6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Guardiola har nu med 3 forskellige hold (barca, bayern og city) fra 12-18 forsøgt at overføre sin filosofi til intense knockout kampe, hvor man ikke må begå fejl og hvor effektivitet er nøglen.
Det er selvfølgelig lidt firkantet stillet op, men alle parametre skal simpelthen også bare klappe, før tiki taka dominans kan overvinde stærke kompakte, kyniske modstandere, som desuden efterhånden har fundet diverse modsvar.

Det lykkedes en periode, med en ekstrem talentfuld samling af spillere, men jeg tror simpelthen at man bliver nødt til at forlade drømmebutikken lidt og være lidt realistiske. Selv Real med de ekstremt boldfaste og teknisk eminente spillere, spiller helst på omstillinger mod de stærkeste modstandere.

Spillestilen i år, har ikke været optimal, dominansen skal helst blive større, men spil ala guardiola kommer ikke igen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Antimadridista skrev:Ift næste sæson.

Hvis Griez kommer, bliver det vel ala:

Stegen
Sergi Umt Piq Alba
Griez raki busq cou
Mess sua

Er det ikke for offensivt?? Hvis man sammenligner med Reals CL hold, har de gerne følgende på midten: casem, modric, kroos, isco. Nu er det ikke fordi balancen behøver at ligne Reals, men alligevel!
Rak og busq går vel ud for casem og kroos. Bidrager cou og griez med lige så meget defensivt som modric og isco..? Jeg tænker umiddelbart nej.
Du er godt klar over, at vi har været bedre end Real i år, ikke?...
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Kubala skrev:En virkelig tør og kedelig El Clasico. Jeg kedede mig enormt. Begge hold var rimelig elendige.
Virkelig? Synes kampen var mange ting, men langt fra kedelig
Jep, det synes jeg. Det der var måske lidt spændende, var Barcas aggressive adfærd, ellers virkelig kedelig El Clasico.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi@

Kan ikke se, hvad dit svar har at gøre med mit spørgsmål.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Antimadridista skrev:Jamial@

Men hvad er det du mener der skal ske? Taktisk samt ift indkøb.
Jeg synes en del af truppen er forfejlet ift. hvad Barca står for: Gomes, Paulinho, til dels Vidal er ikke hvad jeg vil kalde for barca-typer.
Samtidig bliver nyindkøb ikke brugt rigtigt eller bare ikke givet kamptræning/erfaring: Coutinho, Dembele, Semedo, Denis Suarez. Så er der spillere jeg slet ikke har et ordenligt indtryk af: Digne, Paco, Mina. Hvorvidt det er fordi de er for dårlige eller ikke spiller nok eller en kombination, det ved jeg ikke.

Truppen virker ALT for smal. Der er langt fra start-11 til de næste

Hvor er de unge fra B-holdet eller La Masia? Hvorfor får de ikke lov at være med i Copa eller mod nogle af de dårligste hold... eller sågar i 1-2 gruppekampe i CL..? Barca er blevet endnu mere en købeklub end før. Ikke at alle andre klubber ikke også er det, men... Det er Barca.

Ift. det taktiske og Valverde:

Presspillet var underligt i går. Der var flere episoder hvor RM spillede fuldstændig frit igennem Barcas kæder fordi Messi+Suarez pressede, men 3. mand (Rakitic, Coutinho, endda Busquets en enkelt gang) ikke pressede med op ordenligt, men kom til at stå forkert. Det virkede dovent eller simpelthen ikke ordenligt sat op af trænerstaben.

Det mentale: Forsvaret (og ISÆR højresiden, både Semedo og Roberto) sejlede i flere omgange i mange af de seneste kampe. De stod simpelthen forkert eller var ikke hurtige nok til at se de muligheder modstanderne havde. RM udnyttede det sindsygt mange gange i går. De er simpelthen ikke fokuserede nok defensivt. Igen noget, jeg mener, træneren bør have mere fokus på!

Barca er kommet langt i år pga. de ekstremt dygtige fodboldspillere i klubben: MATS, Alba, Pique, Busquets, Messi specielt. (Ej at forglemme Iniesta i perioder) Det er ikke, efter min mening, Valverdes fortjeneste. Noget af den defensive kvalitet der kunne ses inden play-off i CL begyndte så godt ud, men ellers virkede resten meget tilfældigt. Med det, mener jeg, at det mere var spillernes individuelle kvaliteter der fik angreb til at lykkes, ikke et taktisk oplæg fra Valverde.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Jamial@

Ok, tak.

Tager det lige fra en ende af. Gomes, har jeg personligt en forestilling om, indeholder et enormt potentiale. Af en masse grunde bliver han aldrig en succe i Barca. Han var også LE's ide.

Paulinho: Giver dig ret.

Vidal: Tror man forventede mere. Syntes egentlig han som udgangspunkt har nogle brugbare kvaliteter. Men han var lidt et sats, som man rigtig nok, i bagklogskabens lys, kunne have fundet på b holdet.

Cou: Tror han eksperimenterer lidt.

De øvrige du nævner. Enig i at de hver i sær har fået for lidt tid. De skulle have haft copaen som deres turnering. Hvilket bringer et vigtigt aspekt frem ift valverde og prioriteringer. Rigtig længe, for længe, kørte han med de samme folk, uden retmæssig rotering. Jeg tror han gjorde dette, af frygt for repressalier hvis man begyndte at tabe/sætte forspringet over styr.

Dog forstår jeg simpelthen ikke at han ikke nedprioriterede copaen, så folk var friske til CL. Tror Roma kampene hænger meget sammen med mental træthed efter for mange kampe for start 11.
Han kunne have givet værdifuld kamp træning til marginal spillerne i copaen. Plus nogle fra la masia. Så enig her.

Ift taktisk i går. Jeg tror simpelthen at de er mentalt trætte, jævnfør ovenstående. Derfor at presspillet ikke fungerede helt.

Ift foråret generelt, tror jeg til dels det er et fatigue problem. Man må også erkende at det trods alt var Real man mødte i går.

Men du vil helst have Valverde ud? Hvilken opstilling/hvilket spille koncept så du gerne? Spillere? Messis placering?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Noget der dog bliver mere og mere bekymrende er vores indkøb efter Neymar. Hvad er planen og er Griezmann løsningen på de problemer vi har nu? Specielt efter vi allerede lige har købt Dembele OG Coutinho. Lige nu sidder jeg med fornemmelsen at Dembele og Coutinho m.fl blot er købt som kompensation for at Neymar forlod os af egen vilje, som et symbol til omverden rent image-mæssigt.. Uden nogen reel plan. Coutinho har selvfølgelig de færdigheder vi har brug for, men det ses ikke specielt meget. Valverde viser ikke meget tiltro til Dembele, og Griezmann er her ikke engang endnu.

Dembele kunne for eksempel have været brugbar i går, til at holde Marcelo længere væk fra vores mål. Hvornår har vi sidst haft en rigtig højrekant inde mod Real Madrid, der har holdt Marcelo oppe på dupperne hele kampen igennem. Dembele kunne have været brugt til at udstille Marcelos defensive svagheder. Det bliver ikke meget dårligere end Coutinho ude på den plads. Alle disse indkøb til angrebet med en pragmatisk træner der tydeligvis prioritere det defensiv sikring højest tegner ikke godt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Griezmann giver mening. Har er en klassespiller, og er prøvet på niveauet og i ligaen. Coutinho er også en klassekøb, efter min mening. Han skal nok slå til. Men Dembele, jeg har siden dag 1 været urolig for det køb - der er så mange ting, der kan gå galt. Vanvittig pris, for en i store dele uprøvet teenager. Han har et kæmpe potentiale, der er jeg ikke i tvivl om, og vil rigtig gerne se ham lykkes. Han har et meget spektakulært spil, men om der tid og plads til, at det kan udleves hos os... jeg er desværre ikke sikker. En indkøbspris til 1 milliard forpligter, men det er ikke Dembeles skyld. Det er ledelsen, som af gode grunde må føle sig presset

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Syntes bestemt Griez virker super fornuft, tænker optimalt set at han, cou og Messi, kan gøre de fleste rundtossede:)

Jeg håber bare der er en klar ide med ham også og det ikke blot er fordi han er på "tilbud". Det er ikke sjældent jeg spørger min bedre halvdel hvorfor hun har købt dit og dat. 'Jamen det var på tilbud jo'

Derudover gad jeg virkelig godt, at der pludselig blev tryllet en Isco, modric agtig fyr frem. Pludselig står han bare der, klart til træning!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Og så kan de også pakke deres film-beskyldninger væk.


Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Måske det bare er min tlf, men jeg får intet validt forsvar ud af den video!?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev:Og så kan de også pakke deres film-beskyldninger væk.


Han ramte ham ikke i ansigtet... men han slog ham da..

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Antimadridista skrev:Men du vil helst have Valverde ud? Hvilken opstilling/hvilket spille koncept så du gerne? Spillere? Messis placering?
Jeg er usikker ift. Valverde. Han har gjort nogle ting rigtigt, men forfærdeligt mange forkert. Jeg er ikke tilfreds, med det vi har set. Du har, efter min mening, ret, når du skriver, at han ikke har roteret nok - specielt i Copaen og til dels i ligaen mod de dårligste 5-6 hold.
Dembele er blevet skoddet og kunne, synes jeg, godt have brugt et par kampe på b-holdet for at tanke selvtillid (hvis det er muligt, det ved jeg ikke..?). Denis Suarez har slet ikke fået den spilletid hans spil fortjente og det er også sørgeligt.

La Masia er komplet fraværende og virker ikke som noget der indgår i hverken Valverde eller den generelle ledelses planer. Det siger meget om klubbens tilstand PT. Det er MEGET sørgeligt.

Nå. Det var lidt spillerne. Vi er vist ret enige her.

Du skriver: Ift taktisk i går. Jeg tror simpelthen at de er mentalt trætte, jævnfør ovenstående. Derfor at presspillet ikke fungerede helt.. Jeg er til dels enig, men så tror jeg du misforstår min pointe.

Det var tydeligt, at holdet ikke var sat op til det, netop fordi nogle spillere gik ALL-OUT (Messi, Suarez) og andre bare stod og gloede eller var for trætte. Nogle af de her episode skete også i ANDEN HALVLEG. Valverde havde altså muligheden for at bede dem om at falde mere tilbage og spille kompakt, i stedet for at presse op. Valverde fejlede. STORT. Det skabte mange omstillinger for Real Madrid og var vist også tilfældet ved et af målene. Om ikke andet var det unødvendigt. Det er en utroligt simpel ting, som selv en fodbold-idiot som jeg forstår... :roll:


4-3-3, 4-4-2... Begge dele kan se flot ud. Barca har udmærket sig i en 4-3-3 i lang tid og det er vel efterhånden noget klubben er kendt for. Det burde da i hvert fald være det man stræber efter.

Jeg aner ikke, hvem der skal købes. Jeg så allerhelst, at man stoppede ved Griez og så forsøgte at få nogle ungdomsspillere op eller yngre kræfter generelt. Lad dem suge alt det de kan til sig fra Messi! Som så iøvrigt skal spille lige hvor han vil. Han ved vel bedst selv, hvor hans største styrker er henne.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af VicValde »

SpillerSomMESSI skrev:
A$AP skrev:Og så kan de også pakke deres film-beskyldninger væk.


Han ramte ham ikke i ansigtet... men han slog ham da..

phpBB [video]
Så hvad er pointen med dit indlæg? At så tvivl om det røde kort? Det vil hvert fald være langt ude.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

VicValde skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
A$AP skrev:Og så kan de også pakke deres film-beskyldninger væk.


Han ramte ham ikke i ansigtet... men han slog ham da..

phpBB [video]
Så hvad er pointen med dit indlæg? At så tvivl om det røde kort? Det vil hvert fald være langt ude.
Øhh what?

En bruger skriver: Og så kan de også pakke deres film-beskyldninger væk
Hvortil jeg viser en film der beviser at Roberto vitterlig slog ham, og derfor korrekt rødt kort.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster