27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nå men hvis vi skal prøve at finde lidt positivt at tænke på så burde følgende kunne vække lidt optimisme i os alle:

1. Ligaen er ikke væk endnu. En sejr mod Real og det er helt åbent igen. Vi ville endda kunne klare os med et X. Ok det ville ikke efterlade os med ret mange pointtab i resten af sæsonen men vi ville stadig være med i kampen.

2. Iniesta og Umtiti er på vej tilbage. Især iniesta bliver vigtig da han som en af de eneste centrale cm'er faktisk kan binde holdet sammen. Umtiti gør at Pique kan få lidt hvile hvilket jeg tror han får brug for. Han har fået en del bank i år.

3. Vi har allerede spillet en del af de svære udekampe. Ja vi mangler stadig villarreal, atm og real ude men vi har overstået kampe hvor vi plejer at have det rigtig svært - sevilla, valencia, celta, ath og real soc. Dette fører os til næste punkt.

4. Programmet. Det bliver mere overskueligt fra nu af. CL kommer på afstand og samtidig skal vi møde nogle dårligere hold. Det burde kunne betyde at vi kom ind i en bedre rytme hvor vi indtil videre har haft svære kampe ok ofte. Mens vi har dette program så bliver reals en del sværere så hvis vi er heldige (og gode) så kan vi måske drømme os til en førsteplads inden længe hvis real taber til os og sevilla ude.

5. Vi har før rejst os da det så svært ud. Faktisk har dårlige kampe mod Real soc tidligere givet holdet et ordentligt spark i røven. Lad os håbe det sker igen.

Jeg ved godt at jeg bare prøver at finde lidt lys i mørket men det hele er ikke væk endnu selvom det godt kan føles sådan. Og hvis vi så i sidste ende vinder nada så er det et eller andet sted nok lidt sundt for os fans. Vi har været forkælede hvilket sidste sæsons double fint viser eftersom den nærmest blev taget for givet.

Hvis vi dog i sidste ende skal have en ny træner så ved jeg godt hvem der er min favorit:

Billede

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10745
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 599 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:Hvor langt var vi efter i ligaen da vi tabte på anoeta i luchos første sæson? Bare lige så jeg kan få løftet humøret lidt.
Sådan som jeg husker det var vi kun bagud med 1 point efter den runde, hvor Real Madrid så også havde en kamp til gode.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Pis. Så må jeg lige kigge lidt længere på mine punkter så jeg kan få samlet lidt mere optimisme ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Det ville ikke kun betyde at MSN ville få det hårdere offensivt. De ville også skulle arbejde markant hårdere når vi ikke har bolden. Og spørgsmålet er om vi får dem til det? Jeg tvivler på at Messi og ney gider.

I den perfekte verden spiller vi som du beskriver det. Jeg tror dog ikke på at det kommer til at ske med MSN.
Messi har aldrig rigtig deltaget fuldt ud i genpres, men valgt sine øjeblikke og det kunne han fortsætte. Suarez bliver ikke noget problem, da han altid jagter. Neymar er ligesom Messi og vælger sine øjeblikke. Jeg tror ikke, det ville blive et så stort problem at få dem til at presse, når bolden er i enten Messis eller Neymars område. Hvis midtbanen lå højere på banen, så tror jeg godt, vi kunne lægge et godt genpres. Barca har lavet genpres under Pep og kan igen, selvom Pedro var mere aktiv end Neymar i genpresset. Tilgengæld er suarez mere aktiv end Villa/Henry.


Sent from my iPad using Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvorfor gør de det så ikke nu? Det virker imo som om Lucho rigtig gerne vil presse højt men både ney og Messi stopper op så snart modstanderen er kommet forbi dem.

Vores midtbane ligger forresten ret højt hvorfor vi har så store problemer når modstanderen løber kontra da bussi skal klare det alene. Problemet er at midtbanen både skal presse centralt og på kanterne da ney og Messi enten står stille eller løber halvhjertet med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Nogen der har læst kommentarerne fra LE og Pique efter kampen??.... Det er jo hovedrystende læsning!

Fint at de er ærlige og vedkender sig elendigheden! Men hvor er det konstruktive? Altså Pique siger at vi godt kan glemme ligaen, når vi er så ringe i øjeblikket - jo tak, så han mener vi fans godt kan forberede os på skuffelsen allerede - Synes der er så sløjt at vi ikke har nogle spillere, der melder ud at nu skal der andre boller på suppen. Vi hørte ham også klynke i sidste uge. Dengang var det muligvis forfriskende, men når man så leverer den historisk sløjeste præstation ugen efter en eklatant fiasko, så er det altså en fadæse bare at fortsætte tudefjæset og ikke komme med en besked til tilhængerne om, at man nu vil se indad og lede efter alternative løsninger i forhold til spillet.

LE melder ud at vi umuligt kan blive ringere - Super. Det lyder da bare lækkert coach!
Han lover da så også at drengene nok skal kæmpe på lørdag!... endnu engang super. Det lyder bare lækkert coach!
Forumlegende

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Jeg ved ikke, hvorfor de ikke gør det nu, hvilket bl.a. er derfor jeg ikke længere har tiltro til LE. Enten så er det ikke en del af hans taktiske oplæg eller også kan han ikke få spillerne til at spille på hans måde. Begge er for mig fyringsgrund. Der har ingen fremgang været i spillet i et års tid. Det er ikke godt nok.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Synes det er helt på sin plads. Det viser at de ved hvor vi står og at der er arbejde der skal laves. Pique sagde at hvis vi fortsætter på denne måde så vinder vi ikke noget og det er da rigtigt? Og Lucho var ærlig hvilket er forfriskende. Der var ikke noget "vi spillede en fin kamp bla bla bla" men derimod vi var røv ringe og pisse heldige ikke at tabe.

@klogfyr

Jamen jeg er enig. Det holder ikke. Jeg tror dog at problemet hovedsageligt er hos spillerne og derfor har jeg svært ved at se hvem vi kan få ind der lige fortæller så store stjerner hvordan de skal gøre det.

I starten under Lucho så vi et godt pres med som pokalerne og roserne kom så blev det til mindre og mindre fra MSN hvilket imo er naturligt. Presset er noget af det første der ryger når spillerne bliver for tilfredse. Det så vi også under Pep.

Men ja måske er en ny træner svaret på det hele. Eller også bliver det hele endnu værre. Jeg ved det sgu ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! Ham Kevin gutten er god. Ikke noget DOOM pis fra ham men bare rolig snak. Det er dejligt at læse "rolige" barcafans der ikke bare vil fyre og sælge alt og alle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Ja! Ham Kevin gutten er god. Ikke noget DOOM pis fra ham men bare rolig snak. Det er dejligt at læse "rolige" barcafans der ikke bare vil fyre og sælge alt og alle.
Kan man ikke være rolig, hvis man gerne vil have trænere og spillere fyret?...
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. Det er så åndssvagt at det eneste der kan forklare den slags tanker er panik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Også en fin artikel.
http://www.squawka.com/news/why-barcelo ... ink/837823

Tjek lige Bussi og Gomes
Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er præcist derfor jeg ser indstillingen/mentaliteten som det største problem. I de fleste kampe virker det bare ikke som om vi møder op. Og det er både Luchos og spillernes skyld. Men i sidste ende skal de spillere bare gøre det bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Nej. Det er så åndssvagt at det eneste der kan forklare den slags tanker er panik.
Så hvis man mener, at Le bør afskediges, fordi han ikke evner opgaven, så er man åndssvag og panikslagen?...
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster