3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

Ray Hudson under dagens kamp: "And hello also to our UK fans who watch us on illegal streams."

:grin:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Falder Messi tilbage af sig selv, eller er det træneren, der har valgt denne disposition? Han falder tilbage, da der ingen styr er på midten, for at skabe balance. I øvrigt glemmer man Alves, Rakitic og Messi samarbejde, hvor Messi husere på højrekanten, noget som gik ud over Ini. Ini blev offeret.
Mon ikke Messi bestemmer? Jeg nægter simpelthen at tro at Lucho er begyndt at spille ham centralt når det ikke virker og i sidste ende er skidt for holdet.

Og som den artikel fint beskriver så skaber Messi ikke balance. Tværtimod lider holdet voldsomt af at han ikke har en kant.
Den tror jeg simpelthen ikke, at Messi bestemmer. Man glemmer jo helt samarbejdet mellem Rakitic, Alves og Messi. Grunden til, hvorfor Messi sprudlede samt hvorfor det lykkedes. Desuden spillede Ini også særlig godt, for han skulle ofres i det system.

Der er altid en eller anden ligegyldig skribent med sin mening efter en kamp som denne, hvor Messi ikke er helt på toppen, men hvad med hele året 2016, hvor Messi har scoret, lavet oplæg og været kampafgørende, i det system, man har lige nu, hvor han falder ned, som skulle være så hæmmende?
Det er altså ikke rigtigt at Iniesta ikke spillede godt. Han var ringe i starten (ligesom hele holdet) men han blev bedre og bedre. Og i den sidste periode hvor vi vandt alt var han rigtig god. Desuden er hans rolle nu og dengang ikke ændret. Han spiller på samme måde hvor han søger ud mod venstre og "hygger" med ney og alba.

Det er sgu lidt underligt at du bare afskriver den artikel. Han viser det jo tydeligt. Og det har været sådan længe. Så kan det godt være at Messi har leveret men holdet har jo været elendigt alligevel? Det er præcist det han viser. Vi er nemme at lukke ned og organisationen lider.

Og jo det bestemmer messi. Han er kongen og hvis han ikke gider spille på kanten så gør han ikke det.
Inis rolle var mere fastlåst end den er nu, og selvom det blev bedre, så sprudlede han ikke. Desuden glemmer man helt Alves', Rakitics og Messi samarbejde i den sammenhæng, hvilket var essentielt for, hvorfor det lykkedes.

Jeg synes, at det er lidt pjat med din sidste sætning: Og selvfølgelig bestemmer Messi. Han er kongen, osv. Hvorfor overhovedet have en træner så? Og du ved ikke, hvad det er op og ned i klubben, så sådan noget er sgu for pjat.

Vi bliver nok ikke enige, så lad os slutte den her. Jeg synes, at ham skribent er ligegyldig. Når Messi sprudler og holdet vinder, så er der ingenting, og når det går dårligt, så kommer sådan nogle ligegyldige artikler.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Inis rolle var mere fastlåst end den er nu, og selvom det blev bedre, så sprudlede han ikke. Desuden glemmer man helt Alves', Rakitics og Messi samarbejde i den sammenhæng, hvilket var essentielt for, hvorfor det lykkedes.
Det er jo ikke rigtigt? Inis rolle er præcis som nu da han spiller i den anden side af banen. Og ja det fungerede godt med alves, rak og messi men det kan det også med roberto. Problemet er at det ikke bliver forsøgt da messi ikke længere er på kanten. Og det efterlader roberto med et næsten umuligt job.
Jeg synes, at det er lidt pjat med din sidste sætning: Og selvfølgelig bestemmer Messi. Han er kongen, osv. Hvorfor overhovedet have en træner så? Og du ved ikke, hvad det er op og ned i klubben, så sådan noget er sgu for pjat.
Tror du helt seriøst at Messi ikke har en KÆMPE magt i barca? Tror du at lucho bare lige fortæller messi hvad han skal gøre og så gør han det? Det tror jeg ikke. Jeg tror at messi bestemmer rigtig meget. Det betyder ikke at en træner er ligegyldig men der er da klart problemer ved at have så store spillere.
Vi bliver nok ikke enige, så lad os slutte den her. Jeg synes, at ham skribent er ligegyldig. Når Messi sprudler og holdet vinder, så er der ingenting, og når det går dårligt, så kommer sådan nogle ligegyldige artikler.
Det er noget vrøvl. For alle kan stadig se at spillet ikke fungerer. Du synes ham skribenten er ligegyldig da han skriver en artikel om en legende men det ændrer ikke på at han underbygger sine argumenter og de er rigtige. Vi spiller skidt og en stor del af grunden til dette er at holdet er skævt. Vores højreside er død.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Er på mobilen, så kan ikke citere dig, da det bliver noget rod.

1. Alves og Roberto er to vidt forskellige backs. Alves var mere dynamisk, havde en anden flow i måden at drible på. Det samme kan man ikke sige om Roberto, i hvert fald endnu. Desuden kendte Alves Messi bedre end Roberto gør, noget som også spillede ind i samarbejdet.

2. Ini havde en mere fastlåst rolle end den han har nu. Og han sprudlede ikke ligeså meget, som han har gjort. Du kan også tjekke stats og rating af ham på Whoscored osv., noget du vægter, har gjort.

3. Jo, Messi har en del at sige, men jeg nægter at tro på, at han går imod trænerens dispositioner og bliver nærmest tøsefornærmet. Holdets succes har altid været det, der har været vigtigst for Messi, for ellers har han løjet i alle de år, og så er han altså ikke bedre end CR på det punkt. Noget som CR har fået kritik for herinde.

4. Og jo, jeg synes, at ham skribenten vrøvler. Det har intet med at Messi er legende, og også noget værre noget at insinuere; at jeg har den holdning, at man ikke må kritisere Messi, fordi han har legendestatus. Det kan du gøre bedre, imo, men fred være med det. Der er flere grunde til, hvorfor det ikke fungerer, ikke så enkelt som, at det ene og alene falder på en spillers position på banen, derfor er hans argumenter for vage og ikke rigtige. Så nej, han har ikke ret, bare fordi han kommer med nogle argumenter og bruger nogle klips til at illustrere det. Messi har i det samme system været kampafgørende, hvor holdet har vundet de fleste kampe, så det er helt væk at bruge sådanne letkøbte argumenter. Jeg køber dem ikke, men andre må gerne gøre det, hvis de synes, at de passer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Alves og Roberto er to vidt forskellige backs. Alves var mere dynamisk, havde en anden flow i måden at drible på. Det samme kan man ikke sige om Roberto, i hvert fald endnu. Desuden kendte Alves Messi bedre end Roberto gør, noget som også spillede ind i samarbejdet.
Alves var alt andet end dynamisk i sin sidste tid hos os. Han var god i pasningsspillet med han snød sjældent en mand og søgte oftere afleveringen end dybdeløbet. Det er helt rigtigt at de havde et bedre sammenspil som skabte sikkerhed men det var ikke fordi det var på det niveau vi tidligere så fra dem.
Ini havde en mere fastlåst rolle end den han har nu. Og han sprudlede ikke ligeså meget, som han har gjort. Du kan også tjekke stats og rating af ham på Whoscored osv., noget du vægter, har gjort.
Det tog noget tid for ini at komme ind i rollen men derefter har han spillet godt. Og rollen dengang er den samme som i dag da vores venstreside fungerer ca på samme måde. Alba, ini og ney spiller trekanter og forsøger at skabe noget. Og defensivt lukker ini af for ney.

Det har ingen betydning for iniesta hvad der sker i højreside da han ikke skal derover og dække af.
Jo, Messi har en del at sige, men jeg nægter at tro på, at han går imod trænerens dispositioner og bliver nærmest tøsefornærmet. Holdets succes har altid været det, der har været vigtigst for Messi, for ellers har han løjet i alle de år, og så er han altså ikke bedre end CR på det punkt. Noget som CR har fået kritik for herinde.
Jeg tror messi er en kæmpe primadonna. Præcist ligesom CR. Det har jeg gjort siden den berømte sprite/cola historie med pep.
Og jo, jeg synes, at ham skribenten vrøvler. Det har intet med at Messi er legende, og også noget værre noget at insinuere; at jeg har den holdning, at man ikke må kritisere Messi, fordi han har legendestatus. Det kan du gøre bedre, imo, men fred være med det. Der er flere grunde til, hvorfor det ikke fungerer, ikke så enkelt som, at det ene og alene falder på en spillers position på banen, derfor er hans argumenter for vage og ikke rigtige. Så nej, han har ikke ret, bare fordi han kommer med nogle argumenter og bruger nogle klips til at illustrere det. Messi har i det samme system været kampafgørende, hvor holdet har vundet de fleste kampe, så det er helt væk at bruge sådanne letkøbte argumenter. Jeg køber dem ikke, men andre må gerne gøre det, hvis de synes, at de passer.
Og jeg gentager - det at Messi er kampafgørende betyder jo ikke at vi spiller godt. Spillet har ikke fungeret i lang tid hvilket er blevet påpeget herinde igen og igen.

Skribenten vrøvler ikke. Han argumenterer for sin sag (mere end du har gjort) og det er tydeligt han har en pointe. Han siger ikke at det er grunden til alle vores problemer men det er en del af problemet. Når Messi går væk fra kanten så dør vores højreside. Der kommer intet derfra andet end et par indllæg fra roberto hvis han er heldig at slippe igennem. Det gør resten af banen nem at lukke ned. Den bliver presset sammen og Ney/Suarez mister den plads som de er så gode til at udnytte. Og så mister man en at spille den op på når man forsøger at spille bolden ud af forsvaret. Man bliver nødt til at spille den centralt (hvor der er mange spillere).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg har nu også svært at se hvordan Iniestas rolle har ændret sig besynderligt. At han havde en længere dårlig periode skyldes nok nærmere, at midtbanen pludselig ikke var omdrejningspunktet på holdet, samt at Xavi røg mere og mere ud. Jeg var selv en af Iniestas største kritikere i den periode, men efter hans tilvænning blev han fantastisk igen. Han sprudlede ikke fordi hans driblinger, tankegang og afleveringer ikke var hvad man ellers forventer af ham.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Ini arbejdede mere defensivt, end han var vant til, havde ikke ligeså frie tøjler. Og han sluttede bedre af, end i starten, men han var på ingen måde, den Ini, man havde været vant til. En stat på 6.96 i ligaen fortæller lidt om det. Ja, han var bedre i CL(her mindede spillet også mere om tiki taka med twist af direkthed), men her fik han lidt friere tøjler.

Alves var stadig sindssyg dynamisk, men fans plejer at være rimelig hårde. Kigger man statistisk på det, så tror jeg også, at man ser et andet billede.

Hvis du har det billede af Messi, så lader vi den bare ligge. Jeg har det modsatte, så vi kører bare i ring.

Holdet har ikke spillet sprudlende kampe, som man gjorde i 2015, men holdet har haft nogle rigtig gode kampe, og systemet har virket i langt de fleste kampe. Det er jo ikke sådant at alene Messi har været kampafgørende, men holdet har hentet sejrene i de fleste kampe igennem det samme system, som får kritik.

Han glemmer dog at nævne betydning af de tres samarbejde, noget som var essentielt. Hvem siger, at Roberto kan løfte den opgave? Og hvorfor gå væk fra et system, der virkede og hvor spillet også sprudlet. Jeg tror, at man ikke kan genskabe det, derfor er man gået væk fra det.

Mht. det nuværende, så spiller spillernes form også ind. Suarez har været nede i form, Bussi startede dårligt, Rakitic har startet dårligt og Mascherano har været forfærdelig. Desuden startede Roborto godt, men han har haft kampe, hvor han har spillet skidt på det seneste.
Senest rettet af Kubala søn dec 04, 2016 2:12 am, rettet i alt 5 gange.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Og Neymar har heller ikke været skarp, når det kom til mål samt har spillet utrolig svingende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Ini arbejdede mere defensivt, end han var vant til, havde ikke ligeså frie tøjler. Og han sluttede bedre af, end i starten, men han var på ingen måde, den Ini, man havde været vant til. En stat på 6.96 i ligaen fortæller lidt om det. Ja, han var mere i CL, men her fik han lidt friere tøjler.
Han arbejder stadig defensivt. Hans rolle har ikke ændret sig overhovedet men han er blevet bedre til at udfører den.

Og det har ingen indvirkning på ini hvad der sker i højreside så den der med at "man ofrede ini" holder ikke.
Alves var stadig sindssyg dynamisk, men fans plejer at være rimelig hårde. Kigger man statistisk på det, så tror jeg også, at man ser et andet billede.
Jeg ved ikke lige hvilke stats det skulle være? Jeg kan dog sige at roberto i denne sæson har flere driblinger (1.2) end alves i sine 2 sidste (0.8). Og en af grundene til at fansene var kritiske var jo at alves på ingen måder løbe frem og tilbage som han plejede. Han var mere sikker i sin positionering og tog ikke de samme løb som tidligere.
Holdet har ikke spillet sprudlende kampe, som man gjorde i 2015, men holdet har haft nogle kampe, og systemet har virket i langt de fleste kampe. Det er jo ikke sådant at alene Messi har været kampafgørende, men holdet har rent faktisk vundet i de fleste kampe, så systemet har virket i langt de fleste kampe.
Systemet har ikke virket siden starten af 2016 (vi har fået en af de dårligste sæsonstarter i lang tid). Det står ret klart for de fleste. Vi har spillet mere skidt bold end god. Og jo det har ofte været op til Messi at løfte os.
Han glemmer dog at nævne betydning af de tres samarbejde, noget som essentielt. Hvem siger, at Roberto kan løfte den opgave? Og hvorfor gå væk fra et system, der virkede og hvor spillet også sprudlet. Jeg tror, at man ikke kan genskabe, derfor er man gået væk fra det.
Du glemmer bare lidt at Messi også begyndte at gå mere centralt da alves var i klubben. Så det er ikke bare noget man har gjort fordi alves er rykket videre.

Og vi ved ikke om roberto kan løfte den opgave. Men vi finder så heller ikke ud af det før holdet prøver.

Jeg kan ligeledes spørge dig om hvorfor man bliver ved med at spille på en måde der ikke virker? Hvorfor ikke bare prøve at holde Messi på kanten i en kamp og se hvad der sker? Men roberto har været back har vi ikke spillet en eneste kamp hvor messi spillede fast fra kanten. Vi har derimod spillet en masse hvor han søgte centralt og det har ikke virket for ret mange andre end messi.
Mht. det nuværende, så spiller spillernes form også ind. Suarez har været nede i form, Bussi startede dårligt, Rakitic har startet dårligt og Mascherano har været forfærdelig. Desuden startede Roborto godt, men han har haft kampe, hvor han har spillet skidt på det seneste.
Ja vi har haft mange spillere som har spillet under niveau. Men flere af de spillere du nævner her er jo direkte påvirket af det som der stod i artiklen. Bussi er isoleret og raks rolle er underlig da han skal trække ud mod en kant der ikke fungerer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Når jeg skriver mere dynamisk omkring Alves, så er det ikke alene driblinger, men hele pakken. En to spilninger mellem ham og Messi, løb etc., noget jeg ikke synes, har kendetegnet Robertos måde at spille på.

Jeg holder fast ved, at Ini var mere fastlåst end tilfældet har været. Han arbejdede mere defensivt. Han har mere rum og plads nu, end han havde dengang. Rollen var mere kontrolleret. Men vi kommer ikke videre.

2016 har været et blandet år. Der har været rigtig gode kampe, og så har der været mindre gode(hvor man har vundet) og sidst, men ikke mindst har der være elendige kampe, hvor man har smidt point.

Personligt tror jeg ikke, at man kan gå tilbage til det gamle system, for man kan ikke genskabe det; noget er spillermaterialet og noget andet kunne også sagtens tænkes at være spillerne, der ikke har lyst til at spille på samme måde. Det system var energiopslugende, Neymar, Messi, Ini og Rakitic brugte en hulens masse energi. Ser man på den første sæson, hvor man endte med at vinde the treble og hvor året 2015 var spillemæssigt det bedste under LE, var også den periode, hvor Alves var virkelig sprudlende, mindede til tider om den gamle Alves. Det var ikke tilfældet i den anden sæson, hvor Alves niveau faldt lidt, og hvor man gik til det system, vi kender nu. Rakitics niveau faldt også i LEs anden sæson.

Jeg siger ikke, at der intet galt er med systemet, men jeg mener at det er letkøbt og vagt at skyde den på en spillers position på banen, der er flere faktorer, der spiller ind.
Senest rettet af Kubala søn dec 04, 2016 3:02 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Højresiden er ikke tom, når Messi falder på midten, men her skubbes Rakitic og Roberto hen. Hvis de får et samarbejde, så skabes der en ny dimension der, hvilket ikke er lykkes endnu.

Der kigges ikke på den dimension, som bringes, når Messi skubbes på midten. Det glemmer man lidt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Når jeg skriver mere dynamisk omkring Alves, så er det ikke alene driblinger, men hele pakken. En to spilninger mellem ham og Messi, løb etc., noget jeg ikke synes, har kendetegnet Robertos måde at spille på.
Der er ret svært at spille en-to når man ikke har nogen at gøre det med. Roberto er lige netop god med bolden men han får ikke muligheden for at spille sammen med andre end rak. Og de kan ikke alene fylde højresiden ud.
Jeg holder fast ved, at Ini var mere fastlåst end tilfældet har været. Han arbejdede mere defensivt. Han har mere rum og plads nu, end han havde dengang. Rollen var mere kontrolleret. Men vi kommer ikke videre.
Jamen det skal du være velkommen til. Det er dog ikke rigtigt og det har stadig intet at gøre med hvad der sker ovre i den anden side.
Jeg siger ikke, at der intet galt er med systemet, men jeg mener at det er letkøbt og vagt at skyde den på en spillers position på banen, der er flere faktorer, der spiller ind.
Og det er her du går galt i byen. Der er ingen der siger at det kun er dette. Men det er en del af problemet at vi stadig spiller med 2 opdelte dele af banen som i 2015 men vi ikke længere bruger den ene af siderne ordentligt. Rak og Roberto kan som jeg har skrevet ikke gøre det alene.
Højresiden er ikke tom, når Messi falder på midten, men her skubbes Rakitic og Roberto hen. Hvis de får et samarbejde, så skabes der en ny dimension der, hvilket ikke er lykkes endnu.

Der kigges ikke på den dimension, som bringes, når Messi skubbes på midten. Det glemmer man lidt.
Det er ikke lykkes og det kommer heller ikke til at ske. Ingen af dem er gode nok i 1 mod 1 til at de kommer frem til noget vi kan bruge. Det er præcist derfor det er skidt at messi ikke er derude mere. Hele siden fungerer ikke og rak bliver taget endnu mere væk fra midten da han skal rende rundt og lege wing. Det påvirker så vores presspil (især bussi) da messi ikke laver noget defensivt.

Hvis vi vil spille med Messi centralt så skal systemet laves om. På nuværende tidspunkt spiller vi på papiret stadig som i 2015 med 2 dele af banen hvor fløjen skal være katalysatoren til det offensive. Problemet er bare at Messi ikke er i højre side mere hvilket gør at der ikke kommer noget fra den kant. Hvis vi vil fortsætte med systemet skal vi derfor enten spille med en anden wing og så må Messi tage en af de centrale pladser ellers må han tilbage på kanten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Inis rolle havde jo noget at sige, det var pga. den, at det kunne lykkes med Rakitic, Alves og Messi. Den var kontrolleret, men vi kommer ikke videre på det punkt.

Alves var en naturlig back og også en bedre back, end Roberto er. Han havde spillet med Messi i årevis, opbygget et samarbejde, som muliggjorde, det man så. Jeg tror ikke, at det noget, der kommer til ske med Roberto, hvis man skiftede til det gamle system. Det vil kræve nogle sæsoner, men ikke før.

De muligheder, som kommer af at Messi skubbes centralt, burde skribenten også have nævnt. Det er noget, som man ser borte fra. Jeg tror ikke, at man går tilbage til det gamle, men viderebygger på det nye. Der skal også gå noget tid før alle prikkerne falder på plads, og samtidig kan det være, at man går mere og mere over til wingbacks, som man så mod Sevilla. Desuden hjælper Inis tilbagekomst også på problemerne. Det er klart, at LE skal være i klubben, hvis der skal viderebygges på det her system.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Inis rolle havde jo noget at sige, det var pga. den, at det kunne lykkes med Rakitic, Alves og Messi. Den var kontrolleret, men vi kommer ikke videre på det punkt.
Igen - banen er delt op i 2 sider. Iniesta havde intet at gøre med højre side og har det stadig ikke. Han skal dække af for Ney.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan du kan mene at Iniesta spillede en rolle i at det kunne lykkes for Rak, alves og Messi?
Alves var en naturlig back og også en bedre back, end Roberto er. Han havde spillet med Messi i årevis, opbygget et samarbejde, som muliggjorde, det man så. Jeg tror ikke, at det noget, der kommer til ske med Roberto, hvis man skiftede til det gamle system. Det vil kræve nogle sæsoner, men ikke før.
Selvfølgelig ville det tage tid. Men selvom det ikke kørte med det samme så ville det stadig være bedre end det vi ser nu hvor der intet kommer fra vores højreside.
De muligheder, som kommer af at Messi skubbes centralt, burde skribenten også have nævnt. Det er noget, som man ser borte fra. Jeg tror ikke, at man går tilbage til det gamle, men viderebygger på det nye. Der skal også gå noget tid før alle prikkerne falder på plads, og samtidig kan det være, at man går mere og mere over til wingbacks, som man så mod Sevilla. Desuden hjælper Inis tilbagekomst også på problemerne. Det er klart, at LE skal være i klubben, hvis der skal viderebygges på det her system.
Men der kommer ikke nogle muligheder. Rak og Roberto kommer ikke frem til ret meget andet end et indlæg engang imellem. Og det kan vi som bekendt ikke bruge til det store.

Som jeg ser det er der ikke andet nyt end at Messi er begyndt at søge centralt i et systemet der ikke er bygget til det. Vi vil stadig få point og vinde kampe fordi Messi er sindssygt god men i bund og grund vil det ikke virke optimalt før der findes på noget der kan få vores højre side til at fungere ordentligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 3/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Storken »

@Kubala & Piquenbauer

Få jer en kæreste. Og hvis I ikke kan deles, så må I få jer en hver.

:glad: ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster