han bringer balance. Det gør puig ikke og derfor spiller han ikke. Og Koeman har tydeligvis vist at hans vision virker. Også selvom vi spillede en skidt kamp i går.
Koeman´s visioner virker ikke bedre end at han stadig er meget afhængig af at Messi skal skabe tingene. Barca´s problemer er størst, når modstanderen står dybt og her er der for mange spillere, der ikke tilbyder nok. Jeg synes, det er en katastrofe, Puig kke bliver brugt mere i sådanne kampe og det pisser mig i den grad af. Jeg synes han bliver bedømt på de helt forkerte præmisser, når man kigger på, hvad det er han tilbyder. Puig´s pasningssikkerhed ligger f.eks. på 91,8%, Pedri ligger på 87,9 og De Jong 92,2.
Puig ligger altså rigtig højt og dit billede af at han ikke leverer på sikkerheden er altså forkert, da han ligger på samme tal som de defensive spillere. Hvad Puig derimod oftest bliver bedømt på, er hans defensive bidrag og det er håbløst at han skal vurderes på det parameter, når hans primære opgaver for det meste ligger på den sidste tredjedel af banen, hvor hans bidrag i genpresset til gengæld er fabelagtig. Hans evne til at bevæge sig imellem kæderne er eminent og minder om Iniesta på sit bedste. Hans overblik er fuldt ud på højde med spillere som Xavi og Iniesta og at sige at han ikke mestrer La Pausa er simpelthen en lodret løgn. Han mestrer den bedre end de fleste, men han mangler i den grad spilletid og det er til at blive skør i hovedet af at se ham på bænken indtil 87. minut. Det er skammeligt, når man i den grad har brug for han spiltype. I går løsner han spillet hos modstanderen på to minutter. Bum, så ligger den i nettet. Det er ingen tilfældighed og jeg savner at se den noget mere statiske Pedri blive rykket længere tilbage på banen, eller at se Puig blive valgt over en taktisk og spillemæssig begrænset Grizmann. Jeg savner Barcaspil i sådan en kamp, rigtig Barcaspil og det mangler Koeman stadig at levere i rigtig mange kampe og specielt, når modstanderen står så dybt, men det er ikke så mærkeligt, når han vælger det åbenlyse fra.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Norbit »

Synes ikke at vi kan klandre Koeman for Puigs manglende spilletid.. Jo jo, han er træneren og vælger de startende 11. Men når spillere som eksempelvis Pedri, Moriba, Mingueza, MB får lov til at spille så meget, så skyldtes det også at de sikkert viser noget til træning som vi ikke har en jordisk chance for at kunne bedømme. Mingueza har overhalt Umtiti og Junior, det siger lidt om den mentalitet der er i drengen - ikke fordi jeg er den store fan af ham, men sidste sæson var han 4. valg på b-holdet. Nu står han før Umtiti i køen. Pedri er et ekstraordinært talent som har vist sig god nok fra dag 1.

Moriba er efterhånden blevet en af de første indskiftningspillere - Pjanic har ikke set skyggen af en fodboldbane i lang tid og må nok finde sig til rette med at skulle væk allerede efter 1 sæson.

Koeman viser altså tillid til de spillere som kæmper, hvor især træningssessionerne må vægte højt. Det er jo ikke fordi Braithwaite er noget særligtt, men han kæmper røven ud af bukserne og derfor får han den tillid. Puig skal nok få sine chancer, han skal ikke give op - jeg vil elske at se en midtbane med Moriba, Pedri og Puig.

Det virker også til at holdet har fundet ind i flere systemer. I anden halveg gik man jo tilbage til 4-4-3, hvor vi i de tidligere år har haft ét system (med Messi som omdrejningspunkt), virker det til at holdet er "mindre" Messi afhængigt og mere dynamisk/flydende. Det virker som om at vi har flere strenge at spille på. Vi bliver meget sværere at dæmme op for - stor kudos til Valladolid, de havde ellers læst kampen rigtig godt. Tror næppe at Real/Atl.Madrid vil spille på den måde i mod os.

Dejligt med de 3 point, selvom kampen ikke var prangende. Det er netop de her kampe man kan vinde mesterskabet på. Vi skal tro på det til det allersidste.

Jeg var frustreret over Dembele i går, men jeg synes at Koemanns gameplan virker bedre med Dembele. Han er god til at strække banen, ligger på kanten af offside og ofte bliver den dybe aflevering til ham overset. Havde vi haft en Xavi, så ville vi helt sikkert havde set flere mål fra Dembele. I min optik fungerer han rigtig godt som 9'er. Vi skal bare søge den dybe bold lidt oftere, der er få CB'er som kan følge med ham og det skal vi udnytte. Han har stadigvæk nogle hovedløse aktioner og dårlige afslutninger, men der er noget x-faktor over ham, som gør at vi kan scorer ud af ingenting. Godt spottet af Koemann (endnu engang).
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af ladislau »

Jo, de har bestemt også nogle af de egenskaber, men Bussi er den eneste, som jævnligt bruger dem, nu vi har outsourcet midtbanen.

Sådan ser vi fodbold så forskelligt. Det er dog fedt holdet fungerer. Vi trænger til succes.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Umiddelbart er det svært at vurdere Puig efter bare 7 min. på banen, og især når man prøver at score for at vinde kampen. Han blev sat ind for at skabe ravage og chancer. Derfor spillede han måske lidt ukontrolleret?

Efterhånden ved jeg ikke, om han kommer til at få en reel chance, for de få minutter gør ham intet godt. Derfor er jeg mere og mere tilbøjelig til, at han smutter her efter sommeren. Enten på en lejeaftale eller et salg med købsoption.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Koeman´s visioner virker ikke bedre end at han stadig er meget afhængig af at Messi skal skabe tingene. Barca´s problemer er størst, når modstanderen står dybt og her er der for mange spillere, der ikke tilbyder nok. Jeg synes, det er en katastrofe, Puig kke bliver brugt mere i sådanne kampe og det pisser mig i den grad af. Jeg synes han bliver bedømt på de helt forkerte præmisser, når man kigger på, hvad det er han tilbyder. Puig´s pasningssikkerhed ligger f.eks. på 91,8%, Pedri ligger på 87,9 og De Jong 92,2.
Puig kunne have en pasningssikkerhed på 98% men når han laver sådan ting som i går så hjælper det ikke. De Jong, pedri eller bussi ville aldrig tage sådan et skud. Det var tåbeligt. At han så kort tid efter sender den dybt (og mister bolden) understreger bare problemerne. Det er sgu ikke la pausa.

Hermed ikke sagt at puig ikke kunne være kommet ind tidligere eller at han ikke ville have godt af mere spilletid. Jeg tror bare ikke det vi så i går vil hjælpe ham.

Til resten du skriver... Jeg synes du hyper ham i en helt sindssyg grad. På intet tidspunkt har han vist på førsteholdet at han lever op til den beskrivelse. Og det er jo ikke fordi spillere som pedri, de jong og bussi ikke har noget med Barca at gøre. Det er ikke kante der render rundt på midten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster