29/1 Real Betis - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

En anden ting der forresten skal med er at det virkede at gå over til en 4-2-3-1. Lucho får tit tæsk for ikke at være god nok taktisk men i dag var ændringen med til at gøre vores offensive spil markant bedre. Det er egentlig også en taktik som jeg tror ville kunne fungere fremadrettet når ini stopper (ser ham ikke spille alene centralt med Bussi). Så kunne bussi spiller sammen med en anden "stor" spiller som rak eller gomes mens messi kunne hygge sig bag suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig er det primært spillerne, som koster pointene idag, men en god gammel floskel i fodbold er; at det er sejrene, når man spiller dårligt, der sikrer mesterskaber.
De engelske kommentatorer jeg hørte på idag, talte udelukkende om to ting efter episoden.
Et, hvor pinligt det er for forbundet, at man i 2017 ikke har mållinie teknologi.
To, hvad er det første, som alle vil tænke på, såfremt Barca taber mesterskabet med to point?

Man kan sige meget om Barcas offerrolle, og fred være med det. Det her er dog points frataget pga manglende teknologi, og ikke reelt tabte fortjent eller ikke fortjent.
Så kan vi som sagt sagtens blive enige om, at spillerne var helt til hest, og ikke fortjente en skid på dagen. Taler vi derimod mesterskab, så var det jo rent tyveri.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20659
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1115 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

FCBarcelonaChr skrev:Vi vinder 5-0. Jeg er arbejde, så de spiller sikkert en fremragende kamp. Ødelæg Betis, tak.
Den fik jeg jinxet godt. :lol:

Hvad sker der også for dommeren? :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15055
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1130 gange
Kontakt:

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Flot spil af Stegen - Digne - Pique - Mathieu. De har spildt mindst 30 min på at lege bold i forsvaret og har skabt mange chancer til Betis. Virkelig flot.
Jeg tror at hele verden griner af vores mærkelige spil i forsvaret. Vi skaber ingenting ud af at køre bold rundt.
Drop det lorte spil og find på ny taktik.
Det er vildt pinligt og deprimerende at se på.
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Vi kunne sgu da også bare have scoret på de store chancer til Ney, Vidal og Luis i første halvleg og starten af anden.

Jeg er igang med at wipe den del på min hjernes harddisk, hvor denne kamp er lagret. Slet bare hele kamptråden også.

Ps. Hvad fanden laver jeg så tidligt på arbejde en mandag morgen..
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja man glemmer lidt at vi faktisk kom frem til kæmpe chancer selvom vi var ringe. Desværre kunne vi ikke få den ind. Vi kunne dog presse dem til at lave selvmål som af uforståelige årsager ikke blev givet.

Og ellers er jeg helt enig med det Ladislau skriver. Det er denne type kampe der afgør mesterskabet. Kampe hvor man er ringe men stadig vinder. Og i år har vi bare været uheldige med dommerne i disse kampe. Vi har ikke fået en skid selvom vi på trods af dårligt spil er kommet frem til situationer der kunne have vundet os kampene. Her kan kampene mod villarreal, malaga og i går nævnes. Det er 6 point mere i banken vi ikke har fået.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og lopezz der er jo en pointe med det spil. Det skaber plads til MSN i den anden ende og når vi bruger det rigtigt så er det et fremragende våben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15055
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1130 gange
Kontakt:

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:Og lopezz der er jo en pointe med det spil. Det skaber plads til MSN i den anden ende og når vi bruger det rigtigt så er det et fremragende våben.
Desværre men vi er ikke så dygtige som vi var før. Det jeg ser nu i forsvaret er kun ballade.
Og det at opbygge spillet, det går alt for langsomt, også når vi er bagud. Vi spiller som om vi fører 5:0.
Jeg savner Puyol, Abi, Alves, Valdes....
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør jeg ikke. Jeg ser et våben som er effektivt når vi bliver presset. Men som med alt andet så skal det suppleres og det formåede vi ikke i går (og i store dele af denne sæson). Her skal det forresten med at bussi er sindssygt vigtig når bolden skal spilles ud af forsvaret.

Og du kan savne de spillere alt det du vil. Men de er væk og hvis folk ikke snart stopper med konstant at kigge tilbage så vil man være skuffet over alt omkring dette hold. Og alle andre hold fra nu af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg savner folk der tænker hurtigt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15055
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1130 gange
Kontakt:

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:Det gør jeg ikke. Jeg ser et våben som er effektivt når vi bliver presset. Men som med alt andet så skal det suppleres og det formåede vi ikke i går (og i store dele af denne sæson). Her skal det forresten med at bussi er sindssygt vigtig når bolden skal spilles ud af forsvaret.

Og du kan savne de spillere alt det du vil. Men de er væk og hvis folk ikke snart stopper med konstant at kigge tilbage så vil man være skuffet over alt omkring dette hold. Og alle andre hold fra nu af.
Skuffet over alt er meget hårdt at sige.
At bruge så langt til på at føre bolden over banehalvdel er skuffende.
Jeg forstår ikke hvad er det vi prøver at opnå med dette spil. Det er bare spild af tid i min øjne. Alle har læst vores taktik og derfor skal der laves om på det.
Bolden skal hurtigt væk fra forsvaret og der skal skydes mere på mål.
Det er så simpelt
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15055
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1130 gange
Kontakt:

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Og ja ja, det er vores spillestil men intet varer foreviget ;-)
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lopezzz skrev:
Piquénbauer skrev:Det gør jeg ikke. Jeg ser et våben som er effektivt når vi bliver presset. Men som med alt andet så skal det suppleres og det formåede vi ikke i går (og i store dele af denne sæson). Her skal det forresten med at bussi er sindssygt vigtig når bolden skal spilles ud af forsvaret.

Og du kan savne de spillere alt det du vil. Men de er væk og hvis folk ikke snart stopper med konstant at kigge tilbage så vil man være skuffet over alt omkring dette hold. Og alle andre hold fra nu af.
Skuffet over alt er meget hårdt at sige.
At bruge så langt til på at føre bolden over banehalvdel er skuffende.
Jeg forstår ikke hvad er det vi prøver at opnå med dette spil. Det er bare spild af tid i min øjne. Alle har læst vores taktik og derfor skal der laves om på det.
Bolden skal hurtigt væk fra forsvaret og der skal skydes mere på mål.
Det er så simpelt
Min personlige holdning er at hvis ens sammenligningsgrundlag er peps barca og de spillere så vil man blive skuffet over stort set alt fremadrettet. Jeg tror ikke vi får noget lignende at se spilmæssigt igen.

Og jeg kan ikke sige så meget andet end hvis du ikke kan forstå hvorfor bolden bliver kørt rundt nede i forsvaret så burde du læse om det. Det giver nemlig fin mening. Især når man tænker på at vi har MSN helt fremme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15055
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1130 gange
Kontakt:

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg ser kun MS i spidsen. N er langt bagud.
Og det er hverken Peps eller Luchos eller Rijkaards Barca vi snakker om, det er Cruyffs Barca og det er vi alle stolte af. Men det der forsvar er så irriterende og jeg er træt af det. Kan du ikke se, f eks i går, at vi skaber ingenting og der er slet ikke ro i vores forsvar og der bliver brugt alt for meget tid bare for at komme over midten.
Som Jonas skrev, vi tænker laaaaaaaangsomt
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/1 Real Betis - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

N er overhovedet ikke langt bagud. Han har været fremragende spillende i 2017 og især hans defensive arbejde bliver negligeret.

Jeg ved ikke rigtigt mere hvad jeg skal skrive omkring taktikken. Det virker og det virkede også i går. Problemet er at vi ikke supplere det med andre taktiske elementer hvorfor vi til tider virker langsomme og nemme at læse.

Omkring det du skriver med forskellige trænere osv så tvivler jeg på at Cruyffs barca bliver set pejlemærket. Men hvis du har det sådan så er det fint.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster