10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg tror, at man skal indstille sig på, at han også er her efter sommer. LE havde også været træner i denne sæson, men valgte selv at sige op. Tror, at det samme gælder for Valverde. De fyrer ham ikke, hvis han skaffer to titler.
Senest rettet af Kubala ons apr 11, 2018 5:01 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig fyrer man ikke en træner hvis denne vinder en double/ligaen. Det ville være helt tosset og kun noget man så ske hvis det var fans der styrede klubben.

Faktum er at valverde har taget et hold som ingen troede ville vinde noget som helst og ført dem tæt på en double. Så kan det godt være at spillet ikke har været optimalt og den manglende erfaring på højeste niveau kostede i cl men han har gjort et flot arbejde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Den eneste grund til en fyreseddel eller en opsigelse kunne være, hvis flere af de profilerede spillere ikke ville have ham som træner.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt tvivler jeg på, at han ændrer sin tilgang eller stil, selvom han skulle få Griez eller Arthur på holdet. Så spørgsmålet er muligvis, hvor godt det vil gå med stilen, hvis alle indkøbene er integreret i den.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:
Bartomeu: "Valverde has the ability, the judgement, the knowledge and the experience. He promotes the youth players and he has a Barça way"
Mon Bartomeu er tilfreds med måden Valverde har implementeret de unge, og måden hvorpå han har vist sin ''Barca way''. Sagt lige efter han blev offentliggjort.
Promotes the youth.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jeg kan ikke se hvorfor Valverde lige pludselig skulle ændre sin stil. Det er sådan han har spillet sine hold igennem hele hans trænerkarriere. Om det så er Bilbao, Olympiakos eller Barca. Måske ser jeg ham justerer nogle ting, men slet ikke at ændre noget drastisk ved sin spillestil eller filosofi. Der har heller ikke ligefrem været tegn på dette, på noget tidspunkt endnu. Nogle gange kan man bare se, at der ikke kan komme mere ud af det. At potentialet ikke er der. Nogle gange er det bedst at sige stop og tak for denne gang, så man undgår at spilde unødvendig tid på noget man håber måske kommer til at virke.

Hvis kampen i sig selv ikke var nok til at påpege hans middelmådighed som træner, og at han ikke er Barca-materiale på sigt, så er hans udtalelser efter kampen det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Middelmådighed? Amen for fanden. Det er helt ufatteligt hvad der bliver skrevet når man er skuffet. Nu ved jeg du følger ath og aduriz. Hvordan er det gået dem efter valverde smuttede?

Og han skal ændre sin stil da der ellers ikke vil være plads til spillerne. Når vores styrke (set på spillere i truppen) for alvor bliver rykket frem på banen så skal det selvfølgelig være det man satser på. Især når man er pragmatisk som valverde.

Jeg ved ikke om han kan ændre det. Jeg ved ikke om han har en stil eller filosofi. Jeg ved at han er pragmatisk og sætter holdet for at kunne vinde. Og jeg ved at han efter denne sæson selvfølgelig har gjort sig fortjent til en sæson mere. Hvis det så ikke går så er det farvel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Han tilpasser højst sandsynligt spillerne til stilen. Cou og Demb har jo ikke rigtigt ændret på stilen. Men jo, han får en til sæson, uden tvivl. Muligvis tre også. Det der kan ændre dette, er spillerne. Hvis altså de ikke tror på ham og hans projekt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er altså ikke helt rigtigt. Vi har spillet en del 433 siden de er kommet til. Blandt andet mod sevilla og getafe. Vi startede desuden også med 433 indtil demb blev skadet.

Jeg tror virkelig ikke han er så fastlåst med hensyn til taktik. Han har prøvet en siden han kom til. I de store kampe har vi rigtigt nok spillet 442 og været forsigtige men det kan ligeså godt være fordi det har virket fremfor at det er hans filosofi og måden han bare vil spille på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er ikke formationen, jeg taler om. Det er stilen og tilgangen. Den ændrer han ikke, eller det tror jeg ikke på. Måske kommer der nogle få justeringer, men i det store hele vil det være det samme. Og hvis man har haft det fint med det, så burde man heller ikke forsvare det eller rettere sagt, behøver at gøre det. Her taler jeg om spillet op til i slutningen af december.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg havde det strålende med spillet op til december. Hvis vi havde holdt det niveau så kunne vi godt have vundet cl. Så det er ikke et forsvar som sådan. Men mod sevilla spillede vi markant anderledes end vi har gjort tidligere. Der var en meget større fokus på at angribe fremfor at holde bolden. Det er i det hele taget noget vi har set mere her i slutningen af sæsonen som mod ath hjemme.

Derfor tror jeg også vi vil se os forsøge at spille anderledes i næste sæson. Men jeg ved det selvfølgelig ikke. Jeg synes bare ikke det er så klart som det nogle gange bliver fremlagt herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, lad os nu se. Jeg tvivler, men selvfølgelig kan jeg ikke være 100% sikker. Jeg synes ikke, at stilen har ændret sig, også i de kampe, du taler om. Måske nogle mindre justeringer, men ikke noget markant.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.whoscored.com/Matches/12220 ... -Barcelona
https://www.whoscored.com/Matches/12222 ... -Barcelona

Hvis man sammenligner vores kamp ude mod valencia med udekampen mod sevilla så synes jeg godt nok ikke det er mindre justeringer. Det er 2 meget forskellige måder at gribe en kamp an på. En med en del mere possession og korte afleveringer og så en med mere direkte spil og flere driblinger. Og så selvfølgelig forskellen i selve systemet.

Men ok. Du er selvfølgelig i din ret til at se på det som du vil.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Igen, der er mest tale om boldkontrol. Enten mere boldkontrol eller mindre. Og i ingen af de to kampe var resultatet tilfredsstillende. Mod Sevilla var man endda i gang med at tabe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Valencia kampen er en af mine favoritter set over de sidste mange sæsoner. Og ja der er nemlig tale om boldkontrol. Tilgangen fra 442 med en langt større kontrol og til 433 og et mere direkte udgangspunkt. Det er imo ikke mindre justeringer. Det er 2 ret forskellige gameplans.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster