8/3 FC Barcelona - PSG

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Skydefinten »

Ejjj, det sidste billede med Roberto. Hvor er det dejligt!

Jeg husker den gang jeg vandt en B-finale i tennis som 12 årig. Der var også en notits i Randers Amtsavis. Det må være sådan Roberto føler lige pt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af klogfyr »

jeg ved ikke om denne vinkel på Suarez straffespark er blevet postet før, men efter at have set den fra denne vinkel, så synes jeg, det er et straffespark. Som minimum ihvertfald ikke en skandaløs beslutning.


FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBSOCI »

Guardiola skrev:Det kan godt være, at jeg har lige lovligt farvede briller på. Men han hægter da Suarez, og har armen oppe i halsen på ham. Suarez bliver på uregelmenteret måde frataget en åben scoringsmulighed i feltet - er mine briller virkeligt for farvede? :?
Du er spot on. Det hele afhænger af øjnenes der ser. Er man Barca-hater er der ikke skyggen af straffespark. Holder man med Barca kan man godt få øje på straffet. Skal man prøve at være objektiv, og det er svært, er straffet vel tvivlsomt.

Det der tænder mig af er, at brugere på bold.dk og tilsvarende sites så kampen ensidigt med farvede PSG briller på. De synes ikke der var straffe til Suarez, der var straffe da Masc ramte bolden med hånden, Ney og Suarez skulle være smidt ud osv. Men hvad med alle de kendelser, der gik den anden vej. Draxler skulle være smidt ud, Trapp skulle have haft advarsel for at trække tiden, PSG spilede håndbold i eget felt (overdrivelse fremmer forståelsen) etc. Næ, det forbigås.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af whidgee »

klogfyr skrev:jeg ved ikke om denne vinkel på Suarez straffespark er blevet postet før, men efter at have set den fra denne vinkel, så synes jeg, det er et straffespark. Som minimum ihvertfald ikke en skandaløs beslutning.

Der er jo intet at diskutere. kæmpe straffespark

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

klogfyr skrev:jeg ved ikke om denne vinkel på Suarez straffespark er blevet postet før, men efter at have set den fra denne vinkel, så synes jeg, det er et straffespark. Som minimum ihvertfald ikke en skandaløs beslutning.

Ok der ligner det jo klart et straffespark. Han fjerner hans ben fuldstændig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af JonasV »

Utroligt hvad en vinkel kan gøre. Det får mig til - for første gang - at mene at straffespark er en korrekt kendelse.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Storken »

Hvis man ser den fra siden, så er det jo tydeligt, at kontakten er minimal. Han strejfer nærmest kun Suarez' ben. Suarez falder bare, da han bliver rørt.

Det ses tydeligt ved at kigge på hans ben i faldet. Det er benet, der ikke bliver rørt, der falder sammen. Benet med kontakten er reelt upåvirket.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Det er godt man ikke er dommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Det er det da ikke? Han trækker benet da han bliver ramt? Altså det ben der bliver ramt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det er det da ikke? Han trækker benet da han bliver ramt? Altså det ben der bliver ramt.
Han løfter det og lader det efterfølgende falde.

Jeg ved godt, at det er et Barca forum, men det er sgu et teatralsk fald af Suarez. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han med lethed kunne være blevet på benene.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen der siger at det ikke er teatralsk. Det jeg tror folk er trætte af er at det bliver fremstillet som om det kun er film og at man nærmest skal være korrupt for at dømme den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af whidgee »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Det er det da ikke? Han trækker benet da han bliver ramt? Altså det ben der bliver ramt.
Han løfter det og lader det efterfølgende falde.

Jeg ved godt, at det er et Barca forum, men det er sgu et teatralsk fald af Suarez. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han med lethed kunne være blevet på benene.
hahahaha, fortsæt Storken, fortsæt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Der er ingen der siger at det ikke er teatralsk. Det jeg tror folk er trætte af er at det bliver fremstillet som om det kun er film og at man nærmest skal være korrupt for at dømme den.
I mine øjne er problemet, at folk hæfter sig ved en enkelt fejlkendelse. Jeg er ked af at sige det, men afgørende dommerfejl sker ret ofte.

Folk har så ondt i røven over Barcas comeback, at de bare fokuserer på det negative. Det her er et af de vildeste comebacks nogensinde, hvilket det bør huskes som.

Folk burde eksempelvis gå tilbage og se det straffespark som Liverpool fik mod Milan i Champions League finalen i 2005. Steven Gerrard laver det vildeste dive, hvilket giver Liverpool det tredje og udlignende mål. Det er fuldstændig glemt, da det hele gik på comebacket.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Hvis man ser den fra siden, så er det jo tydeligt, at kontakten er minimal. Han strejfer nærmest kun Suarez' ben. Suarez falder bare, da han bliver rørt.
Det er dog som minimum til diskussion om ikke denne minimale kontakt gør forskellen mellem at Suarez har chancen for at tæmme bolden, og at han ikke har. At Suarez gør ekstra opmærksom på kontakten ved at lade sig falde er de fleste nok enige i.
Storken skrev:Det ses tydeligt ved at kigge på hans ben i faldet. Det er benet, der ikke bliver rørt, der falder sammen. Benet med kontakten er reelt upåvirket.
Han bliver løbet ind i fra siden. Det er jo ikke en glidende tackling, der fejer benet væk, så det giver vel egentlig god nok mening. Det er med andre ord ikke helt ringe udført overdrivelse fra Suarez. :)
qepd

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 8/3 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Jep. Det er godt man ikke er dommer.
Jeps. Konklusionen må vel være, at uanset om han havde dømt den eller ikke, så ville han blive kraftigt kritiseret.

Endvidere må konklusionen også være, at han dømte og herved gjorde brug af en beføjelse og et mandat, han som dommer har, og at man - efter at have set situationen 100 gange, fra 10 forskellige vinkler, i slow-motion - stadig ikke er i stand til at afgøre, om situationen ud fra objektive kriterier burde medføre et dømt straffespark, og at dommeren derved har ageret helt ok i situationen.

Den vigtigste konklusion er dog, at madridista'ere har ondt i røven... som altid. Og at der er koldt på toppen. Havde de to kampe udspillet sig fuldstændig ens, blot med omvendte fortegn (PSG var Barca, Barca var PSG) var der i kor blevet sunget, at det var en sejr for fodbolden.

Imponerende bedrift vi præsterede i onsdags. Og mere til.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster