14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Gomes mangler kreativitet. At han havde høj afleveringsprocent, betyder jo ikke noget, hvis det er afleveringer til siden eller bagud. Man har ikke brug for to Bussi'er på banen, især når Gomes tager overfor Ini. Han ødelagde angreb. Han er for langsom i tanke og handling.
Senest rettet af Kubala søn okt 15, 2017 2:53 pm, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Barca viste mangel på styrke i går. Hvis man ikke får gang i Suarez, så bliver det en svær sæson. Jeg synes, at Messi var den eneste, der kunne være sin indsats bekendt. Og man er virkelig afhængig af, hvilket er bekymrende. Atleti er ikke engang op i gear og de voldte Barca virkelig mange problemer. Barca blev bedre i anden halvleg, fordi Atleti satsede på det ene mål, de havde scoret.
Præcist. En kujonindstilling af Simeone once again at bede sine tropper om at parkere dobbeltdækkeren fremfor at gå efter det andet mål. Ikke at de skulle åbne helt op, men det var tydeligt, at al fokus lå på at forsvare føringen fremfor at stikke lidt mere til vores hold, end de gjorde.

Jeg er stadigvæk på ingen måder imponeret af vores spil. Vi havde bolden meget, fordi Atletico gjorde klar for os til at spille forans deres to gange 4 mands kæde. Vi havde ualmindeligt svært ved at skabe etablerede og gennemspillet angreb, og vi var for ringe på den sidste tredjedel. Det var kun et sekunds tøven fra Atleticos forsvar, der gjorde, at Fede Kanin scorede.

Vi mødte et dårligt spillende Atletico-hold, og vi havde problemer. Og en del af problemer stammer fra, at Valverde af direkte absurde årsager starter inde med en spiller i den næstsværeste udebanekamp i hele sæson med en mand, der aldrig har spillet kant, eller kan sætte en mand af.

Vi har stadigvæk mange, mange problemer, og vi har stadigvæk fuldkommen afhængig af Messi. I en dag som i går, hvor Atletico lukkede områderne omkring Messi, så vi, hvor svært vi havde med at være direkte farlige. Og Messi fik ej hellere forsyninger at arbejde med på den sidste tredje del, da hverken Alba eller Semedo lavede de farlige overlap, eller at Rakitic eller Iniesta kunne ramme en mand.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg tror, at Gomes var inde pga. sin fysiske tilstedeværelse. Man prøvede at vinde den fysiske kamp på banen med Gomes, men det var forfejlet, hvis du spørger mig. Og man skulle have D. Suarez inde eller også have skiftet ham inde i stedet for Deulofeu. Desuden skulle man have skiftet Paulinho tidligere inde, end hvad tilfældet var.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Angående om vi er afhængige af Messi: Igår skabte vi ihvertfald tre kæmpe chancer som Messi ikke var en del af. En hvor Deulofeu spillede ind til Suarez, hvor målmanden tog skuddet. Målet hvor Busquets lagde den ud til Roberto, som lagde den ind til Suarez. Og en hvor Deulofeu lagde den på tværs til Gomes som spillede Suarez fri som ikke fik ramt bolden. Det kunne snildt have blevet til tre mål som Messi ikke var i nærheden af.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Og derudover synes jeg har folk har fuldstændig vanvittigt urealistiske forventinger til holdet. Vi har lige haft en kaotisk sommer med masser af kaos, vi mistede vores fremtidige stjerne og vores erstatning er skadet. Vi har fået en ny træner. Og alligevel fører vi det hele og fortjente en sejr ude mod Atletico som er et af de sværeste steder at spille.

Jeg var virkelig skeptisk inden sæsonen og efter kampene mod Real Madrid, men jeg synes virkelig det ser fint ud. Hvis holdet kan bygge lidt på så kan vi gå hele vejen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm atm er ikke i gear? Så er vi jo heller ikke. Langt fra endda. Vi har haft en langt hårdere sommer og alligevel er vi startet rigtig fint.

Og hvis man ser bort fra de første 20 min så havde atm intet. Vi var i fuld kontrol og efter halvlegen kom vi frem til chance på chance. Forventningerne er for høje blandt nogle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Atleti er ikke i gear baseret på tidligere sæsoner. Måske er niveauet heller ikke til mere? Derfor burde Barca have vundet i går. Ser man på Barca og Atleti i denne sæson, så skulle det være endt med en Barca sejr; derfor er resultatet ikke helt tilfredsstillende.

Jeg er ellers enig i, at uafgjort mod Atleti på udebane er et rigtig fint resultat, men skuffet over, at det ikke blev til mere, især fordi jeg mener, at Barca er langt bedre end Atleti indtil videre i denne sæson.

Kan man bebrejde Valverde for taktikken? Det kan man efter min mening, når den slår fejl. Sådan har det jo altid været. Man havde modsat rost ham til skyerne, hvis den havde givet potte.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Igen: det er vi heller ikke. Vi er hverken i gear eller på samme niveau som i tidligere sæsoner. Hvis man skal bedømme atm på baggrund af dette så skal det samme være gældende omkring os.

Jeg synes folk er alt for kritiske. Det var ikke atm der gjorde at vi spillede bedre. Det var holdet der stoppede med at smide bolde væk og Valverde med sine udskiftninger i anden halvleg. Efter de første 20 min havde atm ikke noget og de blev presset i bund. Det er en bedrift. At Messi så igen er vigtig siger sig selv (holdet er bygget op omkring ham) men vi kom stadig frem til en masse hvor han ikke var involveret.

Jeg kan godt gå med til at vi skulle have vundet men det var pga vores anden halvleg og ikke fordi atm var dårlige. Holdet (Valverde) skal have kritik for deres første halvleg men også ros for den anden. Og det er der imo ikke nok af da folk åbenbart forventede en sejr.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Valverde skal i min optik stadig have kritik for at spille Gomes i en forkert position.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig! En træner skal altid have kritik for dårlige taktiske dispositioner og det var klart en!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er vi nok uenige. Barca har startet sæsonen ret godt(efter supercup kampene), og her burde de kunne slå Atleti, som har været rimelig svingende. At holdet ikke er på niveau med 2014-2015(eller nogle af de sæsoner, hvor Barca var flyvende) er noget andet, men det her hold har været rimelig flyvende, derfor er det fair at forvente en sejr mod det her Atleti-hold, som slet ikke ligner sig selv.

Med alle de udskiftninger(angriber og kant ud for to midtbanespillere) og tilbageholdenhed fra Atleti, viste for mig, at de valgte at trække sig og satse på deres 1-0 føring; ergo tillod Barca meget tid på bolden. Kan jeg tage fejl? Absolut, men altså, det er bare min observation, ligesom nogle mener, at Valverdes dispositioner i anden halvleg gjorde forskellen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja der må vi i høj grad siges at være uenige. Vi har hele sæsonen haft problemer offensivt. Vi står godt på banen og holdet fungerer bedre sammen i presset osv men offensivt har det været noget rod.

Derfor er det også en præsentation at komme frem til så meget som vi gjorde. Så kan det godt være atm trækker sig men de er fremragende defensivt og et hold der kender hinanden ud og ind. De er desuden altid defensive. Det er ikke noget nyt at alle mænd er bag bolden.

Jeg synes virkelig det var en flot kamp i går og den giver mig en forhåbning om at vi kan opnå noget i år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, altså baseret på kampens udvikling, så var det et fint resultat. Jeg er dog lidt bekymret for organisationen. Jeg mener, at man stadig har de samme problemer; både defensivt som offensivt. Atleti kunne også have scoret mindst tre mål, men ter Stegen havde to fantastiske redninger, noget man burde rose ham for.

Jeg er dog mest skuffet over taktikken, med Gomes som kant. Det lignede at Barca gik efter uafgjort med den taktik, eller var tilfredse med det, og det burde ikke være tilfældet med Barca, hvis du spørger mig.
Senest rettet af Kubala søn okt 15, 2017 5:49 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig! Det klædte ikke Valverde og ja atm var farlige i starten af kampen. Jeg mener dog mest det var pga egne fejl (vi smed konstant bolden væk selvom vi ikke rigtigt blev presset). Og ja så er det godt at vi har MAtS i super form.

Jeg synes vi er markant bedre defensivt og organisatorisk. Offensivt er vi ikke hvor vi skal være men jeg håber at spillet fra anden halvleg fortsætter for der viste vi noget og ikke kun gennem Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Ja der må vi i høj grad siges at være uenige. Vi har hele sæsonen haft problemer offensivt. Vi står godt på banen og holdet fungerer bedre sammen i presset osv men offensivt har det været noget rod.

Derfor er det også en præsentation at komme frem til så meget som vi gjorde. Så kan det godt være atm trækker sig men de er fremragende defensivt og et hold der kender hinanden ud og ind. De er desuden altid defensive. Det er ikke noget nyt at alle mænd er bag bolden.

Jeg synes virkelig det var en flot kamp i går og den giver mig en forhåbning om at vi kan opnå noget i år.
Undskyld, hvis jeg virkelig lyder som en sortseer, men hvor mange hold har vi mødt, som er offensivt rigtig gode, eller i det mindste har en offensiv tilgang til tingene? Vi er rent defensivt ikke blevet testet det store endnu andet end de første 15-20 minutter i går mod Atletico, og der sejlede vi sgu da. Mod Real blev vi også kørt baglæns ud af banen og blev splittet til atomer, og der var vi i vores stærkeste formation rent defensivt.

De modstandere, vi har mødt denne sæson indtil videre, har alle næsten parkeret bussen mod os, og der har været småt med offensivt spil fra dem af.

Jeg vil derfor stadigvæk tillade mig at være noget skeptisk ang. vores defensiv. Især når vi har en flagrende Pique, som er så nemt at komme forbi som hovedmanden bag defensiven.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster