14/2 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Jeg ved ikke om ini er god nok defensivt til at fungere i en 2-mands midt. Det ville dog gøre at midten fik mere hjælp fra kanterne så måske kunne det godt fungere alligevel.
Jeg tænker, at Messi stadig ville være på kanten, mens Ini vil være offensiv midt. Det vil så betyde, at man henter en energisk back, en der minder om Alves.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:Ini kunne godt indgå i 4-2-3-1, men kan ikke indgå i 3-4-3. Personligt vil jeg ikke have ham væk, og har heller ikke lyst til, at man skal gå så meget på kompromis med måden at spille på, men skrev bare, hvad det ville betyde, hvis man fortsatte i LE 2015-stilen.

En anden ting er, at man skal erstatte Ini snart, medmindre man tror på, at det er Gomes, Rafinha eller D. Suarez, der skal være afløsere for ham.
Hvilket jeg ikke tror at nogle af disse kan.. Elsker Rafinha og Denis. Men at erstatte Ini er ikke deres opgave. Gomes ved i jo hvad jeg synes om. Han har i min optik ikke givet hans dyre pris mening overhovedet.

Edit: Det kunne selvfølgelig også være Messi, der gjorde det, men så skal man købe en kant.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg ved ikke om ini er god nok defensivt til at fungere i en 2-mands midt. Det ville dog gøre at midten fik mere hjælp fra kanterne så måske kunne det godt fungere alligevel.
Jeg tænker, at Messi stadig ville være på kanten, mens Ini vil være offensiv midt. Det vil så betyde, at man henter en energisk back, en der minder om Alves.
Jeg ser ikke Messi på kanten mere. Jeg ved vi er uenige men jeg tror ikke han gider at spille der mere. Eller han vil i hvert fald hellere være centralt hvor der er en masse action.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:
Michman skrev:
Piquénbauer skrev:@Michman

For en gut med et barcalogo tatoveret på din krop er det ufatteligt så hård du er ved en person der har givet så meget til klubben. Han har vitterligt brugt flere år på at svede for holdet og så vil du have at han skal stå skoleret fordi vi får bank. Come on.
Jeg har kæmpe respekt for ham. Men det er jo ikke kun fordi vi fik bank mate. Det er hans indkøb jeg ikke forstår. Det er hans "spille stil" som nærmest er forsvundet. En fyring er for meget. Men at bede ham om en plan hvad han vil med holdet er vel ikke..?
Hvorfor pokker skulle han gå ud og fortælle sin plan til os? Jeg kan simpelthen ikke se hvad du vil have fra ham. Han får enorme tæsk i medierne i dag og det virker til at spillerne er godt trætte af ham. Jeg ved ikke hvad mere der skal til.
Er spillerne trætte af ham?.. For hvis det er tilfældet så er der altså kun en vej.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det kunne det tyde på når man læser udtalelserne efter kampen. Og ja sådan ser det ud. Det ligner et farvel til sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Forskellen er at Xavi mistede sin plads, fordi hans niveau ikke var højt nok til at starte. Iniesta er vel stadigvæk en top 3 midtbanespiller.

Fordi Messi intet fylder defensivt? Real Madrid havde samme problem under Benitez. Han fik stor kritik for at bruge Casemiro, hvilket var årsagen til at droppede ham i El Classico, hvor James kom ind i stedet for. Her blev de totalt udstillet på trods af en midtbane med Modric, Kroos og James. Altså de måske to bedste midtbanespillere og en, der arbejder langt hårdere end Messi. Lige siden har Casemiro været fast mand.. Kan ikke se hvorfor Busquets på en ny position, og Rakitic der mangler niveau, samt Messi der ikke arbejder.. Hvorfor de skal kunne skabe balance på midten.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Det kunne det tyde på når man læser udtalelserne efter kampen. Og ja sådan ser det ud. Det ligner et farvel til sommer.
Hvilket er synd. Men han var ikke sikker på han vil forlænge alligevel.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nej, Messi vil nok være i en mere friere rolle, derfor vil det også afhænge af backen og midtbanespilleren ved siden af Bussi. Det er ikke umuligt at få det til lykkes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:Forskellen er at Xavi mistede sin plads, fordi hans niveau ikke var højt nok til at starte. Iniesta er vel stadigvæk en top 3 midtbanespiller.

Fordi Messi intet fylder defensivt? Real Madrid havde samme problem under Benitez. Han fik stor kritik for at bruge Casemiro, hvilket var årsagen til at droppede ham i El Classico, hvor James kom ind i stedet for. Her blev de totalt udstillet på trods af en midtbane med Modric, Kroos og James. Altså de måske to bedste midtbanespillere og en, der arbejder langt hårdere end Messi. Lige siden har Casemiro været fast mand.. Kan ikke se hvorfor Busquets på en ny position, og Rakitic der mangler niveau, samt Messi der ikke arbejder.. Hvorfor de skal kunne skabe balance på midten.
Det er fuldstændig irrelevant at iniesta er en top 3 midtbanespiller når han ikke passer ind. Masche er også en af de bedste dm'er overhovedet men han passer heller ikke ind. Jeg ville elske at vi kunne spille på en måde der gør at ini kunne spille hver eneste kamp men pt fungerer det bare ikke.

Og det vil give holdet markant mere balance hvis man har to kanter der trækker ned og støtter samt en cm der faktisk kan presse. På nuværende tidspunkt er vores hold skævt da messi ikke bidrager defensivt. Se hvor meget psg angreb over vores højreside i går. Det var helt vildt og det gør de fordi de ved at de kommer i overtal derude hvorfor det er spild at vi har en af vores stærkere defensive spillere til højre (gomes/rak) da de alligevel bliver overspillet.

Balancen på holdet er helt fucked og det er nødvendigt at der bliver gjort noget ved det. Og jeg kan virkelig ikke se 4-3-3 være svaret med mindre vi kan købe en tidsmaskine og hente en ung alves til klubben igen. Ellers går det bare ikke at have en højreside som nu. Hele holdet lider under det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Vil elske at bruge Messi som CAM lige bag ved angriberen.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja for mig giver det også mening. Men det kræver imo et systemskifte for det er det vi gør pt og det virker bare ikke. Man kan spille med et system hvor der er så stor ubalance. I hvert fald ikke mod de gode hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Ja for mig giver det også mening. Men det kræver imo et systemskifte for det er det vi gør pt og det virker bare ikke. Man kan spille med et system hvor der er så stor ubalance. I hvert fald ikke mod de gode hold.
Kræver ihvertfald mindst et meget meget dyrt indkøb.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ikke nødvendigvis. En bernardo silva fra monaco til at spille til højre kunne være en mulighed. Eller måske kunne rafinha få chancen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Ikke nødvendigvis. En bernardo silva fra monaco til at spille til højre kunne være en mulighed. Eller måske kunne rafinha få chancen.
Kunne være en mulighed. Men jeg drømmer bare større..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Måske var det derfor, der var rygter om Reus dengang. Man ville måske flytte Messi centralt, allerede dengang?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster