23/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Black
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn feb 17, 2019 5:34 pm

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Black »

Antimadridista skrev:
Black skrev:Det er til at græde over, at man er bange for træthed mod Lyon, en kamp der spilles den 13.3, og derfor vil man spare spillere til en pokalafgørende kamp der spilles den 27.2.

Hvorfor ikke spille på fuld blus i de to El Clasicos, og så give stamspillerne lidt ro i hjemmekampen mod Rayo? Hvis Messi fx spares helt mod Rayo (eller lige får 10-20 min), så har han, hvad, næsten 11 dages ro, inden Lyon kampen, fra Liga-classicoen til Lyon? Er det ikke nok?

Hvis han virkelig har brug for flere end næsten 2 ugers ro for at spille godt mod Lyon, jamen, så er det jo helt godnat.

Nu er det ikke kun Messi det handler om, ligesom det ikke kun drejer sig om tidsrummet fra Classicos' til Lyon, men også om forbruget af ressourcer i ugerne/månederne op til. Forstår ikke at det er så svært at forstå?
Nej, det er ikke Messi det kun handler om, men han var så nok også kun et eksempel, ikke? Samme argument gælder Suarez, Rakitic, Dembelé, og hvem ellers. De spiller på samme hold med samme kampskema, skal du nok se, og som sagt, så er jeg villig til at vi fx spare både Dembelé, Messi, og Suarez mod Rayo på hjemmebane (Rayo ligger i øvrigt på en 19. plads i tabellen), og spille med fx Coutinho, Malcolm og Boateng, sammen med Arthur som kan få minutter til at komme i form inden Lyon.

I øvrigt er 11 dage mere end nok til at komme af med trætheden der har lagt sig i månederne op til kampen mod Lyon, så selvfølgelig er det dét som det handler om.

Men sig mig da, hvis 11 dage ikke er nok, hvor mange kampe skal de så spares? Skal vi sende Messi på en måneds afslapningsferie til Mallorca? Hvad har han brug for? Fortæl mig? Jeg giver ikke meget for at man snakker om at spare spillere men ikke kan kvantitativt argumentere for hvor meget de helt præcist har brug for. Hvis der ikke er nogen reel tankegang bag argumentet om hvornår visse spillere skal spares, udover at de bare "skal" på en eller anden arbitær måde, jamen så giver intet af det jo mening.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Slidtagen vil jo stadig være der hvis stamspillerne lige skal spille 90 min ekstra, og risikoen for muskelskader, forstrækninger og generelt blot uheldige solo skader vil altid være der... det er det jeg sætter op imod betydningen af CDR... når nu Messi så klart udtrykte vores altoverskyggende mål i starten af sæsonen... og det var ikke CDR.

Men altså, nu synes jeg også at jeg har kogt nok suppe på denne høne.

Valverde gør som han gør... gider bare ikke se en skade på Messi, Busquets, Rakitic, Pique, Alba eller Stegen for den ubetydelige CDR... lad reserverne vinde den turnering hvis de kan.

‘Nough said.... SpillerSomMessi OUT! (Mikrofon støj)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Black skrev:
Antimadridista skrev:
Black skrev:Det er til at græde over, at man er bange for træthed mod Lyon, en kamp der spilles den 13.3, og derfor vil man spare spillere til en pokalafgørende kamp der spilles den 27.2.

Hvorfor ikke spille på fuld blus i de to El Clasicos, og så give stamspillerne lidt ro i hjemmekampen mod Rayo? Hvis Messi fx spares helt mod Rayo (eller lige får 10-20 min), så har han, hvad, næsten 11 dages ro, inden Lyon kampen, fra Liga-classicoen til Lyon? Er det ikke nok?

Hvis han virkelig har brug for flere end næsten 2 ugers ro for at spille godt mod Lyon, jamen, så er det jo helt godnat.

Nu er det ikke kun Messi det handler om, ligesom det ikke kun drejer sig om tidsrummet fra Classicos' til Lyon, men også om forbruget af ressourcer i ugerne/månederne op til. Forstår ikke at det er så svært at forstå?
Nej, det er ikke Messi det kun handler om, men han var så nok også kun et eksempel, ikke? Samme argument gælder Suarez, Rakitic, Dembelé, og hvem ellers. De spiller på samme hold med samme kampskema, skal du nok se, og som sagt, så er jeg villig til at vi fx spare både Dembelé, Messi, og Suarez mod Rayo på hjemmebane (Rayo ligger i øvrigt på en 19. plads i tabellen), og spille med fx Coutinho, Malcolm og Boateng, sammen med Arthur som kan få minutter til at komme i form inden Lyon.

I øvrigt er 11 dage mere end nok til at komme af med trætheden der har lagt sig i månederne op til kampen mod Lyon, så selvfølgelig er det dét som det handler om.

Men sig mig da, hvis 11 dage ikke er nok, hvor mange kampe skal de så spares? Skal vi sende Messi på en måneds afslapningsferie til Mallorca? Hvad har han brug for? Fortæl mig? Jeg giver ikke meget for at man snakker om at spare spillere men ikke kan kvantitativt argumentere for hvor meget de helt præcist har brug for. Hvis der ikke er nogen reel tankegang bag argumentet om hvornår visse spillere skal spares, udover at de bare "skal" på en eller anden arbitær måde, jamen så giver intet af det jo mening.
Ok young gun. Den der bold.dk fremtoning, orker jeg ikke rigtigt. Hyg dig med det.

Black
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn feb 17, 2019 5:34 pm

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Black »

SpillerSomMESSI skrev:Slidtagen vil jo stadig være der hvis stamspillerne lige skal spille 90 min ekstra, og risikoen for muskelskader, forstrækninger og generelt blot uheldige solo skader vil altid være der... det er det jeg sætter op imod betydningen af CDR...
Der er ingen der argumenterer for at vores chancer ikke står bedre i CL hvis vi sparer i CdR. Selvfølgelig gør de det. Argumentet er blot, at vores chancer altså kun bliver marginalt bedre. Er man seriøst villig til at give helt op på Copa'en, bare så sandsynligheden for at vi vinder CL stiger fra 20 % til 21 % (for du tror da seriøst ikke, at sandsynlighederne stiger mere end det, bare fordi vi sparer nogle spillere i en enkel kamp?).

I øvrigt mener jeg også, at Real Madrid er hold der vinder og taber gennem deres selvtillid. Hvis vi spiller stærkt på onsdag på Bernabeu og kører dem over, så tror jeg kampen på lørdag bliver endnu lettere, for det får dem bare til at pisse i bukserne endnu mere. Omvendt tror jeg, at hvis vi stiller svagt på onsdag og taber med et par mål, så giver dem den selvtillid de har brug for til at spille med fuldt blus på lørdag også, hvilket så omvendt kræver at vi skal bruge endnu mere kræfter i den kamp, og hvis vi så skulle tabe, bliver vi generelt nødt til at fokusere endnu mere på alle vores senere Liga kampe for at sikre den, hvilket så igen kommer i konflikt med CL-prioriteringerne.

Set med det perspektiv, så vil en ydmygende sejr på onsdag i Copa Del Rey faktisk fører til at vi gør det bedre i La Liga, og dermed får mere tid til at fokusere på CL.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blck, en sidste melding herfra..

Du maler et billede op hvor ALT går godt.. Vi kører dem over i CDR og derfor får vi et selvtillids boost som gør at vi kan vinde både Ligaen og CHL.. altså en Treble - som jo er næsten umuligt!

Forestil dig det modsatte.. vi taber (måske kun kneben eller spiller 0-0) og er ude af CDR - alle stamspillere gav den alt.. vi fik et par skader til nøglespillere.. etc.

Er det DET værd - denne CDR?

Hvis du synes det - fint..

Jeg er blot uenig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Black
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn feb 17, 2019 5:34 pm

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Black »

Nej, for helvede, jeg maler ikke noget billede op. Jeg snakker i sandsynligheder. Det er sandsynligt, at hvis vi stiller stærkt op i morgen, så vinder vi. Det er sandsynligt, at hvis vi vinder i morgen, så bliver lørdagskampen lettere. Det er sandsynligt, at 11 dages ro er nok til at være klar mod Lyon og de senere CL kampe.

Modsat er det dig, der snakker i usandsynligheder. Det er usandsynligt, at en vigtig spiller skulle blive skadet i morgen. Det er usandsynligt, at bare fordi vi spiller 90 stærke minutter i morgen, så er vores chancer i CL lige pludselig miniskule.

Opvej sandsynlighederne mod usandsynlighederne og indse, at kampen imorgen er værd at kæmpe for.

I øvrigt havde Pep, vores bedste træner nogensinde, manden som vandt 6 trofæer med os på et år, følgende af sige om træthed:
don’t want to see excuses about tiredness, fixtures, schedules or how many games. That is nothing. When you have the dream to fight until the end, to retain the title, the power and the energy to give you that, it is higher than any excuses you can find.


Men okay, du ved måske bedre end ham.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Roli’ nu, Black... jeg føler lidt at du står og skælder mig ud, det er der vel ingen grund til.

Jeg er hverken klogere end Pep eller dig..

Men jeg kan huske mange ting... f.eks. 2014,2016,2017,2018... og det er ikke fordi CDR i disse sæsoner var direkte skyld i CHL fail bigtime... men når man starter sæsonen med et klart defineret mål, som er CHL ... så er det vigtigt at kunne huske tilbage på de tidligere sæsoner og se hvad der gik så galt.


Det vil være spændende for mig at høre, hvad du mener gik galt i disse sæsoner.
Modsat vælger jeg at råbe vagt i gevær netop med disse fails in mente... og her mener jeg fokus skal flyttes fra en betydningsløs CDR turnering hvor man risikerer at få skader og andet træthedssyndrom... til det som det burde handle om, nemlig CHL.

Jeg er lidt usikker på hvordan du kommer frem til at det ligefrem er usandsynligt at en af spillerne skulle få en skade i morgen... hvordan kommer du frem til den konklusion?


Hvad mener du var årsagen til de store fails i de 4 CHL kvart finaler i 2015,2016,2017,2018?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

#goat

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster