19/2 Lyon - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er da i høj grad at skifte system? I det “system” vil vi enten ikke have en venstre kant eller en vb. Hvis man vil have Messi ind centralt så er den logiske vej enten at gå over i en 4231 eller bytte suarez ud med feks cou så Messi kan tage rollen som falsk 9’er.

Nå men jeg er af den overbevisning at systemet skal bygges op om vores bedste spiller. Og da Messi er bedst når han kommer fra højre så må demb over på venstrekanten. Der har han imo også gjort det rigtig godt. Så må semedo støtte Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

B-Freak skrev:Hvis Valverde stiller med Busquets, Vidal og Rakitic så bliver det dødsygt igen.

Lad os nu prøve med Alena eller Coutinho på midten for at have en midtbane der kan drive bolden fremad
Er næsten villig til at vædde venstre testikel på at det er præcis den midtbane, som vi får i aften.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Jeg syntes generelt snakken om systemet er lidt åndssvagt for ingen moderne fodbold hold kører med 1 system. De har forskellige som de bruger i løbet af kampen. Ligesom vi har, hvor det er forskelligt fra offensivt til defensivt.

Det handler meget mere om sammensætning af spillere og løbemønstre, end det handler om system 443/343 osv.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rb88 skrev:Jeg syntes generelt snakken om systemet er lidt åndssvagt for ingen moderne fodbold hold kører med 1 system. De har forskellige som de bruger i løbet af kampen. Ligesom vi har, hvor det er forskelligt fra offensivt til defensivt.

Det handler meget mere om sammensætning af spillere og løbemønstre, end det handler om system 443/343 osv.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Ja og nej. Det er markant mere flydende men spillerne har stadig et udgangspunkt på banen. De kan så ændre i løbet af kampen men jeg synes stadig det ville mærkværdigt hvis vi stillede op i en 433 uden en decideret venstrekant.

Men fuck it. Det kommer ikke til at ske alligevel. Messi til højre, suarez centralt og så enten demb eller cou til venstre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Dytrax skrev:
B-Freak skrev:Hvis Valverde stiller med Busquets, Vidal og Rakitic så bliver det dødsygt igen.

Lad os nu prøve med Alena eller Coutinho på midten for at have en midtbane der kan drive bolden fremad
Er næsten villig til at vædde venstre testikel på at det er præcis den midtbane, som vi får i aften.
Tror jeg desværre også.

Synes den midtbane er elendig rent offensivt og kreativt. Kors hvor ville jeg gerne have Arthur tilbage!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af MarkMenace »

----------Ter Stegen---------
Semedo- Pique - Lenglet - Alba
-------Vidal-------Bussi---------
Dembele---Messi---Coutinho
-----------Suarez----------

Hvor ville jeg ønske vi forsøgte os sådan en formation...

IMO vil vi få langt mere ud af vores start 11'er sådan her, så kan man overveje 433 igen når Arthur er tilbage. Midtbanen vil bare være for tung, hvis Vidal, Bussi og Rakitic skal være på banen samtidigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved sgu ikke. Det er første kamp af 2 så ved ikke lige hvorfor vi skal satse. Det kan godt være det ikke er den mest kreative midt men den vil hjælpe os defensivt og vores offensive spillere vil ligeledes nyde godt af mere “beskyttelse”.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Mats.
Semedo. Piqué. Lenglet. Alba.
Rakitic. Busquets. Coutinho.
Messi.
Dembélé. Suarez.

Den er nem. Messi går inde centralt positioneret mellem angreb og midt. Det er alligevel der hvor han løber rundt normalt. Han kan finde hullerne derfra, og så give plads til en højreside der hedder Semedo og Dembélé. Den højreside er vores bedste offensive bud udover Messi og Alba. Semedo er klart bedre end Roberto - og Semedo er blevet markant bedre når der skal forsvares.

Coutinho trækker frem når vi angriber, og placerer sig mellem midt og angreb, og får en lidt mere fri rolle, så kan Rakitic og Busi placere sig tættere på midten, for at være klar til at forsvare mod en kontra. Dvs. følgende når vi angriber;

Mats.
Piqué. Lenglet.
Rakitic. Busquets.
Semedo. Messi. Coutinho. Alba.
Dembélé. Suarez.

Men Valverde stiller sådan her:

Mats.
Roberto. Pique. Lenglet. Alba.
Rakitic. Busquets. Vidal.
Messi. Suarez. Dembélé.

Så håber han på et mirakel fra Messi el. Dembélé, og ellers vil han for alt i verden bare undgå et nederlag, og så spille den hjem på Campen..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu skal vi sgu også være realistiske. Ja Valverde er konservativ men størstedelen af trænere vil forsøge at få et resultat med så de kan afgøre det hjemme. Og det er kun en meget lille del der satser offensivt i første kamp og det endda på udebane.

Jeg ser intet problem i at spille første kamp en smule afventende. Man skal gå efter at score men ikke for alt i verden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:Nu skal vi sgu også være realistiske. Ja Valverde er konservativ men størstedelen af trænere vil forsøge at få et resultat med så de kan afgøre det hjemme. Og det er kun en meget lille del der satser offensivt i første kamp og det endda på udebane.

Jeg ser intet problem i at spille første kamp en smule afventende. Man skal gå efter at score men ikke for alt i verden.
Er som sådan ikke uenig, men Valverde er altid forsigtig-per og set herfra, lader det til, at det ikke er gået op for ham, hvilken klub han er træner for. Det handler ikke kun om at vinde, men i særdeleshed om spillet.

(Og så er jeg naturligvis farvet af, at jeg ikke er fan af vores træner)

:mrgreen:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den kritik er fin i ligaen. Men jeg synes man skyder forbi her. Selv pep var og er konservativ på udebane i cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Lyon, der lige nu befinder sig på en tredje plads i den franske liga er bare ikke et hold der imponerer mig på nogle måder, og især ikke når Memphis Depay betragtes som en af deres absolut største stjerner.
I Champions League gruppespillet har de heller ikke ligefrem imponeret da de kun har formået at vinde én kamp (ja jeg ved godt det var mod Manchester City på udebane), og samtidig formået at præstere en mål difference på 1 (12 mål, 11 indkasseret). Af alle de hold der er gået videre, der er det Lyon der har indkasseret flest mål i gruppespillet.

Set over to kampe, så burde videreavancement til FC Barcelona ikke være noget problem. Dette er selvfølgelig ikke ensbetydende med at Lyon allerede bliver tværet ud i aften, men jeg er nu ret sikker på at dette kommer til at ske når de engang gæster Camp Nou.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

LeoMessi skrev:Lyon, der lige nu befinder sig på en tredje plads i den franske liga er bare ikke et hold der imponerer mig på nogle måder, og især ikke når Memphis Depay betragtes som en af deres absolut største stjerner.
I Champions League gruppespillet har de heller ikke ligefrem imponeret da de kun har formået at vinde én kamp (ja jeg ved godt det var mod Manchester City på udebane), og samtidig formået at præstere en mål difference på 1 (12 mål, 11 indkasseret). Af alle de hold der er gået videre, der er det Lyon der har indkasseret flest mål i gruppespillet.

Set over to kampe, så burde videreavancement til FC Barcelona ikke være noget problem. Dette er selvfølgelig ikke ensbetydende med at Lyon allerede bliver tværet ud i aften, men jeg er nu ret sikker på at dette kommer til at ske når de engang gæster Camp Nou.
Hvordan var det nu det var med dine bastante udmeldinger vedr copa/classicos... :roll:

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Antimadridista skrev:
LeoMessi skrev:Lyon, der lige nu befinder sig på en tredje plads i den franske liga er bare ikke et hold der imponerer mig på nogle måder, og især ikke når Memphis Depay betragtes som en af deres absolut største stjerner.
I Champions League gruppespillet har de heller ikke ligefrem imponeret da de kun har formået at vinde én kamp (ja jeg ved godt det var mod Manchester City på udebane), og samtidig formået at præstere en mål difference på 1 (12 mål, 11 indkasseret). Af alle de hold der er gået videre, der er det Lyon der har indkasseret flest mål i gruppespillet.

Set over to kampe, så burde videreavancement til FC Barcelona ikke være noget problem. Dette er selvfølgelig ikke ensbetydende med at Lyon allerede bliver tværet ud i aften, men jeg er nu ret sikker på at dette kommer til at ske når de engang gæster Camp Nou.
Hvordan var det nu det var med dine bastante udmeldinger vedr copa/classicos... :roll:
Mangler der ikke stadig at blive spillet en kamp? For jeg husker, at have skrevet noget ala - set over to kampe
- lidt ligesom jeg gør i dette indlæg mod Lyon (-:
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Uhhhh og der sagde jeg jo at det blev 1-1... og returen blir 0-0

Så nu siger jeg at vi vinder 4-1 over Lyon i aften, og returen ender 3-0 til Lyon
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster