3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Xavi6Smede »

En dårlig fodboldkamp med to hold, der er langt fra det niveau man kan forvente. Næsten synd at El Clasico kom lige efter den helt fantastiske kamp med City-Chelsea. Heldigvis steppede vores midtbane lidt op i dag, rettere sagt Busquets(og Iniesta tilbage), for det er desværre en utrolig midtbane Real Madrid har fået sammensat.

Det mest pinlige i kampen var dog vores dommerbrok. Flere gange stoppede holdet helt op fordi de mente at der var frispark.. Neymar fik gult for en hævnaktion efter en situation hvor der ikke var frispark, Suarez og Mascherano fik gult over brok selvom dommeren ligeledes dømte korrekt. Ikke at det er nyt, i dag var det bare ekstra slemt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

emo skrev:Hånd på bolden i vores felt. Ja, der var marginalt offside på vores mål, uheldigt for dem.

Neymar, Messi, chancer som Burde være omsat til mål, i modsætning til deres, det er vel kun CR da har en chance som han misser, kommer ellers ikke frem til det store, som jeg husker det.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Vores felt? Eller i deres felt, for ellers er der jo ikke straffespark til Barca, hvis det foregår i Barcas felt. Det er helt rigtigt, at Barca havde de største chancer, men det havde været en helt anden kamp, hvis de var kommet foran samt Barca ikke havde fået deres mål.

Disse kampe har perioder, som er afgørende, så jeg synes, at det var et fair resultat i sidste ende.
Senest rettet af Kubala søn dec 04, 2016 12:04 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Jeg vil øvrigt rose Bussi, han spillede en virkelig stor kamp. Nok kampens spiller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Raman93 skrev:http://www.totalbarca.com/2016/12/messi ... ghts-gifs/

En god artikel, der viser hvorfor Messi lige nu er en stor del af problemet "vi har ingen midtbane".
Den rammer hovedet på sømmet. Jeg har skrevet det flere gange - messi skal tilbage på kanten. Vores spil lider af at han (og de 2 andre) rykker alt for meget rundt på banen. Midten kan ikke finde ud af det og hele organisationen falder fra hinanden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Falder Messi tilbage af sig selv, eller er det træneren, der har valgt denne disposition? Han falder tilbage, da der ingen styr er på midten, for at skabe balance. I øvrigt glemmer man Alves, Rakitic og Messi samarbejde, da Messi huserede på højrekanten, noget som gik ud over Ini. Ini blev ofret.
Senest rettet af Kubala søn dec 04, 2016 12:24 am, rettet i alt 3 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Barça are caught between two worlds – the 2015 system in which Messi plays right wing, or a more patient play where Messi is in the middle. It serves nobody well to play vertically with Messi walking around in a free role. Somehow, Lucho has come full circle and is back to the dilemma of his first season, how to get the most out of Messi and Suárez together. For this match, subbing Suárez for a midfielder would have been a smart move. Longer-term, solutions may be more complicated.
Det her. Vi er tilbage hvor vi startede under Lucho. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor vi er gået væk fra at spille med Messi på kanten. Han var så sindssyg da han spillede der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Falder Messi tilbage af sig selv, eller er det træneren, der har valgt denne disposition? Han falder tilbage, da der ingen styr er på midten, for at skabe balance. I øvrigt glemmer man Alves, Rakitic og Messi samarbejde, hvor Messi husere på højrekanten, noget som gik ud over Ini. Ini blev offeret.
Mon ikke Messi bestemmer? Jeg nægter simpelthen at tro at Lucho er begyndt at spille ham centralt når det ikke virker og i sidste ende er skidt for holdet.

Og som den artikel fint beskriver så skaber Messi ikke balance. Tværtimod lider holdet voldsomt af at han ikke har en kant.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Raman93 »

Jeg tror desværre ikke Messi længere har kondien og farten til at løbe op og ned ad kanten og udfordre venstrebacken en hel kamp. Derfor søger han ind mod midten hvorfra han kan slå gode afleveringer.
Her skal han ikke tracke tilbage på samme måde.

Roberto var ene om verdens bedste venstreback og Ronaldo.

Prøv at se gifsene i artiklen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

Første gang Lucho udtaler, at Messi skal tilbage på kanten, så smider Messi denne op på Instagram. Derefter bliver det alligevel ikke til noget med Messi i en fast rolle på kanten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Raman93 skrev:Jeg tror desværre ikke Messi længere har kondien og farten til at løbe op og ned ad kanten og udfordre venstrebacken en hel kamp. Derfor søger han ind mod midten hvorfra han kan slå gode afleveringer.
Her skal han ikke tracke tilbage på samme måde.

Roberto var ene om verdens bedste venstreback og Ronaldo.

Prøv at se gifsene i artiklen.
Det er svært at sige. Jeg tror ligeså meget det er fordi Messi bedre kan lide at spille centralt og være involveret hele tiden. På kanten kan der jo godt gå lidt tid imellem de gange han er på bolden.

Men du har helt ret og tak for linket. Den viser nogle af de ting jeg har brokket mig over tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Falder Messi tilbage af sig selv, eller er det træneren, der har valgt denne disposition? Han falder tilbage, da der ingen styr er på midten, for at skabe balance. I øvrigt glemmer man Alves, Rakitic og Messi samarbejde, hvor Messi husere på højrekanten, noget som gik ud over Ini. Ini blev offeret.
Mon ikke Messi bestemmer? Jeg nægter simpelthen at tro at Lucho er begyndt at spille ham centralt når det ikke virker og i sidste ende er skidt for holdet.

Og som den artikel fint beskriver så skaber Messi ikke balance. Tværtimod lider holdet voldsomt af at han ikke har en kant.
Den tror jeg simpelthen ikke på, at Messi bestemmer. Man glemmer jo helt samarbejdet mellem Rakitic, Alves og Messi. Grunden til, hvorfor Messi sprudlede samt hvorfor det lykkedes. Desuden spillede Ini heller ikke særlig godt, for han skulle ofres i det system.

Der er altid en eller anden ligegyldig skribent med sin mening efter en kamp som denne, hvor Messi ikke er helt på toppen, men hvad med hele året 2016, hvor Messi har scoret, lavet oplæg og været kampafgørende, i det system, man har lige nu, hvor han falder ned, som skulle være så hæmmende?
Senest rettet af Kubala søn dec 04, 2016 12:34 am, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:Første gang Lucho udtaler, at Messi skal tilbage på kanten, så smider Messi denne op på Instagram. Derefter bliver det alligevel ikke til noget med Messi i en fast rolle på kanten.
Og sådan er det jo faktisk desværre lidt. Det kræver ikke ret meget mere end et like på et eller andet socialt medie og så falder verdenen fra hinanden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

@Kubala deres felt selvf, gik lidt for hurtigt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

emo skrev:@Kubala deres felt selvf, gik lidt for hurtigt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ja. Jeg forstår dig. Man burde have vundet kampen, men det er sgu et fair resultat et eller andet sted, imo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Falder Messi tilbage af sig selv, eller er det træneren, der har valgt denne disposition? Han falder tilbage, da der ingen styr er på midten, for at skabe balance. I øvrigt glemmer man Alves, Rakitic og Messi samarbejde, hvor Messi husere på højrekanten, noget som gik ud over Ini. Ini blev offeret.
Mon ikke Messi bestemmer? Jeg nægter simpelthen at tro at Lucho er begyndt at spille ham centralt når det ikke virker og i sidste ende er skidt for holdet.

Og som den artikel fint beskriver så skaber Messi ikke balance. Tværtimod lider holdet voldsomt af at han ikke har en kant.
Den tror jeg simpelthen ikke, at Messi bestemmer. Man glemmer jo helt samarbejdet mellem Rakitic, Alves og Messi. Grunden til, hvorfor Messi sprudlede samt hvorfor det lykkedes. Desuden spillede Ini også særlig godt, for han skulle ofres i det system.

Der er altid en eller anden ligegyldig skribent med sin mening efter en kamp som denne, hvor Messi ikke er helt på toppen, men hvad med hele året 2016, hvor Messi har scoret, lavet oplæg og været kampafgørende, i det system, man har lige nu, hvor han falder ned, som skulle være så hæmmende?
Det er altså ikke rigtigt at Iniesta ikke spillede godt. Han var ringe i starten (ligesom hele holdet) men han blev bedre og bedre. Og i den sidste periode hvor vi vandt alt var han rigtig god. Desuden er hans rolle nu og dengang ikke ændret. Han spiller på samme måde hvor han søger ud mod venstre og "hygger" med ney og alba.

Det er sgu lidt underligt at du bare afskriver den artikel. Han viser det jo tydeligt. Og det har været sådan længe. Så kan det godt være at Messi har leveret men holdet har jo været elendigt alligevel? Det er præcist det han viser. Vi er nemme at lukke ned og organisationen lider.

Og jo det bestemmer messi. Han er kongen og hvis han ikke gider spille på kanten så gør han ikke det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster